Muotoa partaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja setae
  • Aloitettu Aloitettu
Ostin nyt sitten tuon Philipsin HQ-S 964:en, stokkalla oli 55e hintaan (ja 20e lahjakortti sinne). Valitan sitten kahden viikon päästä miten pitäisi taas saada uusi kun tuo on huono :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse ajan naamaa 3 kertaa viikko, ei mitään vahvaa pedonkarvaa siis kasva. Höylä on kyllä ollut hyvä. Vaahto auttaa kirvellykseen, mutta yleensä käytän sitä vain sillon jos olen menossa samana päivänä saunaan, sillä siellä se vasta kirveltää.
Höylällä saa kyllä helposti rajattua minkälaisen parran haluaa ja saksilla tai trimmerillä sitten sitä loppu mittaa.
Se on vissiin toi kirveltäminen aika yksilöllistä, itsellä ei sitä ongelmaa kyllä ole, mutta voi tiety olla, että kun ajaa vain 3krt viikkoon nii ei sitten toi iho ärsyynny niin paljon.

inflames sanoi:
Joo, melkolailla samassa veneessä ollaan. Nuorempana vedetty A-vitamiinikuuri ilmeisesti vei viimeisetkin toiveet parrasta, luulen ma.

Jos jättää viikoksi ajamatta, niin karva siellä toinen täällä mallinen parta on valmis. Aika irvokkaan näköinen.

Miten muka A-vitamiinikuuri vaikuttaisi tulevaan parrankasvuun?

Mulla on tollane philipsin tukanteurastuskone ja sillä lähtee naamastakin samalla ylimääräset karvat. Tosin en ikinä vedä kokonaan pois vaan yleensä kolmen tai kuuden millin asetuksella, jää sellanen äijämäinen reuhka. Ei oikeen sovi kaljun kanssa karvaton naama.

kodari76 sanoi:
No itse käytän höylää vain ja ainoastaan saunassa. Eli ensin kunnon löylyt, sitten vettä kippoon ja lauteille höyläämään. Muuten on heltta täynnä mikroskooppisia haavoja, ja iho on väh. 3 päivää kosketusarka.

Kaikkein hellin tapa mulle on ensin pestä lärvä saippualla kuivaksi, ja sitten vetää ihan pelkällä kuivalla sähköparranajokoneella. Perään nopeasti kourallinen perinteistä partavettä ja jotain Aqualania kerros. Muuten taas punoittaa ja kirvelee.

Itsellä on vähän sama ongelma. Suihkun jälkeen yleensä helpottuu kun iho on pehmennyt. Kannattaa myöskin koittaa sellaista kikkaa, että ensin ajelee myötäkarvaan ja vasta sen jälkeen "hienosäätö" vastakarvaan. Vähentää noita mikrohaavoja huomattavasti. Asiaa myös auttaa kun käyttää kunnon vaahtoa/geeliä eikä mitään sparin tusinatavaraa.

Integrandi sanoi:
Itsellä on vähän sama ongelma. Suihkun jälkeen yleensä helpottuu kun iho on pehmennyt. Kannattaa myöskin koittaa sellaista kikkaa, että ensin ajelee myötäkarvaan ja vasta sen jälkeen "hienosäätö" vastakarvaan. Vähentää noita mikrohaavoja huomattavasti. Asiaa myös auttaa kun käyttää kunnon vaahtoa/geeliä eikä mitään sparin tusinatavaraa.

Juu ei mitään halpisvaahtoja. Eikä semmoinen vaahtoi oikeastaan edes mitään maksa. Iso Gilleten partageelitörppö kestää mulla vähintään puoli vuotta. Yleensä jää purkinjämät käyttämättä kun tulee jo ostettua jotain uutta ja mullistavaa tuotetta (samaa paskaa uudessa paketissa :) )

taisteluorava sanoi:
Miten muka A-vitamiinikuuri vaikuttaisi tulevaan parrankasvuun?

Kuten ehkä näit, viestissä oli "ma luulen" teksti, joka tarkoittaa, että mutuilen omien mielikuvieni mukaan.

Mutta siis Roaccutan aknelääkkeestä kyse.

Itselläni paransi finnit, mutta sivuvaikutukset kuurin aikana oli aika vittumaisia.
Lärvistä lähti nahkaa joka vitun aamu isoina kuivina repaleina, auringossa paloin pari kertaa jo hyvissä ajoin keväällä jne. Jos muistan oikein, lääke tuhosi ihosta jotain samalla ku hävitti finnit.

Jos jaksaisin, niin kuuklettaisin asiasta, mutta en viitsi nähdä vaivaa.

Integrandi sanoi:

Niin tai vetelee ensin partakoneella ja sitten vasta höyländeeriä kehiin.
Itse ainakin teen näin aina kun sänki on päässyt pidemmäksi. Helpottaa.

:offtopic: Onnistuin muuton yhteydessä hävittämään Philipsin HQ8850 koneen latausjohdon. Tänään tiedustelin johtoa niin hinnaksi tuli 32e!!!! Pakko vaan ostaa kun konekin on suht arvokas ja uudehko.

Vittu mua vituttaa kun musta tuli aikoinaan mach 3 mies sen takia ku siinä mainoksessa oli hävittäjä pilotti,ja nykyään siinä mainoksessa on joku fägäri!!!!VOI HYLKY!!!

Mulla on keskiverto parrankasvu, ei siis mitää gorilla osastoa eikä prepuberteetti. Parran mallina on tollanen "ainayhtäseksikäs" leukaparta. Itse olen kokemuksen kautta kehittänyt juuri itselleni sopivan hoidon.

1. Parta ajetaan leukaparran ulkopuoliselta alueelta max 3 kertaa viikossa. Useampi ajo ärsyttää ihoa. Itse leukaparta siistitään tarpeen mukaan 3-4 kertaa viikossa rajaajalla+pienillä saksilla.

2. Parta ajetaan höylällä! Sähkökone on helvetistä! Ajoon runsaasti kunnon vaahtoa ja aina TERÄVÄ UUSI höylä. Höylä pitää olla gillet tai jokin muu laadukas. Ajettaessa pingotan ihoa vapaalla kädellä niin ettei tule haavoja. Jokaisen vedon jälkeen huuhtelen höylän kuumassa vedessä ja puhdistan koputtamalla karvat pois teristä. Näin höylä kulkee paremmin ja ärsyttää ihoa vähemmän.

3. Jos mahdollista niin ajo on hyvä tehdä saunomisen yhteydessä.

4. Parranajon jälkeen iholle kosteutavaa ja ihohuokosia supistavaa balsamia. Aah ja voila!

Itsellä ei mitenkään kovin voimakas parrankasvu ole (oikeastaan aika olematon:) mutta tulee irvokkaan amismainen pärstä jossei jollakin aja. Höylällä saa tarkemmin mutta ainakin itsellä se ärsyttää ihoa ja repii mahdolliset pienet epätasaisuudet auki, joten nyt olen siirtynyt ukkini "perintönä" jättämän philishave-koneen käyttäjäksi :) Kunhan tuo alkaa kasvamaan paksumpana (jos alkaa) niin alan pitämään samanlaista lookia kuin Aliaksen Vaughn :)

Mistäköhän löytäs jonkun FIKSUN partamalleja esittelevän sivuston? Siis kuvilla varustettu. Ei mitää Abe Lincoln meininkiä jos jonkun sormet jo syyhyää näppiksellä kun niin tekis mieli postata joku spedekuva tähän viestiketjuun. :lol2:

Suositut

Back
Ylös Bottom