Muuttofirmojen hinnat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arde
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onko kellään kokemuksia muuttofirman käytöstä yksityisasunnon muuton yhteydessä? Minkälaisia hintoja niiillä mahtaa olla esim. kolmion tavaroiden muuttamisesta kaupungin sisällä paikasta toiseen eli muutaman kilometrin matkan? Hinta riippuu tietenkin siitä, jos kuskin lisäksi tarvitaan kantajia, mutta .

Kunnon Pakkislainen ei tietenkään muutoapua tarvitse mutta jollain voi olla heiveröisempiä sukulaisia tai tuttavia avun tarpeessa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kolme muuttoa ollaan tehty muuttofirman avulla, ja kyse on ollut noin 55-neliöisistä kahden hengen kaksioista, tavarat on pakattu itse valmiiksi. Keskimmäisin noista oli saman kaupungin sisällä, noin 55-neliöisestä kaksiosta, kerrostalon hissittömästä 2. kerroksesta hissittömään 3. kerrokseen. Hintaa tuli rapiat 400 euroa ja aikaa meni ehkä 4-5 tuntia. Auton pakkaaminen ja purkaminenhan tuollaisessa muutossa vie eniten aikaa, joten hissillisyys/hissittömyys ja mahdolliset kerrokset kannattaa ottaa huomioon, unohtamatta tietenkään hankalia huonekaluja. Etenkin hissittömään taloon purkaminen (ylöspäin kantaminen) on aika verkkaista hommaa. Kyllä tuonkokoisessa muutossa kannattaa ottaa kuskin lisäksi apumies, osaavat kuitenkin hommansa ja pakkaaminen käy paljon nopeammin kuin jos maallikot yrittäisivät niitä huonekaluja sinne autoon sommitella.

Mutta kysymällä firmasta saa tarjouksen. Hinnoissa on tuskin mitään hirveitä skaalaeroja. Ollaan joka kerta käytetty yhtä tiettyä firmaa, jolla on toimistot ympäri Suomea (näin laatikoiden palauttaminen helpottuu) ja oltu tyytyväisiä työhön. Saman kaupungin sisällä vaihtoehtoja on tietysti enemmän, koska laatikot eivät muodostu kynnyskysymykseksi. Kyllä musta muutossa on lähes aina niin paljon stressattavaa muutenkin, ettei muuttofirman käyttämistä tarvitse hävetä. Saa kerralla homman pois alta eikä tarvitse suhata sitä samaa väliä sataa kertaa jollain lainapakulla.

Zone-sarja -42%
Nettisivu kodinmuutot.fi on oiva kilpailuttamiseen. Itse muutin syksyllä ja käytin ko.sivua, tarjouksilla oli eroa parhaimmillaan yli 100 %. En ihan halvinta ottanut, mutta kuitenkin säästöä tuli. Ja kuitinkin sain, ettei ihan hämärähommina kuten kaikista halvimmat olisivat tod.näk. olleet.

Kannattaa myös kysellä paikallisilta kuorma-auto yrittjäiltä, vaikkei ne mainostaisikaan muuttokeikkoja. Itse tiedän Jyväskylästä kaksi firmaa, jotka tekee mielellään muuttoja vaikka ajavatkin muita ajoja saadakseen elantonsa. Itse siis käyttänyt näitä molempia apuna, kantomiehet omasta takaa ja yrittäjä oli mukana autonsa kanssa ja teitty itse kantamassa tai siis käytännössähän se on autoon tavaroiden pakkaamista ja niiden purkamista kantajille. Mä en paljoa maksanut, mutta nämä onkin kavereita.

Muutama vuosi aikaa, mutta kymmeniä, ellei satoja muuttoja (ikävä kyllä) tehneenä..

kaupungin sisällä muutto ( toisinsanoen n. 2-12km), muuttamassa ollaan oltu niin, että asiakas on pakanut luonnollisesti itse tavaransa ( usein kovin huonostikkin, koska on tehty paljon myös sossun maksamia muuttoja), ja kuorma-auto, ja kaksi miestä.

Eli asiakkaalle ei ole jänyt kuin tavaroiden pakkaus, mitä paremmin, sen nopeammin ja ehjempänä tavarat perillä. Hintaa otettiin silloin ainakin 45-65€/h, riippuen oliko kuittipaperia..:)

normaali kerrostalo kaksio oli noin 1,5-2,5h, kolmio 3-4h kaikkineen.

Jos oli pianoa muutettavana, yleensä soitettiin apuja palomiehistä, muistaakseni ottivat 100€, ja piano oli kolmessa minuutissa kolmosessa :hyper:

ja hintaan EI kuulunut mm. arkkupakastimen kanto, jossa sisällä 300kg makkaraa! :rock:

Mutta tosiaan kannattaa soittaa AINA mieluiten ko. paikkakunnan yksityiset kuljetusliikkeet läpi, melkein kaikki niitä keikkoja tekee, ja halvemmalla luullakseni ( ja 12 vuoden kokemuksella) kuin nämä isot valtakunnalliset firmat.

Laatikot tosiaan nopeuttaa pirusti, jos ovat tukevia ja suht samankokosia. ja toki sohvat jne. kannattaa suojata jo itse vaikka kelmulla yms..paremmin menee!

ja vaikka tuntuu että tavaraa on SIKANA, niin 90% normaaleista kerrostalo kolmioista menee 16m3 esim. MB Sprinter koppiautoon..ei pakuun siis vaan sellaiseen 8 lavapaikan "jakoautoon" jota mm. postilla on.

e: Tosiaan ainahan siinä asiakas säästää, jos on omia kantajia, esim. niin että pari häiskää kantaa kamaa perälaudalle, ja yksi järjestelee kamat konttiin..

unohtu yksi "loistava" muutto vuosien takaa, sossun muutto siis:

Oli pihalla vastassa ulosottoviranomaiset, ja luvattiin käsi sydämmellä, että hoidetaan asiakas ulos sieltä, ja KAIKKI kamat, no hoidettiin joo, mutta en tarkkaan muista mitä siinä tapahtu, mutta loppujen lopuksi sieltä kun tultiin viimistä kertaa hissillä alaspäin, oli duunikaverilla povarissa asiakkaan KISSA! :wtf: se oli siis jonkinsortin salakuljetus..

Viimeksi muokattu:
ja vaikka tuntuu että tavaraa on SIKANA, niin 90% normaaleista kerrostalo kolmioista menee 16m3 esim. MB Sprinter koppiautoon..ei pakuun siis vaan sellaiseen 8 lavapaikan "jakoautoon" jota mm. postilla on.

:wtf:

Voisin näin satoja, ellen jopa tuhansia muuttoja tehneenä ihmetellä että mistä tällaisia kolmioita löytyy? Omien kokemusten perusteella näitä on 1/100, harvemmin on edes sitä "Todella vähän tavaraa, pieni yksiö" saatu sommiteltua sprinteriin. Ja ei, auton pakkaustaidon puutteesta ei ole kyse. :rolleyes:

Tämä siis pk-seudulla.

Ja sitten on-topic

Halvalla ne tavarat saa siirrettyä paikasta a paikkaan b, hyvällä tuurilla jopa näennäisesti ehjänä. Kuitenkin näin ns. tiskin toiselta puolelta sanoisin, että ero sillä random kuskilla ja random kantajilla koulutettuihin (luit oikein, niitäkin apinoita koulutetaan työhön oikeissa alan yrityksissä) muuttomiehiin on jäätävän selvä. Toki poikkeuksiakin löytyy, yleensä vaan näissä kahden miehen muuttofirmoissa takuu on mallia perävalo, mahdolliset kolhut kalusteissa ja naarmut lattioissa ovat itseaiheutettuja/olivat siinä jo. Tämä siis asiakkailta kuultua, itse fanitan kaikkia kenellä hermo kestää tän paskan tekemistä :D

Propsit kyllä kaikille talkoomuuttajille, on se vaan ihan sieltä ja syvältä.

Back
Ylös Bottom