Näyttävät epäkkäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pork
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen jo pidemmän aikaa mietiskellyt, että treenaisiko epäkkäitä selkätreenin vai olkapäätreenin yhteydessä. Itselläni epäkkäät ovat olleet luonnostaan kehittyneemmät, kuin olkapäät muuten, mutta nyt olkalinja on ajamassa edelle. Olisi siis aika ruveta työskentelemään myös epäkkäiden parissa, sillä epäkkäillä on suuri merkitys olkalinjan näyttävyydessä.

Kysyisinkin nyt, että miten olette jaksottaneet epäkästreeninne, olkapää- vai selkäpäivälle, kumpaisellakin kun on treenitavasta riippuen vaikutusta myös epäkkäisiin? Mitä muita hyviä epäkäsliikkeitä olette havainneet, kuin olan kohautukset eri apuvälineitä käyttäen? Montako sarjaa ja liikettä, erikoistekniikoita ym.? Kaikki tieto kelpaa! Kiitos! :confused:

Menee kyllä selkäpäivälle maastavedon takia. Vedon lisäksi teen kohatuksia smith-tangolla selän takaa. Mutta voihan koko olkapäät tehdä selkäpäivänä, näin olen joskus tehnyt.

Itse en kyllä tee epäkkäitä ollenkaan erikseen...eiköhän ne souduissakin ihan hyvin kehity. Näin ainakin toistaiseksi...

Ite oon tehny olkapäätreenin yhteydessä pystysoutua tangolla, pitäs ottaa sekä olkapäihin että epäkkäisiin(?)

Tuota oon miettiny itekin että jääköhän epäkkäät liian vähälle harjotteelle pystysoudulla, että oisko tarpeen ottaa vielä kohautukset käsipainoilla selkäpäivälle...

Minun olkapäätreeni ei suuremmin vastaa epäkkäisiin, otan kohautuksia sitte selkäpäivänä ja se riittää.

Ite teen yleensä parit kevyet sarjat epäkkäille selkäpäivänä.
Ei oo mun mielestä välttämätöntä jos teet paljon soutuja.
Mutta itellä liikkeet jotka ottaa epäkkäisiin ovat:
t-tankosoutu
alataljasoutu
leuanveto
maastaveto
2xkohautukset kp:lla

Ajai, et on seuraavana päivänä ihanan kipeet.;) :D :cool:

Kaikkein kipeimmäksi epäkkäät saan maastavedolla ja mutkatangolla tehdyllä hauiskäännöllä. Toi hauiskääntö on kumma juttu kun suoralla tangolla tehdessä ei epäkkäät kipeydy lainkaan. Teen sitten vielä selkäpäivänä olankohautuksia käsipainoilla.

Mitä mieltä muuten olette.. onko olankohautuksia parempi tehdä käsipainoilla vai tangolla ? Kummalla saa paremman ärsykkeen lihakselle ?

Treenaan 2 kertaa viikossa koko kropan ohjelmalla, ja molemmille päiville tulee pientä suoraa ja epäsuoraa äksöniä trapseille.

Päivä 1: Tuettu soutu + Hise shrug(8-10 toistoa, loppuun. Sen päälle pumppisarja vakiopainolla, 60 kilolla, ~15 toistoa)

Päivä 2: Leuanveto + SLDL + Hise shrug sldl-painolla, heti toisen vetosarjan perään(toistot vedossa 5, kohautuksessa ~15).

Nyt on reilun 4 kuukauden aikana trapsit kasvaneet ihan hyvin(hyvin ja hyvin, mutta :rolleyes: ....). Ajattelin vieläkin lisätä volyymia treenaamalla 3 kertaa viikossa, ottaen kolmannelle päivälle pari pitkää sarjaa tavallista kohautusta/incline shrugia+ muuta shizniziä. Saa nähdä.

Mutta itse treenaisin epäkkäät selän yhteydessä, tai maastavedon jälkeen ym.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
treenaan epäkkäät erikseen ehkä kerran kahteen kuukauteen, koska en joko jaksa, ehdi tai muista niitä treenata. tällöinkin kun epäkkäät treenaan, rajoittuu liikkeet kahteen sarjaa kohautuksia käsipainoilla. no, onneksi epäkkäät ei ole ongelmakohta...

epäkkäät treenautuvat hyvin jo selkä ja olkapää treenissäkin.
Niiden kehitykseen ei kannata paljoa ajatuksiaan vaivata.

Saleilla näkee ihan helvetin paljon niitä kaljapullohartia kavereita jotka hinkkaa epäkkäitä apinan raivolla ja sällien olkapäät puuttuvat tyystin ,sitten kun nämä "pullot" alkaa tehdä olkapäille vipareita on käsipainot niin suuret että mistä kulmasta tahansa tehtynä liikkeen vaikutus kohdistuu ainoastaan epäkkäisiin.

Sanoisinkin että ei voi puhua näyttävistä epäkkäistä ennen kuin on jalkapallon kokoiset olkapäät. Kaljapullot oksettaa......

Sillonkun tein epäkkäitä niin hyvin kävi olankohautus tangolla seläntakaa, kämmenet tietenkin taaksepäin. Sai käyttää aivan hulluja painojakin (minulle hulluja painoja..) jotain 160-170 kiloo.. Joskus smithissä.. Mutta oon tullu siihen tulokseen että pystysoudussa toisessa olkapäätreenissä ja vipunostoissa toisessa olkapäätreeneissä vaikka tekeekin viparit mahollisimman puhtaasti, sekä selkää treenatessa epäkkäät saa ihan tarpeeks rasitusta.. Ehkäpä jos ois hartiat kuin ladon ovet niin sitten epäkkäitä treenais enemmän; pitkälti rakenteesta riippuvainen juttu..

Originally posted by trebla
Kaikkein kipeimmäksi epäkkäät saan maastavedolla ja mutkatangolla tehdyllä hauiskäännöllä. Toi hauiskääntö on kumma juttu kun suoralla tangolla tehdessä ei epäkkäät kipeydy lainkaan. T

Vertaapas olkapäiden eteen kiertymistä suoralla ja mutkatangolla. Mulla kun on yliheikko yläselkä verrattuna rintaan, niin vääntää muutenkin olkapäitä eteen ja mutkatangolla efekti lisääntyy. Nyt pidän olkapäät tiukasti hartialinjassa ja kas kummaa hauiksessakin tuntuu jotakin(jopa mutkatangolla). Suoralla tangolla olkapäät eivät kierry niin helpolla eteen, kun se leveämpi ote ei sitä niin helposti salli. Muutenkin hauistreenit ovat alkaneet luonnistua, kun pitää ne hartiat ja kyynärpäät paikallaan. Painoja ei tosin tarvita paljoa.

Olankohautukset tangolla selän takaa. Kokeilkaas.. Lee Haney tekee kirjassaan näin. Ja kyllähän se toimii. Rautaa ei tosiaan paljoa tangossa tarvi olla.

Mä teen selkätreenin päätteeksi pari sarjaa kohautuksia käsipainoilla tai sitten vanhalla penkkipunnerruslaitteella (se on maattava versio, jossa on "erilliset" kahvat joiden väliin pääsee seisomaan kun heivaa penkin siitä pois).

Välillä en tee ollenkaan epäkkäitä, ettei mene olkapäiden ohi.

Treenaan epäkkäät olkapäätreenin yhteydessä ja aina viimeiseksi. Liikkeinä käytän käsipianoja, tankoa sekä samaa penkkipunnerruskonetta mistä S255T kertoi aikaisemmin. Sarjoja epäkkäille teen yleensä 2-4.

Back
Ylös Bottom