Muutamia kysymyksiä (Newbie)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Skebab
  • Aloitettu Aloitettu
Heips!

Olen vasta alkanut seuraamaan foorumeita ja toivoisin sellaista asiallista suhtautumista näihin minun kysymyksiini, mutta pieniltä trollauksilta tuskin tänä päivänä foorumeilta välttyy, mutta asiaan!

Luin tälläisen pienimuotoisen oppaan ja otan vähän kantaa näihin ja toivoisin sitä myötä saavani vastakaikua miten homma menee.

"3. Lisää liikuntaa. Aamuaerobista pidetään yleensä hyvänä ajankohtana rasvanpolttoa ajatellen. Eli ennen aamiasta lenkille mars. Miksi aamulla? kroppa on tyhjä hiilhydraateista, jotka ovat elimistön ensisijaista energiaa ja näin pakotat elimistön käyttämään rasvaa energianlähteenä. "

- Kun aamulla lähden 'tyhjin ravintein' lenkille niin kuin pitkä lenkki pitäisi/saa olla, ettei lopputulos ole pyörtyminen? Ja kuinka nopea tempoinen aamulenkki tulee olla. Saako esimerkiksi olla reipasta kävelyä? Saako tämän jälkeen vetää mitä aamupalaksi.

Itselläni on yleisimmin yksi proteiini pussi. Tällä hetkellä Ultra Wheyn 8100 (ihan vain kokeillakseni edullisen hintansa tähden), mutta yleisimmin onko se nyt tuo Fastin Promix. Tavoitteeni on siis puhtaasti vain saada lisää lihasta. Massaakin saa tulla, mutta lihasmuodossa >;) Sillä muutenhan tarkoitus on päästä kesäksi kuntoon. 1kg/viikossa kuullostaa täysin hyvältä temmolta eikä minulla mikään älytön kiire ole, kunhan suunta on koko ajan oikea eli ylimääräisen rasvan poltto.

Painolla ei ole merkitystä minulle! Eli mitä enemmän painan niin sen parempi. Pituus on tällä hetkellä ~180cm ja paino 70kg. Kunhan saisin ylimääräisen rasvan poltettua. Mitään oikotietä en tarvitse ja tällä hetkellä ruoka nyt ei maistu muutenkaan niin on vain pakotettava ittensä syömään edes sen verran, ettei elimistö syö sit lihaksia.

LYHYESTI:
Paino/pituus: 70kg/180cm
Tavoite: Rasvan poltto, vatsan kiinteytys, lihaksien saanti (olkoot sitten voimaa/massaa)
Aseet: Proteiinijauhot
Liikunta: 3-5 vko

Kysymys:
Koska tulisi proteiinijauhotkin vetää? Ennen vai jälkeen treenille menon. Tuntuu, että ei ole tarpeeksi energiaa vääntää siellä puntilla kun ei ole saannut syötyä tarpeeksi. Yritän kyllä saada syötyä ihan tosissani joten siitä ei tarvitse marista, mutta löytyykö jotain edullisia keinoja saada energiaa ja puhtia treeneihin. Gatorade tai jokin muu energiajuoma tuskin on mikään edullinen vaihtoehto jos käyn joka toinen päivä puntilla!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
aamulenkin ei tarvii olla mikää nopeatempoinen, rauhallinen hölkkä/reipas kävely voi olla iha riittävää.Aamulenkki herättelee hyvin kehon aineenvaihduntaa toimimaan, vaikka ei olisikaan mitään riuhtomista.pyörtymistä on turha pelätä, aloitat vaikka rauhallisesti lyhyellä lenkillä ja pidennät pikkuhiljaa kun siltä tuntuu.
Jos meinaat hankkia massaa 1kg/vk niin voin sanoa että siintä on rasvaa suurin osa, vuodessahan se tekee jo 52 kiloa:). Suosittelen maltillisempaa massanlisäystä, esim. 1,5-2kg, josta myöskin toki osa tulee rasvana. Ja silloin kun rakennetaan lihaa, ei rasvaa paljoa poltella. 2-3 tunnin välein safkaa ääntä kohti vaikkkei olisikaan nälkä. muilta ketjuilta voit katella hyviä ruokavalioesimerkkejä. Proteiinijauhoja kannattaa ottaa ainakin reenin jälkeen yhdessä hiilareitten kanssa, mutta miksei myös muulloin täydentämään ruokavaliota. Proteiinijauhon merkillä ei ole hitonkaan väliä, ainut ero tuntuu kukkaron painossa.

siis 1,5 -2kg kuukaudessa:)

aamulenkin ei tarvii olla mikää nopeatempoinen, rauhallinen hölkkä/reipas kävely voi olla iha riittävää.Aamulenkki herättelee hyvin kehon aineenvaihduntaa toimimaan, vaikka ei olisikaan mitään riuhtomista.pyörtymistä on turha pelätä, aloitat vaikka rauhallisesti lyhyellä lenkillä ja pidennät pikkuhiljaa kun siltä tuntuu.
Jos meinaat hankkia massaa 1kg/vk niin voin sanoa että siintä on rasvaa suurin osa, vuodessahan se tekee jo 52 kiloa:). Suosittelen maltillisempaa massanlisäystä, esim. 1,5-2kg, josta myöskin toki osa tulee rasvana. Ja silloin kun rakennetaan lihaa, ei rasvaa paljoa poltella. 2-3 tunnin välein safkaa ääntä kohti vaikkkei olisikaan nälkä. muilta ketjuilta voit katella hyviä ruokavalioesimerkkejä. Proteiinijauhoja kannattaa ottaa ainakin reenin jälkeen yhdessä hiilareitten kanssa, mutta miksei myös muulloin täydentämään ruokavaliota. Proteiinijauhon merkillä ei ole hitonkaan väliä, ainut ero tuntuu kukkaron painossa.

siis 1,5 -2kg kuukaudessa:)

Kiitos vinkeistä. Mutta mentiin hieman ristiin.... Aikomus olisikin polttaa sitä rasvaa. (Tiedostan, että minulla ei siis paljoa ole) mutta haluan saada itseni rantakuntoon ja tarvitseeko sitä sitten ääneen sanoa mitä tämä meinaa? Jos on keino polttaa rasvaa ja kasvattaa lihaksia niin sen parempi, mutta tälläistä rohtoahan ei ole? Eli tärkeintä olisi ainakin pitää lihasmassa/voima tässä kunnossa mitä nyt on ja päästä tosiaan kiinteyttämään vatsaa, ja polttaa nämä loputkin rasvat tästä ympäriltä.

Eli oon valmis aika pitkälti kaikkeen. Kaloreita tuskin tarvitsee laskea kun tosiaan syöminen on tällä hetkellä vain pakonedestä. Karamellit ja muu sokeri/makeinen ei houkuttele ollenkaan joten sitäkään pelkoa ei ole. Haluan ottaa kaiken irti tämän hetkisestä tilanteesta. Viimeksi tipahti 11kg/kk mutta tällä kertaa haluaisin vähän jarruttaa ja vähän terveellisemmin ottein. Tarkoitin, että jos saan poltettua sen 1kg/vko niin se on ihan hyvä tahti minulle. Ei tässä vyötäröllä nimittäin paljoa rasvaa ole!

Paras tapa polttaa rasvaa on aamuaerobinen. Lähet siis aamulla lenkille ennen ku syöt mtn ja juokset kohtuu vauhtia vaikka tunnin. Sen jälkee oot 30 min syömättä niin palaa parhaiten rasvaa. Muuten vedät ruokaa tavallisesti ja käyt salilla niin kyllä ne sieltä lähtee ne läskit :).

EDit: Aamulenkin jälkeen aivan tavallinen aamupala, esim. puuro ja maitorahka, riippuen energiantarpeesta.

Paino/pituus: 70kg/180cm

Huhhuh:eek: Ite oon 70kg ja 173 pitkä siis suhteessa paljon painavampi kuin sinä ja mulla ei oo rasvaa juurikaan vyötäröllä(eikä missään muuallakaan).. Ootkohan sää nyt liian ankara itelles jos haluat vieläkin laihduttaa.. En nyt tiedä milta se sun pötsi näyttää mutta painosi ja pituutesi perusteella et kuulosta lihavalta sinuna vain treenaisin vatsalihakset "esiin"

Offtopic:
Unleashed oot muuten just tasan saman mittanen ku mä ja painonenki. Rasvaprosentti mullakin siellä 8-9 ja :). Mut jos täl kaveril ei sitten tosiaan juurikaan ole lihaksia ja haluu olla tikku kesälaitumilla. :)

Offtopic:
Unleashed oot muuten just tasan saman mittanen ku mä ja painonenki. Rasvaprosentti mullakin siellä 8-9 ja :). Mut jos täl kaveril ei sitten tosiaan juurikaan ole lihaksia ja haluu olla tikku kesälaitumilla. :)

Tää kaveri nostaa penkistä ~80kg ja haukkoja lähtee 20kg x 12, että kyllä nuo tulokset ainakin osoittavat näin suuntaa antavasti ettei ihan siimoja olla. Kuten jo aiemmin totesin, että mitään uimarengastahan minulla ei ole vyötäröllä, mutta ei se sixpackkikään vielä täysin näy. Tiedostan sen, että ei tarvitse enään kauaa nähdä vaivaa kun saan senki näkyville. Kyse olikin että miten sen nyt saisi näkyville! Tuskin pelkkää pizzaa mutustamalla?

Jos nyt alotan aamuaerobiset hommat niin ei kuullosta pahalta, että sen vois tehdäkkin. Sit muuten ihan normaalisti? Kiitti hirveesti näist neuvoist.

ps: Tiiän, ettei noi viel paljoa kerro noi mun antamat tulokset mutta jokainen joka käy puntilla niin osaa suuntaa antavasti arvioida että oonko 'peruskunnon' yläpuolella vai onko kyseessä sittenkin sotanorsu.... Toivon mukaan!

Mä mietin ja mietin, mutta en käsitä, mitä tuo "ääntä kohti" -fraasi oikeen meinaa näissä yhteyksissä. Kertokaa joku, pelastakaa yöuneni!

Ruokaa sinne minne se kuuluu >;D ääntäkohti -> suuhun. Argh .... onks tää ny joku trolli? Mistähän se ääni tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom