MuscleToad - muskeli rupisammakko - Anton Jirout

Omaakin puhtauttani on joskus hieman kyseenalaistettu. Ei lihaksikkuuden takia, vaan treenimäärien, jotka menivät perusliikkujan käsityskyvyn yli. Eli ei noihin roinaamissyytöksiin paljoa vaadita.

Sun salaisuus oli tää, mikä se nyt oli "eat fat, stay fit". Eräänlaista dopingia toikin!

Kai se tässä tapauksessa täysin retorinen kysymys, natu vai ei... Ihan sama kuka turboahdettu, jokainen saa käyttää mitä itse haluaa. Mutta jos väittää olevansa natu (en tiedä onko esim Vatanen tällaista väittänyt) niin senhän voi sitten helposti todistaa tarpeen vaatiessa... Loppuu spekuloinnit.
Miten sen voi todistaa? Esimerkiksi muakin syytetty jo vuosia käytöstä vaikka 2016 ADT kävi mua testaamassa 8kk:n sisään 4 kertaa. Sen jälkeen kuulin kyräilyä että "se käyttää sellaista mikä ei näy testeissä".

Olihan sulla yks positiivinen näytekin siellä
:david:
Kyllä, Supermassin proburnista.:censored:

Ps. Virallinen käryhän toi ei edes ollut, vaan sain huomautuksen kyseisestä tapauksesta. Tosin useimpien silmissä sillä ei silti mitään eroa ole.

Eikös negatiivisten näytteiden antaminen olisi mitä parhaimpia todisteita puhtaudesta?
Entäs ne kolme edellistä negatiivista testiä ennen kuin eksyin väärille teille ja erehdyin käyttämään Savo Maken luomaa rasvan polttajaa?:LOL:

Viimeksi muokattu:
Jokainen voi käyttää jos haluaa. Mitä sitten? Monet aineet poistuu elimistöstä hyvin nopeasti eikä kaikki edes näy. Eri asia on, onko moraalisesti sitten oikein kilpailla "natu"-sarjoissa jos vetelee, mutta tuokin on mun mielestä jokaisen oman moraalin kysymys. Kaikessa kilpaurheilussa käytetään kaikki oljenkorret, jos ei itse käytä niin muut käyttää. Mä en ymmärrä mikä pointti tällä ikuisella natu/ei-natu inttämisellä on. Jos Jarno on vetänyt lootuskukkaa, niin on siinä ehkä muutakin tehty ton kondiksen eteen - kuten treenattu, syöty jne. Jarnon kannattaisi kyllä ryhtyä lootuskukkatuotteiden pääesikuvaksi! :LOL:

Miten sen voi todistaa? Esimerkiksi muakin syytetty jo vuosia käytöstä vaikka 2016 ADT kävi mua testaamassa 8kk:n sisään 4 kertaa. Sen jälkeen kuulin kyräilyä että "se käyttää sellaista mikä ei näy testeissä".

Kyllä mun mielestä puhdas kusitesti on tarpeeksi hyvä todiste. Mutta olet kyllä oikeassa ettei se varmaan kaikkea spekulointia lopeta...

Entäs ne kolme edellistä negatiivista testiä ennen kuin eksyin väärille teille ja erehdyin käyttämään Savo Maken luomaa rasvan polttajaa?:LOL:

Meinaatko siis että koska kolme edellistä testiäs oli negatiivisia pitäisi se yksi positiivinen unohtaa koska enemmistö testeistä oli kuitenkin negatiivisia? Haloo ei sillä ole mitään vitun väliä, sääntörikkomus on sääntörikkomus.

Keskustelua voidaan käydä onko väärin käyttää dopingia CBB:ssa jos ei jää kiinni, osa ajattelee että kaikki on sallittua niin kauan kun ei jää kiinni ja osa taas tuomitsee asian. Luulisi jokaisen kuitenkin ajattelevan että mikäli säännöissä lukee että aineet x,x,x,x ovat kiellettyjen aineiden listalla ja joku jää listalla määritellyn aineen käytöstä kiinni, on kyseessä sääntörikkomus josta pitää rankaista säännöissä lukevien menetelmien mukaisesti. (huom luulisi) Osa varmaan tuntee jotain sympatioita Therese Johaugin kiellettyjen aineiden kärystäkin "muttaku se oli vaan huulirasvaa ja sitä paitsi muutki käyttää". :LOL:

Onhan toi Jarnon selitys nyt kuitenkin täysin uskottava vs se että saanut efedriiniä banaaninkuoresta tai et talonmies piikittänyt tietämättä. :ROFLMAO:

Meinaatko siis että koska kolme edellistä testiäs oli negatiivisia pitäisi se yksi positiivinen unohtaa koska enemmistö testeistä oli kuitenkin negatiivisia? Haloo ei sillä ole mitään vitun väliä, sääntörikkomus on sääntörikkomus.

Keskustelua voidaan käydä onko väärin käyttää dopingia CBB:ssa jos ei jää kiinni, osa ajattelee että kaikki on sallittua niin kauan kun ei jää kiinni ja osa taas tuomitsee asian. Luulisi jokaisen kuitenkin ajattelevan että mikäli säännöissä lukee että aineet x,x,x,x ovat kiellettyjen aineiden listalla ja joku jää listalla määritellyn aineen käytöstä kiinni, on kyseessä sääntörikkomus josta pitää rankaista säännöissä lukevien menetelmien mukaisesti. (huom luulisi) Osa varmaan tuntee jotain sympatioita Therese Johaugin kiellettyjen aineiden kärystäkin "muttaku se oli vaan huulirasvaa ja sitä paitsi muutki käyttää". :LOL:
Tää asia on jo käsitelty mun ketjussa ja kuten yllä mainitsin että kyseessä ei ollut virallinen käry. Päätös kumottiin myöhemmin.
A) Jos kyseessä olisi ollut käry, miksi en saanut kilpailukielto vaan huomautuksen?
B) Kyseinen "käryssä" mainittu sininen lootuskukka joka sisälsi kiellettyä higenaminea ei ollut ADTn kiellettyjen listalla 2016 vaan lisättiin 2017 listalle. Testi oli otettu 2016 puolella.
C) Tästä syystä ilmoitettu käry kumottiin koska ADT itse käsitteli näytettä väärin perustein.
D) 2016 itse ADTn lääketieteellinen johtaja Timo Seppälä kommentoi että higenamine olisi kielletty vain kilpailuissa. Mun näyte oli kilpailujen ulkopuolella.
E) Kuten yllä sanoin suurimmalle osalle (kuten ilmeisesti sulle) näillä asioilla ei ole mitään merkitystä. Kunhan päästään sanomaan "roinaahan se, mä tiesin"

Alkuperäinen pointti nyt vaan meni ohi muutenkin niin otetaan selkeämpi esimerkki sitten. Bolt ja Smulter on ollut vuosia testauksen piirissä ja eivät ole ikinä antaneet positiivista näytettä. Silti jengi syyttää niitä douppaamisesta. Kun henkilöllä x on vankka mielikuva jonkun urheilijan douppaamisesta niin ei siinä silloin puhtaat testitkään auta.

Toi juttu nyt on täysi vitsi, mitään tekemistä minkään lääkkeen kanssa tolla. Ja buusteri vielä oli myynnissä doping-vapaa maininnalla mutta ei sitten ollutkaan. Sitten se vedettiin pois. Mutta toki tosta sitten saatiin lyömäase.
Sama oli sportlifen rasvanpolttajan kanssa mistä tuomittiin naisten puolella Suomen mestari ja miesten CBBssä SM 3. Heistä toinen oli vielä sportlifen sponsoroitu urheilija joka oli Suomen Fitnessurheilu liiton toiminnanjohtajan valmennettava. Sportlifen tuotteessa oli myös "dopingfree" merkintä. Sportlife ei edes tehnyt asiasta minkäänlaista tiedotetta koskien tuotetta. Kaikessa hiljaisuudessa etiketti vain muutettiin uuteen..

Tää asia on jo käsitelty mun ketjussa ja kuten yllä mainitsin että kyseessä ei ollut virallinen käry. Päätös kumottiin myöhemmin.
A) Jos kyseessä olisi ollut käry, miksi en saanut kilpailukielto vaan huomautuksen?
B) Kyseinen "käryssä" mainittu sininen lootuskukka joka sisälsi kiellettyä higenaminea ei ollut ADTn kiellettyjen listalla 2016 vaan lisättiin 2017 listalle. Testi oli otettu 2016 puolella.
C) Tästä syystä ilmoitettu käry kumottiin koska ADT itse käsitteli näytettä väärin perustein.
D) 2016 itse ADTn lääketieteellinen johtaja Timo Seppälä kommentoi että higenamine olisi kielletty vain kilpailuissa. Mun näyte oli kilpailujen ulkopuolella.
E) Kuten yllä sanoin suurimmalle osalle (kuten ilmeisesti sulle) näillä asioilla ei ole mitään merkitystä. Kunhan päästään sanomaan "roinaahan se, mä tiesin"

Alkuperäinen pointti nyt vaan meni ohi muutenkin niin otetaan selkeämpi esimerkki sitten. Bolt ja Smulter on ollut vuosia testauksen piirissä ja eivät ole ikinä antaneet positiivista näytettä. Silti jengi syyttää niitä douppaamisesta. Kun henkilöllä x on vankka mielikuva jonkun urheilijan douppaamisesta niin ei siinä silloin puhtaat testitkään auta.
Ja kaiken tän keskellä ikuinen läppä "kuka on natu ja kuka ei", sillä kun ei ole merkitystä kuitenkaan. Jengi vain jaksaa ja joidenkin mielestä se on vielä mielenkiintoista miettiä niin kovasti muiden tekemisiä.

Kiitos selvennyksestä, en lue pakkotoistoa niin aktiivisesti että olisin kolunnut jokaisen ketjun. Tämä threadi oli vaan aktiivinen jonka vuoksi tänne päädyin.

.

Olen tästä eri mieltä, en epäile että roinaisit mutta luulin sinun syyllistyneen sääntörikkomukseen mistä olin ilmeisesti väärässä. Tämä onkin mielestäni suuri ongelma tälläisissä asioissa ja mm kun rikosepäilyjä tuodaan julkisuuteen, ihmiset luovat asiasta mielikuvan mutta heidän tietoisuuteen ei välttämättä päädy syyttämättä jättämis päätös. Ennenkuin joku tulee tästä öyhöttämään en rinnasta tätä rikokseen, annoin vain esimerkin missä tämä sama ongelma näkyy usein arkielämässä.

Eikös sekin, että seuraa jonkun urheilijan kehitystä ole kiinnostusta myös muidenn tekemisistä? Itse en ymmärrä kiellettyjen aineiden aineiden käyttöä testatuissa liitoissa jos on mahdollista kilpailla muissa testaamattomissa. Kehonrakennuksessa, voimanostossa ja jopa vahvinmies kilpailussa tämä on nykyään kuitenkin mahdollista. Tämä olisi vain reilua niitä oikeasti sääntöjen mukaan kilpailevia kohtaan.

Oletteko sitä mieltä, että esimerkiksi Brad Castleberryn tekemiset pitäisi jättää huomioimatta ja keskittyä vaan siihen omaan tekemiseen? Silloin kun rahaa tehdään ihmisiä kusettamalla viimeistään pitäisi jotain asialle tehdä. Mun mielestä tuo on siis moraalisesti väärin, mutta taas Brädin mielestä ok, koska tekee paljon rahaa.

Monet kuntosaliharrastuksen aloittaneet eivät oikeasti tiedä sitä missä kohtaa se raja menee ja saattavat tälle heidän idolilleen survoa rahaa, koska uskovat heidän sanaansa.

Tässä vaan 2 markkaa mun ajatuksista ja siitä minkä takia muiden tekemisellä voi olla väliä.

Oletteko sitä mieltä, että esimerkiksi Brad Castleberryn tekemiset pitäisi jättää huomioimatta ja keskittyä vaan siihen omaan tekemiseen?
Mihin sä vedät rajan? Castleberryn kusetukset on pientä kun tuolla on jengiä, jotka vedättää vanhuksilta hilloa, kaikenlaista sosiaalitukien kusettajia jne. Castleberryn tekemiset ei sun lompakossa näy, mutta taas sosiaalitukien kusetukset saattaa näkyä. Miksi tämä muiden asioista murehtiminen ja jonain jeesuksensa toimiminen pitäisi rajata marginaaliseen bodygenreen kun oikeita kusettajia on paljon isommilla rahoilla muualla?

Mihin sä vedät rajan? Castleberryn kusetukset on pientä kun tuolla on jengiä, jotka vedättää vanhuksilta hilloa, kaikenlaista sosiaalitukien kusettajia jne. Castleberryn tekemiset ei sun lompakossa näy, mutta taas sosiaalitukien kusetukset saattaa näkyä. Miksi tämä muiden asioista murehtiminen ja jonain jeesuksensa toimiminen pitäisi rajata marginaaliseen bodygenreen kun oikeita kusettajia on paljon isommilla rahoilla muualla?

Täällä varmaan rajoittuu bodygenreen siitä yksinkertaisesta syystä että tää on bodausfoorumi... Kauppalehden keskustelupalstalla esim voi noista muista asioista pohdiskella. En usko et kovinkaan moni joka ei seuraa bodausjuttuja ois kovinkaan kiinnostunut siitä et kuka käyttää ja kuka ei ja käyttääkö Brad feikkipainoja :)

Back
Ylös Bottom