Mummot!

Ikä
46
Mummoja on kahta laatua:

a) leppoisia ja mukavia :thumbs:
b) kärttyisiä avautujia :curs:

Ryökäleen b) -mummot tuntee siitä, että ne kiilailee jonoissa haluamaansa kohtiin ja puskee rollaattoreilla päin jalkoja mitään kyselemättä.

Saman kategorian mummoon törmäsin tänään, kun venailin kaveria yhden porttikongin vieressä lähellä seinää(20cm ehkä). Katoin jo kauempaa, että mummo alkaa käveleen suoraan mua kohti. Viereeni päästyään se pysähtyi ja alkoi avautua, että seison keskellä kulkureittiä. Olin hieman ihmeissäni ja sanoin, että aika sivussa omasta mielestäni seison. Tässä vaiheessa se kysyi vihaisena, että pitääkö vanhan ihmisen kiertää. Tajusin, että mummo haluaa mennä porttikongiin ja juuri siltä kohdalta missä seisoin. Arvioisin, että kiertoa olisi tullut noin 2-3 askelta. Tämän jalkeen se avautui vielä jostakin kenkien pyyhkimisestä (luuli kai, että asun talossa) ja kurasta, joka tulee sisään. Hemmetin b) -mummot! Hankkisivat elämän. Pappojen kanssa ei ole koskaan ollut tällaisia keissejä. :)

Tietenkin voi olla, että mummo on vanha ratakuski ja käyttää aina maksimiajolinjoja. :)

edit. Itse asiassa seisoin juurikin noin, kuin tuossa avatarissani :) (asetta tosin ei ollut)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mummovihan lietsontaa!! :jahas:

Tuohan ei ollut vielä lähelläkään b-luokan mummoa, se oli vain pahan päivän a-mummo. B-mummo olis antanut käsilaukusta vielä pienen tööttäisyn kylkeen ja puinut nyrkkiä.

Aimo voisi järjestää elämysmatkailua tänne Töölön perukoille, niin saisit tavata kunnon B-mummon tuosta alakerrasta! :)

Aimotarmo sanoi:
B-mummo olis antanut ... niin saisit kunnon B-mummon tuosta alakerrasta!

Aa luokan mummoa yläkertaan ja Bee luokan mummoa alakertaan. Kaksi kurttuista sämpylää ja meitsi pihvinä siinä välissä aaaaahhhh :kuola: :palsa:

Aimotarmo sanoi:
Tuohan ei ollut vielä lähelläkään b-luokan mummoa, se oli vain pahan päivän a-mummo. B-mummo olis antanut käsilaukusta vielä pienen tööttäisyn kylkeen ja puinut nyrkkiä.

Hmmm.. tai sitten se oli nuorison vihaaja, eli C-mummo. :)

edit. Ootko Aimotarmo saanut käsilaukkua? :)

ringside sanoi:
Aa luokan mummoa yläkertaan ja Bee luokan mummoa alakertaan. Kaksi kurttuista sämpylää ja meitsi pihvinä siinä välissä aaaaahhhh :kuola: :palsa:

Laadusta tinkimättä, lihaa säästämättä! Palsa :haart:

texwiller sanoi:
edit. Ootko Aimotarmo saanut käsilaukkua? :)

KYLLÄ!! :nolo:

Mike sanoi:
Onkohan meillä mummoja asiakkaana? En ota riskiä, mummot on kaikki ihania!

Joko ne jossain threadissa on taas kiusannet Mikeä?

Muista että yrittäjän on otettava kaikki paska kontillaan vastaan ja mielellään vielä pyydettävä lappamaan lisää. :rolleyes:

Mummot ärsyttää ainoostaan jos ne on jonossa edellä, nimittäin se säätö mikä tiskillä alkaa on firmasta riippumatta aina varsin armoton. Muutamia kärttyisä oon tuntenu ja nähny, mut jos niille vain on kohtelias niin kyllä ne siitä leppyy.

Heh, Mike :)

Yks b-mummo asuu samassa talossa ja on ottanu elämäntehtäväksi tarkkailla muita asukkaita, hakeeko esim pyykit heti kun ne on kuivunu, kaiken maailman pikku lappuja löytyy sieltä, kuten älä roiski vettä koneen alle (kukahan niin tekee???) ja on mulle selittäny kerran että pesukone palaa jos sen päälle jättää sen pyykkipulverilaatikon.. (En edes viitsinyt kysyä miten se kone siinä palaa..)Tosin minut jättäny rauhaan kun pari kertaa olen vihaisesti mulkassu mutta jos avovaimo käy yksin pyykkejä hakemassa niin valitusta riittää.. Mutta muuten ihan hyvin olen tullu toimeen vanhempienkin ihmisten kans

en tiedä mihinkä kategoriaan nämä mummot tulisi luokitella..siis nämä jotka jäävät keskelle pyörätietä rollareillaan vaihtamaan kuulumisia..siitä kun sitten yrität pyörällä päästä ohi ja erehdyt yskäisten kysäisemään saisiko hieman tilaa niin saat kyllä kuulla kuinka sikamaisia ja röyhkeitä nykyajan nuoriso on :hyper: kyllä minä ymmärrän ja kunnioitan vanhoja ihmisiä..onhan heillä elämänkokemusta ja viisautta..mutta ei ne nekään sentään asiassa kuin asiassa voi oikeassa olla..varsinkaan siinä ettäkö keskellä pyörätietä olisi heille se paras juoruamisen paikka ja etteikö heitä väistämisvelvollisuus koskisi :wall: tämä oli nyt vain yksi esimerkki näistä rakastan mummoja-liikenteessä aiheesta..

Arkiaamuisin aina joutuu kouluun fillaroidessa pujottelemaan mummojen välistä. Näyttävät aika kiukkuisilta, joten oiskohan ne noita b-mummoja. Kai ne ihmettelee, miksi meidän on juuri silloin mentävä kouluun tai töihin, kun ne on menossa ostamaan aamutorilta perunoita.

Mike sanoi:
Onkohan meillä mummoja asiakkaana? En ota riskiä, mummot on kaikki ihania!
:lol2:

Kissa -thread on tehnyt tehtävänsä... :lol2:
No joo, ehkä emme (vaikka en mitään threadiin sanonutkaan) aivan tälläistä tarkoittaneet..

Kai mun on sitten pakko avautua naapurin rakkaasta "valimummosta". Kun muutin nykyiseen asuntooni, tuli ensimmäinen varoitus isännöitsijältä muutosta johtuneesta äänekkyydestä ( joka siis on tapahtunut kaikkien talon sääntöjen mukaisesti, paaljon ennen hiljaisuutta). Toinen varoitus tuli siitä syystä, että kuulemma paukuttelin ovia ihan huvikseni keskellä yötä. Tässä hauskinta on se, että olin 750 km:n päässä kotoa tapahtuma hetkellä joka oli eriteltynä "valituspaperiin". Kolmas valitus tuli siitä, että olen heittänyt 3 tulitikkua pihalle. En nimittäin omista tulitikkuja. Neljäs kerta oli siitä, että poltan sisällä tupakkaa jonka haju lemuaa käytävällä. Kiitos tästä valituksesta kuuluu seinänaapurille joka polttaa sisällä, mutta minunhan se on pakko olla syyllinen koska ole uusin asukas rapussa. Mummo ei sitten millään usko etten minä ole mitenkään osallinen tupakan hajuun. Ja viimeisin ja paras valitus on tullut siitä, että pidän pyörääni ulkona (pyörätelineessä) talvella, enkä sisällä pyörävarastossa niin kuin kaikki muutkin rappuni asukkaat. Onneksi isännöitsijä ei ole aivan kaikkia ottanut tosissaan mitä rakas valimummo on paapattanut. Viimeisimmällä kerralla mumpsi koitti tulla asuntooni sisälle väkisin.. On se mukavaa kun saa kusi sukassa olla kokoajan, että mitä se seuraavaksi keksii.. saatana.. taidan muuttaa tästä kämpästä.

texwiller sanoi:
Mummoja on kahta laatua:

a) leppoisia ja mukavia :thumbs:
b) kärttyisiä avautujia :curs:

Ryökäleen b) -mummot tuntee siitä, että ne kiilailee jonoissa haluamaansa kohtiin ja puskee rollaattoreilla päin jalkoja mitään kyselemättä.

Saman kategorian mummoon törmäsin tänään, kun venailin kaveria yhden porttikongin vieressä lähellä seinää(20cm ehkä). Katoin jo kauempaa, että mummo alkaa käveleen suoraan mua kohti. Viereeni päästyään se pysähtyi ja alkoi avautua, että seison keskellä kulkureittiä. Olin hieman ihmeissäni ja sanoin, että aika sivussa omasta mielestäni seison. Tässä vaiheessa se kysyi vihaisena, että pitääkö vanhan ihmisen kiertää. Tajusin, että mummo haluaa mennä porttikongiin ja juuri siltä kohdalta missä seisoin. Arvioisin, että kiertoa olisi tullut noin 2-3 askelta. Tämän jalkeen se avautui vielä jostakin kenkien pyyhkimisestä (luuli kai, että asun talossa) ja kurasta, joka tulee sisään. Hemmetin b) -mummot! Hankkisivat elämän. Pappojen kanssa ei ole koskaan ollut tällaisia keissejä. :)

Tietenkin voi olla, että mummo on vanha ratakuski ja käyttää aina maksimiajolinjoja. :)

edit. Itse asiassa seisoin juurikin noin, kuin tuossa avatarissani :) (asetta tosin ei ollut)

Tollainen on kyllä mummolta aika epäasiallista! Olis saanu kuulla suoraa ainakin minulta muutaman jutun :curs: Kaverin naapurissa asuun yks pappa "kyttääjä" entinen verotarkastaja.. ja sen papan alakerras on toisen kaverin autotalli.. ei uskalla enään sanoo mulle mitään, oon poltanut joskut kunnolla päreet! Oikein sille :D

texwiller sanoi:
Ryökäleen mummot.

Hehe, joo olen samaa mieltä siitä että missään muussa ihmisryhmässä ei löydy yhtä paljon inhottavia nou laiffereita kuin mummoissa! Joka paikassa etuillaan ja valitetaan kaikesta! Kyttäillään kaikkia! Näsäviisastellaan narisevalla mummon äänellä kaikkitietävään tyyliin ja nauraa käkätetään vahingoniloisena!

Itse olen bongannut kaikista kamalimmat mummot paikallisliikenteen linja-autoissa. Klassinen esimerkki on puoliksi tyhjä bussi niin eikös vaan mummo änkeä väkisin siihen viereen istumaan! Ja sitten leuka väpättää kun "täällä on taas niin täyttä tänään". :lol2:

texwiller sanoi:

Mummoja on siis kivoja ja ystävällisiä jne jne., mutta valitettavasti löytyy sitten tätä b-sarjaa. On se hauskaa, miten jonkun naapurin asiat voivat kiinnostaa niin paljon. Täytyy tietenkin ymmärtää, ettei niillä välttämättä ole oikein muuta elämää/tekemistä, mutta on se välillä kovasti ärsyttävää, kun ikkunaverhot liikkuu ja kaksi kiilusilmää ilmestyy välittömästi näkyviin kun astut ovesta ulos. Onnekseni nykyisessä asuntolassa ei näitä b-mummoja ole (tai sitten ne vaan osaa vakoilla tosi hyvin).

Joskus munoin kun asuin isäni luona, niin naapurissa asui sellainen mummeli että oksat pois, terveisiä vaan Keskitalontielle Mrs. B:lle!!!!11! Aluksi sen kyttääminen oli hauskaa, ihmeteltiin että kun astuit ovesta ulos, niin max. 10 sekuntia kului, niin verhot heilahti ja B kurkki ikkunasta tai sitten se kurkki talon nurkalta. Se yritti olla aina piilossa siinä ikkunan reunassa ja luuli varmaan ettei sitä sieltä näy kun huoneesta oli valotkin pois. Lopulta se alkoi rassaamaan hermoja aika hyvin, kerran vaihdoin talvirenkaita autoon ja sillä kertaa oli jo pakkasta jonkin verran. Siinä sitten sormet jäässä pienessä rapelissa pimeässä taskulampun valossa yritin vaihtaa renkaita, mikä ei oikein onnistunut. No, sitten näin B:n ikkunassa ja hermostuin siihen. Juoksin niiden pihan reunalle ja valotin taskulampulla ikkunasta sisään huoneeseen, jossa B kyyristeli. Avasin siinä vähän ääntä ja pyysin kauniisti B:tä hankkimaan oman elämän eikä olemaan niin kiinnostunut muiden asioista. Hetkeen se ei sitten minua kyylännytkään. :) Monta kertaa se sitten juoruili muille kaikkia "näkemiään" asioita, kuten esim. pikkusiskoni oli käymässä meillä, niin B:hän päätteli tästä, että siskollani on uusi poikaystävä -> minä...? Että sellaista...

Jos jotakuta mummot eivä ole koskaan tönineet/haukkuneet, niin suosittelen laivareissua esimerkiksi tiistaisin ja heti taxfreen auettua sinne menemistä. Siellä tulee kyynärpäätä kylkeen ja kärryä nilkoille niin että soi, eikä tarvitse odottaa anteeksipyyntöä, ellei käy niin että tönijä on A-luokan mummeli. Ja tietenkin kun laivasta pääsee takaisin suomeen, niin puskea mukaan sinne ensimmäisten joukkoon -> auts! Terv. nimimerkki Kolme viikkoa sitten laivalla ja vieläkin pohkeet mustelmilla.

Tulipas tarinaa... mukavia ne mummot on oikeasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom