Mun dieetti, paljon rehuja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VelttoV
  • Aloitettu Aloitettu
Aloitetaanpas uusi threadi taas. Olen aina yrittänyt painottaa monipuolista syömistä pakkiksella. Minä en viitsisi ainakaan syödä koko aikaa rahkaa ja tonnaria. Viime talvena sain painoa tosi helposti alas, kun vedin rehuja ihan simona. Nyt olen vajaan viikon noudattanut "kilo päivässä rehuja" linjaa ja suoli ainakin toimii kun junan vessa. Tässä pari esimerkkipäivää:

Day1:

Aamiainen: Mysli 70g (sis, heraa, pähkinää, maitojauhetta (Alpen)), maito 2dl, piimä 2dl, kalkkunaleike 70g (1%). Omena. Kahvia. Kalanmaksaöljy 6ml, Hellefors multivitaminijuoma 1,5dl

Päivällinen: Broilerin rinta, nokare tummaa riisiä, salaattia, kurkkua tomaattia lopun lautasta, 2dl piimää, multivita pilleri

Väipala: Proetein XL 40g, 4dl maitoa, näkkileivän pala, 2kpl klementiinejä

Välipala2: 80g tonikalaa, 2 kanamunaa, 2dl piimää, omena

Välipala3: Puolikas kurkku, tomaatti, puolikas ruukkusalaattia, oliiveja, 100g fetaa (arlan 3% rasvaa , 18g prot), 1rkl oliiviöljyä. Nämä sekaisin salaattina. 2dl piimää. Näkkileipä + 50g kalkkunaleikettä.

Iltapala: Proetin XL 40g + 4dl maitoa + magnesiumtabu

---------------------
Day2:

Aamiainen: Mysli 70g, maito 2dl, piimä 2dl, tonnikala 80g. Omena. Kahvia. Kalanmaksaöljy 6ml, Hellefors multivitaminijuoma 1,5dl

Päivällinen: Porsaanleike, 1 pieni peruna, salaattia taas simona. 2dl piimää. Multivita

Välipala: Ehrmann 250g+funlight. Omena

-salitreeni-
Palautusjuoma: Ion92 40g + malto 20g + dextroosi 10g

Välipala2: 2kpl näkkileipää. 80g kalkkunaleike. Kurkkua. 2dl piimää. 2kpl klementiinejä. 80g tonnikalaa + magnesium 1/2 tabu

Välipala2: 200g raejuusto, 70g silakkarullat, porkkanaraastetta. 2dl piimää

Iltapala Protein XL 40g + 4dl maitoa + magnesium 1/2 tabu. Rypsäriä 1rkl.

Any comments? Ateriat 2,5-3 tunnin välein. Noin kilo tuoreita kasviksia ja hedelmiä päivässä. Ruoansulatus alkaa toimia aika kivasti. Löysälle ei mene. Vettä ja vissyä juon aina kun on jano ja ruokailun yhteydessä. Treenipäivänä treeni + palautusjuoma hieman pidentää parin välipalan väliä, joten olen ottanut yhden ruokailun pois ja tuhdittanut muita. Näin kesällä aerobinen on 4 tuntia joukkueurheilua + 1-2kpl 1h kävelylenkkiä viikossa. Salilla 3-4 kertaa viikossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ihan hyvältä tuo näyttää :thumbs: Itse noudatan Zone-ruokavaliota, joten kasviksia ja hedelmiä tulee väkisinkin syötyä paljon (jopa 2 kg/pvä). Enemmänkin on kasviksia tullut joskus syötyä Zonella, mutta nyt olen ottanut käyttöön myös kaurahiutaleet, jotka kyllä verottavat kasvis-puolelta aika paljon. Eniten menee kaalia, sipulia, tomaatteja, porkkanaa, kurkkua, kesäkurpitsaa, munakoisoa, omenia, persikoita, pääryniä....Syksymmällä ja talvella lanttu ja muut juurekset, sekä kaali tulevat halvimmiksi. Nyt ovat kotimaiset marjat ja sienet parhaammillaan, joten siitä vaan metsälle ja sukulaisten marjapuskiin noukkimaan :)

Olen itsekkin huomannut, että ruokavalioni menee aika lähelle 30/40/30 suhdetta, joka tuossa zonessa on? Ketoilua yritin, mutta ei sovi minulle. Eikä sitä kait suositellakkaan munuaisvaivaisille? Lihasta minulla ei vielä mitenkään tarpeeksi ole, mutta noihin jenkkakahvoihin, hieman löysiin "tisseihin" ja löysään vatsanympärykseen muutenkin olen täysin kyllästynyt. Joten fläsää pois vaan, vaikka lihaksien menetyksen uhalla. Olen yrittänyt ainakin pitää proteiinilähteet monipuolisina. Nuo esimerkkipäivät ovat vain esimerkkejä. Kanamunia syön vähän enemmän mitä tuossa.

mutta noihin jenkkakahvoihin, hieman löysiin "tisseihin" ja löysään vatsanympärykseen muutenkin olen täysin kyllästynyt. Joten fläsää pois vaan, vaikka lihaksien menetyksen uhalla.

Mulla on oikeestaan aikast samat onkelma-alueet ku sulla ja nyt olen kans ruvennu painamaan lenkkiä ja muutenkin yrittäny tosissaan lisätä aerobista ja myös jotenki ajatellut et löysät pois/vähemmälle vaikka väkisin :curs: ! Ruokavalioni myös jotakuinkin tonne suuntaan mutta katsellaan jos saadaan tulosta aikaan :thumbs:

Juu löysiä pitäisi hiukka saada pois täälläkin. Olen kyllä todennut tuon Zonen sillä saralla toimivaksi. Rasva palaa todella hiljakseen, mutta lihasmassa näyttää kyllä suorastaan lisääntyvän. Tietty tuo HST jaettuna kuudelle päivälle on enemmän kuin tehokasta rasvanpolttoa ajatellen, ja energiankulutus on kovaa. Olenkin säätänyt tuon zonen itselleni ns. "huippu-urheilijan" ruoka-aineblokkien mukaan niinkuin Searsin kirjassa kehotetaan erittäin paljon liikkuvaa tekemään. Proteiinia tulee n. 2g/rasvaton painokilo. Aerobistakin olen pyrkinyt vähän lisäämään, lähinnä kävelyä ja 3-4 kertaa viikossa porrasnousulaitetta (15-20 min näin aluksi) hapenottokyvyn parantamiseksi (ainakin minut pistää haukkomaan)

Hyvältä tuo näyttää, jos haluaa kiristellä. Proteinia tulee monipuolisesti ja tarpeeksi. Laskin nopsaan että tuossa 1.päivältä saisi noin 200-210g protskua, mikä on lähes sata kiloselle riittävä määrä. Jos joskus meinaat taas alkaa bulkille, niin lisäät vaan hiilareita tuohon.

Bulkkiin ei ole tarvetta vähään aikaan. Ainoa mahdollisuus saada lihakset näyttämään joltain tälläisellä taviksella, on laskea rasvoja tarpeeksi alas. Ei paljoa erota onko käynyt salilla, jos ei poseeraa ja saa aika spede olla jos koko ajan on pose päällä. :david: Tavoite kun ei ole kasvaa massamonsteriksi. Ei liikaa painoa kannettavaksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom