mustang 2006 suomeen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Djerto
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
PJR sanoi:
Ei kun laivalla Tallinnaan mustangi täältä: http://www.ameerikaauto.ee Jos ei muuten riitä Suomen viranomaisille niin rekisteröi sen Eestiin ja tuo sitten Suomeen ja maksaa verot. On tyyppihyväksytty EU ssa. Hintahan tuossa on vähän yli kolmekymppiä.

Siis ei tuo virossa rekisteröinti auta mitään suomen rekisteröinnin kohdalla. Suomalaisten viranomaisten kanta kun on se että vaikka auton saa toisessa eu-maassa rekisteriin, niin ei se velvoita suomen viranomaisia ollenkaan. Onko tuo mustang todella eu-tyyppihyväksytty? Sitten se ei vaadi kuin vaatimustenmukaisuustodistuksen ja verojen maksun.
 
Kyllähän samat EU normit Eestissäkin on joten ei sitä muuten voi virallisesti maahantuoda. Eli on ns Eurooppa malli ei Jenkki malli
 
blobbari sanoi:
Siis ei tuo virossa rekisteröinti auta mitään suomen rekisteröinnin kohdalla. Suomalaisten viranomaisten kanta kun on se että vaikka auton saa toisessa eu-maassa rekisteriin, niin ei se velvoita suomen viranomaisia ollenkaan. Onko tuo mustang todella eu-tyyppihyväksytty? Sitten se ei vaadi kuin vaatimustenmukaisuustodistuksen ja verojen maksun.
Eu-oikeudessa vallitsevan hallintopäätösten vastavuoroisuuden tunnustamisen periaatteen mukaan, mikäli (tässä tapauksessa) tavara on direktiivin mukainen (vaatimusten mukainen, esim. turvallisuuden markkinoinnin tms. kannalta) ja tämä on todettu toisessa jäsenvaltiossa, sen jäsenvaltion materiaalisten lakien mukaan, on toisen jäsenvaltion "hyväksyttävä" kyseinen tavara markkinoille tavaroiden vapaan liikkuvuuden perusteella.

Eli kuten yllä jo mainittiin, että mikäli mustang on direktiivin vaatimustenmukainen, josta vaaditaan tuo vaatimustenmukaisuustodistus, ei auton tuomisessa ole ongelmia.

Siitä sitten en tiedä mitään, onko näitä mustangeja olemassa jotain "jenkki versioita" tms.
 
WTA sanoi:
Eu-oikeudessa vallitsevan hallintopäätösten vastavuoroisuuden tunnustamisen periaatteen mukaan, mikäli (tässä tapauksessa) tavara on direktiivin mukainen (vaatimusten mukainen, esim. turvallisuuden markkinoinnin tms. kannalta) ja tämä on todettu toisessa jäsenvaltiossa, sen jäsenvaltion materiaalisten lakien mukaan, on toisen jäsenvaltion "hyväksyttävä" kyseinen tavara markkinoille tavaroiden vapaan liikkuvuuden perusteella.

Eli kuten yllä jo mainittiin, että mikäli mustang on direktiivin vaatimustenmukainen, josta vaaditaan tuo vaatimustenmukaisuustodistus, ei auton tuomisessa ole ongelmia.

Siitä sitten en tiedä mitään, onko näitä mustangeja olemassa jotain "jenkki versioita" tms.



Kyllä.. Lähestulkoon näin se muistaakseni menee.



On kuitenkin muistettava että esimerkiksi tavaroiden vapaata liikkuvuutta voidaan rajoittaa kansallisesti perustamissopimuksessa säädetyissä rajoissa.

Nyt repäsen kyllä ihan ulkomuistista (en jaksa enää tarkastaa mistään puoli viis aamulla), mutta muistelisin että Liikenneturvallisuus on mainittu rajoitusperusteiden joukossa.

Käytännössä kuitenkaan en usko että rajoittaminen olisi tässä tapauksessa suhteellisuusperiaatteen mukaista.

Jotenkin teki mieli vaan hieman viilata pillkkua siitä ettei sisämarkkinat kuitenkaan aivan esteettömiä ole ja että kyllä jäsenvaltioilla on oikeus pitää yllä rajoituksia säädetyissä rajoissa.
 
nonii, tänää näin uuden mussen. oli ihan kunnon moottorillakin, vaikkei se ulospäin kuulunut yhtä hyvin kuin olisin toivonut :(

upean näköinen laite kyllä, järjettömästi isompi mitä kuvista olisin osannut odottaa.
 
Eu-oikeudessa vallitsevan hallintopäätösten vastavuoroisuuden tunnustamisen periaatteen mukaan, mikäli (tässä tapauksessa) tavara on direktiivin mukainen (vaatimusten mukainen, esim. turvallisuuden markkinoinnin tms. kannalta) ja tämä on todettu toisessa jäsenvaltiossa, sen jäsenvaltion materiaalisten lakien mukaan, on toisen jäsenvaltion "hyväksyttävä" kyseinen tavara markkinoille tavaroiden vapaan liikkuvuuden perusteella.

Eli kuten yllä jo mainittiin, että mikäli mustang on direktiivin vaatimustenmukainen, josta vaaditaan tuo vaatimustenmukaisuustodistus, ei auton tuomisessa ole ongelmia.

Ai tähän on tullut tällainen vastauskin... Siis tuohan pitää täysin paikkansa mitä sanoit, mutta kun asia ei käytännössä ole näin. On ollut useita tapauksia joista olen kuullut että jos auto on rekisterissä jossain toisessa eu-maassa niin siltikään ei se ole riittänyt. Katsastusasema on joka tapauksessa vaatinut vaatimustenmukaisuustodistuksen ja kun tällaista ei ole ollut saatavilla niin silloin auton rekisteröinti on epäonnistunut. Eli käytännössä jos esim.saksassa tai englannissa kyseinen auto on ollut rekisterissä ja se on tuotu suomeen niin ei ole lähes varmaa että sen saa suomessa rekisteriin.
 
Zone-sarja -42%
Vamistajan suositushinta tuolle GT Premiumille on $26 320 eli tän hetken kurssilla n. 21 530 euroa. Lisäksi nuo vanteet, voisi ajatella kokonaishinnan jenkeissä olevan n. 23keur tienoolla. On tuossa aika paljon katetta kundeilla tuossa 75keur hinnassa, mutta bisnes is bisnes.

Kyllä tuollainen alle 30 tonnin pitäisi kaiken järjen mukaan kilpiin saada, jos tietää mitä tekee.


No tottakai se hinta pompsahtaa kun autoa verrataan 700 sarjan Bemariin verotettaessa.
Näihin joutuu tekeen kaikenmaailman muutoksia valoihin/vilkkuihin ja runkoonkin piti joku tyyppi koodi uudelleen nakutella. -ihmeellistä on se että kun saman auton tuot muuttoautona (verovapaana) vältyt kaikilta näiltäö muutoksilta ja saat kilvet suoraan...
 
jos kiinnostaa niin uudesta tekniikan maailmasta löytyy juttua maahantuonnista. tais olla 41000e mitä piti pulittaa mussen veroista ja tulleista.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No niin, tuo hinta alkaa sattumaan aika hyvin sektoriin. Tuo pistää sen 75 keuron pyynnin sille kuuluvaan valoon. Mikä versioTeknarin jututussa esiintynyt musse oli?
 
Jos joku on valmis maksamaan tuon hinnan, niin varmasti joku myös perii sen.

ei vaan tunnu olevan valmiita maksamaan.. on ollu varmaan pian vuoden tuo auto myynnis :D
 
Mein töissä on mainosautona Mustangin GT, ja IMO aika vaikeaa saada suomen kilpiin. Kesäkuussa piti olla jo suomen kilvissä, mut vieläkin koekilvillä ajelevat.
 
Mein töissä on mainosautona Mustangin GT, ja IMO aika vaikeaa saada suomen kilpiin. Kesäkuussa piti olla jo suomen kilvissä, mut vieläkin koekilvillä ajelevat.

koffilla töissä? ;)

koff_mustang.jpg


kuva lauantailta, helsingin jäähallin parkkipaikalta.
 
Jaa toi oli parkis eile lauttasaarentiellä. Oisko ne jakaneet ilmast bissee? ;)
 
ei vaan tunnu olevan valmiita maksamaan.. on ollu varmaan pian vuoden tuo auto myynnis :D

Tuossa nettiauton mainoksessa on kuvia kolmesta eri autosta. Ilmeisesti ilmoittaja hommaa halutunlaisen Mustangin toimeksiannosta ja sitten tuohon ilmoitettuun hintaan asiakas saa katsastetun auton pihaan avaimet käteen periaatteella. Voi olla että tuolla samalla ilmoituksella on myyty useampikin Musse Suomeen, tai sitten ei yhtään...
 
jos kiinnostaa niin uudesta tekniikan maailmasta löytyy juttua maahantuonnista. tais olla 41000e mitä piti pulittaa mussen veroista ja tulleista.

41000 verot ja tullit ? Huh huh.. 41000 + 22000€ (GT convertible)

=63000€

:arvi: :arvi: :arvi:

Saa aika :david: olla jos moiseen sijoittaa...
 
Mustang GT 2006

Omat kokemukset autosta:

+ kerrankin jämäkkä alusta jenkkiautossa
+ miehekkäät sävelet, kuuluvat myös sisälle
+ yllättävän hyvin kaasuun reagoiva moottori, kumi palaa :D

- karu "lelu"sisusta, tähän ei vissiin panostettu
- keulan ylitys vaikea arvioida
- näkyvyys, tolpat peittävät liikaa ja peilit sucks
- olematon tuki penkeissä

Onhan tuo ihan kiva egobuustipeli, mutta IMO hinta/laatusuhde ei ko. autossa ainakaan Suomen hinnoilla ole kohdallaan...
 
Mustang on edelleen positioitu USAssa nuorisoautoksi, joten hinta on halpa, kosla äärettömän yksinkertainen (esim. paluu jäykkään taka-akseliin uudessa mallissa) ja räyhäkkäästi Matchbox muotoiltu feikki-ilmanottimineen. Alkuperäismarkkinoilla vaihtoehto on Fordin katalogissa lähinnä Focuksen eri mallit.

Aikanaan miespuoliset high school / college-nuoret ajoi kaikki Mussella tai Camarolla.

Suomeen tuodessa hinta kipuaa niin pilviin että vertailumallit on tarkoitettu laatutasoltaan ja varustelultaan aivan eri segmentille. Fiksua olisi tuoda Musse muuttoautona ja sitten myydä voitolla täällä, muuten ei.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom