Murtuma jalkapöydänluussa: Mitä treeniä voi tehdä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä jalkapöydässä on murtuma mutta puntille tekee mieli. Murtuma on tarkalleen viidenessä metatarsaliluussa eli pikkuvarpaan jälkeinen luu. Ei ole vielä lähtenyt luutumaan joten jalalle ei saisi laittaa painoa.

Penkkiä nyt ainakin voi nostaa jalat ilmassa, mitähän muita liikkeitä voisin tehdä?

Itse ajatteleminen – edes muutaman minuutin – ei ole kiellettyä. Onhan sitä nyt maailma täynnä liikkeitä, joissa jalkaterille ei varata painoa.

Ovatko viestisi useinkin - tyhjää täynnä - ilman mitään järkevää kannanottoa? On mulla jotain liikkeitä tiedossa, mutta en ole pro salittaja, suurinpiirtein kaikki liikkeet mitä oon tehny ennen tuo jalalle painoa.

Itsellä sama ongelma tärkeintä on alkaa kipsin poiston jälkeen kuntouttamaan jalkaa eli koukistamaan nilkkaa ylöspäin, pyörittelemään sitä yms. Itsellä tuli todella paha murtuma ja leikkaus pluis kirurgin sanat et juokse koskaan :( Penkistä menee noin sata ja yläkroppa jossain kunnossa mutta kyykky maksimi 50kg kipu tulee liian kovaksi ja tästä on 5kk jalka tämännäköinen. Minut leikkasi kirurgiksi opiskeleva. Olen alkanut epäillä koko leikkausta Tyksissä tehtiin,
unnamed_2.jpg
k
Osaako joku sanoa että onko toi kehräsluun vieressä oleva luu joka oli pirstalemurtuma murtuma täysin väärin luutunut? Kuka Suomessa olisi nilkan murtumiin perehtynyt lääkäri. Sakari Orava?

Jos et siis pysty seisomaan ainakaan painojen kanssa niin sittenhän se on melkein mentävä ristikkäistaljaan tekemään maaten liikkeitä. Rinta ja takaolka nyt ainakin siinä. Istuen sitten käsipainoilla(jos saat ne raahattua tekopaikalle) ja samalla lailla käsipainoilla ojentajat ja etuolka. Selänhän pystyy tekemään ylätaljassa monilla variaatioilla. Jalat nyt jää sitten vähän heikommalle. Jalan ojentajanja hauiksen nyt pystyy tekemään laitteissa ilman jalkapöydän rasitustakin, mutta reisi ja pohkeet jää kyllä sitten kesälle.

Back
Ylös Bottom