Murtautuja paransi motivaatiota harjoitella..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja m.s.s.
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
43
Olinpa tässä juuri keskiviikon ja torstain välisenä yönä rauhassa nukkumassa. Yllättäen minut valtasi tarve päästä laskemaan ureaa. Kun palasin sänkyyn alkoi etukuistilta kuulua askeleita (mainittakoon, että asun rivitalossa hyvin rauhallisella alueella). Sitten pian askeleet muuttuivat ihmeelliseksi kolinaksi ja nuhjaamiseksi. :idea: :!: Älynväläys!!! -> Saunan ikkuna on jäänyt auki ja äänistä päätellen joku oli tulossa sen kautta sisään aivan omine lupineen. Noh, tämä pomppasi sängystä ylös kuin raketti, kompastui mattoon, törmäsi oveen, kiroili kuin tapettava ja onnistui vielä potkaisemaan polvellaan lasiovea josta lähti pirullinen kolina. Suunnitelmani yllättää sisääntulija hiljaisesti vaanien oli mitä ilmeisemmin epäonnistunut, koska näin ulko-oven ikkunasta, että joku lähti juoksemaan pakoon. Minä tietysti perään, mutta boxerit jalassa ja paljain jaloin ei suoriteta urotekoja. Illan yllätysvieras siis pakeni.

Sitä usein kuvittelee, että tuskin itselle mitään tapahtuu ja todellisuudessa todennäköisyys joutua rikoksen uhriksi on häviävän pieni. Mutta, mutta... kaikki ne jutut mitä lehdistäkin voi lukea ovat ihan oikeasti tapahtuneet jollekin ihmiselle ja niin voi käydä kenelle tahansa. En vastaisuudessakaan aio nukkua ase tyynyn alla, tai katsella jokaista vastaan tulijaa "sillä silmällä". Kuitenkin, jos nyt kuvittelen, että olisin herännyt vasta kun tämä yönsankari olisi ehtinyt makuuhuoneeseeni, olisi saattanut tapahtua mitä vain. Toivon, että olisin osannut tehdä jotain muutakin kuin lirauttaa vielä viimeisetkin tipat housuun. Onneksi ihan siihen ei nyt menty, mutta tänään tuntuu siltä, että reeneissä on taas ihan uutta virtaa.

Loppu yö kuluikin sitten sängyssä kierien ja jokaista ääntä säpsähti, uni ei tullut kovin helpolla. Ostin heti tänään oveen turvaketjun ja vastaisuudessa pihavalot ovat joka yö päällä ja kaikki kulkuaukot tiukasti kiinni. Oliko järkevää lähteä hiipparin perään juoksemaan? Tilanne sattui niin nopeasti, että siinä ei paljoa mietitty. Ehkä hän olisi puukottanut minut hengiltä tai sitten hiippailija olisi saattanut olla vain naapuri talojen teinejä. Tiedä häntä, mutta ensi yönä saa taas varmasti taistella ennen kuin uni tulee simmuun....

Rauhallisia unia!!! :wink:
SJKD

Tervetuloa vaan nettisenseiden mukaan spekuloimaan! :thumbs:

Harvoin kai (=toivottavasti) nuo murtomiehet silloin tunkevat sisään, kun asukkaat ovat kotona.

m.s.s. sanoi:
Noh, tämä pomppasi sängystä ylös kuin raketti, kompastui mattoon, törmäsi oveen, kiroili kuin tapettava ja onnistui vielä potkaisemaan polvellaan lasiovea josta lähti pirullinen kolina.

Eli sängystä noustuasi olit ehtinyt alle kahdessa sekunnissa neutraloida _itsesi_ lähes toimintakyvyttömäksi! :D

Ei ole helppoa järkevä toiminta kesken unien ja pimeässä.
:kaspin,riihioppi:

m.s.s. sanoi:
Oliko järkevää lähteä hiipparin perään juoksemaan?

Ei ollut. Ainakaan boksereissa, yksin, paljasjaloin, ilman apuvälineitä, ilman kännykkää.

Oli se kutsumaton vieras kuka tahansa, niin kyllä se olisi yrittänyt huitaista sinua kiinniottovaiheessa millä tahansa kädessään olevalla murtovälineellä.

Mutta hyvä tarina ja hyvä muistutus, että monenlaista voi tapahtua, vaikka nyt ei tällä kertaa onneksi tapahtunutkaan. Vainoharhaisuuteen tuskin on syytä, mutta on se hyvä aina varautua.

KUMMELI-EDIT: m.s.s. juoksee pitkin pihaa boksereissa, mutta huomaakin äkkiä, että takaa-ajettava on livahtanut takaisin sisälle rivariin ja lukinnut oikean omistajan ulos.
"Kraa, kraa! Hei, bokseripoika! Onko siellä ulkona kylmä?" huutelevat Murtovarikset sisältä. "Me juodaan täällä sun proteiinipirtelöt ja kustaan sun perintöhopeisiin. Kraa! Eikö o kännykkää mukana? Kato, se on tässä se sun kännykkä. Kenelle soitetaan? Kraa? Soitetaanko Lissulle häirrrrintäpuhelu? Kraa!"

Vieläku olisit saanu sen varkaan/murtautujan kiikkiin. Mua ainaki vituttas suunnattomasti jos joku kömpis savupiipun kautta sisään kolistelemaa. Ja iha sama vaikka siel olisikin ollut joku teiniX, ni on se jotakin lakia vastaan tulla toisen ikkunasta sisään.
Ja olisin minäki varmaa lähetny sen perään juoksemaa, vaikka ilman vaatteita. (tosin täällä meidän seudulla ei asukkaa paljoa ketää. Iha sama vaikka juoksis päivällä alasti :) )
Mut hyvä et treenimotivaatio nousi tästäkin asiasta.

Erityisen tästä jutusta tekeekin se, että tämän hiipparin piti tietää jonkun olevan kotona. Auto oli pihassa ja harvoin sitä jätetään ikkunoita auki tähän aikaan vuodesta, jos ei olla kotona. Todella röyhkeä teko!

Perään lähteminen oli aika luonnollinen reaktio. Varmasti kaikki ymmärtävät, että kun herää keskellä yötä siihen kun joku outo ihminen tulee ikkunasta sisään, niin suuttuminen on aika lievästi kuvattu reaktio. Ja kovinkaan paljon tällaisessa tilanteessa ei ehdi ajatella. Mutta niinhän ne monet väkivaltatilanteet tapahtuvatkin, yllättäen ja pyytämättä, kuten Anneli Jäätteenmäki sen sanoi. ;)

Mutta en ole varmastikaan ainoa jolla on vastaavan tyylisiä kokemuksia. Saa kommentoida ihan vapaasti...

Sen verran skitso olen minäkin että murtoketjut ovissa, liiketunnistin valot pihalla. Olen suunnitellut vielä jotain hälytysjuttua.. Voi olla ylireagointiakin, mutta nukumpahan paremmin.

Fahrenheit 9/11 mukaan porukat lietsoo jenkeissä pelkoa just näillä uutisilla, turvavälinemainoksilla ym. shittipropagandalla, "jos et omista asetta, saatat tulla ammutuksi!" No joo, kyllä nuo turvaketjut, hälärit ym. vielä ymmärrän mutta.. :D

Eihän tää taas liittyny aiheeseen mitenkään..voi helevetti.

Kyllä mä varmaan oisin lähteny juoksee perään. Turvallista tai ei. Pitääkin vissiin alkaa nukkumaan kaasu ja tkp tyynyn alla :evil:

Hyvä ettet saanu yllätettyä sisällä, olisit saanut itse sakot. Hyvä ettet saanut juosten kiinni. Hitollako olisit todistanut että hiippari yritti sisälle? Ja olihan avaimet mikana, kun viuhahtelit ulkona? :D

Jos sulla olisi ollut jokin astalo katsottuna vastaavia tilanteita varten ja olisit sohaissut murtoveikkoa, olisi teko ollut harkittu, ja sanktio suurempi. Siksi siis kannattaa pitää haavi ja pastori (kalankolkkausnuija) eteisen naulakossa. Sitten vaan sanot kuulusteluissa että juu ku mie pruukaan kalalla kulukia.

:rock: Silti: Oikea asenne puuttua hiippareiden hommiin. Olisit varmaan toiminut samoin, vaikka heebo olis ollu naapuriisi yrittämässä? Nimimerkillä 30 silminnäkijää, 0 väliintulijaa.

Ahvena sanoi:
Hyvä ettet saanu yllätettyä sisällä, olisit saanut itse sakot...

Tää on kyllä, ainakin lehtijuttujen mukaan, totta :rolleyes:
huh-huh.
Olisi murtoveikko voinut syyttää sua vaikka päällekarkauksesta tai jotain muuta järjetöntä..

Itse asun omakotitalossa ja kyllä mulla on nopeassa piilossa (laiton) kaasu. Niin ja käytän sitä 100-varmasti, jos siihen on aihetta..

subotai sanoi:
Itse asun omakotitalossa ja kyllä mulla on nopeassa piilossa (laiton) kaasu. Niin ja käytän sitä 100-varmasti, jos siihen on aihetta..

Parisataa euroa sakkoja ja korvauksia. Oma ja perheen nahka koskematon. Piruako silloin jotkut paperinpalat enää painaa. Ja tässä tapauksessa roismo saisi kiittää onneaan että sai kaasua eikä nyrkkiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on jännä juttu että kun elämässä joskus tapahtuu jotain karmeaa, esim. ns. "läheltä piti tilanne" niin se ei voi olla vaikuttamatta. Miljoona vuotta sitten kun olin nuori ja hurja 18 v. hemmo tapahtui seuraavaa: oli kaunis aurinkoinen päivä, nousen autooni keskellä kaupunkia. Laitan turvavyön kiinni ja sillä hetkellä pelkääjän paikalle hyppää istumaan huumehörhön näköinen huumehörhö.. kädessään pitkä fileeraus veitsi.. Minä tietenkin mietin että mitä vittua? Kaveri hokee "vittu.. mä tapan jonkun.." Kelaan kuumeisesti tilannetta, mutta pahalta näyttää.. karkuunkaan ei pääse kun on turvavöissä. Kaveri jatkaa hullua puhettaan, silmät oli sen näköiset että oli jossain möyhyssä. Pikanttina yksityiskohtana oli kaverin ranne jossa oli vidun pahan näköiset viillot, jotka oli vastikään ommeltu lekurilla. Täytyy sanoa että ei naurattanut... mutta suureksi ihmeekseni oli luonnottaman rauhallinen. Aloinkin juttelemaan kaverille edelleenkin luonnottoman rauhallisella äänellä.. Kaveri sanoi jossain vaiheessa että haluaisi alkoon. Sanoin että voinhan minä nakata.. ja jatkoin rauhallista puhetta --> kaveri rauhottui.. Alkon edessä kaveri sanoi että "odota hetki, käyn hakeen juotavaa".. vastasin että "totta kai".. sillä hetkellä kun kaveri nousi autosta.. painoin kaasua niin perkeleesti.. Tämän jälkeen tuli stressioireet: pumppu löi sikana, lievä tärinä päälle. Sitä vaan ihmettelin jälkikäteen kuinka rauhallinen sitä oli tilanteessa, psyyke jotenkin suojasi, terävöitti aistit. Tapahtuneen jälkeen jäi sellainen pakkomielle että oli pakko tsekata ovet kun olin vaikka parkissa jossain.
Työn puolesta on tullut paljon tappouhkauksia --> sitä on tullut jotenkin skarpimmaksi / skitsommaksi eli esim. illalla tarkistan talon ovet ennen kuin laitan nukkumaan.

veijo esso sanoi:
Työn puolesta on tullut paljon tappouhkauksia --> sitä on tullut jotenkin skarpimmaksi / skitsommaksi eli esim. illalla tarkistan talon ovet ennen kuin laitan nukkumaan.

Ei tuo ole mitään skitsoa tms. mun mielestä on ihan normaalia ja ennenkaikkea järkevää tarkistaa ennen nukkumaanmenoa, että ovet ja muut ihmisen kuljettavat kolot on lukittuna. Eipähän sitten ole kutsumattomien vieraiden niin helppo tunkea sisälle.

Minusta aloittajan tilanne päättyi melko optimaalisesti. Mitään ei käynyt ja vorokin varmasti säikähti kun karpaasi juoksee perässä.

Pieni ennakkokolistelu on paikallaan ellei halua siepata tyyppiä ja "go medieval on his ass". Siinä kuitenkin joutuu ikävän usein maksumieheksi ellei suunnittele hautaavansa säkkiä johonkin metsikköön..

torni2002 sanoi:
Pieni ennakkokolistelu on paikallaan ellei halua siepata tyyppiä ja "go medieval on his ass". Siinä kuitenkin joutuu ikävän usein maksumieheksi ellei suunnittele hautaavansa säkkiä johonkin metsikköön..

Joo pitäis olla sillain ku Texasissa (vai missä se oli?) kun tunkeilijan saa lahdata jo omalla pihalla :rock: :whip:

veijo esso sanoi:
...huumehörhön näköinen huumehörhö.. kädessään pitkä fileeraus veitsi..

Hyvä tarina Veijoltakin! Ja hyvin toimittu. Paremmin et olisi voinut tilannetta hoitaa, vaikka takana olisi ollut 20 vuotta taktisia IP-lajeja. Tai mitä vaan.

En usko, että sama kaveri enää uskaltaa nurkkiini tunkea, vaikka tuollaisen röyhkeyden omaava tyyppi voikin tehdä mitä vain. Jos olisi käynyt niin, että hiippari olisi ehtinyt sisälle asti ja olisi syntynyt pieni päähänlyöntikilpailu, niin se pieni sakko olisi ollut kaikkein pienin huoleni. Kyllähän näitä ennakkotapauksia, joissa tunkeutuja on saanut selkäänsä ja asukas saanut syytteen, on lehdissä ollut, mutta kyllähän sitä pitäisi olla pirun vaikea selittää mitä tekee toisen henkilön asunnossa keskellä yötä ja stereot sylissä. Usein niihin juttuihin on (kai) liittynyt jonkinlaisen aseen, vasaran, kirveen, mailan, tms. käyttö, joka on (muka) ylittänyt itsepuolustuksen rajan.

Itsellänikin kävi heti ensimmäisenä mielessä, että missä se pesäpallomaila tai paistinpannu olikaan jemmassa, mutta pimeässä en halunnut lähteä niitä kaiveleen ja kyllähän se järkikin sanoi, että en nyt kuitenkaan ensimmäiseksi halua lyödä keneltäkään kalloa halki. Oli kylläkin täysin mahdotonta tietää, oliko tulijalla itselläänkin jotain pikku extraa mukanaan. Miekkaile siinä sitten paljain käsin täysin pimeässä vaikkapa teräasetta vastaan, kun ei se muutenkaan yleensä onnistu kuin elokuvissa. Mutta tällaista se sitten on, kun oikeasti sattuu jotain. Törmäilee oviin eikä näe hittoakaan, sydän pomppii kuin John Holmes kliimaksissa ja ihmettelee vain, että mitähän helvettiä nyt oikein tapahtuu... Eikä tämä nyt ollut ensimmäinen kerta kun joudun ip-tilanteeseen ja silti se aina yllättää täysin.

Nythän Floridassa on laki (tai se on astumassa voimaan), jonka mukaan uhkaava henkilö on lupa ampua, riippumatta siitä onko hänellä itsellään asetta. Laki koskee ihan julkisiakin paikkoja ja sitä perustellaan yllättäen mm.yllätys, yllätys, terrorismin uhalla. Mitenkäs se menikään, land of the free and the home of the brave....

Täytynee reenailla tästä lähtien paljon enemmän pimeässä... :)

iha kiva laki :)

subotai sanoi:

Itselläkin on vanha kaasu kaapissa lojumassa, en ymmärrä miksi se ei ole käden ulottuvilla.

Jos meille joku ovesta tai parvekkeen kautta alkaa tunkemaan, niin käytän varmasti voimaa niin paljon kuin vaan pokkaa löytyy. Ajatus siitä, että tunkeutuja tekisi vaimolle tai lapselle jotakin pistää kyllä mieheen kuin mieheen ylimääräistä virtaa antaa kunnon runtua, rangaistuksen uhallakin.

Kuulostiko tää uhoamiselta?

siis mitä ihmettä eikös se ole kotirauhan häirintää jos joku hiippailee sun kodissas? itse olen aina ajatellut että tällaisen tyypin saa piestä suhteellisen huoletta... tietenkin pitää muistaa ettei liioittele .lopettaa vaikka siinä vaiheessa kun se on tajuton, no joo uho nousee pelkästä ajattelusta. tositilanteessa vaan koittais tietysti puhua.

Suositut

Back
Ylös Bottom