Muuttoauton osto USA:sta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jig
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

Jig

Liittynyt
11.2.2003
Viestejä
19
En löytänyt tätä aihetta koskevaa keskustelua täältä, joten:

Olen lähdössä ensi vuonna vuodeksi USA:han (Boston) töihin ja tarkoitus olisi ostaa sieltä (uusi) auto. Siellä kun ei oikein ilman autoa pärjää, niin saman tein voi ostaa sitten sellaisen, jonka voi tuoda Suomeen muuttoautona.

-Onko joku pakkislaisista ostanut ja tuonut USA:sta autoa tai tietää jotain asiasta?

-Minkälainen peli sieltä kannattaa tuoda? Olen ajatellut jotain uutta Audi A4:sta tai Bemarin 300-sarjasta. Sellainen se kannattaa tietysti olla, että sen saa sitten muutaman vuoden päästä täällä helposti myytyä.

-Tyhmä kysymys ehkä, mutta saako ulkomaalainen siis ostaa auton siellä verovapaasti, jos on yli vuoden maassa? Siis myös ilman USA:n veroa, ei vain ilman Suomen verotusta? Jos, niin mistä löytyy autojen verovapaat hinnat USA:ssa?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaveri toi Canadasta VW Boran pari vuotta sitten, lastutettu turbo jotain 210 hv. Auton valinta oli ongelmallinen, kun uuden jenkkipelin olisi saanut pilkkahintaan. Eurooppalaisten autojen hinta oli suhteessa korkeampi mahtoikohan johtua suojatulleista tai jostain. Jos jenkki miellyttää ja kulutus ei pelota, niin sellainen. Kaveri oli nuuka bensan suhteen ja osti siksi Boran (jenkeissä Jetta).
 
Ite ainakin toisin jonkun jenkin. Siellä ne on paljon halvempia, ja saat voittoa kun myyt täällä. Vai kumman ottaisit kuvan autoista? Hintaeroa 3000$
 

Liitteet

  • 140545645.webp
    140545645.webp
    58,3 KB · Katsottu: 709
  • 133565677-1096344294279-0.webp
    133565677-1096344294279-0.webp
    47,2 KB · Katsottu: 635
Jenkkiauto ei ole poissuljettu vaihtoehto, esim. sitä uutta Chrysler 300C:tä olen kuolannut. Se maksaa siellä suunnilleen puolet Suomen hinnasta ja tällä dollarin kurssilla saa vielä lisäalennusta. Eri asia vaan on, kuinka paljon sellaiselle autolle löytyy sitten Suomesta ostajia, kun/jos sen haluaisi sitten joskus myydä...
 
Jig sanoi:
Jenkkiauto ei ole poissuljettu vaihtoehto, esim. sitä uutta Chrysler 300C:tä olen kuolannut. Se maksaa siellä suunnilleen puolet Suomen hinnasta ja tällä dollarin kurssilla saa vielä lisäalennusta. Eri asia vaan on, kuinka paljon sellaiselle autolle löytyy sitten Suomesta ostajia, kun/jos sen haluaisi sitten joskus myydä...

300C Hemi V8 :kuola:
 
Jig sanoi:
Jenkkiauto ei ole poissuljettu vaihtoehto, esim. sitä uutta Chrysler 300C:tä olen kuolannut. Se maksaa siellä suunnilleen puolet Suomen hinnasta ja tällä dollarin kurssilla saa vielä lisäalennusta. Eri asia vaan on, kuinka paljon sellaiselle autolle löytyy sitten Suomesta ostajia, kun/jos sen haluaisi sitten joskus myydä...
Itse toin jenkeistä 3,5l V6 300M:n ja myin täällä. Arvo putoaa täällä nopeasti, joten tuodessa ei mennyt veroa pennin latia. Myyntihinnat 3-4 vuotta käytetylle Suomessa ovat edelleen paljon enemmän kuin mitä vuoden lopun spesiaalitarjouksesta saa uutena USAssa. Omaan (entiseen) sain aikanaan dealer ja factory alennusta yhteensä $9k kun ostin kuluvan vuoden mallin marraskuussa. Kun kävin mantereella pari kuukautta sitten niin näyttää edelleen Chrysler/Dodge tarjoavan parhaat diilit.

Unohtaisin sinuna samantien idean tuoda saksalaista tai japsia (pl. Subaru), sillä joku Audi maksaa siellä jopa enemmän kuin Suomessa, tosin palkkatasoon suhteutettuna hinta on tietysti paljon pienempi. Isojen japsivalmistajien jenkkimallit taas ovat huollon kannalta paskoja täällä, kun ovat eri kamaa kuin euroversiot. Sikäläisittäin kotimaisesta tuotannosta todelliset myyntihinnat kaupoissa on aivan eri luokkaa kuin ovh, kun taas euroautoissa ei tinkivaraa juuri ole. X-Type Jaggea kuulemma myydään kanssa pilkkahintaan just nyt - noiden tarjousten perässä todella kannattaa juosta.

Mitä itse katsoisin jos oisin menossa nyt:
- Subaru WRX
- Chrysler 300C / Dodge Magnum
- edellämainittu Jaguar
 
Kiitoksia vinkeistä!

Dopey sanoi:
Unohtaisin sinuna samantien idean tuoda saksalaista tai japsia (pl. Subaru), sillä joku Audi maksaa siellä jopa enemmän kuin Suomessa, tosin palkkatasoon suhteutettuna hinta on tietysti paljon pienempi.

Onko tämä totta? Esim. cars.com -sivulla Audi A4 3.0 Avant Quattro hinnaksi on ilmoitettu n. 35 000$ eli n. 27 000 €. Sama maksaa Suomessa n. 56 000 €.

Tuo Jaguar alkoi nyt kiinnostaa... :)
 
Zone-sarja -42%
Jig sanoi:
Onko tämä totta? Esim. cars.com -sivulla Audi A4 3.0 Avant Quattro hinnaksi on ilmoitettu n. 35 000$ eli n. 27 000 €. Sama maksaa Suomessa n. 56 000 €.

Tuo Jaguar alkoi nyt kiinnostaa... :)
Niinpä tietysti nyt on noikin hyvissä hinnoissa - itse menin vuonna 2000 ja silloin vaihtokurssit oli 180 astetta vastakkaiseen suuntaan, joten esim. Passatista ois pitänyt USAssa maksaa Suomen verollista hintaa enemmän.

USAssa autokauppa usein myy vain ja ainoastaan niitä kotteroita, joita pihalla lojuu ja on ostanut ne suoraan tehtaalta / maahantuojalta. Jos jotain mallia on hankittu liikaa, niistä hankkiudutaan eroon hinnalla millä hyvänsä viimeistään vuoden lopussa. Jos on valmis tinkimään varustelistasta ja väristä, tms. niin voi saada todella hyvän diilin.

Jos taas käytetty kiinnostaa, niin eBayhin mars tai sitten paikallislehden nettisivulle. Itse myin eBayssa Mazda Miatan eikä oo prosessista kuin hyvää sanottavaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vielä jatkoa: itsekin ostin kotteron Bostonista, missä talvivarusteet (lämmitettävät etupenkit ja takalasi) ovat aika lailla standardikamaa, joten sikälikin tuonti ja myöhemmin myynti Suomessa on helppoa.

Löysin oman autoni Cable Cars -nettipalvelusta, josta voi selata ilmeisesti koko lailla kaikkien Bostonien alueen diilerien inventaariota. Marraskuun alussa oli Lawless Chryslerillä vielä 10 myymätöntä vanhan vuoden 300M:ää pihalla, jokainen eri väriä. Todelliset ostajan markkinat :hyper:.
 
Shamrock sanoi:
Voi elämä, Jenkeissä tuollainen uusi Dodge Magnum maksaa euroissa vaan n. 18000 e :eek:
Halvin tarjous Pittsburghin alueella taisi olla $22k 5,7l Hemi-koneella ja nahkapalleilla. Samaan hintaan ei nykykurssilla taida saada Suomesta ees Opel Astran hinnat alkaen -mallia?
 
Jos rahoiksi haluat lyödä, niin osta jenkeissä esim. honda s2000 roadster 33k $ = 26k €. Suomessa maksaa 78k €.

Kuukausi sitten laskeskelin paljonko autot ovat halvempia jenkeissä niin keskiarvoksi muodostoi 2,6(eli siis 2,6 kertaa). Bemaritkin ovat halvempia jenkeissä kuin Saksassa.

ps. jesuiitalla on makua.
 
Miten sitten se auton Suomeen tuominen? Tietääkö kukaan paljon sitä veroa pitää sitten maksaa kun sen Suomeen tuo? Entä postikulut? Kuulin myös jostain että jos auton ostaa jenkeistä ja haluu tuoda verovapaasti, pitää auto olla omistettu siellä tietyn aikaa, sekä on pystyttävä todistamaan että autorahat on tienattu paikan päällä. Pitääkö paikkansa? Mitenkäs sitten jos vaan kävisi turistina usassa ostamassa auton, tulisiko nykyisellä hintaerolla siltikin halvemmaksi?? Itse nimittäin opiskelen USA:ssa, mutta rahoja en voi täällä tienata, tulipa vaan mieleen kun tosiaan noita mustangeja ja camaroja löytyy puoli-ilmaseks, himottais ostaa!!
 
tuub sanoi:
Miten sitten se auton Suomeen tuominen? Tietääkö kukaan paljon sitä veroa pitää sitten maksaa kun sen Suomeen tuo? Entä postikulut? Kuulin myös jostain että jos auton ostaa jenkeistä ja haluu tuoda verovapaasti, pitää auto olla omistettu siellä tietyn aikaa, sekä on pystyttävä todistamaan että autorahat on tienattu paikan päällä. Pitääkö paikkansa? Mitenkäs sitten jos vaan kävisi turistina usassa ostamassa auton, tulisiko nykyisellä hintaerolla siltikin halvemmaksi?? Itse nimittäin opiskelen USA:ssa, mutta rahoja en voi täällä tienata, tulipa vaan mieleen kun tosiaan noita mustangeja ja camaroja löytyy puoli-ilmaseks, himottais ostaa!!
Autovero-ohjeet löytyy tullin sivuilta. Muuttoautoa verotetaan täsmälleen samalla tavalla kuin mitä muuta tuontiautoa tahansa, paitsi että verosta saa anteeksi reilut 13 000 egeä. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos vastaava samanikäinen ja yhtä paljon ajettu kaara maksaa Suomessa reilut 40 000 euroa, ei tartte maksaa mitään.

Postikulut? Ei autoa voi postittaa :hyper:. Laivauksen hinta riippuu siitä, kummalta puolelta USAa autoa ollaan shippaamassa, mutta parin tonnin hujakoilla oli halvimmat metodit Kaliforniasta.

Auto pitää kohdemaassa omistaa ja sillä pitää todistettavasti ajaa vähintään 12 kuukautta, aivan sama mistä rahat tulee. Suomen päässä pitää sitten myös ajella 12 kuukautta ja auto tulee omistaa 3 vuotta yhteensä ennenkuin sen voi myydä.

Jos siis tulet vielä vuoden viettämään jenkkilässä niin rahat kasaan mistä vain saat ja autokauppaan. Harrikan tuonti on myös erittäin kannattavaa puuhaa. Camaroitten ja Mustagien kanssa kannattaa sitten muistaa, että Suomessa vakuutukset hinnoitellaan moottoritilavuuden mukaan, joten esim. Kasko maksaa ihan simona :(.
 
Dopey sanoi:
Auto pitää kohdemaassa omistaa ja sillä pitää todistettavasti ajaa vähintään 12 kuukautta, aivan sama mistä rahat tulee. Suomen päässä pitää sitten myös ajella 12 kuukautta ja auto tulee omistaa 3 vuotta yhteensä ennenkuin sen voi myydä.

Siis ulkomailla pitää olla vähintään vuosi, mutta autoa ei kuitenkaan tarvitse omistaa kuin puoli vuotta, jotta sen saa tuoda verovapaasti.
 
Dopey sanoi:
Jos siis tulet vielä vuoden viettämään jenkkilässä niin rahat kasaan mistä vain saat ja autokauppaan.

Opiskelua ei katsota oleskeluksi. Vuoden turistina oleskelun jälkeen voi tuoda auton mutta vuoden opiskelun jälkeen ei voi tuoda. Erityistapauksissa opiskelu voidaan hyväksyä oleskeluksi jos samalla on tehty töitä.

Kysyjällä taisi olla opiskeluviisumi joka ei anna mahdollisuutta työhön => ei autoa.
 
taisto sanoi:
Opiskelua ei katsota oleskeluksi.

Jig sanoi:
Siis ulkomailla pitää olla vähintään vuosi, mutta autoa ei kuitenkaan tarvitse omistaa kuin puoli vuotta, jotta sen saa tuoda verovapaasti.
Herrat puhuu vähän mutta asiaa. Noinhan ne pykälät tuolla tullin sivuilla näyttävät menevän. Au pairitkin saa tuoda auton, mutta opiskelija ei. Paska mäihä ...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom