näläntunne

olen kuullut kahdenlaista versiota poltetuista kaloreista, mutta kumpi on oikeassa. onko niin, että silloin, kun on nälkä, on kuluttanut syödyt kalorit, vai tuleeko eri ruoka-aineiden syömisen jälkeen eri aikaan näläntunne, vaikka ei olisikaan polttanut syötyjä kaloreita? voinko luottaa siihen, että jos syön pääsääntöisesti terveellisesti (täysjyvätuotteita, hedelmiä, vihanneksia, vähärasvaisia maitotuotteita...) ja silloin, kun on nälkä, olen polttanut syömäni kalorit?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nälän tunne ei ole riippuvainen kalorien kulutuksesta, tietysti vähän. Mutta otetaan esim: juot kovaan nälkään desin rypsiöljyä, varmasti on nälkä tämänkin jälkeen, vaikka on saatukin 900kcal. Mutta tämä oli korostettu, kuka nyt joisi desin rypsiöljyä nälkään... Mutta ei se nälän tunne ole riippuvainen kaloreitten kulutuksesta, vaan ennemmin vatsalaukun koosta.

Näläntunne kai useimmiten on opittu, psykologinen juttu. Tavallaan riippuu vatsalaukun koostakin. Eli jos on oppinut syömään paljon, niin näläntunne tulee useammin, kuin jos on oppinut elämään niukemmalla ravinnolla.

Näläntunne on niin henk.koht. juttu, ettei mitään yleipätevää sääntöä siitä ole. Mulla on näläntunne kadonnut väärin opittujen syömätapojen mukana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom