Munuaiskivet / Virtsakivet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
No ei kai nyt sentään noin, että viinaa kittaamalla kivet pysyy poissa.
Väkevä viina on pahasta ja muutkin aineet varmasti liiallisesti käytettynä mutta esim. oluessa on paljon erilaisia mineraaleja jotka ehkäisevät noita, samoin viinissä. Noista on tehty ihan tutkimuksiakin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö lääkärit anna kunnon myrkkyjä noiden kipujen poistamiseen? Vai tulekoo räpylään buranaa ja lämmintä kättä? Vittu, jos kohdalle sattuu, vaadin ainakin ite semmosta tavaraa, joka tappaa kaikki kissaa pienemmät pöpöt.

Sitä buranaa tai vastaavia särkylääkkeitä saa.
Eihän se auta, mutta ne oikeasti tehokkaat kipulääkkeet taitaa olla vain jotain syöpäpotilaita ja tehohoitoa varten.

Minusta virtsakivi-tuskissa ei ollut edes pahinta se kivun voimakkuus (joka oli siis ehkä asteikolla 7/10, jos 6 vastaa voimakasta päänsärkyä ja 10 on raajoja irti), vaan sen jatkuvuus. Kivussa ei ollut minuutinkaan taukoa, vaan se pisti aivan lakkaamatta ympäri vuorokauden. Ainoastaan nukkuessa sai hetken rauhan, jos onnistui saamaan unta.

Jumala parantaa munuaiskivet

Väkevä viina on pahasta ja muutkin aineet varmasti liiallisesti käytettynä mutta esim. oluessa on paljon erilaisia mineraaleja jotka ehkäisevät noita, samoin viinissä. Noista on tehty ihan tutkimuksiakin.
"Noin parikymppisenä minulla todettiin munuaiskiviä, jotka liikkuessaan eteenpäin virtsatiehyeissä aihettavat valtavia kipuja. Siihen aikaan (70-luvun puolivälissä) lääketiede ei ollut vielä yhtä pitkällä munuaiskivien hoidon suhteen kuin nykyään. Piti vain odotttaa, että ne tulisivat pois luonnollista kautta ja piti juoda paljon ja tarvittaessa ottaa kipulääkettä. Lääkäri suositteli muuten juomaksi olutta. En kyllä noudattanut 'lääkärien määräystä', koska en käytä alkoholia. Harva mies kuitenkaan saa näin lääkärin luvalla juoda alkoholia!

Kivet eivät kuitenkaan tulleet pois luonnollista tietä ja aikaa oli jo kulunut melkein kuukausi ja nyt oli vaarana, että kun kivet ovat osittain tukkineet virtsatiehyet näin pitkän aikaa, niin munuaiset saattaisivat vaurioitua.

Nyt tein jotain hyvin radikaalia, jota en kuitenkaan suosittele kenellekään muulle: ilmoitin sairaalaan, että en enää käy tarkkailussa. Jotenkin olin varmistunut siitä, että Jumala voi kyllä parantaa nämä munuaiskivet.

Olin silloin jo muuttanut pois kotoa omaan asuntoon ja olin mennyt kihloihin. Olimme morsiameni kanssa päivisin mahdollisimman paljon toistemme seurassa, yöt tietenkin nukuimme omisssa kodeissamme. Mutta juuri sinä päivänä morsiameni oli käymässä minun asunnossani, kun taas munuaiskivikohtaus yllätti. En voinut muuta kuin kieriskellä sängyssä tuskissani (en ollut ottanut kipulääkettä) ja kipu oli niin kova, etten enää kestänyt sitä vaan pyysin morsiantani rukoilemaan minun puolestani.

Ja tämä nuori tyttö, joka oli kasvanut helluntailaiskodissa, oli tottunut siihen, että Jumala vastaa rukouksiin. Hän rukoili lyhyesti luottaen täysin lapsenomaisessa uskossaan siihen, että Jumala kuulee.

Kun hän alkoi rukoilla, niin samassa silmänräpäyksessä jokin viileä laskettiin minun kylkeni päälle - siihen kohtaan, jossa kipu oli. Tiesin, että se oli Jeesuksen parantava käsi. Kipu ei poistunut, mutta oli aivan kuin minut olisi puudutettu; kipu tuntui, mutta minuun ei enää sattunut. Kun hän lopetti lyhyen rukouksensa, käsi otettiin pois tarkalleen samalla hetkellä, kun hän sanoi: "Aamen." Mutta myös kipu lähti samalla hetkellä pois! Saattoi olla morsiamelleni melkoinen yllätys, kun minä sen kummenpia puhumatta, välittömästi nousin pystyyn sängystä niin kuin ei mitään munuaiskiviä olisi milloinkaan ollutkaan!

Olkoon tämä lyhyt kokemukseni muille rohkaisuksi siitä, että Jumala kuulee KAIKKIEN ihmisten rukoukset. Ei sen tarvitse olla jokin maailmankuulu evankelista, joka rukoilee puolestasi, että voisit parantua. Jumala voi käyttää ketä tahansa kaikkein vähäisintäkin lastaan.

En tule koskaan unohtamaan tätä tapausta. Oliko se minun suuri uskoni vai morsiameni (josta myöhemmin tuli vaimoni) suuri usko, joka sai parantumisen aikaan? Ei kumpikaan, koska tunsin uskoni kovin heikoksi tämän tosi paikan tullen. Eikä morsiameni ollut ollut mikään suuri uskon jättiläinen vaan aivan tavallinen helluntainuori. Mikä sai sitten parantumisen aikaan? Se oli hänen RAKKAUTENSA minua kohtaan, joka teki hänet epätoivoiseksi ja sai aikaan uskon, kun hätä oli suurimmillaan!

Tapaus muistuttaa minua Jumalan rakkaudesta ihmisiä kohtaan, josta kerrotaan Joh. 3: 16: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Parantumisihmeemme - olivat ne kuinka suuria tahansa - ovat kuitenkin ajallisia ja me voimme tulla sairaiksi uudelleen, mutta tärkeintä on meidän sielujemme pelastus 'ettei KUKAAN hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä'. Niin kuin Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset parantuisivat (Jes. 53: 4), niin Hänen tahtonsa myös on, että KAIKKI ihmiset pelastuisivat (1. Tim. 2: 4).

"Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, KUINKA PALJON ENNEMMIN taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jota sitä häneltä anovat!" Luuk. 11: 33."

http://tapsa.takaa.fi/kirjoitukset/kokemukset/munuaiskivet.htm

Sitä buranaa tai vastaavia särkylääkkeitä saa.
Eihän se auta, mutta ne oikeasti tehokkaat kipulääkkeet taitaa olla vain jotain syöpäpotilaita ja tehohoitoa varten.

Just joo. Olkoon lääkkeet syöpäpotiliata varten, ihan sama, jos kivut on kaameita. Jos sattuu kroonisesti, pitää saada kipulääkkeitä jotka jelppii. Pitäisi nyt koulutettujen ihmisten(lääkärit) se ymmärtää.

Just joo. Olkoon lääkkeet syöpäpotiliata varten, ihan sama, jos kivut on kaameita. Jos sattuu kroonisesti, pitää saada kipulääkkeitä jotka jelppii. Pitäisi nyt koulutettujen ihmisten(lääkärit) se ymmärtää.

Litalgin on ehkä se yleisin mömmö mitä noihin käytetään. On "täsmälääke" siinä mielessä, että rentouttaa sileää lihasta, minkä kouristelusta nuo kivut tulee. Eikä ole edes kolmiolääke.

Katos kun ongelma on kovissa kipulääkkeissä se, että ne kunnon mömmöt pistää useimpia yrjöttämään, kävelemään pitkin seiniä ja ne joskus jopa pahentaa noita kipuja, kun osa aineista pistää sitä sileetä lihasta supistumaan.

Sappi ja kusikivikipuihin tuo litalgin on tehokkaampi kuin mikään syöpäkipuihin käytettävä opiaatti. Toki opiaatilla tulee myös lääkittyä, mutta sairaalaoloissa ja silloinkin kyseessä on ehkä enemmänkin se euforisoiva efekti, jolla olo on paremmin siedettävä.

Litalgin on ehkä se yleisin mömmö mitä noihin käytetään. On "täsmälääke" siinä mielessä, että rentouttaa sileää lihasta, minkä kouristelusta nuo kivut tulee. Eikä ole edes kolmiolääke.

Katos kun ongelma on kovissa kipulääkkeissä se, että ne kunnon mömmöt pistää useimpia yrjöttämään, kävelemään pitkin seiniä ja ne joskus jopa pahentaa noita kipuja, kun osa aineista pistää sitä sileetä lihasta supistumaan.

Sappi ja kusikivikipuihin tuo litalgin on tehokkaampi kuin mikään syöpäkipuihin käytettävä opiaatti. Toki opiaatilla tulee myös lääkittyä, mutta sairaalaoloissa ja silloinkin kyseessä on ehkä enemmänkin se euforisoiva efekti, jolla olo on paremmin siedettävä.

Joo itelle annettiin noihin rintakipuihin jotain opiaattia(jotain oxi tjsp alkuista tavaraa se oli) ja siitä kyllä ainaki henk. kohtasesti meni nuppi sen verta sekasi(etenkin kun pyysin että laittavat sen verta reilusti ettei tartte kivussa olla) et ei tahtonu pystyyn päästä. Ja sit onhan noissa opiaateissa tieten tää koukkuun jäämis vaarakin?

Toki lääkäri varmasti tietää mitä tekee kun lääkettä jakaa. Tarkotin vaan sitä, että joskus, varsinkin arvauskeskuksen sällit, on aika niuhoja antamaan mitään vähänkään stydimpää vaikka sattuisi pahastikin. Lääkkeiden pihtaus, oli syy sitten mikä tahansa, ei ole kiva juttu. Ei ole tietenkään mitään järkeä jaella riippuvuutta ja sekavuutta aiheuttavia aineita kuin karkkia, mutta ei niitä tarttis myöskään säilyttää kuin valtion salaisuutta.

Rauta Reiska: Juurikin näin. Oxynorm/Oxanest on varmaan sun myrkky on ollu.

Toki lääkäri varmasti tietää mitä tekee kun lääkettä jakaa. Tarkotin vaan sitä, että joskus, varsinkin arvauskeskuksen sällit, on aika niuhoja antamaan mitään vähänkään stydimpää vaikka sattuisi pahastikin. Lääkkeiden pihtaus, oli syy sitten mikä tahansa, ei ole kiva juttu. Ei ole tietenkään mitään järkeä jaella riippuvuutta ja sekavuutta aiheuttavia aineita kuin karkkia, mutta ei niitä tarttis myöskään säilyttää kuin valtion salaisuutta.

Periaatteessa olen samalla mielellä, kipua pitää hoitaa riittävästi. MUTTA täytyy katsoa vähän pidemmälle. Esim nämä kovat opiaatit ja vatsakipu (munuaiskivet tai mikä tahansa), tk:ssa ei saa lääkitä potilasta myöskään liikaa. Kun usein niitä kovia lääkkeitä tarvivat joutuvat sieltä tk:sta sairaalaan, niin "liian hyvin" lääkityn potilaan tila voi olla petollisen hyvä ja sairaalassa diagnostiikka vaikeutuu oleellisesti ja taudin vakavuus voi tulla aliarvioiduksi tai taudin äkillinen paheneminen voi jäädä huomaamatta. Been there-done that.

Mulla on kerran ollut munuaiskiviä ja oon saanut muistaakseni 3 munuaiskivikohtausta. Oli niin vitun hirvee kokemus. Tästä on pari vuotta aikaa.

Nyt oon lukenut muutamasta eri lähteestä Googlen kautta, että prodejauhot edesauttaa munuaiskivien syntymistä. Kuin kuumottavaa toi on??!!! Kuitenkin vähintään se yksi sheikkeri menee päivässä (~ prot.jauhoja bout 50g). Yritän dokaa vettä, maitoa yms nesteitä joka päivä vähintään sen pari litraa välttääkseni noi vitun kivet.

