Näinkö sitä rasvaa poltetaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
55DSL sanoi:
Pitääkö noita rasvoja todella vetää noin useasti vaikka olis dietillä?? Valaiskaa tietämätöntä...
Rasvaa poltetaan rasvalla :D , vaikkei moni usko. Kun kroppa tietää että rasvaa on saatavilla, niin sen ei tarvitse varastoida sitä.

Itse kun joskus diettasin, niin tein niin päin, että ensin viikon kirjasin kalorit ja aamupainot 100 g tarkkuudella ja tästä saatiin normaali kalorikulutus, josta vähennettiin 500 kcal dietillä. 1-2 päivän ruoan kirjaus ei kuulemma riitä, kun ihmisellä on tapana huijata itseä ja jättää herkut pois parilta päivältä. Veikkaan, että 3300 kcal voi olla vähän liikaa, ehkä pitää mennä alle 3000 kcal. Painoa tarkkailemalla se selviää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Disabled sanoi:
No ihan varmasti rasittaa maksaa, jos syöt kilon protskua päivässä vaikka vuoden ajan. Tästä ollaan tädin kanssa aika paljon väännetty (lääketieteen lisenssiaatti tai joku sellanen).

Kuka nyt kiloa päivässä protskua söisi? :)

Jos reenaat voimaa, niin mun mielestä riittää paljon vähempikin protsku. Ite vetelen tollasta 150-180g (oon saman painonen kun sä) protskua päivässä kun olen peruskaudella. Sen olen huomannu, että se ei ole se protskun puute mikä haittaa lihasten ja voimien kasvua, vaan jos hiilareita on liian vähän, niin alkaa mennä perseelleen.

Mä ottaisin protskuja ihan reilusti pois ja lisäisin hiilareita. Hiilaripitonen safka tuntuu ainakin meikäläiselle sopivan paremmin. Sulaa nopeammin, kevyempää ja ennen kaikkee reenit ja aerobiset menee paremmin..

treenaisko sanoi:
Rasvaa poltetaan rasvalla :D , vaikkei moni usko. Kun kroppa tietää että rasvaa on saatavilla, niin sen ei tarvitse varastoida sitä.
Treenaisko puhuu vähän mutta asiaa.
Niin, kyllä se vaan elimistö tarvitsee niitä rasvahappojakin.
Sillä on outo taipumus ajatella itsekseen ja varastoida niitä tarvittavia aineita joita ei riittävästi käytössä ole..

Proteiineja (niinkuin muitakaan) ravintoaineita ei ole mitään JÄRKEÄ vetää aivan tolkuttomasti ylimääräistä. Vaikka kuinka haluaisi isomman palan heti-tässä-ja-nyt, niin siltiKÄÄN ei.
Töitä se vaatii - ja ennenkaikkea sitä rautaista luonnetta.
Kysykää alan ammattilaisilta: kasvoivatko he nykymittoihinsa vuodessa Ei-muutakuin-proteiineja-dieetillä..?
Tuskinpa.
Luja tahto, järjen käyttö, ja ennenkaikkea se pitkäpinnaisuus palkitaan tässäkin.

:offtopic: (Meni nyt hieman off-topiciksi..myönnän.. :D Tää oli sarjassamme aamu-avautumisia.)

Tää on aika :offtopic: , mutta millasta jakaumaa suosittelisitte dietille. Tää on mun ensimmäinen varsinainen dietti. Eikös tossa zone systeemissä ole liikaa hiilareita? Sopisiko prot.40% hh.30% rasv.30% vai onko tossa liian vähän hiilaria? Olen lukenut kaikki laihdutus jutut FAQ:sta, mutta vain tämä on epäselvää.

Zone-sarja -42%
oot 16, ei mitään dieettejä ton ikäsenä. syö ja liiku, kiristelyä vasta sitten ku pituuskasvu ohi. tietenkin jos ei puhuta mistään hirveästä ylipainosta, kuten tässä tapauksessa ei vissiin puhuta (profiilissasi luki että 180/85). dieettamisestakin tullut vähän tuollainen muoti-ilmiö, ei sitä tarvi dietata jossei ole mitään mitä polttaa saati jotain painorajoja joissa pysyä kilpailemisen takia.

en tarkoita etteikö syömisen tarkkailu olisi järkevää, vain sitä että turhaan 'dieettaat'. syö paljon ja terveellisesti, ota mukaan vaikka aamulenkit tai muuta aerobista jos haluat 'kiristyä', syömisestä ei kannata noin nuorena tinkiä.

IMHO (jänniä nää lyhenteet :rolleyes: )

nelkku sanoi:
oot 16, ei mitään dieettejä ton ikäsenä. syö ja liiku, kiristelyä vasta sitten ku pituuskasvu ohi. tietenkin jos ei puhuta mistään hirveästä ylipainosta, kuten tässä tapauksessa ei vissiin puhuta (profiilissasi luki että 180/85). dieettamisestakin tullut vähän tuollainen muoti-ilmiö, ei sitä tarvi dietata jossei ole mitään mitä polttaa saati jotain painorajoja joissa pysyä kilpailemisen takia.
...
Juu olen viellä rimpula, mutta ajattelin, että tekis päällekkin hyvää, että pääsis ihailemaan tuloksia. Olen bulkannut painoni 70kg:stä 85kg:hen, rasvat on jossain >20% ja ajattelin hivuttaa ne siihen 10%:iin, jonka jälkeen taas alkaisin syömään reippaammin. Hyvää kasvuaikaa tässä menee hukkaa, mutta ei ole sitten kivaa rupee 18-vuotiaana diettaamaan 40% rasvoista. Voisin tietenkin syödä vähemmän, mutta musta tuntuu ettei kasvua tapahdu niin paljoa, jos syö +-0 kaloreilla. Ja tää ei ole mikään muoti juttu, koska muutenhan mä oisin tehnyt tän jo kesällä ;) .

nelkku sanoi:
en tarkoita etteikö syömisen tarkkailu olisi järkevää, vain sitä että turhaan 'dieettaat'. syö paljon ja terveellisesti, ota mukaan vaikka aamulenkit tai muuta aerobista jos haluat 'kiristyä', syömisestä ei kannata noin nuorena tinkiä.

Olen samaa mieltä Nelkun kanssa. Voit helposti kontrolloida energiankulutustasi lisäämällä aerobisen liikunnan määrää ilman että vedät rankkaa diettiä.

suortti sanoi:
Juu olen viellä rimpula, mutta ajattelin, että tekis päällekkin hyvää, että pääsis ihailemaan tuloksia. Olen bulkannut painoni 70kg:stä 85kg:hen, rasvat on jossain >20% ja ajattelin hivuttaa ne siihen 10%:iin, jonka jälkeen taas alkaisin syömään reippaammin.

Tuota kertomaasi bulkkausta kommentoisin siten, että liiallinen yli kulutuksen syöminen tuottaa helposti vararavintoa. Voit toki syödä hyvin ja hieman yli kulutuksen, mutta liika on aina liikaa.

:itku: mutta mä haluun dietata. Olen punninnut vaihtoehdot tarkkaan ja olen päätynyt tähän, enkä päätöstä enään peru. Olen ollut pikkasen yli 500 kaloria plussalla ja kaikki kalorit on otettu puurosta ja rahkasta yms. eli kyseessä ei ollut mikään mäkki ja karkki -bulkki. Aion ottaa dietin 500:lla miinus kalorilla ja se kestäisi maksimissaan 3kk ja vauhti olisi n. ½kg/vko. Ei kuulosta IMO miltään hirmu rankalta dietiltä. Pelkästään aerobisen lisäämisessä ei ole mitään järkeä, koska joutuisin lisäämään kulutusta yli 1000 kalorilla, ja järjetön syöminen ja vielä järjettömämpi liikkuminen yhtäaikaa rasittaisi elimistöä ihan liikaa ja turhaan.

Ja viellä kerran se kysymys: olen kuullut, että lihasten säilymisen kannalta matala hiilarinen dietti olisi suotuisampi, joten voisiko joku kertoa sopivan jakauman. Pitäisikö hiilareita syödä samanverran kuin proteiineja vai ehkä jopa vähemmän?

Joo, oli tuossa esimerkkiruokailussa vähän liikaa tavaraa. Viikon päästä paino oli vaan noussu 0,5kg. :D Muuten aika helvetin hyvät ainekset, mutta aika saakelin kallista on tuo syöminen!

Vähentelin protskua aika paljon, esim. kanaa 100g vähemmän per päivä. Hiilareitakin tiputin vähäsen. Nyt on 2 viikossa laskenu paino 2 kiloa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom