Muutoksen aika.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä parin viikon aikana olen tehnyt päätökseen, että kuntoon on päästävä koska on kunto päässyt _pahasti_ rapistumaan jalkapallon lopettamisen jälkeen . En mikään ihraperse ole, mutta oi sitä aikaa kun oli melkein vatsalihakset näkyvissä ja nyt tollane pömppis ja istuessa reidet leviää kuin valaalla. Olen 14-vuotias ja kesällä tulee täyteen 15 ja on menny kasvupyrähdykset jne. aikoja sitten.
Tavotteena ois ''rantakunto'' kesään mennessä. 3krt viikossa salilla ois tarkotus alkaa käymään 1kk sisällä heti kun jalka sen sallii, fiksata ruokavalio ja käydä lenkillä 4-6 krt viikossa. Nyt itse kysymyksiin:

1. päivä
Rinta
Penkkipunnerrus 2 x 12, 2 x 8-10
Vinopenkki käsipainoilla 3 x 8-10
Vipunostot penkillä 2 x 10-12
Pullover 2 x 12-15

Kädet

Hauiskääntö tangolla 2 x 12, 2 x 8-10
Keskitetty hauiskääntö 2 x 12-15
Ranskalainen punnerrus 2 x 12, 3 x 8-10
Ojentajatalja 2 x 12-15
Rannekääntö 2 x 12-15

2. päivä
Selkä

Ylätaljaveto eteen 2 x 12, 3 x 8-10
Alataljaveto 2 x 8-10
Kulmasoutu käsipainoilla 2 x 10-12
Selkäojennus 2 x 12-15

Olkapäät

Pystypunnerrus 2 x 12, 3 x 8-10
Vipunostot sivuille 2 x 10-12
Pystysoutu 2 x 12-15

3.päivä

Vatsalihakset

Vatsarutistukset 3 x 15-25
Jalkojen nosto 2 x 15-25
Vartalon kierrot 2 x 25

Jalat
Jalkakyykky 2 x 15, 3 x 10-12
Reisiojennus 2 x 15, 3 x 10-12
Reisikoukistus 2 x 15, 3 x 10-12
Pohjenousu seisten 2 x 12-15
Pohjenousu istuen 2 x 12-15

Tossa olis ohjelma jonka sain CC:stä, näin täyden alottelijan silmään näyttää ihan hyvältä muuten, paitsi vatsasta en ole varma? Komeat vatsalihakset on se ykköstavote numero 1 niin onko tossa tarpeeksi niille liikkeitä? Nappasin tosta sählymailan ja tein vartalon kiertoja ja ei tahtonut tuntua missään. Muutenki jos joku viittis muokata tuota ohjelmaa siten, että tulisi maksimituloksia minimiajassa (3-4kk).

Sitten pari pikkukysymystä: Mitenkäs painot liikkeisiin? Onko sarjan jälkeen tarkoitus tuntua kuin olisi kuolemassa tai siltä, että hyvin voisi vielä jatkaa vai siltä väliltä? Entä lisäaineet? Pitäiskö mun heti ottaa selvää jostain Wheyn kaltaisista mössöistä? Ja ehkä kysymyksistä tärkein: miten ehkäistä kovan liikuntasuorituksen jälkeistä ääretöntä kipua ja jumitusta seuraavana päivänä? 100 vatsaa kun väänsi lenkin yhteydessä seuraavana päivänä piti kieriä pois sängystä kun ei voinut istumaan nousta. En nyt enempää viitti kysellä ettei tule kymmentä sivua tekstiä.

Kiitos etukäteen avusta ja neuvoista :) . (ennen pitäny bodareita ylimielisinä kusipäinä, mutta käytyäni tällä foorumilla on käsitys ehdottomasti muuttunut.) Ootte mun idoleita :worship:

Oma vaatimaton mielipiteeni:

Oot vielä nuori kaveri, vaikka ois kuinka kasvupyrähdys takana ja muuta, eli ei ihan täysillä kannata reenata ja ainakin aloitella pikkuhiljaa. Ja ensimmäiseksi ei kannata aloittaa diettiä.

Ohjelmasta voi joku viisaampi sanoa mielipiteensä, kun en itse niin hyvin näitä hallitse. Mutta ainoa mikä pisti silmään oli vatsalihas-liikkeiden suuri toistomäärä. Samalla tavalla niitä treenataan kuin muitakin lihaksia, eli toistot 1-15 omien tarpeiden mukaan.

Ja painoista, kyllä treenin pitäisi tuntua seuraavanakin päivänä, dietillä vielä enemmän. Mutta ei nyt failureen asti jokaikistä sarjaa. Jättää pari toistoa vajaaksi niin se on melko hyvä. Kunhan muistaa syödä hyvin ja levätä, niin pitäisi pysyä ehjänä. Kun aloittaa salilla käynnin saattaa ekojen kertojen jälkeen tuntua melkoisesti, mutta kyllä keho tottuu aika nopeasti.

Lisäravinteet ovat tuossa vaiheessa melko turhia, vaikka eihän niistä koskaan ole haittaa ole, mutta uskoisin normiravinnon riittävän sulle.

Mutta tsemiä sulle :thumbs:

Aloita mieluummin 1jakoisella, kuten nutcasekin sanoi, niin lihakset oppivat palautumaan nopeammin eivätkä totu siihen, että on viikko aikaa palautumiseen :)

Tsemppiä treeniin, tarina on melkein kuin mulla mutta ilman tuota jalkapalloa ;) Kunto vain päässyt rapistumaan judon lopetuksen myötä.

Back
Ylös Bottom