Muuttosuunnitelmia (kysymykset eri asumisalueista)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
Vielä lisättäköön että on Kurvissa toki plussiakin...
Heh, naurahdin tälle ääneen. Mutta tosissaan, kämppä on jo ostettu, eli vajaan kuukauden päästä tonne joka tapauksessa muutan. Kämppä ei ole aivan Kurvissa, mutta ei kovin kaukanakaan. Suht suojassa kuitenkin, eikä liikennevälineiden melu varmaankaan kuulu sisälle asti. Mä olen Kurvista ihan samaa mieltä kuin Sumu, mutta mä aattelin panna elämän risaseksi, ja kokeilla kohdata omat ennakkoluuloni. Suden kitaan siis, mars. Laitan sitten raporttia omista fiiliksistä, kunhan joskus kotiudun, siis jos kotiudun ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, naurahdin tälle ääneen. Mutta tosissaan, kämppä on jo ostettu, eli vajaan kuukauden päästä tonne joka tapauksessa muutan. Kämppä ei ole aivan Kurvissa, mutta ei kovin kaukanakaan. Suht suojassa kuitenkin, eikä liikennevälineiden melu varmaankaan kuulu sisälle asti. Mä olen Kurvista ihan samaa mieltä kuin Sumu, mutta mä aattelin panna elämän risaseksi, ja kokeilla kohdata omat ennakkoluuloni. Suden kitaan siis, mars. Laitan sitten raporttia omista fiiliksistä, kunhan joskus kotiudun, siis jos kotiudun ;)

Melkoinen pelimies kyllä kun ostat kämpän tietämättä alueesta mitään:D
Mut pistä ihmeessä raporttia kun asetut uuteen kotiin!

Mimmosen kämpän ostit ja mitä maksoi?

Mimmosen kämpän ostit ja mitä maksoi?
33m2 yksiö, 129 tonnia. Snadisti suolainen hinta, mutta yhtiössä juuri rempattu putket, sähköt ja oikeastaan kaikki mahdollinen, samaten asunnossa kaikki uutta. Ainoa miinus tosiaan toi karmiva sijainti, mutta tolla hinnalla ei vastaava kämppä olisi todellakaan irronnut mistään Eirasta tai Etu-Töölöstä. Harmi sinänsä, vaikka talo ulkoa siltä näyttääkin, että voisi jossain muuallakin sijaita. Heh, yritän näköjään psyykata itseäni. Faktahan on, että toi on varmasti Stadin kauhein mesta asua, mutta tää on sitten yks kokemus lisää.

Jumbo/Flamingosta löytyy punttisalia, mutta yks kaveri käy ainakin Myyrmäessä halvemman salin perässä, opiskelija kun on.

Saakos udella että missä käy?

Myyrmäen vieressä koko pienen elämäni asunut ja voi kyllä ihan suositella. Tietyt alueet ovat aika monikulttuurisia ja steissillä viikonloppuiltaisin välillä rauhattomampaa, muuten hyvä paikka. Kouluista tosin sen verran, että kun lapset siirtyvät yläasteelle, voi joutua Hämeenkylän yläasteelle, jossa oppilaita on about 1 000. Sinnekin on sitten jo vähän matkaa. Muuten myrtsistä on erittäin hyvät yhteydet stadiin, junalla keskustaan 17 minsaa. Myyrmannista saa kaikki perustarpeet ostettua, kuntosali( esim. Myyrmäen UT, myyrin kuntokeskus) kivenheiton päästä myyrmannista.

Pakkalassa tosiaan pitäisi kyllä mieluiten olla oma auto, yhteydet IMO huonot, varsinkin Helsinkiin.

Pakkalassa tosiaan pitäisi kyllä mieluiten olla oma auto, yhteydet IMO huonot, varsinkin Helsinkiin.

Kyllä. Vantaalla tarvitsee omaa autoa, ellei asu Tikkurilassa tai Myyrmäessä, sanoi Soininvaara mitä tahansa. Varsinkin poikittainen liikenne on Vantaalla ihan perseestä. Siellä sitten jonotetaan kaikki sulassa sovussa kehällä varttia vaille kasi.

Mullekin on vihdoin selvinnyt, että itse haluan muuttaa Kartanonkoskelle enkä Pakkalaan, jos aivan tarkkoja ollaan :)

Mutta anyway. Lapselliselle ihmiselle siellä on kaikki tarvittava kävelyetäisyydellä. Mihin sitä Helsinkiä edes tarvitsee, kun lähellä on koulut, päiväkodit ja suuri kauppakeskus, jossa on ruokakaupat, vaatekaupat, ravintoloita, leffateatteri jne.

Ja kyllä sieltä menee bussi Helsinkiin eikä edes kovin hitaasti. YTV:n mukaan bussimatka on noin 30min. Ihan peruskauraa :)

33m2 yksiö, 129 tonnia. Snadisti suolainen hinta, mutta yhtiössä juuri rempattu putket, sähköt ja oikeastaan kaikki mahdollinen, samaten asunnossa kaikki uutta. Ainoa miinus tosiaan toi karmiva sijainti, mutta tolla hinnalla ei vastaava kämppä olisi todellakaan irronnut mistään Eirasta tai Etu-Töölöstä. Harmi sinänsä, vaikka talo ulkoa siltä näyttääkin, että voisi jossain muuallakin sijaita. Heh, yritän näköjään psyykata itseäni. Faktahan on, että toi on varmasti Stadin kauhein mesta asua, mutta tää on sitten yks kokemus lisää.
Mun mielestä ihan hyvä alue, kunhan et ole aivan katutasossa. Lakuja tai manneja ei pahemmin kulmilla pyöri. Kaikki palvelut hyvien yhteyksien päässä.

Mullekin on vihdoin selvinnyt, että itse haluan muuttaa Kartanonkoskelle enkä Pakkalaan, jos aivan tarkkoja ollaan :)

Mutta anyway. Lapselliselle ihmiselle siellä on kaikki tarvittava kävelyetäisyydellä. Mihin sitä Helsinkiä edes tarvitsee, kun lähellä on koulut, päiväkodit ja suuri kauppakeskus, jossa on ruokakaupat, vaatekaupat, ravintoloita, leffateatteri jne.

Ja kyllä sieltä menee bussi Helsinkiin eikä edes kovin hitaasti. YTV:n mukaan bussimatka on noin 30min. Ihan peruskauraa :)

Eikös noilla main se kulkeminen helpotu edelleen kun marja-rata joskus valmistuu?

Sitähän se asuinpaikan valinta on. Kompromissi töiden, perheen, harrastusten ja viihtyisyyden välillä.

Eikös noilla main se kulkeminen helpotu edelleen kun marja-rata joskus valmistuu?

Joo tätä pitikin sanoa että marja-rata korjaa asiaa sitten ainakin joissain määrin, mutta kyllähän kartanonkoskelta lentokentällekin on jo jotain matkaa.

Kartanokoski on kyllä kivan näköstä seutua. Joku ruotsalainen arkkitehti ton alueen on suunnitellu ja asukkaat tykkäävät arkkitehtuurista kuullemma tosi paljon. Ku faija sitte työn puolesta kysy joiltain pääkaupunkiseudun arkkitehdeiltä että mitäs ovat alueesta mieltä niin sanoivat että arkkitehtuuri on aivan perseestä:D

Kokemuksia Valkeakoskesta asuinpaikkana, tarkemmin Eerolan kaupunginosasta? Rivarikämppää tuolta kattellut, perheellisten mielipiteet kiinnostaa. Ja muita kommentteja kuin että " ei siellä oo muuta kuin paperitehas ja paska haisee jne." kiitos.

Abstrakti kysymys.

Jos haluaisi asua suht edullisesti mahdollisimman lähellä HKI-Vantaata, niin missä kannattaisi asua?

Riippuu tietty, mitä tarkoittaa suht edullinen, mutta ainakin noilla isommilla vuokranantajafirmoilla (mm. VVO ja Sato) vuokraavat asuntoja Pakkalassa (tosin kartan mukaan on pikemmin Veromiehenkylää). Siitä on semmoinen 4-5km lentokentälle riippuen vähän osoitteesta.

Lähempää löytyy sitten Kehä3:n toiselta puolelta osoitteita Virkatie, Robert Huberin tie, Äyritie, mutta en tiedä mitä kautta niitä voi vuokrata.

Jos haluaisi asua suht edullisesti mahdollisimman lähellä HKI-Vantaata, niin missä kannattaisi asua?
Onko tarkoituksena käydä töissä lentokentällä? Kannattaa huomioida, että HKI-Vantaalle kulkee julkista liikennettä monesta suunnasta, tiheään tahtiin ja nopeilla yhteyksillä.

Joku ruotsalainen arkkitehti ton alueen on suunnitellu ja asukkaat tykkäävät arkkitehtuurista kuullemma tosi paljon. Ku faija sitte työn puolesta kysy joiltain pääkaupunkiseudun arkkitehdeiltä että mitäs ovat alueesta mieltä niin sanoivat että arkkitehtuuri on aivan perseestä:D

Juu, se ammattiarkkitehdin näkemys ei aina ole se kansantajuisin vaihtoehto :rolleyes:.

Pakkalassa/Kartanonkoskella on muuten useampikin kaupungin vuokratalo. Suurin osa rakennettu 2004 tienoolla. Yksi kaupungin vuokratalo valmistui 2010.

Mutta mulla oli kysymyksiäkin.

Millainen paikka on Mäntsälä? Oikotiellä löytyy edullista asumista mm. Pukkimäentiellä ja Mustamäessä. Onks mistään kotoisin?

Pakkalassa/Kartanonkoskella on muuten useampikin kaupungin vuokratalo. Suurin osa rakennettu 2004 tienoolla. Yksi kaupungin vuokratalo valmistui 2010.

Millainen paikka on Mäntsälä? Oikotiellä löytyy edullista asumista mm. Pukkimäentiellä ja Mustamäessä. Onks mistään kotoisin?

Ihan hyvä paikka tämä asua on.Kunnallisveroprosentti on aika iso 19.75% ja uimahallia ei ole. Päivähoitopaikatkin aika tiukoilla, vissiin jotain parakkeja joutuvat kyhäilemään. Kaksi kuntosalia löytyy, toinen ihan keskustassa ja toinen noin kilometrin päässä. Pyörä/ jalkakäytävä menee salille asti. K- kaupan laajentavat par`aikaa citymarketiksi ja S-market ihan keskustassa. Lidli noin kilometri keskustasta. Robinhood, muutama kello& kultaliike löytyy, seppälä ja pari rautakauppaa. Juna-asemalle kans se kilsa keskustasta. Tunnin välein taitaa se z- juna mennä helsinkiin. Niin tuo Pukkimäentie on Mustassamäessä Siellä on kunnan vuokrataloja, en nyt sanoisi enään epäsiistiksi enkä rauhattomaksi paikaksi sillä ovat pistäneet talojen julkisivut hyvään kuntoon ja eiköhän sisälläkin remppaa tehty, mannetkin lähti sieltä reilu viisi vuotta sitten. Jos jotain kysyttäävää niin vastailen mielelläni parhaan kykyni mukaan, oon asustellut täällä ikäni :)

Kokemuksia Sipoosta asuinpaikkana? Onko siellä saleja ja millaisia kohtuuhintaisia asuinalueita (mietin paritaloa tai rivarinpätkää) lähellä merta ja hyviä lenkkeilyreittejä?

Niin kuin tuossa edellä kävikin jo ilmi, niin Pukkimäentie on Mustamäen ytimessä. Sinänsä alueessa ei varmaan olisi mitään vikaa, mutta asukkaat koostuvat suurelta osin vuokra-asujista, jotka ovat osin varsin kirjavaa sakkia. Pukkimäentien lähellä olevan vesitornin juurelta voi itse todeta, että paikalla käytetään kamaa ym. Mustamäki on Mäntsälän rauhattominta aluetta mun mielestä. Paikan "keskustana" on grilli/baari/kioski, jonka ympärillä notkuu känniläisiä kesällä.

Kyllä Mustanmäentiellä asuu vieläkin romaneja. Ainakin asui vielä alle vuosi sitten.

Jos muuttaisin Mäntsälään, niin Mustamäki olisi kyllä viimeisenä mielessä.

Kokemuksia Sipoosta asuinpaikkana? Onko siellä saleja ja millaisia kohtuuhintaisia asuinalueita (mietin paritaloa tai rivarinpätkää) lähellä merta ja hyviä lenkkeilyreittejä?

Sipoossahan on kaksi isompaa keskusta, Nikkilä pohjoisessa ja Söderkulla etelässä. Kummankin lähelle on hyvät lenkkipolut tehty. Mulla kokemusta Nikkilän pururadasta pari vuotta sitten ja ainakin se oli päästetty pikkasen rämettymään. Todella harmi koska aikanaan oli todella hyvä alusta ja muutama jumppapaikka radan varrella oli hyvässä kunnossa. Nikkilän punttivaihtoehtoja taitaa olla vain kaksi. Kunnan punttis on uudessa väestönsuoja/luola hallissa. Tosiaankin uusi mutta aika kehnosti varusteltu, kokemuksia siitäkin tosin parin vuoden takaa mutten usko että ovat tehneet kummempia uudistuksia. Toinen vaihtoehto on www.rysky.fi. Riippuu sitten mitä haet mutta siinä mun mielestä on ainakin Nikkilän vaihtoehdot. Eteläsipoosta en osaa sanoa oikein mitään muuta kun että kovin merenlähelle ihan persaukisilla ei varaa ole. Etelästä tosin ajaa nopeasti vaikka itikseen puntille ja pohjosesta sitten vaikka Korso-Kerava löytyy kyllä ihan huippu saleja.

Sitten omia kysymyksiä MÄNTSÄLÄLÄISILLE ( heti alkaa lällättely ). Eli ollaan pikkusen kateltu sieltäpäin kämppää ja ihan muutama kysymys. Miten noi päivähoitopaikat on järjestetty? Pooli tossa kommentoi ettei kunta tahtos pysyä mukana hoitopaikoissa. Rakennetaanko uutta vai mitä tehdään? Onko muuten uusia palveluita, kouluja yms. tullut/tulossa? Kun kuitenkin taitaa olla aikalailla kasvava kunta. Toi toinen punttis mistä kirjotit taitaa olla kuntokeidas? Onko se parempi vai huonompi kuin se toinen ja mikä se toinen on :rolleyes: ? Hienoja laitteita tuolla näyttää olevan mutta miten vapaita painoja? Kuinka pitkälle käsipainot menee? Meen kyllä nuuhkimaan paikat läpi jos enempi kiinnostaa mutta syksymmällä vasta aikaa enempi niin kyselen tässä jo. Sitten vielä kiinnostat tietää kuinka paljon siellä on ulkomaalaisia? Eritoten hunnutettuja. Voi toki kehua ja haukkua jos tulee jotain muuta mieleen, arvostan kovin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom