näkökyky dieetillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja crack
  • Aloitettu Aloitettu

crack

Banned
Onkos kukaan muu huomannu, että terävä näkö heikkenisi dietillä?
vai rupeenko vaan tarttee laseja?

Mulla kanssa just sopivasti oli lääkärintarkastus n. kuukauden ketoilun jälkeen ja kyllä oli näkö huonontunut selvästi viimekerrasta :D. Ja toinen jännä on että välillä pupillit on aivan järjettömän kokoiset :hyper: en sitten tiedä liittyykö tuo erityisesti ketoon.

Sama juttu! Etenkin kovien treenien jälkeen silmissä näkyy outoja läpinäkyviä kuvioita ja katse on muutenkin kokoajan sumuinen. Näkökenttä on epäselvä. Jeeessss en olekaan ainut :eek:

Onko muilla tollaisia läpinäkyviä kuvioita ja mistä vitusta ne voi johtua?

Yhtä#Hauista sanoi:
Sama juttu! Etenkin kovien treenien jälkeen silmissä näkyy outoja läpinäkyviä kuvioita ja katse on muutenkin kokoajan sumuinen. Näkökenttä on epäselvä. Jeeessss en olekaan ainut :eek:

Onko muilla tollaisia läpinäkyviä kuvioita ja mistä vitusta ne voi johtua?
Tarkoitatko semmoisia pieniä "sumupalleroita" joita tulee näkökentälle silleen yllättäin? Ja kun räpsäytät silmiä niin ne ovat vaihtaneet paikkaa/kadonneet? Kun katsot peiliin niin näyttää että maailma olisi hieman "pikselöitynyt"/sumea?
Ja raskaan sarjan jälkeen tuntuu vielä voimakkaammin tuo edellinen?

Ei, ikinä en ole kuullutkaan moisesta:rolleyes:

Virheellinen sanoi:
Tarkoitatko semmoisia pieniä "sumupalleroita" joita tulee näkökentälle silleen yllättäin? Ja kun räpsäytät silmiä niin ne ovat vaihtaneet paikkaa/kadonneet? Kun katsot peiliin niin näyttää että maailma olisi hieman "pikselöitynyt"/sumea?
Ja raskaan sarjan jälkeen tuntuu vielä voimakkaammin tuo edellinen?

Ei, ikinä en ole kuullutkaan moisesta:rolleyes:

Nappiin! Oon koittanut tota selvittää kaikille mutta porukka on aina että wtf, mitäs höpiset:(

Yhtä#Hauista sanoi:
Nappiin! Oon koittanut tota selvittää kaikille mutta porukka on aina että wtf, mitäs höpiset:(

Todennäköisesti kyseessä on silmän lasiaisessa oleva(t) hyytymä(t). Eivät ole vaarallisia, pitäisi hävitä itsestään ajan kanssa. Itsekin olen kyseisistä oireista kärsinyt ja dietillä ovat oireet aina vahvistuneet. Silmälääkäri minulle ainakin kertoi, että minun kohdalla kyse oli vaarattomista silmän lasiaisten hyytymistä.

Oho! Mä menin jo ostamaan silmälasit hehe.

En oo koskaan ollu laihiksella, mutta ehkä joskusvielä niin että palautuukohan näkökyky ennalleen, jos alkaa taas syä normaalisti?

rhp sanoi:
En oo koskaan ollu laihiksella, mutta ehkä joskusvielä niin että palautuukohan näkökyky ennalleen, jos alkaa taas syä normaalisti?
Kyllä palautuu, muutenhan kaikki joskus laihiksella olleet ihmiset käyttäisivät laseja. Olet varmaan huomannut että kun olet väsynyt tai vasta herännyt, niin silmiin sattuu eikä näe kovin tarkasti; silloinkin se näkökyky palautuu normaaliksi eikä tarvitse ostaa laseja.

joskus käy niin että pitää räpytellä silmiä kovasti eikä saa pidettyä auki (ja tämä ei johdu väsymyksestä vaan jostain??).
ja noita "sumupalloja" tuntuu menevän kokoajan mulla, tulee mieleen jokin tähtäin, pyöreä jonka sisällä keskellä ihan pieni pallo. koneella jos on ollut enemmän niin tuntuu että niitä näkyy enemmän.

rinjet sanoi:
Onkos kukaan muu huomannu, että terävä näkö heikkenisi dietillä?
vai rupeenko vaan tarttee laseja?

samaa vikaa havaittavissa täälläkin.. näkö on jotenki sumuinen..

tämä on tutkittua tietoa: näkökyvyn heikentyminen johtuu itsensä kanssa leikkimisestä. :rolleyes:

no ei tod.... itse oo kans dieetillä ja kun pitäis pääsykokeisiin lukea niin ei tahdo tulla mitään koko lukemisesta ku silmiä joutuu koko ajan siristelemään kun ei meinaa tekstiä nähdä... ja keskittymiskykykin on mitä on... ja toinen mihinkä minulla ainakin taitaa vähäkalorinen dieetti vaikuttaa on että väsyttää lähes koko ajan... jos yhdeksän tuntia nukun yöllä niin aamulla väsyttää ja päivällä joutuu nukkumaan tunnin - kahden päikkärit... saattaapa olla tuo väsymys johtuu myös suht koht rankasta salitreenistä ja aminohapoista (arginiini, ornitiini, glysiini) mitä viskelen naamariin...

Vuos sitte ku laihduttelin niin ilmeni vähäsen keskittymishäiriöitä ja levottumuutta. Näkökyky säilyi kuitenkin samana, tai en huomannut mitään muutosta. Toisaalta mainitsemani oireet saattoivat, tai mitä todennäköisemmin, johtua aikaisista heräämisistä lenkeille ennen koulua. Kyl se siitä, ne jotka pelkää jättäköön leikin kesken.

Virheellinen sanoi:
Kyllä palautuu, muutenhan kaikki joskus laihiksella olleet ihmiset käyttäisivät laseja. Olet varmaan huomannut että kun olet väsynyt tai vasta herännyt, niin silmiin sattuu eikä näe kovin tarkasti; silloinkin se näkökyky palautuu normaaliksi eikä tarvitse ostaa laseja.
Ajattelin ettei tuo näön huonontuminen kaikille tulisi. Joo no illalla oon kyllä joskus huomannu väsyneenä.

Nyt menee ehkä :offtopic:, mutta liittyiskö tuo kovan treenin jälkeinen näköhäikkä (läpinäkyvät kuplat, sumut ja kuokerot) siihen kehon sisäiseen paineen nousuun? Tapahtuuhan sitä samalla myös silmissä! Kun on oikein kovasti tikistäny vaikka jälkatreeneissä tms, ja mahdollisesti vielä niskat kunnolla jumissa, niin pää tuntuu siltä kun se ois räjähtämispisteessä, siellä on niin kova paineentunne. Ja silmät tuntuu pullistuvan päästä :eek:

Sitten kun "tasottelee" niin pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, kuin joku valuisi päästä alaspäin ja paine laskee vähitellen. Vai onko tämä vaan sitä kuuluisaa pissiä päässä? :lol2:

Ja onko kenelläkään kokemuksia siitä, että kun hiilarit on oikein matalalla ja verensokeri alhainen, niin kun treenin päälle ottaa palkkarit niin silmissä vaan sumenee, näkö häiriintyy tosi pahasti? Sillein pistemäisesti? Mä oon huomannu tommosen kiusallisen jutun. ja sit dieetillä se palkkari saa aikaan VALTAVAN syljeneritysreaktion :kuola: h0h0!

Onko kenelläkään edes vastaavanlaista? Vai oonko mä jotenkin sairas:D

Back
Ylös Bottom