Näytöshius malliksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Marchi-
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä tuohon vaaditaan, kannattaisiko mennä?
Tuommoinen ilmoitus osui silmiini ja siinä luvataan uutta rendikästä kampausta ja jotakin. Loppu oli hieman epäselvää... Eli saisiko tarkennusta/kokemuksia?
Onko esim. naamalla muuten niin väliä, vai onko hiukset se pääasia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-Marchi- sanoi:
Tuommoinen ilmoitus osui silmiini ja siinä luvataan uutta rendikästä kampausta ja jotakin. Loppu oli hieman epäselvää... Eli saisiko tarkennusta/kokemuksia?

Tää saattaa olla huonompi homma sulle, mut luulen et on sillä naamallakin väliä ;) toinen asia on, jos kyseessä on joku amiksen parturipuolen koehässäkkä.

lisäliha sanoi:
toinen asia on, jos kyseessä on joku amiksen parturipuolen koehässäkkä.

Niin no tuskin niitä partureita yliopistostakaan valmistuu, joten amiksia aika varmasti on. Kyllähän ne on siellä varmasti koulusta hommaan saanut, ei tollaisiin ehkä ihan keltanokkia päästetä. Ainakin tutut, jotka on ollut hiusmallina/vastaavissa sessioissa on saanut hyvät kampaukset ilmaiseksi.
Toki vituiksikin voi mennä.

mxm sanoi:
Niin no tuskin niitä partureita yliopistostakaan valmistuu, joten amiksia aika varmasti on. Kyllähän ne on siellä varmasti koulusta hommaan saanut, ei tollaisiin ehkä ihan keltanokkia päästetä. Ainakin tutut, jotka on ollut hiusmallina/vastaavissa sessioissa on saanut hyvät kampaukset ilmaiseksi.
Toki vituiksikin voi mennä.

Pointti oli se, että jos kyseessä on joku kokeen omainen tilaisuus missä katsojana on vain opettaja niin eipä sillä pärställä varmaan kauheasti väliä ole. Jos kyseessä on oikea näytös niin sitten varmaa ei ole hyväksi jos näyttää jokimajavalta.

edit. MUTUa siis kaikki. Rumat on okei :thumbs:

Mä olin joskus 14-18-vuotiaana muutaman kerran, mutta en muista tai tiedä oliko erityisiä vaatimuksia. Luonnollisesti ne hiukset nyt pitää olla sen verran pitkät ja tarpeeksi hyväkuntoiset, että niistä saa ylipäätään tehtyä yhtään mitään. Mulla itselläni ei ole mikään paksu tukka, mutta hiuksia on paljon.

Siihen kannattaa varautua, ettei lopputulos välttämättä miellytä aina omaa silmää kauheasti, mutta omalle kohdallani ei mitään pahoja juttuja sattunut. Ja saahan ne hiukset laitettua aika helposti uusiksi. kantsii soittaa ja kysyä, mitä he hakevat ja minkä tyyppisiä juttuja he aikovat näytöksiin tehdä. Tai itse asiassa on parempi, etä käyt paikan päällä näyttämässä kuontalosi ja kyselet siinä samalla.

Ja itse olin sellaisessa näytöksessä, minkä kampaamo järjesti eräässä ravintolassa ihan tavallisille ravintolan asiakkaille. Samalla esiteltiin jotain vaatteita. Näytöksiä voi toki olla erilaisia ja välillä ne järjestetään pelkille alan ammattilaisille.

Kun kysymyksessä on ammattilaisten koulutustilaisuus eli kouluttajakampaajat tekevät trendityöt ja yleisönä on parturi-kampaajia, pääasia on todellakin ne hiukset. Pituutta siis hiuksissa sen verran että niihin voi jotain tehdä. Mielellään pitäisi mahtua näytösvaatteisiin, mutta joskus malleilla voi olla omatkin vaatteet päällä. Eli näytöksessä saat mahdollisesti uuden värin ja leikkauksen järjestävästä firmasta riippuen joko Ranskan, Lontoon (kyllä, Lontoon ei Iso-Britannian) tai Saksan trendien mukaan.

Yleensä tarkoitus on todellakin näyttää uusia muotijuttuja, leikkaustyylejä tai -tekniikoita eli mallin tulee olla valmis siihen että kampaaja toteuttaa oman visionsa trendistä. Sananvaltaa tukan malliin ei siis ole juuri lainkaan, muutenhan ne viimeiset trendit saattais jäädä näyttämättä. Jos on kovin rajoittunut, niin kannattaa käydä omalla vakikampaajalla. Noista näytöksistä saa kuitenkin kivaa vaihtelua. Kyllähän ne hiukset on kasvava luonnonvara eli ihan rohkeasti vaan mukaan jos kiinnostaa.

Kuvio menee niin että esivalmistelujen (hiusten pesu, meikki, mahdollisesti väri jo etukäteen, näytösvaatteiden sovitus) jälkeen kävellään lavalle. Istutaan alas, kampaaja kuvailee hiusten laadun ja sen mitä aikoo tehdä. Toteuttaa sen, jonka jälkeen noustaan ja esitellään uutta stailia. Yleisö ottaa mahdollisesti kuvia. Se oli sit siinä. Takahuoneeseen jännityksellä katsomaan miltä näyttää.

Oleelliset asiat lienevät tulleet jo esille. Ota myös huomioon, että aikaa näissä näytös/koulutusprojekteissa tosiaan saattaa vierähtää, että ei kannata muuta menoa sopia samoille päiville. Joskus itse muista semmoisenkin jutun, missä mallien valintatilaisuudesta suoraan jäätiin iltayöhön saakkaa esivalmisteluihin ja vaatteiden valintaan, seuraavana aamuna jatkettiin kampaamolla värjäyksiä ja tehtiin meikit, ja itse näytös oli sitten illalla.

Ja odottelua yleensä pitää sietää paikan päällä.

Aika usein noissa vaaditaan nykyään vähän pituuttakin. Varmaan naamallakin on väliä, mutta sitä ei voi kirjoittaa vaatimusistaan :)

Oon itse ollut hiusmallina messuilla (johon meni koko viikonloppu) ja yhdessä näytöksessä. Tuo näytöshomma vei tosiaan koko illan. Siinä sai aika paljon esittää omia toiveitaan. Mä en halunnut, että tukkaa lyhennetään radikaalisti, joten se värjättiin (toiveiden mukaan) ja laitettiin kampaus.

Ihan jees hommaa. Jos mulla olisi lyhyt tukka ni kävisin noissa varmaan enemmänkin :)

lisäliha sanoi:
Pointti oli se, että jos kyseessä on joku kokeen omainen tilaisuus missä katsojana on vain opettaja niin eipä sillä pärställä varmaan kauheasti väliä ole. Jos kyseessä on oikea näytös niin sitten varmaa ei ole hyväksi jos näyttää jokimajavalta.

edit. MUTUa siis kaikki. Rumat on okei :thumbs:

Rohkaisu viesti nro 10! Nyt on ihan pakko mennä siellä käväseen, tämmösellä itsetunnon puuskalla :D

Itteekin joskus tuli mentyä kun parturissa monta kertaa pyysivät.
Mulla ei tosiaan ole lärvissä kehumista ja hiuksetkin oli silloin suht lyhyet mutta paksut. Sen takia ne kai pyysivätkin siihen hommaan.

Mun tuttu tyttö oli just viime viikolla ollut tollasessa hiusmalli-hässäkässä. Joku ammattikoulun viritelmähän se oli kai ollut, ja edellytyksenä sinne pääsyyn ei kai juuri muuta kuin että antaa tehdä hiuksilleen mitä ne haluavat. Tällä tytöllä oli jo ennestään aika lyhyet hiukset, joten ei sinänsä mitään että olivat kynineet sen tukan eri mittaisiksi tupsukoiksi, toisella puolella 10cm, toisella 2cm.. Värjäys oli kyllä mieletön, punaisen ja violetin eri sävyjä, tosi makee...

Mut sitten toinen näytöksessä ollut tyttö, joka ei niinkään ollut lopputulokseen tyytyväinen.. Hänellä oli tuonne mennessään hiukset liki peffaan asti, eivätkä ne siellä olleet sen enemmälti kyselleet vaan vetässeet koneella siiliks toiselta puolelta ja toiselle jättäneet soikion muotoisen kaistaleen hiuksia. Aargh...

Mulla on itsellä tosi pitkät (alaselkään ulottuvat) tummat ja paksut hiukset, en uskaltais mennä tollaseen ellen sais vakuuksia siitä, että hiuksia EI lyhennetä radikaalisti.

:offtopic: :ina, en ymmärrä sellaisia pitkähiuksisia, jotka eivät hoidata kuontaloaan. Eivät käy leikkauttamassa, koska luulevat että tukka kasvaa paremmin ilman tasausta. En myöskään sellaisia, jotka läpi elämän haluavat säilyttää pitkät hiuksensa vaikka ne olisivat menneet todi huonoiksi, ja voisivat jossain muussa kampauksessa näyttää paljon paremmalta. Omia hiuksiani leikkautan joka toinen kuukausi, ja nyt kesän jälkeen taas 15cm latvasta pois, jaksavat taas voida paremmin. :)

Ihan pakko ruveta :david: :ksi

Ihmettelin kovin että mitä hiton näytöshiusta sä haet ja miksi malliksi?

:lol2:

Viimeksi muokattu:
Hiusmallille kai riittää tuuhea kuontalo ja siedettävät finnivapaat kasvot.

Jos sä malliksi haluat, niin tolla painolla on turha haaveillakaan, että mahtuisit niiden rätteihin. Laihdutuskuurille siis... Reps.

-Marchi- sanoi:

Ei sulla ois mitään linkkii, missä tommonen ilmotus on ollu ja onko se tapahtuma ylipäänsä jo mennyt?

Itellä ois tällä hetkellä kohtuullisen pitkä ja vielä paksu tukka, eikä rahaa parturiin. Sama kait tuo olis tuolla käydä näyttäytymässä...

Flea sanoi:
Ei sulla ois mitään linkkii, missä tommonen ilmotus on ollu ja onko se tapahtuma ylipäänsä jo mennyt?
Imatralla oli jo pari viikkoa sitten. Kannattaa tsekkailla lehtiä ja kysellä ammattioppilaitosten parturi linjoilta noista hässeleistä.

Asiaan, itse en jaksanut edes paikalle raahautua, mutta kverilta kuulin että pojilta sekä tytöiltä vaadittiin pitkää tukkaa. Joka kuitenkin leikattiin pieneksi ihmeelliseksi hässäkäksi. Pojat saivat kuulema hienot letit (vain 4 poikaa valittiin) mutta tytöistä ei tainnut olla kukaan tyytyväinen lopputulokseen.

Hiuksista saatettiin toiselta puoelta leikata miltein kaikki ja toiselle puolelle jättää kaikki. Värit olivat tietysti ihan ihmeelliset joka kohdassa ja tukka oli vinoja leikkauksia täynnä. Moni tyttö kuulema itkien katseli kun parturit tekivät muoti leikkauksiaan. Pari tyttöä sai hiuksensa pelastettua ihan vain käymällä huutamaan siellä, että ei enää!

Jos teistä tuollaiset letit ovat kauniita, :
hius2.jpg
niin suosittelen lämpimästi hiusmalliksi menemistä. (kuva oli vain satunnaisesti googlesta etsitty) (huom. myös jos pidit MacGyverin hiustyylistä (naiselle), niin sinne vaan)

vuos sitten olin tuollasessa jutussa.. ihan hienon tukan sain siitä, eikä kellekään mitään rumaa mielestäni leikattu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom