Murtunut(?) alaleuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pumppis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hrmmphhh. Lupasin pysyä hetken pois täältä vammailupuolelta, mutta here I am again.. :rolleyes: Jep. Eli sain säbäpeleissä leukaan aika tärskyn. Juoksentelin tapani mukaan suu auki pallo lavassa, kun kaveri tuli aika kovaa tilanteeseen, ja sattui tulla kyynärpää edellä suoraan mun leukaan. Leuka päästi aika ison NAKS-äänen ja tuntui heilahtavan vasemmalle päin. Maisema meinas vähäksi aikaa himmetä, ja niinpä lönköttelin vaihtoon ja vedin vähän pidemmän huilin. Pyörittelin vähän leukaa, ja kyllähän siihen sattui juu, mutta ajattelin et pelaan nyt kummiskin vuoron loppuun. Pukkarin peilistä nopsasti tsekkasin, et leuassa ei näy verta eikä ruhjetta eikä kovin pahaa damagea muutoinkaan, lähdin himaan ja ajattelin et sattuuhan näitä. Söin muutaman päivän särkylääkettä ja ajattelin et homma olis sit siinä. Nyt katoin kuitenkin jonnin aikaa tärskyn jälkeen otettua valokuvaa ja järkytyin: koko leukahan on ihan vinossa! Eikä oikeastaan edes pelkkä leuka, vaan lähes koko naama silmistä alaspäin. Onko leuka voinut murtua vai mennä jotenkin ns. pois paikoiltaan/sijoiltaan? Mikähän olis oikein osoite, yleislääkäri, hampilääkäri, jäsentohtori?? Ja miks mä tänne avauduin.. Noh, ajattelin, et täällä pakkiksella vois olla jollakin muullakin kokemusta turpaan saamisesta.. :D

Tietäisit todennäköisesti kyllä jos leuka ois sijoiltaan mennyt, ehkä siellä on pieni murtuma. Aamulla kannattaa mennä yleislääkärille niin asian laita selviää

Kannattais äkkiä mennä lekuriin! Mä ku olin 16v kännissä kaupungilla ni bodari tuli yhtäkkiä ja löi leukaan ni hakkasin sen jätkän enkä huomannu mitään, mutta aamulla sen huomas ku leuka oli ihan vinossa enkä menny lääkäriin vaan purin hampaita kovaan yhteen ni se asettu jotenkin paikoilleen mutta jäi vinoon...

Suosittelen arvailun sijaan ehdottomasti lääkärillä käyntiä. Kuten mun nimimerkistä voi ehkä päätellä, ei asia ole mulle kovinkaan vieras. Multa on joskus lapsena/nuorena murtunut alaleuka molemmin puolin leukanivelten alta, en osaa kuin arvailla että missä tilanteessa, ja kärsin seurauksista edelleen. Leuka kasvoi vinoon, ja sitä fiksattiin aikuisiällä leikkauksella joka ei menny ihan putkeen, eikä tästä kovin symmetristä tullut enää mitenkään. Taisin vielä olla harjoittelukappale leukakirurgisella puolella, ei näitä kovin montaa ollu korjattu täällä käpykylässä siihen mennessä. Ja edelleen työ kesken asian hyväksymisen kanssa, suoraan sanoen vituttaa kulkea loppuelämänsä vinoleukaisena ihmisten ilmoilla.

Eli jos vähänkään epäilyttää, niin hopi hopi lekurille arvioon niin saat mielenrauhan.

Hrmmphhh. Lupasin pysyä hetken pois täältä vammailupuolelta, mutta here I am again.. :rolleyes: Jep. Eli sain säbäpeleissä leukaan aika tärskyn. Juoksentelin tapani mukaan suu auki pallo lavassa, kun kaveri tuli aika kovaa tilanteeseen, ja sattui tulla kyynärpää edellä suoraan mun leukaan. Leuka päästi aika ison NAKS-äänen ja tuntui heilahtavan vasemmalle päin. Maisema meinas vähäksi aikaa himmetä, ja niinpä lönköttelin vaihtoon ja vedin vähän pidemmän huilin. Pyörittelin vähän leukaa, ja kyllähän siihen sattui juu, mutta ajattelin et pelaan nyt kummiskin vuoron loppuun. Pukkarin peilistä nopsasti tsekkasin, et leuassa ei näy verta eikä ruhjetta eikä kovin pahaa damagea muutoinkaan, lähdin himaan ja ajattelin et sattuuhan näitä. Söin muutaman päivän särkylääkettä ja ajattelin et homma olis sit siinä. Nyt katoin kuitenkin jonnin aikaa tärskyn jälkeen otettua valokuvaa ja järkytyin: koko leukahan on ihan vinossa! Eikä oikeastaan edes pelkkä leuka, vaan lähes koko naama silmistä alaspäin. Onko leuka voinut murtua vai mennä jotenkin ns. pois paikoiltaan/sijoiltaan? Mikähän olis oikein osoite, yleislääkäri, hampilääkäri, jäsentohtori?? Ja miks mä tänne avauduin.. Noh, ajattelin, et täällä pakkiksella vois olla jollakin muullakin kokemusta turpaan saamisesta.. :D

Jos et vielä ole hoitanut tätä asiaa, niin vielä kerkeät. Leukasi on mahdollisesti murtunut, kaikki kertomasi viittaa siihen. Sijoiltaan leuka ei juuri koskaan mene, ei ainakaan noin miten kerroit. mene suoraan hammaslääkärille, leuka voidaan röntgenkuvata samantien vastaanotolla ja saat tarvittaessa lähetteen suupolille tarkempaan tutkimukseen ja hoitoon. Joku sanoi ketjussa että etköhän huomaa jos leuka on murtunut, oikeasti et välttämättä huomaa, leuka murtuu yleensä tuosta korvan alapuolelta leukanivelen alapuolelta ja voi olla vain hyvin vähän kipeä. Ja jos sitä ei korjata ajoissa niin se luutuu väärään asentoon ja sen jälkeen se korjaaminen vasta melkoinen projekti onkin, ja tulee varmasti vaikuttamaan purentaankin. Nyt kipinkapin tutkimuksiin!

Terv. Hammaslääkäri

Kiitos vastauksista. Muutaman kerran aloin kirjoittaa reissun päältä tänne älyluurilla, mutta puhelin tuhosi postin n. kolme kertaa ja viimein luovutin. Mutta pääsinpä viimein takaisin tänne sivistyksen ja interberberin pariin parin viikon reissulta. :D Leuka ei ole enää kipeä, mutta vinossa kyllä. Kävin hammaslääkärissä muutama päivä aloituspostin jälkeen kun mulla sattui olemaan aika muutenkin. Kaikella kunnioituksella, mutta mulle ei jäänyt kauhean varma olo meidän käpykylän hammaslääkärin ammattitaidosta. Ensinnäkin ukkelia tuntui jotenkin hirvittävästi huvittavan ongelmaani. Lopen hän katsoi purentaa, joka oli kuulemma ok, ja suostui pyynnöstäni ottamaan myös panoramakuvan (siis rtg..) leuasta. Siinä ei hänen tulkintansa mukaan kuitenkaan ollut murtumaa, ja ukkeli julisti voitonriemuisesti, että haittani on vain kosmeettinen, eikä sille näin ollen tehtäisi julkisella puolella mitään. Kysyin, eikö leuka hänen silminsä katsottuna ole kumminkin vinossa. Lekuri myönsi sen, mutta vastaus oli, että minun tulisi vain sopeutua elämään uuden naamani kanssa. Olin vähä silleen et wtf. :confused: Suoraan sanottuna jäi aika p*skan maku suuhun. No sitten tulikin jo kauan sitten sovittu ulkomaanreissu ja töytäisystä on nyt jo yli kk aikaa. (En ilmeisesti katso peiliin tarpeeksi usein/ tarkasti, kun en huomannut leuan vinoutta tapaturman jälkeen yli kahteen viikkoon.) Mutta ajattelin silti käydä vielä yksityisellä..

Back
Ylös Bottom