Muotoa partaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja setae
  • Aloitettu Aloitettu

setae

VIP
Ikä
45
Kaupunki
Singapore
Kun sattuu omistamaan pallonaaman, harmittelee usein mielessään sitä, ettei kehonrakennus juuri auta naamaa parempaan uskoon rakentamaan. No, ns. onneksi tuota sänkeä puskee, niin siitä sitten saa vähän jotain muotoakin naamalleen rakennettua.

Vaan on vähän ongelmallista tämän kanssa leikkiminen, kun on erittäin arka iho. Ihaninta on tietysti, kun kaulassa leuan alla (kaikkein herkin alue) karvoitus kasvaa vähän joka suuntaan, eli leikkaus on joka-aamuinen tuska. Myöskään ikivanha miten-se-enää-voi-toimia partakone kampaan yhdistettynä sängen pituutta säätelemään ei tunnu enää niin antoisalta ajatukselta kuin vielä hetken aikaa takaperin, on tässä alkanut pohtimaan jonkun ihan oikean laitteen hankkimista.

Koska olisi tosiaan kiva tehdä ohuet, tarkat rajaukset myötäilemään leukaa, olenkin tässä etsinyt tuollaisia tarkkuustrimmereitä verkon syövereistä.

Ns. tavallisia trimmereitä löytyy runsaasti, jos jollakulla on seuraavista laitteista jakaa kokemuksia niin otan kiitollisena vastaan. Jos joku muu laite on havaittu hyväksi, saa tälläisiä tietysti ehdotella.

Babyliss 3-in-1 personal grooming kit
Remington PG200
Remington PG300

Ja sitten vielä kaksi erittäin mielenkiintoiselta vaikuttavaa laitetta;
Philips HQ-S 964, saatavuus Suomestakin aika hyvä, hinta n. 65e
Remington PG500 (->Grooming->PG500)

Jos joku tietää, mistä tuota viimeistä saisi Suomesta/Suomeen toimitettuna, niin vinkki ei olisi pahitteeksi..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosta philipsin vehkeestä kokemusta n. 1,5 vuoden ajalta ja pelaa erittäin jees, teräverkko jättää siistin ja tarkan jälken ja myös trimmeri-osaa on helppo käsitellä tarkasti.
Ainut mitä kaipaa on parran pituuden leikkelymahdollisuus.

Seuraavana ostoslistalla on harkinnassa
tällainen.

Sitä pääsee itse halvalla, kun ei kunnon parta kasva. Kuinka monella sama "ongelma"? Mulla tulee sänkeä normaalisti viiksiin ja kapeasti leukaan ja leuan alle. Mutta muualla parran kasvu todella hidasta ja olematonta. Pari päivää kun on ajamatta, niin (vaimon sanojen mukaan) meikä näyttää italialaiselta homolta. Näkyvimpänä semmoiset gigoloviikset :( Mutta ei puhettakaan, että poskiin tulisi mitään äijäpartaa. Ja tällä iällä oletan ettei koskaan tule kasvamaankaan. Plussapuolella tietty on se, että parranajo on kohtuullisen nopeaa meikälle. Leuan alta helttaa ajettaessa sattuu silti normaalisti.

PG200 on ihan susi. Siinä on terät, eli ei leikkaa sileäksi vaan jättää sängen jota on hankala tiukoista paikoista siistiä. 500:nen voisi toimia, se leikkaa ainakin terän ulkonäön perusteella sileäksi.

Paras herkälle iholle lienee kuitenkin höylä.

Kyllähän se menee sillei että höylä omistaa noi kaikki sähkö/patteri vehkeet 100-0 ihan mennen tullen.

Höylä vaan aiheuttaa ainakin mulla ikävää ärsytystä ja naama punottaa ku viimeistä päivää. Ite kun pidän aina lyhyttä sänkeä niin vetelen Philishave 8894-koneen rajaimella kerran viikossa, ei jaksa sen kummemmin muotoilla kun aina tulee epäsymmetrinen lopputulos:(

Höylä on juuri tuon kaulan osalta pelkkää tuskaa, siksi tässä vaihtoehtoja pohditaankin. Lisäksi trimmaus&rajaus höylällä on vähän niin ja näin.

Philipsin hqs964 ja remington pg500 olisivat ilmeisesti juuri sopivia rajaukseen&trimmaukseen, ja lisäksi tuon kaula-alueen saisi myös sillä siistittyä, niin mach3 voisi hoitaa loput.

Tuo Braunin Cruzer vaikuttaa mielenkiintoiselta. Onko jollain ihan oikeita kokemuksia siitä?

Inertia tarviis uuden (synttärit lähestyy). Parrakkaat miehet on sexyjä!

Aimo Karvan mielestä kaulan kohdalta ei missään nimessä kannata koskaan alkaa rajailemaan millään trimmerillä mitään. Se on hyölällä (max 3 ajokertaa / terät) tai ei sitten millään. Itse kikkailen parralla lähestulkoon päivittäin. Päivän karvaisuusaste riippuu siten täysin aamun fiiliksestä ja aikataulusta. Höylällä kun opettelee kunnolla ajamaan, niin sillä saa tuunattua partaa todella tarkasti ihan minkälaiseksi vaan. Trimmerillä ei sitten tosiaan mitään rajauksia saa kunnolla tehtyä. Trimmerillä voi vain ja ainoastaan leikata tarpeen tullen partaa tiettyyn pituuteen. Trimmauksen jälkeen sitten höylää käteen ja kikkailut sillä. HTH.

setae sanoi:
Höylä on juuri tuon kaulan osalta pelkkää tuskaa, siksi tässä vaihtoehtoja pohditaankin. Lisäksi trimmaus&rajaus höylällä on vähän niin ja näin.

No itse käytän höylää vain ja ainoastaan saunassa. Eli ensin kunnon löylyt, sitten vettä kippoon ja lauteille höyläämään. Muuten on heltta täynnä mikroskooppisia haavoja, ja iho on väh. 3 päivää kosketusarka.

Kaikkein hellin tapa mulle on ensin pestä lärvä saippualla kuivaksi, ja sitten vetää ihan pelkällä kuivalla sähköparranajokoneella. Perään nopeasti kourallinen perinteistä partavettä ja jotain Aqualania kerros. Muuten taas punoittaa ja kirvelee.

Mulla ainakin partavesi (merkistä riippumatta) aiheuttaa helvetinmoista kirvelyä ja punotusta, siksi suosittelen lämpimästi Biothermen Active Shave Repairia. Se on sellaista balsamia, mikä rauhoittaa ärsytystä ja on täysin hajutonta/väritöntä. Sitä tuoksua sitten saa muusta parfyymistä laitettua!

Kasvaisikin kunnolla tuo parta, eikä sillai epäsymmetrisesti :( Paljonkohan parturi ottaa parran siistimisestä? Sit joskus ku parta kasvaa, niin kasvatan sellaisen kunnon reuhkan, ja sanon parturille et tee mitä haluat!! Eiköhän ne tiedä parhaiten minkälainen muoto sopii millekin kasvotyypille!?

mutta mitenhän nuo trimmerit toimii jos on luomia, elikkä repiikö pahasti?? höylällä ei ainakaan tohdi mennä repimään, mutta tollanen missä on ne kolme sellasta teräkiekkoa ei ainakaan aiheuta minkäänlaista ärtymystä. (tosin ei se vielä nyt niin hirveästi kasva :nolo: )

Trimmereillä ei saa kunnolla sänkeä pois, vaan ne jättää semmoisen hyvän George Michaelmaisen hinttisängen, millä saa pokattua jos ei naisia, niin juuri noita italialaisia homoja.
Mulla kasvaa vittu partaa silmissäkin, joten pitää vedellä päivittäin, muualla sitten ei karvaa olekaan, se on keskittynyt lärvin alueelle. Ostin joskus sokkarilta tommoisen Philipsin trimmerin, se pelittää ihan ok, mutta tosiaankaan höylän tasolle se ei pääse. Kaulan alue on trimmereilläkin aika arka, mutta ei se niin pahaa jälkeä tee kuin höylät, joiden jäljiltä on ravun värinen ja sattuu kuin olis piikkilangalla ruoskittu.

PHRBA005.jpg

Ängetään nyt vielä samaan keskusteluun mukaan.. Eli vanha ja uskollisesti palvellut Braun otti ja hajosi tossa vähän aikaa sitten. Joku 80 euron Philishave tuntuu enemmän epilaattorilta kuin partakoneelta ja kaula punoittaa kunnolla aina ajon jälkeen. Partahöylät ja vaahto käyvät puolestaan pidemmän päälle huomattavasti kalliimmiksi kuin sähkökone...

Eli suositelkaas jotain braunin sähkökonetta - tai jos jollain negatiivisia kokemuksia jostain mallista niin varoittakaa ihmeessä etten rahojani huonoon koneeseen laita..

Toinen vaihtoehto olisi perinteinen partaveitsi - kellään kokemuksia? Tuolla oli jotain juttua niistä:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=20316&page=1&pp=20&

Luutajanahkaa sanoi:
Ängetään nyt vielä samaan keskusteluun mukaan.. Eli vanha ja uskollisesti palvellut Braun otti ja hajosi tossa vähän aikaa sitten. Joku 80 euron Philishave tuntuu enemmän epilaattorilta kuin partakoneelta ja kaula punoittaa kunnolla aina ajon jälkeen. Partahöylät ja vaahto käyvät puolestaan pidemmän päälle huomattavasti kalliimmiksi kuin sähkökone...

Osta kerran hyvä, niin ei tarvi olla vaihtamassa vähän väliä.
Käy kattomassa Philipsin sivuilta HQ 8894 -mallia. Itellä ollut tuollainen reilun vuoden ja ollut hemmetin tyytyväinen. Jälki on erittäin sileä ja konetta saa säädettyä pehmeästä - karkeaan ajoon melko portaattomasti.
Hinta taitaa olla nykyään hieman alle 200e tuo on kai edelleen Phipsin lippulaiva.
Ainoa, mikä kaikissa koneissa ottaa päähän on älyttömän kalliit terät.

Ei oo paljo partaa näkyny. Eikä varmaan tule näkymäänkään :)

kodari76 sanoi:
Sitä pääsee itse halvalla, kun ei kunnon parta kasva. Kuinka monella sama "ongelma"? Mulla tulee sänkeä normaalisti viiksiin ja kapeasti leukaan ja leuan alle. Mutta muualla parran kasvu todella hidasta ja olematonta. Pari päivää kun on ajamatta, niin (vaimon sanojen mukaan) meikä näyttää italialaiselta homolta. Näkyvimpänä semmoiset gigoloviikset :( Mutta ei puhettakaan, että poskiin tulisi mitään äijäpartaa. Ja tällä iällä oletan ettei koskaan tule kasvamaankaan. Plussapuolella tietty on se, että parranajo on kohtuullisen nopeaa meikälle. Leuan alta helttaa ajettaessa sattuu silti normaalisti.

Joo, melkolailla samassa veneessä ollaan. Nuorempana vedetty A-vitamiinikuuri ilmeisesti vei viimeisetkin toiveet parrasta, luulen ma.

Jos jättää viikoksi ajamatta, niin karva siellä toinen täällä mallinen parta on valmis. Aika irvokkaan näköinen.

inflames sanoi:
Joo, melkolailla samassa veneessä ollaan. Nuorempana vedetty A-vitamiinikuuri ilmeisesti vei viimeisetkin toiveet parrasta, luulen ma.

Jos jättää viikoksi ajamatta, niin karva siellä toinen täällä mallinen parta on valmis. Aika irvokkaan näköinen.

Sama ongelma rahikaisella. Olen koittanut levitellä Rogainea naamalle paremman parrankasvun toivossa :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom