MuscleToad - muskeli rupisammakko - Anton Jirout

Mulla ei oo ikinä ollu isot olkavarret, mut isoimmillaan ne oli, ku apinoin Utin käsitreenejä. Leukoja oon aina ollut innokas vetämään, mut ei niistä tullu, ku levee selkä. Meitä on moneksi.

Paras hauisliike on scott kääntö alataljassa, eli scottipenkki alataljasta n. metrin päähän ja siitä kunnon venytyksillä ja supistuksilla tekee

Ehkä pitää kokeilla joku päivä tuota, että saisinko oikein tosissani yrittämällä vastaoteleuat hauiksille.

Pientä hienosäätöä kulmiin ja mind-muscle connection niin sieltä ne hauiksetkin löytyy. Aktivoinnin oppii harjoittelemalla (y)

Jos negatiivista leukaa ei saa hauiksissa tuntumaan niin mielestäni on vielä matkaa intermediate tasolle :LOL:

Pientä hienosäätöä kulmiin ja mind-muscle connection niin sieltä ne hauiksetkin löytyy. Aktivoinnin oppii harjoittelemalla (y)

Jos negatiivista leukaa ei saa hauiksissa tuntumaan niin mielestäni on vielä matkaa intermediate tasolle :LOL:
Mä en enää ehkä erota, onko tämä leikkimielistä vittuilua vai oletko ihan tosissaan, mutta katsopa viime vuodelta Jukan ja mun käsitreenipätkä Mayrokselta. Siinä puhutaan todella paljon noista kulmista ja niiden tärkeydestä.

Kyllähän noilla voimistelijoilla aika näyttävät hanskat on vaikka tuskin kovin kohdennettua hauistreeniä tekevät.

Liitteet

• FA2D036B-DF6A-4FE4-B816-CA1B77FD6E01.webp
    FA2D036B-DF6A-4FE4-B816-CA1B77FD6E01.webp
    27,1 KB · Katsottu: 528
Kyllähän noilla voimistelijoilla aika näyttävät hanskat on vaikka tuskin kovin kohdennettua hauistreeniä tekevät.
Ei varmaan kukaan koskaan ole kiistänyt telinevoimistelijoiden lihaksikkuutta, paitsi silloin joskus 15 vuotta sitten, kun tein aiheesta viestiketjun Pakkikselle. Silloin mulle naurettiin päin naamaa.

Mä en enää ehkä erota, onko tämä leikkimielistä vittuilua vai oletko ihan tosissaan, mutta katsopa viime vuodelta Jukan ja mun käsitreenipätkä Mayrokselta. Siinä puhutaan todella paljon noista kulmista ja niiden tärkeydestä.

En nyt kerkeä kurkkailemaan, mutta veikkaan vahvasti että olen sen joskus katsonut. Mutta tässähän puhuttiin leuanvedosta. Ja käsitin ettet osaa tehdä sitä niin, että se tuntuisi hauiksissa? Kokeileppa vaikka kuivaharjoitteluna lähteä tekemään vastaotteella negatiivista ja jännität samalla hauiksia. Kyllä sen aktivaation saa aika helposti hauiksille sen selän sijaan.

Kokeileppa vaikka kuivaharjoitteluna lähteä tekemään vastaotteella negatiivista ja jännität samalla hauiksia. Kyllä sen aktivaation saa aika helposti hauiksille sen selän sijaan.
Wooot, siis koko liikkeen saa menemään hauiksilla jos haluaa, mistä te täällä keskustelette? Päivänselvistä asioista vai? Onko jengi niin jumalattoman kujalla, että tosiaankin keskustellaan saako ylätaljan tuntumaan hauiksissa? Älkää nyt vain sanoko, että kiistelette näin idioottimaisesta asiasta? Ihan yhtä naurettavaa olisi keskustella saako penkkipunnerruksen menemään pääosin ojentajille, saa joo kapealla otteella. Ylätaljan saa menemään hauiksille aivan simppelillä liikkeellä kumpaankin suuntaan.

En nyt kerkeä kurkkailemaan, mutta veikkaan vahvasti että olen sen joskus katsonut. Mutta tässähän puhuttiin leuanvedosta. Ja käsitin ettet osaa tehdä sitä niin, että se tuntuisi hauiksissa? Kokeileppa vaikka kuivaharjoitteluna lähteä tekemään vastaotteella negatiivista ja jännität samalla hauiksia. Kyllä sen aktivaation saa aika helposti hauiksille sen selän sijaan.

Enpä tiedä onko tää joku läppä mutta en itse kyllä lähtisi Tomia neuvomaan liikkeissä et miten jännitetään jne.

Mitä ihmettä kaikki sekoilee täällä.

Ensin Tomi ei saa leuanvetoa tai ylätaljaa millään hauiksille:
Ehkä pitää kokeilla joku päivä tuota, että saisinko oikein tosissani yrittämällä vastaoteleuat hauiksille. Teen noita kyllä ylätaljassa vastaotteella, mutta en saa niitä osumaan hauiksille.

Sitten kake- sanoo että kyllä ne saa.

Sitten Mike sanoo että woot kokonaan hauiksilla.

Sitten ei saa Tomia neuvoa.

Sitten Jonnyb sanoo että siitäs sai kake- kun ei saa leuanvetoa tai ylätaljaa tuntumaan hauiksissa, vaikka väitti päinvastaista!

Laitan vielä pointin negatiivisista/pidoista leuanvedossa, minkä kirjoitin tuonne edelliselle sivulle, kun jengi vaan vänkää vänkäämisen vuoksi, eikä suostu keskustelemaan itse aiheesta eli *negatiiviset/pidot leuanvedossa hauiksille*, siitähän tämä muskelikonnan video oli.
negatiivisia neuvottiin kuntoutuskeinona. Noita pitoja myös tuli tehtyä aika paljon ja mun mielestä siinä suorassa kulmassa ottaa korostetusti hauiksiin. Sitä kautta sitten löyty tuntuma(hermotus?) takasin sinne, pahimmillaan kun ei pystynyt hauiksia juuri ollenkaan jännittämään, vaikka yritti. Mun mielestä noissa pidoissa voi olla monelle paljonkin pointtia.

Mitä ihmettä kaikki sekoilee täällä.

Ensin Tomi ei saa leuanvetoa tai ylätaljaa millään hauiksille:

Sitten kake- sanoo että kyllä ne saa.

Sitten Mike sanoo että woot kokonaan hauiksilla.

Sitten ei saa Tomia neuvoa.

Sitten Jonnyb sanoo että siitäs sai kake- kun ei saa leuanvetoa tai ylätaljaa tuntumaan hauiksissa, vaikka väitti päinvastaista!

Laitan vielä pointin negatiivisista/pidoista leuanvedossa, minkä kirjoitin tuonne edelliselle sivulle, kun jengi vaan vänkää vänkäämisen vuoksi, eikä suostu keskustelemaan itse aiheesta eli *negatiiviset/pidot leuanvedossa hauiksille*, siitähän tämä muskelikonnan video oli.

Muuten aika lailla noin mutta olin kaken kanssa samaa mieltä siitä että jos Takamaa väittää ettei saa ylätaljaa menemään hauiksiin niin ehkä on tekniikkaopastus paikallaan :)

Muuten aika lailla noin mutta olin kaken kanssa samaa mieltä siitä että jos Takamaa väittää ettei saa ylätaljaa menemään hauiksiin niin ehkä on tekniikkaopastus paikallaan :)

Ah joo, ymmärsin väärin my bad! (y) Erikoista kyllä että mies jonka hauikset peittää latsit melkeen takaapäinkin katsottaessa, ei saa selkäliikkeitä menemään hauiksille. :)

Siis ylätaljassa on yksi hyvä variaatio hauiksille, ei venyttävä, mutta rajusti supistaa ja pystyy tekemään ihan normaalisti ilman latsien aktivointia. Ja juurikin vastaotteella, yksinkertaisesti lähtee vain tekemään samalla tapaa väärin kuin hyvin hyvin moni aloittelija teke ylätaljaa.

Jeep. Yleensä jos selkäliikkeet menee aloittelijalla liikaa hauiksille korjaantuu tämä usein kun veto aloitetaan ajatuksellisesti kyynärpäitä vetämällä käsien sijaan. Negatiiviset leuat saa tehtyä hauiksia painottaen taas kun se supistus pyritään tekemään latsien sijaan hauiksella.

Videon nimi oli myös "paras hauisliike jota ET tee" ja väitän, että monet eivät ole edes kyseistä liikettä kokeilleet hauikselle.

Hyvä liike ja kuten Mike sanoikin, että onnistuu myös ylätaljassa.

Hauiksen aktivoinnin takia negatiivisessa vaiheessa esim selkätreenien erikoistekniikoista hitaat negat on semi-haastavia eikä ne kunnolla toimi kaikissa liikkeissä eikä niitä sinne kannata hauisten aktivaation takia laittaa. Ja joo, kyllä selkä siinä tekee pääosin silti duunia kun selkä tehdään, mutta hauis väkisinkin tulee mukaan ja muutamilla sarjoilla saadaan jo sen verran osumaa, että se haittaa tekemistä selkätreenissä sitten jatkosarjoissa.

Back
Ylös Bottom