Mihin toi prodejauho + munuaiskivijuttu perustuu?

Nyt oon lukenut muutamasta eri lähteestä Googlen kautta, että prodejauhot edesauttaa munuaiskivien syntymistä. Kuin kuumottavaa toi on??!!! Kuitenkin vähintään se yksi sheikkeri menee päivässä (~ prot.jauhoja bout 50g). Yritän dokaa vettä, maitoa yms nesteitä joka päivä vähintään sen pari litraa välttääkseni noi vitun kivet.

Mihin toi prodejauho + munuaiskivijuttu perustuu?

En tiedä että mihin perustuu mutta olen epäillyt tuota jo jonkin aikaa. Tuossa kun oli taukoa treenistä ja samoin prode jauhoista niin kroppa sai kuivua ja olla kokoajan jano mutta oireita ei tullut kun taan treenaamisen ja jauhojen aikaan pienikin jano jo aiheutti pieni tuntemuksia munuaisten suunnalla. '
Munuiaskivistä oli muuten täällä toinenkin threadi alan ammattilaisten puolella.

En tiedä että mihin perustuu mutta olen epäillyt tuota jo jonkin aikaa. Tuossa kun oli taukoa treenistä ja samoin prode jauhoista niin kroppa sai kuivua ja olla kokoajan jano mutta oireita ei tullut kun taan treenaamisen ja jauhojen aikaan pienikin jano jo aiheutti pieni tuntemuksia munuaisten suunnalla. '
Munuiaskivistä oli muuten täällä toinenkin threadi alan ammattilaisten puolella.

Onko heittää linkkiä sinne threadiin?

Nämä saatanat tuli nyt taas. Viime viikko meni sairaala-hommissa, mutta tällä kertaa ihan Suomessa. Litalginilla ja parilla muulla mömmöllä mennään ja yksi kivistä pulpahti jo poiskin.

Jos vertaa Suomen ja Saksan terveydenhoitoa tässä asiassa niin Saksasta jää mieleen lähinnä holocausti ja natsikokeet. Saksalaiset jatkavat noita kokeitaan edelleen, ja ihan laillisesti:
http://www.hs.fi/ulkomaat/Saksalaislääkärit+pyysivät+anteeksi+natsiajan+ihmiskokeita/a1305571119608

En menisi Saksaan potemaan munuaiskiviä, vaan mieluummin sahaisin ne itse moottorisahalla ulos. Suomessahan noi kivet on murskattu jo vuodesta 1989 saakka ultraäänellä:
http://yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2007/290507_c.htm

C-vitamiinihan aiheuttaa munuaiskiviä kun taas esim. magnesium hidastaa niiden syntymistä (eli aiempi protsku-magnesium-kommentti on paskapuhetta):
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/446755/Cvitamiinien+napsiminen+voi+lisata+munuaiskivia

Sehän tosin tiedettiin jo vuosia sitten:
http://jasn.asnjournals.org/content/10/4/840.full

Näköjään neljä vuotta meni uusimiseen ja noudatin kaikkia ohjeita. Söin magnesiumia ja join paljon, myös olutta. Ei auttanut. Olen kyllä juonut multi-vitamiiniporetta. Taidan jättää sen nyt pois.

Huppe: mulla oli tuo c-vitamiini ja esim sellainen tuote kuin berocca erittäin paha aiheuttamaan noita kiviä.

Huppe: mulla oli tuo c-vitamiini ja esim sellainen tuote kuin berocca erittäin paha aiheuttamaan noita kiviä.

Joo, Beroccan korviketta olen juonut kyllä aktiivisesti. Editoinkin tuota aiempaa juttuani vielä.

Tällä hetkellä mennään vain 50 mikrogramman d-vitamiinilla ja 350mg magnesium-sitraatilla jossa B6 mukana. Muut vitskut ja protskut jää nyt pois.
EDIT: Ei saatana, tossa 1998 tehdyssä tutkimuksessa nimenomaan tuo B6 ja C-vitamiini yhdessä tekis noita kiviä. Joutunee jättämään sen B6:senkin pois.

Urinary oxalate is an important determinant of calcium oxalate kidney stone formation. High doses of vitamin B6 may decrease oxalate production, whereas vitamin C can be metabolized to oxalate. This study was conducted to examine the association between the intakes of vitamins B6 and C and risk of kidney stone formation in women.

EDIT2: Hitto, nyt alkaa mun enkku tökkiä... tuollahan sanotaan taas myöhemmin ja helpommin ymmärrettävässä muodossa:
"Large doses of vitamin B6 may reduce the risk of kidney stone formation"

Eli jätetään kuitenkin se B6 syöntilistalle :D

Jep tuolla experttien osiossa olenkin jo kertoillut mutta jos otan lisäravinteita joissa c-vitamiinia + muita niin c vitskua saa olla noin 50mg kerrallaan, mutta jos menee tuonne 500mg tasolle niin heti kipua nivusissa ja alaselässä. Sitten taas jos tulee useaan kertaan päivässä tuo 50mg annos niin sitten ei taas ole oireita.

Nämä saatanat tuli nyt taas. Viime viikko meni sairaala-hommissa, mutta tällä kertaa ihan Suomessa. Litalginilla ja parilla muulla mömmöllä mennään ja yksi kivistä pulpahti jo poiskin.

Jos vertaa Suomen ja Saksan terveydenhoitoa tässä asiassa niin Saksasta jää mieleen lähinnä holocausti ja natsikokeet. Saksalaiset jatkavat noita kokeitaan edelleen, ja ihan laillisesti:
http://www.hs.fi/ulkomaat/Saksalaislääkärit+pyysivät+anteeksi+natsiajan+ihmiskokeita/a1305571119608

En menisi Saksaan potemaan munuaiskiviä, vaan mieluummin sahaisin ne itse moottorisahalla ulos. Suomessahan noi kivet on murskattu jo vuodesta 1989 saakka ultraäänellä:
http://yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2007/290507_c.htm

C-vitamiinihan aiheuttaa munuaiskiviä kun taas esim. magnesium hidastaa niiden syntymistä (eli aiempi protsku-magnesium-kommentti on paskapuhetta):
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/446755/Cvitamiinien+napsiminen+voi+lisata+munuaiskivia

Sehän tosin tiedettiin jo vuosia sitten:

Näköjään neljä vuotta meni uusimiseen ja noudatin kaikkia ohjeita. Söin magnesiumia ja join paljon, myös olutta. Ei auttanut. Olen kyllä juonut multi-vitamiiniporetta. Taidan jättää sen nyt pois.

Tuliko ihan kunnon kohtauksia? Munuaiskivikohtaukset on by far pahimmat kivut mitä oon kokenut, eikä siinä Litalginit ja muut enää auta siinä vaiheessa vaan samantien ensiapuun hakemaan kipupiikki ja sen jälkeen alkaa Litalginin popsiminen. Mulla tuli nuo kohtaukset juurikin nelisen vuotta sitten ja tässä mä kuumottelen, että milloin ne taas tulee. Beroccaa oon vetänyt jo vuoden päivät joka aamu.. taidanpa jättää sen pois.

Tuliko ihan kunnon kohtauksia? Munuaiskivikohtaukset on by far pahimmat kivut mitä oon kokenut, eikä siinä Litalginit ja muut enää auta siinä vaiheessa vaan samantien ensiapuun hakemaan kipupiikki ja sen jälkeen alkaa Litalginin popsiminen. Mulla tuli nuo kohtaukset juurikin nelisen vuotta sitten ja tässä mä kuumottelen, että milloin ne taas tulee. Beroccaa oon vetänyt jo vuoden päivät joka aamu.. taidanpa jättää sen pois.

Joo, Opiadeja pistettiin suoneen suoraan. Ei tosiaan paljon normilääkkeet auttanu. Ei edes Metamizoli (litalginin vaikuttava aine) suoneen laitettuna.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom