Muutama kysymys treenistä ja ravinnosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Teemu2
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli kyselin tovi sitten täältä kommentteja ohjelmaan mutta muutama asia jäi vielä mietityttämään. Palstaa lukiessa on myös ravinnon tärkeys alkanut mennä tajuntaan ja laskeskelin tossa omia syömisiänikin.

Eli ensin treenistä. Teen kolmijakoisella ohjelmalla (työntö, veto, jalat) ja se tuntuu ihan hyvältä systeemiltä. Käyn nyt salilla 3 krt/vk ja aerobista 1-2 krt/vk.

Nyt olen miettinyt liikkeiden järjestystä, eli kannattaako tehdä samaan lihakseen kohdistuvat sarjat putkeen, vai vuorotella eri lihaksiin kohdistuvia liikkeitä?

Esim treeni1:
rinta, rinta, rinta, ojentaja, ojentaja, ojentaja, olkapää, olkapää
VAI
rinta, ojentaja, rinta, ojentaja, olkapää, rinta, ojentaja, olkapää
??

Sitten muutamasta liikkeestä:
Eli miten tehdään vipunosto taakse?

Lisäsin ohjelmaan sjMaVen ja ajattelin kysellä salilla neuvoa kokeneemmilta. Salilta ei kuitenkaan löytynyt neuvoja, joten voisiko joku selittää perusteellisesti miten tämä liike kuuluu tehdä ja mihin sitä tehdessä kannattaa kiinnittää huomiota.

Sitten vähän ravinnosta:
Eli laskeskelin ravintolaskurilla omia syömisiäni eikä proteiinia näytä tulevan läheskään riittävästi. Olen myös ymmärtänyt, että treenien jälkeen pitäisi saada mahaan nopeasti hiilareita ja proteiinia. Ajattelin korjata tilannetta aloittamalla palautusjuoman hörppimisen treenien jälkeen.

Riittääkö näin aloittelijalle, jos otan treenin jälkeen drinkin, jossa on esim 50g post-workout ja 50g ultra whey? Vai kannattaisiko alkaa juomaan proteiini-drinkkejä myös lepopäivinä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Teemu2 sanoi:
Sitten muutamasta liikkeestä:
Vaikka näin

Teemu2 sanoi:
Lisäsin ohjelmaan sjMaVen ja ajattelin kysellä salilla neuvoa kokeneemmilta.
Tässä ja http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=7219&highlight=mave

Teemu2 sanoi:
Riittääkö näin aloittelijalle, jos otan treenin jälkeen drinkin, jossa on esim 50g post-workout ja 50g ultra whey? Vai kannattaisiko alkaa juomaan proteiini-drinkkejä myös lepopäivinä?
Joo no ainakin tos palkkaris on protskuja, eikö pussis (ultra whey) oo suositus 30g eli 1 dl, ja voi niitä ottaa lepopäivinäkin jos et muuten saa protsku kiintiötä täyteen, mutta yritä ensi normaalilla ruualla.

Teemu2 sanoi:
muutamasta liikkeestä:
Olen tehnyt tällä tavalla. Istun penkille jalat yhdessä ja sitten menen reidet rintaa vasten siihen jalkojen päälle "makaamaan".

Kiitoksia jo vastanneille!

Nyt tuli toi vipunosto taakse varmasti selväksi ja täytyy lähteä kokeilemaan sitä salille :)

sjMaVe videopätkänkin olin katsonut ja olen tehnyt sitä nyt kaksi kertaa, mutta liike tuntuu vähän hankalalta ja takareisiin on vaikea saada tuntumaa. Onko käytännön neuvoja?

Entä osaako joku sanoa noihin muihin kysymyksiin, esim noi sarjajärjestys ja ravinto. Olisi kiva lukea myös jotain perusteluja jos jaksatte kirjoittaa :(

Teemu2 sanoi:
Entä osaako joku sanoa noihin muihin kysymyksiin, esim noi sarjajärjestys ja ravinto. Olisi kiva lukea myös jotain perusteluja jos jaksatte kirjoittaa
Joo no jos teet esim sen rinnan kaikki sarjat putkeen niin et välttämättä jaksa tehä ojentajia ja olkapäitä niin "täysillä". Mutta taas paremman pumpin saat ku teet ne kaikki rintaliikkeet putkeen. Eli tee kuinka itselle tuntuu parhailta tai tee sitä kultaista keskitietä niinkuin mitä että esim ojentaja- ja olkapääpäivänä teen ensin kapeanpenkin sitten vipunostot, ranskalainenpunnerrus ja sitten kaikki muut olkapääliikkeet, eli varmistan tolla että jaksan tehä viparit puhtaalla ja kovalla tyylillä.

Joo ja siitä potskudrinkin nauttimisesta välipäivänä, siinä ei tartte olla hiilaria (maltoa), ja sen olis hyvä laittaa vaikka maitoon niin imeytyminen hidastuu (ainakin herassa, maito- ja muut protskut on homma erikseen), ja voit sä sinne drinkkiin laittaa hiukan vaikka rypsiöljyä jos vaan makuhermot se kestää.
Edit- painotan silti normaali muodossa olevan ruuan merkitystä. :wanha:

jep..

mä lopetin salilla käymisen n. 6kk sitten. painoin sillon 65kg pituutta on 180 cm oli ihan hyviä tuloksia.
alotin nyt uudestaan ja paino oli noussut 70 kiloon asti,
käyn salilla 4 kertaa viikossa, kannattaako proteiinin syöminen aloittaa, ja mitä kaikkea mahdollista muuta kannattaa ottaa huomioon.?

:rock: :rock: :rock:

Zone-sarja -42%
joo.. toi tosiaan kannattaa lukee. ite kyl juon palautus juomaa, ja yritän muutenkin syödä vähän enemmän,

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom