Munuaiset - armoa, armoa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pmaij
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joop, semmoiset 2-3 vuotta tässä treenailin. Ensimmäinen 1.5v meni syömällä aika holtittomasti siinä mielessä, etten laskenut syömisiäni. Sitten aloitin syömään kunnolla ja hommasin tarpeeksi lepoakin. Painoa tuli tässä koko treeniurani aikana lisää ei yhtään, ei rasvaa eikä mitään edes. Verisuonet vain jaloissa ja mahassa tulivat pintaan, kai se rasva sitten paloi vähän tai jotain.

Tulokset tippuivat sen ekan 5kk jälkeen kaikissa, pidin 6kk tauon ylikunnon epäilyjen ja sydämen takia (lopulta se olikin sitten vain joku hermo kylkilihoissa). Hauiskäännöt, vatsat ja penkki kusi aina, tulokset tippuivat niissä eniten(siis sen alkuhuuman jälkeen). Treenailin enemmän kehonrakennusmielessä. HST, 2- ja 3-jakoisia käyty lävitse tässä. No sitten vatsalla on ollut kamalia pulmia(siis ilman mitään bodari-tyylistä syömistäkin) ja tässä hiljattain valitin lääkärille, että nyt saa luvan loppua.

Lääkäri pisti moneen veri- sun muuhun kokeisiin ja tänään sitten ilmoitettiin munuaisten vajaatoiminnasta. 30veenä dialyysiin se pelotteli. Kreatiinia tuli käytettyä joskus (mut ei mitenkään väärinkäytettyä as in liikoja), myös maitoprotu, heraprotu, malto jne ovat tuttuja kun itse tuppasin palkkarini vääntää. Glutaa käytin myös, mut huomasin ettei siitä ole mitään apua niin heitin mäkeen.

Nyt pitää sitten pidättäytyä paljolti kaikesta proteiinipitoisesta safkasta ja lisäravinnot jättää pois. Vituttaa. Ei kai mulla sitten niitä paljon puhuttuja lahjoja ole. Tahdon vain sanoa, että olen kade kaikille, jotka ovat paremmin syntyneet tähän lajiin. Vituttaa, kun oma kuva itsestä vuosien päästä murskaantuu noin, vaikkei se syöminen varmaan auttaisikaan edes millään 10v välillä, kun paino tosiaan ei lisääntynyt vaikka valio oli kunnossa. Ikää on tällä hetkellä 18.5 vuotta, painoa 64kg ja pituutta 178cm. Toi paino ja pituus on pysyny samana tässä about sen kolmisen vuotta. Motivaatiota vielä riittäisi, mutta syö miestä ankarasti, kun kaikkeni annan ja suunnittelen ja palkintona on sitten lääkärin motkotuksia ja elimistön julma petos. Lisäksi kaikki tuttavat valittivat 'sairaanloisesta' syömisestä. "Miksei tämä ruoka kelpaa? Krooh, aina rahkaa ja puuroa. Mikset voi syödä normaalisti?" jne. Kyllä mä monipuolisesti ne protskuni, hiilarini ja rasvani tosin hommasin.

Bleh. Kommenttia? Ehdotuksia?

No on niitä muitakin lajeja kuin puntti, mielikuvituksesta vain kiinni. En nyt tarkoita sitä, että pitäisi heti hanskat lyödä naulaan, mutta ei se pään alituinen seinään hakkaaminen ole kannattavaa loppupeleissä. Avoimin mielin eteenpäin.

Aika harmi sinäänsä jos ei pysty tekemään sitä mitä haluaisi. Itse jatkaisin saliharrastusta siitä huolimatta vaikka en pystyisikään rakentamaan lihasta vanhaan malliin. Alkaisin vääntämään vaan kahta kauhemmin, mutta ilman lisäravinteita ja tiettyjä ruokia jne. Tosin jos munuaiset ei anna periksi sitten nauttia ruokia ja juomia vanhaan malliin niin eikai siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin sopeutua ja etsiä uusia harrastuksia tai jatkaa vanhaa, mutta ilman suuria proteiinimääriä jne.

Tuli jostain mieleen Savolainen, joka myös on aika "heikossa jamassa" verrattuna entiseen, mutta pitää ilmeisesti silti vaan raudan mukana kuvioissa ja harrastaa puolestaan kehonrakennuksen sijaan taistelulajia.

Jos saa kysyä, niin mikä oli lekurin diagnoosi? Sinällään mielenkiintoinen asia koska minulla diagnosoitiin myös vakava munuaissauraus noin 1,5vuotta sitte. Ennustettiin että n.2 vuodessa dialyysiin. Otin hiukan asioista selvää ja nyt munuaisten tilanne sairauden suhteen on pelkästään kohentunut vaikka treenaamista olen pelkästään lisännyt. Proteiiniakin menee yli 2g/painokilo päivässä. Ruokavaliolla on tosiaan suuri merkitys, en välttämättä ensin lähtisi kiinittämään huomiota proteiinin määrään elleivät ne ole jtn tähtitieteellistä.

Back
Ylös Bottom