Myrsky

paras ois ku lunta ei tulis ollenkaan ja olisi aina yhtä valoisaa kuin kesällä. pakkaset on ihan mukavia, mutta pimeys ja lumi ei koskaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hauskan näköstä ku senttien lumipeitteen alta näkyy vielä vihreitä lehtiä joissain puissa ja pensaissa. Mua ei tuo lumentulo haittaa yhtään, enemmän vituttaa se, että ne varmaan vielä sulavat pois ja sitten tulee hirvee loskakeli. Lumi on paljon kivempaa kuin vesi.

Täällä Kemijärvellä tulee lunta kuin saavista kaatamalla, joka on tietysti hyvä homma. Talveahan tässä jo odotellaankin. :)

Käy sääliksi niitä jotka joutuu vesisateessa kärvöttään haahaa :lol2:

Paska kuva kännyllä mut kuten huomaa, nii ei sada ja aika kesästä on pihalla

Turku.JPG

Ei oo vielä Keski-Suomeen myrsky ehtiny, mutta varmaan muuttuu tilanne yön aikana kun oon töissä.

Kyllä mä sanon että nämä Lapin lumimyrskyt otan mieluummin ku etelän vesiloskapaskakelit.

no melkosta vesiloskapaskaa tää oulun keli on tällä hetkellä tai tollasta välimallia. tosin ouluhan ei olekaan lappi.

Aamulla 05 tuli Tampesterissa vettä ku Esterin hanurista, klo12 Oulussa pyrytti mukavasti tuulen kera, klo 14 Kemissä vielä kovemman tuulen kera. Aivan järkky keli mun mielestä, ei paljoo tee mieli nokkaansa pihalle pistää.

Aamulla lumitöihin.... :whip:

Kyllä mä sanon että nämä Lapin lumimyrskyt otan mieluummin ku etelän vesiloskapaskakelit.

Toisaalta, siinä vaiheessa kun te vielä kolaatte topparotsissa pihaa, me maistelemme kevään ensimmäisiä terassihuurteisia.. :kippis1: (eihän siihen ole kuin viis kuukautta..;))
Täällä Helsingissä alkaa tuuli navakoitua juuri parahultaisesti myöhäisillan meriuinnille. Jeh!

Riihimäellä tuulee kovaa, sellainen 'hattu päästä ja sateenvarjo nurin' -keli, mutta tällä hetkellä ei sada mitään. Päivällä tuli hauskoja monsuunikuuroja.

Missähän tuo myrsky etenee? Odotellaan keski-suomeen tässä yövuoron tuiskeessa..onneksi vaihdoin talvirenkaat tänään. Meilläpäin (täällä korvessa) on usein sähkökatkoksia (joka päivä), Vattenfallin autoja näkyy usein..pitää hakea aamulla vettä kaupasta varulta, jos on sähköjä poikki (sähköpumppu)..

Kyllä noi lumikuvat Oulusta oli paljon kauniimpia kuin sateinen ja synkän pimeä Turku :D

Vaikka kolaaminen/auton putsaaminen jne onkin ärsyttävää, niin silti luminen maisema on paljon tunnelmallisempi ja valoisampikin vaikka olisi pimeää. Syksyn synkkyydessä pimeä on todellakin perkeleen pimeää, märkä musta katu imee autosta viimeisetkin valopisarat ja ulkona ajallessa tuntuu ettei näe mitään.

Lumia, ja joulua odotellen :joulu1: :nolo: :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom