muu treeni+olkapäät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jüzzi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla on ongelmana, että olkapäätreeniin ei riitä kovin paljon tehoja enää ojentaja tai rintatreenin jälkeen. Tällähetkellä käytän 4 jakoista ohjelmaa: 1.jalat 2.rinta+hauis 3. selkä+forkut+epäkkäät 4.ojentajat+olkapäät. Olen kokeillut myös rinta+olkapäät ja ojentajat+hauis, mutta silloin olkapäät ovat ehkä vielä enemmän puhki rintareenin jälkeen. Onkos siitä mitään haittaa, että olkapäät on aina etukäteisväsytetty ennen niihin suoraan kohdistuvan treenin alkua. Tässä ärsyttää se, että sarjapainoja se ainakin syö esim. pystypunnerruksessa 10kg vähemmän, kuin jos se olisi ensimmäisenä liikkeenä. Olkapäitä en mielellään treenaisi ennen ojentajia, koska niihin ja kapeaan penkkiin olisi tarkoitus panostaa enemmän. Eli jatkanko samaan malliin vai pitäisikö vaihtaa jotain?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Suosittelen että panostat olkapäihin yhtälailla kuin muihinkin lihasryhmiin. Itsellä on käytössä suunnilleen samanlainen ohjelma kuin sinulla, ja teen yleensä joka toinen viikko olkapäät ennen ojentajia. Kapea penkki on kärsinyt hieman kun olen tehnyt sen olkapäiden jälkeen, mutta kyllä sen tulos on silti noussut ja ojentajat kasvaneet.

Joo, kyllä se varmaan on paras vaihtoehto.

Mulla on olkapäät ja ojentajat samana päivänä ja teen aina olkapäät ensin. Ei todellakaan haittaa jos on vähän ojentajat saanee väsytystä olkapäitä tehdessä (lähinnä pystypunnerruksessa). Suosittelen tekemään ne olkapäät AINA ensin, silti kasvaa kyllä ojentajatkin, toisinpäin taas ei varmasti saa tehoja olkapäätreeniin.

Zone-sarja -42%
Kokeiles:

1) Kapea penkki
2) Viparit
3) Pystypunnerrus
4) Ranskis tai joku muu ojentaja liike

Jotenkin tuntuis mulla vaan luonnolliselta aloittaa kapealla penkillä. Siinä lämpiä olkapäät hyvin ja seuraavaksi onkin sitten hyvä ottaa viparit. Sitten taas pystypunnerrukseen ojentajat on jo mukavasti palautuneet, joten se sujuu hyvin ja tuntuman olkapäissä on hyvä vipareiden ansiosta. Olkapäät on jotenkin "arka" lihasryhmä, kun helposti kipeytyvät ym., joten ite en oikeen tykkää aloittaa niillä treeniä. Mut kukin tavallaan..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom