Mun ketodieetti-tuloksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juffe
  • Aloitettu Aloitettu
Heps!

Ajattelin aloittaa tällaisen threadin johon lähettelen oman ketodieettini tuloksia aina aika ajoin, joten muutkin voivat vähän katsoa..

Tämä on siis se toinen ketodieettimuoto (ei CKD) jossa ennen salia ja salin jälkeen saa ottaa hiukan hiilareita, ja hiilaritankkauspäivän voi jättää väliin. En vain oikein luota että jaksaisin täysin ilman hiilareita treenata edes viittä minuuttia.

Ensitöikseni voin sanoa, että olen tähän mennessä syönyt liian vähän kuituja, huomaten sen eritoten mahan kovuudesta :)

Ensimmäisistä päivistä se kolmas oli kaikista vaikein, aamulla oli tosi utopinen olo ja huimas, ja ku vedin aamusavut niin meni 15min ja laatta meinas lentää, mut sain sit pidettyä sisällä, ja olo meni ohi vähä yli puoles tunnis.

eli keto on ollut päällä nyt vajaa viikon, ja paino tippunut
99,4kg -> 97,2kg ja tahti näyttää vain jatkuvan n. 0,15 - 0,2kg vuorokaudessa.. onko ihan ok vai mättääkö joku?

Syön n. 2200kcal päivässä, ja proteiinin osuuden yritän pitää siinä 200g/pvä.

-- Juffe

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by juffe
eli keto on ollut päällä nyt vajaa viikon, ja paino tippunut
99,4kg -> 97,2kg ja tahti näyttää vain jatkuvan n. 0,15 - 0,2kg vuorokaudessa.. onko ihan ok vai mättääkö joku?

Mun mielestä ok tahti. Tuo eka pudotus johtui nesteistä, minkä varmaan tiedätkin. Sanoisin että ensi viikon jälkeen voit sanoa tarkemmin missä mennään, koska yli kilon pudotus viikossa kuulostaa paljolta vaikka oletkin isohko (tai sitten teet paljon aerobista). Veikkaisin että tuosta tasaisestakin 0.2 kg/päivässä pudotuksesta on osa vieläkin nestettä.

(Mä taisin varoittaa kuiduista toisessa threadissa. Hauskoja sessioita posliinijumalan kanssa...:D )

Re: Re: Mun ketodieetti-tuloksia

Originally posted by JSmith
Mun mielestä ok tahti. Tuo eka pudotus johtui nesteistä, minkä varmaan tiedätkin. Sanoisin että ensi viikon jälkeen voit sanoa tarkemmin missä mennään, koska yli kilon pudotus viikossa kuulostaa paljolta vaikka oletkin isohko (tai sitten teet paljon aerobista). Veikkaisin että tuosta tasaisestakin 0.2 kg/päivässä pudotuksesta on osa vieläkin nestettä.

(Mä taisin varoittaa kuiduista toisessa threadissa. Hauskoja sessioita posliinijumalan kanssa...:D )

Jeps, osa taitaa vieläkin olla nestettä.. katsotaan nyt, miten sitä painoa lähtee. Aerobista mulla on kaks kertaa viikossa, pari tuntia kerrallaan. Salia neljä kertaa viikossa. Ja kunnon "sessiot" varmaan kerran viikossa, yleensä viikonloppuisin, kesto kahdesta neljään tuntiin ;D *reps*

Hmm.. posujumalan kanssa? =)

- Juffe

Tämä on siis se toinen ketodieettimuoto (ei CKD) jossa ennen salia ja salin jälkeen saa ottaa hiukan hiilareita, ja hiilaritankkauspäivän voi jättää väliin. En vain oikein luota että jaksaisin täysin ilman hiilareita treenata edes viittä minuuttia.

Paljonkos vedät hiilareita reenipäivänä? Meinaan, että se ei välttämättä ole enää ketodieetti vaan vähähiilarinen. Mulla ainaski tuntemukset ketolla on ihan erilaiset (paremmat) kuin vähähiilarisella ja ketollakin jaksaa reenata.

Re: Re: Mun ketodieetti-tuloksia

Originally posted by Kime76
Paljonkos vedät hiilareita reenipäivänä? Meinaan, että se ei välttämättä ole enää ketodieetti vaan vähähiilarinen. Mulla ainaski tuntemukset ketolla on ihan erilaiset (paremmat) kuin vähähiilarisella ja ketollakin jaksaa reenata.

No hiilareita menee lepopäivinä (ja aerobisinä päivinä) 10-30g, ja treenipäivinä 10g ennen reeniä ja 10-20g treenin jälkeen, eli treenipäivinä yhteensä 40-60g..

-- Juffe

Re: Re: Re: Mun ketodieetti-tuloksia

No hiilareita menee lepopäivinä (ja aerobisinä päivinä) 10-30g, ja treenipäivinä 10g ennen reeniä ja 10-20g treenin jälkeen, eli treenipäivinä yhteensä 40-60g..

Ketogeenisellä hiilihydraattien määrä pitäisi olla alle 30g/päivä.

Re: Re: Re: Re: Mun ketodieetti-tuloksia

Originally posted by KäveleväRuumis

Eikä pitäisi. Yksilökohtaista tuo ketoosiinpääsy, hox hox. Jos toimii noinkin niin mikä estää?

Re: Re: Re: Re: Re: Mun ketodieetti-tuloksia

Originally posted by gotto
Eikä pitäisi. Yksilökohtaista tuo ketoosiinpääsy, hox hox. Jos toimii noinkin niin mikä estää?

Jotkut nopeuttavat ketoosiin siirtymistä siten, että kahtena ensimmäisenä päivänä syödään lähes pelkkää rasvaa ja vain n. 1200kcal. Väittävät, että ketoosin hyötyihin päästään nopeammin kiinni. No ketoosin hyödyistä kyllä ollaankin sitten montaa mieltä. Minulle on helpompaa henkisesti pitää hiilarit minimissä. Koen sen hävittävän näläntunteen ja keskittymiskykyni on sitäkautta miinuskaloreilla parempi. Dietatessa siis. Lyle MacDonald kirjoitti joskus, että rasvan määrällä ei ole suurtakaan merkitystä kunhan ketoosi on vaan aluksi saavutettu. Olisko ollut sama mies joka väitti, ettei keho muuta proteiineja hiilareiksi merkittävästi adaptaatiovaiheen jälkeen. Kukas näistä ottais selvää.

Re: Re: Re: Re: Re: Mun ketodieetti-tuloksia

Originally posted by gotto

Niinpä kai, jos toimii. Tosin tuo on kyllä aika paljon, jos menee tuo 60g päivässä hh:ta, koska sehän kaksikertaa maksimikatto.

Re: Re: Re: Re: Mun ketodieetti-tuloksia

Lisäksi voi ottaa huomioon, että juffe ei ole CKD pohjaisella ketolla eikä se keho yhtä äkkiä siitä ketoosista pois siirry.

Sama homma on myös CKD pohjaisella ketolla, jossa ketoosi periaatteessa katkeaa noin kerran viikossa. Silti toimii...:thumbs:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mun ketodieetti-tuloksia

Niinpä kai, jos toimii. Tosin tuo on kyllä aika paljon, jos menee tuo 60g päivässä hh:ta, koska sehän kaksikertaa maksimikatto.
Ja maksimikatto on vai 30 g päivässä? :david:

Lääketieteellinen ketogeenisen dieetin määritelmä: dieetti jonka aikana saadaan korkeintaan 100 g imeytyvää hiilihydraattia vuorokaudessa. Lähteenä vanha tuttu Lyle McDonaldin Ketogenic Diet.

Ketoosiin pääsy on tietysti huomattavasti nopeampaa kun hiilareita syödään vain 20-30 g / päivä, mutta keho päätyy ennen pitkää ketoosiin myös vaikka hiilareita olisi lähes 100 grammaa päivässä sillä yksinomaan keskushermosto kuluttaa tuon verran glukoosia vuorokaudessa kunnes aivot tottuvat käyttämään myös ketoneja energiakseen. Ja tällöinhän ollaankin jo ketoosissa.

Ja paino jatkaa laskua..

Eli 2200kcal päivässä vedän, ja nyt paino osoittaa jo 96,4kg.. huh.. eilen oli kyl aika kova salitreenipäivä ja nyrkkeilyäkin vielä oli, ja loppuillastakin hiki vaan virtas.. toivottavasti ei lihat oo lähössä.. Noh, rasva-% mittaamalla säännöllisesti sen varmaan huomaa.

Eli jos lähtee 4kg painoa mut rasva-% tippuu vaan 1% niin silloin on luultavasti jo hälytyskellojen aika soida =)

-- Juffe

Hulkki on oikeassa. Lyle sanoi joskus pistäneensä sen 30g raja-arvoksi ihan vain siitä syystä että että porukat oikeasti rajoittaisivat sitä hiilaria riittävästi. Eli ei mitään fysiologista syytä, yleinen idiotismi vain :-)

Originally posted by hgw
Hulkki on oikeassa. Lyle sanoi joskus pistäneensä sen 30g raja-arvoksi ihan vain siitä syystä että että porukat oikeasti rajoittaisivat sitä hiilaria riittävästi. Eli ei mitään fysiologista syytä, yleinen idiotismi vain :-)

Että näin :-) Mä yritän nyt kyllä myös salipäivinä kiristää ne hiilarit tohon 20-30 grammaan, et sais sit hiilaripäivänä vähä mässätä.. rasvaa ja hiilareita ei kuitenkaan saanu mässätä samaan aikaan? Ja kuin paljo hiilareita kannattaa vetää? Ja nopeita vai hitaita? Jos vetäis 400g megapussin mököö ja ahtais koko päivän ruisleipää napaansa.. :kuola:

Hiilaripäivänä on vara ja kannattaakin siis vetää hiilaria ihan kunnolla, jos pystyy vain pitämään rasvan määrän vähäisenä (muutamia kymmeniä grammoja). Ei pitsaa siis :( Periaatteessa sokerikin pitäisi pitää joissain rajoissa, Lylen uusimman dieetin testaajat tuntuvat sanovan että vehnäleipä, pasta jne. tärkkelykset olisivat parhaita hiilareita.

Kun kroppa on ketolle "tottunut" ja lihakset glykogeenista tyhjät (kuinkahan tyhjäksi menevät TKD:lla?) niin noin päivän kestävät hiilarifestivaalit eivät, hassu kyllä, mene rasvaksi vaikka ylitettäisiin se puolenkin kilon karkea kynnys jossa de novo lipogeneesi saattaa jo lähteä päälle. Jos tankkauksen aloittaa sopivasti koko kropan treenin päälle niin bonuksena saa lihaksiin ylikompensoivan korkeat yli normaalin olevat glykogeenivarastot joilla on hyvä käydä heittelemässä isoja rautoja seuraavissa treeneissä.

Tankkauksesta on tuon ylläolevan lisäksi se etu että kunnon glykogeenitasat ovat anabolisia eli se lihas mikä ehkä on menetetty, saatetaan osin saada takaisin. (Kova treeni + pluskalorit + korkeat glykogeenitasot = hyvä mahdollisuus kasvaa.)

Kiitoksia vinkeistä. Leipää ajattelinkin syödä =) ja makaroonia. MUTTA NYT ON PÄÄ NIIN HELVETIN KIPEÄ!! Menee 7 paketillista Panacodia.. :wall:

Argh, menin ja alistuin kaverin mössätessä ja söin 45g Lion-patukan alkuillasta.. noh.. eikait se ketoosi siihen lopu. En luovuta en en en!.. vaik kyl aika kieli pitkäl saa jokapaikas liikkua ku näkee ruokaa =)

-- Juffe

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom