Muromysli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daug
  • Aloitettu Aloitettu
Syökö kukaan muu muromysliä? On pirun hyvää! Voittaa tavallisen myslin ja murot mennentullen, toimii hyvin hedelmäjogurtin kanssa. Tietääkö joku onko mimmostaa hiilaria toi, nopeeta vai hidasta vai jotain siltä väliltä? Etten pelkkää sokerimössöä mössötä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Daug sanoi:
Syökö kukaan muu muromysliä? On pirun hyvää! Voittaa tavallisen myslin ja murot mennentullen, toimii hyvin hedelmäjogurtin kanssa. Tietääkö joku onko mimmostaa hiilaria toi, nopeeta vai hidasta vai jotain siltä väliltä? Etten pelkkää sokerimössöä mössötä :)

Onhan tuo hyvää, mutta muistaakseni ravintoarvot ovat aivan helvetistä. Tyydyttyneitä rasvoja ja sokeria, a vot!

Jeps, mäkin söin omena-kaneli muromysliä (yyyyyyyyyyberhyvää) kunnes satuin kattomaan ravintosisältöä: 30g rasvaa... On noita muromyslejä tosin vähärasvaisempiakin (10g tais olla alin minkä löysin), ei vain tule enää syötyä.

Onhan tuo aivan perkeleen hyvää, voisi vetää kerralla vaikka koko paketin :nolo: Ravintoarvoista ei kannata muromyslin yhteydessä edes puhuakaan, sen verran paljon siinä tota rasvaa ja varsinkin hiilareita on.

Euroshopperin muromysli on hintaansa nähden aika hyvää jotain euron maksaa 454g:n pussi.Rasvaa on se 10g/100g

Pirkka Omena-kaneli muromysli

100 g sisältää

energiaa 450kcal
proteiinia 8,0g
hiilihydraattia 64g joista sokereita 26g
rasvaa 18 g josta tyydyttyneitä 8,0 g
ravintokuitua 6.0g

onks toi nyt sitte niin katastrofaalisen pahaa aamiaiselle?
kuiteskin tohon 100 grammaan menee jo mysliä aika tavalla?

Eikait 100g mysliä mikään mammutti annos ole, joten kyllä noillakin ravintoarvoilla saa ihan tarpeeksi paskaa elimistöön :) Jos on pakko syödä niin sittenhän se on pakko syödä, mutta itse vaihtaisin tuon johonkin muuhun.

Näähän on jossain rasvassa kärvennettyjä hiutaleita, jotka luonnollisesti kuuluu mässäilypäivän antimiin. Semmonen mustikka-muromüesli-sekote on aikas namnam.

Mä oon vetänyt aamupalaksi finaxin bran mysliä (11g prot., 3g rasvaa, 20g kuitua, 62g hiilih. josta sokeria 2g) ehrmaniin sekoitettuna, on ainakin vielä maistunut. Tottahan sitä on varmaan paremmankin makuisia myslejä, mutta niissä on kyllä sitten juuri rasvaa ja sokeria käytetty enemmälti.

helmeri sanoi:
Mä oon vetänyt aamupalaksi finaxin bran mysliä (11g prot., 3g rasvaa, 20g kuitua, 62g hiilih. josta sokeria 2g) ehrmaniin sekoitettuna, on ainakin vielä maistunut. Tottahan sitä on varmaan paremmankin makuisia myslejä, mutta niissä on kyllä sitten juuri rasvaa ja sokeria käytetty enemmälti.

Bran mysli on minun perusmyslini.
Sitä tulee vedettyä lähes joka päivä.
Tämän myslin sekaan olen lorauttanut silloin tällöin ruokalusikallisen pellavasiemenöljyä. Maku häviää murto-osaan alkuperäisestä.
Ei sillä että maku olisi enää mitenkää pahanmakuinen. (olenpa tottunut siihen tässä reilun kahdenkuukauden "superkuurin" aikana)

Muromyslit kuuluvat niihin ravintoaineisiin joilla päästään herkästi keskustelemaan insuliiniresistensistä lääkärin kanssa.
Tarkoittaa sitä, että ei kannata käyttää minään peruselintarpeena, vaan ainoastaan jonain herkkupäivän herkkuna vaikkapa kerran pari kuukaudessa.

Suositut

Back
Ylös Bottom