muutamia kysymyksiä treenistä ja dietistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arska123
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
onko 1 liikkeen toistoijen vaihdossa mitään järkeä, esim. 10, 4, 8, 2

olen 16v poika, rasvaprosentti noin 20.

voiko olla mahdollista, että olen nostanut lihas massan painoa dietatessa kun näyttäs et oon laihtunu mut paino on mennyt 106-99-102 ja 102 näyttää kireämmältä kuin 99 ollessa.
reeni taustaa on 8 kk sali reeniä ja 9 vuotta muuta urheilua laidasta laitaan.

miltä ruokavalioni näyttää.

aamupala 250g maitorahka tai 2 ruisleipää (molemmat puolet esim. vaasan ruispaloista) ja 3dl maitoa.

kouluruoka mitä nyt on tarjolla 1/3 lihaa/kanaa/kalaa, 1/4 peruna/riisi/makaroni, 1/3 salaatti ja 2 lasia maitoa.

salin jälkeen 30g heraa veteen.

päivällinen jauheliha/kana 150g, 2 isoa kananmunaa (80g kpl)/ 1 ruisleipä molemmat puolet ja 2-4dl maitoa.

välipala 250g maitorahkaa tai sama kuin ylempi mutta puolet vähemmän.

iltapala sama kuin välipala

voiko rasvaa polttaa pelkällä punttisali reenillä?

teen 3 jakosta ohjelmaa 3 krt viikkoon
sekä 1 päivänä joko ylä tai alakroppa.
ja käyn 1-2 kertaa päivässä käyttämässä koiraa lenkillä noin 15-20 min.

kiitos vastauksista !

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
onko 1 liikkeen toistoijen vaihdossa mitään järkeä, esim. 10, 4, 8, 2

Totta kai kantsii vaihdella toistoja. Haet ilmeisesti massaa? Silloin ei ehkä kannata mennä ihan noihin kakkosiin asti, vaikka ei se nyt mikään katastrofi ole jos vähän isommilla raudoilla tekee. Joku 5-12 omalla mutulla heittäisin että toimii ihan hyvin.

voiko olla mahdollista, että olen nostanut lihas massan painoa dietatessa kun näyttäs et oon laihtunu mut paino on mennyt 106-99-102 ja 102 näyttää kireämmältä kuin 99 ollessa.
reeni taustaa on 8 kk sali reeniä ja 9 vuotta muuta urheilua laidasta laitaan.

Voihan se olla mahdollista vaikket enää aloittelija olekaan. Tietty voi olla vähän päivästäkin kiinni nuo painot. Pituuskasvuakin saattanut tulla?
miltä ruokavalioni näyttää.

aamupala 250g maitorahka tai 2 ruisleipää (molemmat puolet esim. vaasan ruispaloista) ja 3dl maitoa.

kouluruoka mitä nyt on tarjolla 1/3 lihaa/kanaa/kalaa, 1/4 peruna/riisi/makaroni, 1/3 salaatti ja 2 lasia maitoa.

salin jälkeen 30g heraa veteen.

päivällinen jauheliha/kana 150g, 2 isoa kananmunaa (80g kpl)/ 1 ruisleipä molemmat puolet ja 2-4dl maitoa.

välipala 250g maitorahkaa tai sama kuin ylempi mutta puolet vähemmän.

iltapala sama kuin välipala

Ainakin prodea tuntuu tulevan. Olet vissiin dieetillä eli huolehdi kalorien laskemisesta. Rasvaa tuskin tuossa liikaa on, hiilarien määrästä vähän hankala ehkä sanoa. Jos dieetti toimii ja mies kiristyy niin anna mennä vaan.
voiko rasvaa polttaa pelkällä punttisali reenillä?

teen 3 jakosta ohjelmaa 3 krt viikkoon
sekä 1 päivänä joko ylä tai alakroppa.
ja käyn 1-2 kertaa päivässä käyttämässä koiraa lenkillä noin 15-20 min.

kiitos vastauksista !

Kyllä voi polttaa. Rasva palaa kun kulutat enemmän kun syöt, joten aerobista ei välttämättä tarvitse ollenkaan. Koirat on mukavia.

kiitos tästä. tota ekaa kysymystä vielä,

meinaan, että samassa reenissä esim. penkkiä tehdessä tekee tollasta syklittämistä jos ymmärsit niin, ni ei mitään siihen.

pituuskasvua ei ole tullut vuoteen enää.

ja sit vielä että on jäänyt paino nylkyttämään tohon 103 kiloon.

No joo, voi niitä treenin sisälläkin vaihdella mutta mielummin ehkä silleen että teet yhden treenin vähän pidempiä ja toisella kerralla isompaa rautaa ja vähemmän toistoja. Mut en oo ekspertti näissä :D

Jos paino ei dieetillä tipu ja tuntuu ettei peilikuvakaan muutu pitkällä aikavälillä niin kokeile vähentää kaloreita. Mun mielestä dieetillä kantsii aina vähän laskeskella noita, ruokapäiväkirja on kova sana.

Zone-sarja -42%
niin ja sitten että onko punerrukset hyvä liike bodauksessa?

Perus etunojapunnerrukset on vähän kehnoja. Rintalihakset ei ainakaan mulla saa kunnolla venytystä. Lisäksi vastusta on vaikea lisätä jos haluaa pitää toistot rajoissa. Jos teet esim. tankopenkkiä tai käsipainopenkkiä niin nuo molemmat ovat etunojapunnerruksia parempia liikkeitä bodauksessa.

Perus etunojapunnerrukset on vähän kehnoja. Rintalihakset ei ainakaan mulla saa kunnolla venytystä. Lisäksi vastusta on vaikea lisätä jos haluaa pitää toistot rajoissa. Jos teet esim. tankopenkkiä tai käsipainopenkkiä niin nuo molemmat ovat etunojapunnerruksia parempia liikkeitä bodauksessa.

okei. itellä on punnerrusten jälkeisenä päivänä rintalihakset kipeämmät kuin perus rintareenin jälkeen

okei. itellä on punnerrusten jälkeisenä päivänä rintalihakset kipeämmät kuin perus rintareenin jälkeen

No se menee sitten sulla rinnalle. Mulla ei kyl mene :D Voi myös olla sitä että joudut tekemään paljon toistoja (?) jolloin menee enemmän hapoille. Muutenkin tuo reenin jälkeinen lihaskipu ei ole mikään kehityksen indikaattori. Kyllä lihas ottaa osumaa vaikkei se olisikaan kipeä treenin jälkeen.

No se menee sitten sulla rinnalle. Mulla ei kyl mene :D Voi myös olla sitä että joudut tekemään paljon toistoja (?) jolloin menee enemmän hapoille. Muutenkin tuo reenin jälkeinen lihaskipu ei ole mikään kehityksen indikaattori. Kyllä lihas ottaa osumaa vaikkei se olisikaan kipeä treenin jälkeen.

joo teen 30-40 toiston sarjoja

ja kyl oon huomannut ettei oo domsit kehityksen idikaattori :D nyt ei oo ollu kädet ja selkä kipeitä paitsi pari kertaa alkuvaiheessa seuraavana päivänä mut silti hyvin kasvanu

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo teen 30-40 toiston sarjoja

ja kyl oon huomannut ettei oo domsit kehityksen idikaattori :D nyt ei oo ollu kädet ja selkä kipeitä paitsi pari kertaa alkuvaiheessa seuraavana päivänä mut silti hyvin kasvanu

Joo on kyllä ihan turhan pitkiä noi 30-40 toiston sarjat. Tee vaan salilla niitä rintaliikkeitä joissa saat vastusta kasvatettua niin pysyy toistot aisoissa :)

Back
Ylös Bottom