Muut harrastukset

Aloita @Väsähtänyt jokin soittoharrastus. Kitaran saa halvalla, ja pianoita ihmiset antavat paljon ilmaiseksikin. YouTubesta löytyy sitten tutorialeja vaikka huru mykket.

Itse olen miettinyt metallinpaljastimen hommaamista millä pääsisi piippailemaan aarteita tuolta luonnosta. Siihen nyt tietysti menee 300-500€ jos haluaa kunnollisen setin.

Itse olen miettinyt asunnon sisustamista, leffaolosuhteiden rakentamista, uutta tietotekniikkaa, kestävää autoa jossa neliveto, automaattivaihteet, vetokoukku ja hybridi.
Sähkömaastopyörää, äänieristystä kattoon. akustiikkalevyt seinille, haulikkoa, kivääriä, metsästyskorttia. Prätkää. Kaksioon vaihtamista jossa sauna ja parveke. Koiraa. Haarukoita ja veitsiä ja lusikoita. Mattoja.
Ilmalämpöpumpun tarttis.
Yritän ettiä emäntää joka pitäis tunkea tässä iässä IVF hoitoon, useita kertoja. niissä mahdollisuus on jotain 50% per kerta.

No, kaikkeen tähän tarttis jotain hmm....no en tiedä, 100 000e olis sellanen että päästään alkuun.
Mulla taitaa olla jotain 6000e.

Täytyy jatkaa vaan käpyjen keräämistä mettästä ja surffata netissä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Psykologilla käynninki voi mieltää harrastukseksi. Ei edes vittuilua. Täähän on hyvin simppeli dilemma: jos mikään ei kiinnosta, mut haluu asian muuttaa=sillon on vähän niinku pakko vaan lähtee tekeen ja toivoo parasta. Jos et lähde=mikään ei muutu, ja kirjotat näihin ketjuihin vielä 2052 🤷‍♂️. Jos sulla riittää motivaatio käydä töissä tai missä nyt kävitkään, ni kyllä pitää löytyy vähintään 1% kipinä jollekki muulleki. Jos ei, tee silti. Ei tähän voi lisää yhtää mitään enää, ku oot tehny sun kantas kristallinkirkkaaks jo aiemmissa ketjuissa.
Naiset käy psykologeilla. Ja väärinymmärtäneet.

'' ja tarvittais tonnikaupalla rahaa.'' No ei helvetissä tarvii. lähimainkaan noin paljoo. Vai asutko nyt oikeesti jossain pohjoisnavalla tjs. missä käy vankkuri kerran kuussa? Oot toki onnistunu tohon ylle luetteleen about kaikki maailman keskivertoa huomattavasti kalliimmat harrastukset. Unohdit oman helikopterin. Ja todellisuudessa voit tehä suuren osan noista paljon pienemmällä budjetilla. Et varmaan tarvii ekaks kivääriks jtn Barrettia 😅. Koiran voi saada jopa ilmasiks. Leffaolosuhteet? Et voi kattoa elokuvaa ilman jtn yksityisteatteria? Hyvä tv+mitä ikinä hifistelyyn kuuluu ei maksa silti maltaita. Uus kone pari tonnii ihan max, eikä tee yhtää mitää selkeesti paremmin ku 4x halvempi. Oma kone päälle 700e & pyörii 99,9% kaikista maailman peleistä. Halvemmallaki saa. Jos eristykset liittyy johki soittoharrastuksen alottamiseen, ni treenis on sen pari sataa/kk. Reenikaverien kera ei siis paljo paskaakaan. Jos on mikä tahansa oma tila, mihin mahtuu jtn=ilmaista. Rumpusetti 100-200e riittää. Sama kielisoittimille. Metsästyskortti maksaa varmaan jtn 5 senttiä :D. Ei vaadi ku kokemuksen ja testit yms. ellen väärin muista. Kaksio saunalla ja parvekkeella ei oo myöskään liikaa pyydetty. Varsinkaan vuokrattuna.

Nää jutut alkaa vaikuttaa kyllä jo trollaamiselta lusikoineen & haarukoineen, eli onneks olkoon jos näin on.

leffaolosuhteiden rakentamista,
Jos et jo nyt viihdy sarjojen ja elokuvien parissa helposti viikonloppuja, niin tuskin nekään niin paljon kiinnostaa että tarviit leffateatterin kotiin
uutta tietotekniikkaa
Että voit vielä kalliimmin menettää järkesi foorumeilla ja deittisivustoilla?
kestävää autoa jossa neliveto, automaattivaihteet, vetokoukku ja hybridi.
Maastoajeluun vai arkikäyttöön? Ympäriinsä voit ajella varmaan nytkin, olettaen että joku auto löytyy.
Sähkömaastopyörää
Maksaa pari tonnia, taitaa säästöt riittää jo?
äänieristystä kattoon.
Yläkerran naapurit voi kyllä olla vittumaisia tosiaan
haulikkoa, kivääriä, metsästyskorttia.
Näihinkin varmaan pääset sisälle jos vaan haluat
Kaksioon vaihtamista jossa sauna ja parveke.
Ei ne tylsyyteen auta
Haarukoita ja veitsiä ja lusikoita. Mattoja.
Ilmalämpöpumpun tarttis.
Ei oo harrastuksia nuo
No, kaikkeen tähän tarttis jotain hmm....no en tiedä, 100 000e olis sellanen että päästään alkuun.
Mulla taitaa olla jotain 6000e.
Ja kaikkihan on pakko saada kerralla? Vissiin sen jälkeen ei sitten keksi enää mitään hankittavaa, mihin tarvii toisen satasen?
Täytyy jatkaa vaan käpyjen keräämistä mettästä ja surffata netissä...
Kerää marjojakin välillä, säästyy rahaa

Kyllähän kuluttaminen on kai aika yleinen tapa paeta elämän tyhjyyttä mutta se ei taida valitettavasti auttaa masennukseen. Sä tässä nyt oot rakentanut jonkun ökykalliin pilvilinnan ja perustelet, että jos et voi saada sitä kaikkea niin sun ei kannata yrittää harrastaa yhtään mitään. Eipä siinä, isot sympatiat sulle täältä jos et ihan pelkkä trolli ole.

Tarvii aivan äärettömän kovan itsekurin, että pystyy tekemään jotain paskatekemisiä niinkuin käpyjen keräily metsästä.

Ihminenhän tarvii hirveen määrän vaihtelua todellisuudessa. Se 5km hiihtolenkki mikä oli tosi jees 2 viikkoa sit, on jo ihan vitun nähty seuraavalla kerralla.
Tästä tullaan rahaan. Muutama kymmenen tonnia rahaa poistaa ankarasta kitumiselämästä suuren osan kun voi vaikka ajaa autolla johonkin harrastukseen, esim sählyyn.

Toki, se auto ja sählykin on nopeasti nähty ja nekin muuttuu paskatekemisiksi, mutta ihminen on sellainen. sitten pitää taas saada jotain uutta, ja tarvittais tonnikaupalla rahaa.

Tästä päästään siihen, että kun viikonlopussa on 48 tuntia, niin tarttis kyllä vitun paljon ohjelmaa ettei se joka viikonloppuinen sekoaminen tapahdu. yks sählyvuoro on menopaluineen jotain 4 tuntia kun matkalla käy kaupassa. Siinä saa hyvän alun, mutta iltaohjelmaa pitäis olla kanssa lauantaille, ja sitten sunnuntaina sama ruljanssi.
Jos jää kotiin, niin flippailu alkaa. Se on selvää. istutaan jalat pöydällä ja surffataan netistä, ihankun se mielekkyys hyppäis paskoilta treffisaiteilta ja foorumeilta syliin. ei se hyppää, vaan päinvastoin aivot sulaa niin että sunnuntai iltana päätä särkee ja olis viittä vaille valmis lataamoon.
Sä taidat vain olla sellainen helposti kiinnostuksensa menettävä persoona. Mulla on yksi tuollainen kaveri josta olen tällaisen piirteen tunnistanut. Ja varmaan on monella muullakin, mutta en tiedä sitä. Tämä kaveri halusi alkaa käydä salilla. Niin se kävinkin varmaan puoli vuotta mun kanssa ja sai tulosta ja kaikkea, mutta sit se vain jäi. Sit kun mä keksin, että haluan alkaa soittaa kitaraa, niin se halusi kanssa. Autoin sitä vähän alkuun siinä, mutta lopputulos on se, että toinen meistä osaa soittaa ja toinen ei. Jos ei ole pitkäjänteisyyttä, niin mitään soittopeliä on aikanaan ihan turha alkaa opetella. Se jää aivan varmasti.

Mutta oli se harrastus melkein mikä hyvänsä, niin jonkinlaiset tavoitteet pitää mielenkiinnon paljon paremmin yllä kuin jos tekee vain jotain sinnepäin.

Leivonta ja ruoanlaitto on myös ihan mukavia harrastuksia. Ruokaa olen laittanut jo vuosia harrastusmielessä, eli opetellut jos jonkinmoista ja pari vuotta sitten opettelin tekemään hapanjuurileipää ja niitä veivaan edelleen silloin tällöin. Siinä riittää opettelemista vähän pidemmäksikin toviksi. Niitä kun kuvailee instaan, niin siihen yhdistyy yksi harrastus kivasti, nimittäin valokuvaus. Käykää vaikka katsomassa IG tili Sourdoughnoob.

Itsellä on kaikki liikunnallinen harrastus nykyään kulkenut omalla painolla/fiiliksen mukaan. Jos en kerkeä arkena tai ei huvita niin en mene, enkä ota siitä stressiä.
Nelisen vuotta sitten tuli aloitettua perhokalastus ja se on vienyt mun sydämen. On kiva että kolmekymppisenä löytyy sellanen harrastus johon on niin kova palo näin talvella että ei uskoisi.
Koskella unohtuu ihan koko muu maailma, saa vaan keskittyä hetkeen ja nauttia. Se on enempi jo kliseisesti elämäntapa itsellä. Talvisin tulee lukuisat illat oltua sidontapenkissä ja miettiä seuraavan kauden perhoja jne. Ja aikuisena kun harrastaa niin mikäs sen parempaa kun välineiden upgreidaus.

Tarvii aivan äärettömän kovan itsekurin, että pystyy tekemään jotain paskatekemisiä niinkuin käpyjen keräily metsästä.

Ihminenhän tarvii hirveen määrän vaihtelua todellisuudessa. Se 5km hiihtolenkki mikä oli tosi jees 2 viikkoa sit, on jo ihan vitun nähty seuraavalla kerralla.
Tästä tullaan rahaan. Muutama kymmenen tonnia rahaa poistaa ankarasta kitumiselämästä suuren osan kun voi vaikka ajaa autolla johonkin harrastukseen, esim sählyyn.

Toki, se auto ja sählykin on nopeasti nähty ja nekin muuttuu paskatekemisiksi, mutta ihminen on sellainen. sitten pitää taas saada jotain uutta, ja tarvittais tonnikaupalla rahaa.

Tästä päästään siihen, että kun viikonlopussa on 48 tuntia, niin tarttis kyllä vitun paljon ohjelmaa ettei se joka viikonloppuinen sekoaminen tapahdu. yks sählyvuoro on menopaluineen jotain 4 tuntia kun matkalla käy kaupassa. Siinä saa hyvän alun, mutta iltaohjelmaa pitäis olla kanssa lauantaille, ja sitten sunnuntaina sama ruljanssi.
Jos jää kotiin, niin flippailu alkaa. Se on selvää. istutaan jalat pöydällä ja surffataan netistä, ihankun se mielekkyys hyppäis paskoilta treffisaiteilta ja foorumeilta syliin. ei se hyppää, vaan päinvastoin aivot sulaa niin että sunnuntai iltana päätä särkee ja olis viittä vaille valmis lataamoon.

No et sinä varmaan kertakäynnillä tule mestariksi missään. Jos sulle harrastaminen on sitä että käyt kerran kokeileen ja se on sen jälkeen "nähty" niin aika vaikeaksi menee.. Yleensä harrastukset pitää kiinnostaa jo ennen kuin sen aloittaa. Sitten kun pääsee harrastamaan niin siinä yritetään jatkuvasti kehittyä. Yleensä tekemistä riittää kyllä vuosiksi. Sulla selvästi ongelma ettei mikään jaksa oikeasti kiinnostaa. En oikein osaa samaistua tuollaiseen kun itsellä homma meinaa lähteä aina käsistä kun jotain aloittaa. Innostus loppuu aina kun seuraava harrastus alkaa. Liittyy vahvasti vuodenaikoihin omat harrastukset; kesäkalastus, melonta, mökijähommat kesäisin ja syksyn tullessa alkaa metsästys ja ammunta kiinnostamaan ja talvella sitten kelkkailu ym ja siitä sujuvasti kevät kalastus jne. Joutilaita hetkiä paikataan punttisalilla ja lasten kanssa touhuamisella.

Onko sulla aina ollut sama ongelma vai tullut vasta myöhemmin? Itse ainakin penskasta asti ollut samanlainen, aina on tekemistä.

Itsellä on kaikki liikunnallinen harrastus nykyään kulkenut omalla painolla/fiiliksen mukaan. Jos en kerkeä arkena tai ei huvita niin en mene, enkä ota siitä stressiä.
Nelisen vuotta sitten tuli aloitettua perhokalastus ja se on vienyt mun sydämen. On kiva että kolmekymppisenä löytyy sellanen harrastus johon on niin kova palo näin talvella että ei uskoisi.
Koskella unohtuu ihan koko muu maailma, saa vaan keskittyä hetkeen ja nauttia. Se on enempi jo kliseisesti elämäntapa itsellä. Talvisin tulee lukuisat illat oltua sidontapenkissä ja miettiä seuraavan kauden perhoja jne. Ja aikuisena kun harrastaa niin mikäs sen parempaa kun välineiden upgreidaus.

Perhot sidotaan aina kiireellä enne seuraavaa reissua 😄 En osaisi talvella sitoa kuin perus työkaluja. Jonkinlainen inspiraatio siihenkin pitää saada, muuten ei synny mitään.

Hieno ja hyödyllinen harrastus niin kuin metsästys.

Perhokalastus on kyllä harrastusten aatelia kokonaisvaltaisuudessaan. Off-seasonilla pääsee väkertämään ottipelejä tulevalle kaudelle. Se on käsityönä erittäin mielenkiintoista että rentouttavaa. Jos on sidontaan pyhitetty nurkkaus niin voi pyöräyttää perhon pari illassa eikä projektit jää ärsyttävästi kesken. Koskella on hyvä tietää paikalliset hyönteiset, niiden väritykset ja kuoriutuminen niin siinä alkaa pikkuhiljaa kehittyä biologian erikoisosaajaksi. Fantasiaperhot ruokkii taiteellista silmää ja pientä pelle pelotonta. Lappi on täynnänsä jokia, joiden tutkiminen on löytöretkeilyä parhaimmillaan. Metsästyskin linkittyy mukaan, kun karvoille ja höyhenille löytyy käyttöä. Tässä elämässä on kaksi asiaa joista ei jännitys parane: pintova harjus ja soiva metso.

Ja lisäksi perhokalastuksessa ne muut harrastajat on käytännössä koskilla aina tosi mukavia ja samanhenkisiä.
Oon aina miettinyt tota lajia vähän noihin surffari/skeittaus poppooseen.

Mut kyllä mä kadehdin niitä, jotka talvella pelaa keskuskentillä pipolätkää. Itse en käytännössä osaa luistella, niin aika tunnelmallinen näky kun perjantai iltana kiekko liikkuu, kuuluu pauketta ja kolinaa valaistulla ulkojäällä. Sit siitä kaverin luo saunomaan jne. Sellanen puuttuu itseltä täysin ja olen vähän salaa kateellinen siitä.

Mulle kalastus on parhainta, kun saa olla yksin. Paras loma mitä voin kuvitella on elokuinen viikko Enontekiön alueella. Vähintään päivämatka autotieltä. Ihan yksin kaiken sen keskellä. Vain kapustarinta vaikertaa ja puro solisee.

Ja lisäksi perhokalastuksessa ne muut harrastajat on käytännössä koskilla aina tosi mukavia ja samanhenkisiä.
Oon aina miettinyt tota lajia vähän noihin surffari/skeittaus poppooseen.

Mut kyllä mä kadehdin niitä, jotka talvella pelaa keskuskentillä pipolätkää. Itse en käytännössä osaa luistella, niin aika tunnelmallinen näky kun perjantai iltana kiekko liikkuu, kuuluu pauketta ja kolinaa valaistulla ulkojäällä. Sit siitä kaverin luo saunomaan jne. Sellanen puuttuu itseltä täysin ja olen vähän salaa kateellinen siitä.
Aiheen ohi, mut ootko Oussi joka oli Temptation islandissa tai jossain vastaavassa showssa 😅? Näytät vaan aika paljo häneltä. Jos kyllä, ni käytiin samaa ylä-astetta.

805A85A1-2C3F-4F0A-8B1B-12B8309B9446.jpeg
En mielestäni ole Oussi, en nyt nopealla googlaamisellakaan löytänyt kuka hän on. 🤣

Olen harrastanut kalastusta, ammuntaa, fudista, kaukalopalloa. Salia en oikein pidä harrastuksena vaan elämäntyylinä. Miettinyt metsästystä mutta saa nähdä. Joukkuepelit ei kiinnosta, vaatimuksena on ollut se että voi harrastaa silloin kun huvittaa ilman aikataulua

Kalastuksesta sen verran että kävin pari viikkoa sitten pitkästä aikaa. Se oli han kivaa vaikka minua ei enää kiinnosta sillä tavalla. Pääsi ulos ja sain muutaman kalan. En tiedä onko meissä mitään samaa ,Väsähtänyt,mutta ukskallan väittää että on. Olen väsynyt, nukun huonosti, viikonloput istun kotona tekemättä mitään. Vaikka haluaisin tehdä jotain niin asenne on kuitenkin se että en jaksa. En edes tiedä mitä haluaisin tehdä. Vaikka kuinka yrittäisi niin mikään ei auta jos kärsii masennuksesta. Voi olla että ei edes ite ymmärrä vitutus johtuu masennuksesta mutta huomaa eron sitten kun siitä pääsee eroon.

Sä taidat vain olla sellainen helposti kiinnostuksensa menettävä persoona. Mulla on yksi tuollainen kaveri josta olen tällaisen piirteen tunnistanut. Ja varmaan on monella muullakin, mutta en tiedä sitä. Tämä kaveri halusi alkaa käydä salilla. Niin se kävinkin varmaan puoli vuotta mun kanssa ja sai tulosta ja kaikkea, mutta sit se vain jäi. Sit kun mä keksin, että haluan alkaa soittaa kitaraa, niin se halusi kanssa. Autoin sitä vähän alkuun siinä, mutta lopputulos on se, että toinen meistä osaa soittaa ja toinen ei. Jos ei ole pitkäjänteisyyttä, niin mitään soittopeliä on aikanaan ihan turha alkaa opetella. Se jää aivan varmasti.
Mulla on kaveri joka aina välillä ehdottaa jotain vapaa ajan toimintaa johon vastaan aina ihan huvikseni joo mutta niistä jutuista ei kuule sen jälkeen mitään.Tohon kylkeen kuuluu tietenkin kova hypetys jostain uudesta harrastuksesta joka lähes poikkeuksetta on parin kuukauden jälkeen menneen talven lumia.Joskus aikasemmin se haittas kun mä tavallaan valmistauduin siihen johonkin vapaa ajan juttuun josta ei sitten kuulunut mitään.Nykyään se ei haittaa kun tietää että se vaan jauhaa jotain mikä sillä sillä hetkellä sattuu mieleen.

Perhokalastus on kyllä harrastusten aatelia kokonaisvaltaisuudessaan. Off-seasonilla pääsee väkertämään ottipelejä tulevalle kaudelle. Se on käsityönä erittäin mielenkiintoista että rentouttavaa. Jos on sidontaan pyhitetty nurkkaus niin voi pyöräyttää perhon pari illassa eikä projektit jää ärsyttävästi kesken. Koskella on hyvä tietää paikalliset hyönteiset, niiden väritykset ja kuoriutuminen niin siinä alkaa pikkuhiljaa kehittyä biologian erikoisosaajaksi. Fantasiaperhot ruokkii taiteellista silmää ja pientä pelle pelotonta. Lappi on täynnänsä jokia, joiden tutkiminen on löytöretkeilyä parhaimmillaan. Metsästyskin linkittyy mukaan, kun karvoille ja höyhenille löytyy käyttöä. Tässä elämässä on kaksi asiaa joista ei jännitys parane: pintova harjus ja soiva metso.
Paranee, pintova 3kg siika. Tai oikeastaan pintovat jättisiiat. Se on myös jännittävää yrittää saada haaviin asti kun lumpeiden seassa pyörii eikä kestä painetta antaa 0,12 tapsilla. Eipä siian leuatkaan kyllä kestä ja vapaa saa pidellä todella löysin rantein. Paras sesonki myös todella lyhyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom