Multa löytyi virtsakivi tänään tehdyssä tietokonetomografiassa ja röntgenissä. 4 x 3mm kokoinen, sijaitsee tällä hetkellä n. 1.5cm päässä ureterjunktiosta, eli on tullut sieltä munuaisten puolelta virtsatiehyihin sen kapean kohdan ohi. Viime viikolla sain tiistaina ekan kohtauksen jolloin luulin että kuolen, meinasin 120km/h motarilla vetää taju kankaalla tieltä ulos (kohtaus paheni kotimatkalla enkä tiennyt mistä kyse), ja eilen tuli sitten toistamiseen ja oli pakko lähteä sairaalaan.
Jo tuon viime viikon kohtauksen jälkeen hakeuduin seuraavana päivänä lääkäriin kun pissasin verta ym, ja otettiin kokeita ja ultrattiin munasarjat ja kohtu (epäilivät ensin että olisi kysta poksahtanut tai muita naistenvaivoja). Munuaiset ei aristaneet ja pääsin monista hyppytesteistä ja koputteluista läpi koska olin silloin kivuton niin virtsakiveä vain etäisesti epäiltiin. Eilen kun oireet alkoi niin olin itse 90% varma että se se on, ja tänään sitten varmistui.
Noin kovia kiputiloja en muista kokeneeni paitsi sairaalassa kun vaihdettiin VAC-imureita 30cm pitkistä leikkaushaavoista ja revittiin käsien kudoksista irti, mutta se oli ihan erilaista kipua. Nyt kun kalvoi sisäelimiä niin olin about kuolla. Kirkuin ja itkin suoraa huutoa, vääntelehdin ja sätkin, ei pystynyt olemaan yhtään paikoillaan, ulisin vaan ja hikoilin naama valkoisena ja aivan hemmetillinen pahoinvointi (ihmettelen etten oksentanut).
Onneksi sain nyt lääkityksen, toivottavasti ei kauhean montaa kohtausta tule ennen kuin saan sen ulos itsestäni. Kuukauden päästä sitten kontrolli että onko poistunut, ja ensi viikolla tutkimuksiin että mistä noi on aiheutuneet. Ite voin melko varmasti veikata että siitä kun juon aivan liian vähän vettä. Oma moka.