Mummon suusta kuultua.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MrMikey
  • Aloitettu Aloitettu
Tuleeko mieleen mitään hauskaa mitä sinun tai jonkun toisen mummo on sanonut?

Itselläni on vain toinen mummo elossa, mukava ihminen kaikin puolin, ja järkikin pelaa vielä hyvin. Joulun pyhinä kävin mummoa katsomassa, syötiin hyvin sukulaisten kanssa. Siinä sitten ruokailun jälkeen päätin käydä koittamassa, että paljonkos on painoa kertynyt, kun oli aika kova syönti ja punttikuuri ton vuodenvaihteenajan. Ylpeänä kysyin mummolta et arvaas paljon painan, johon mummo että " no oisko 80 kiloa?". Siihen vastasin hymyssä suin " e-hei, vaan 98 kiloa!". Nyt mummon ilme muuttui vakavaksi, ja totesi " Älä nyt ala nuori mies mahaa kasvattamaan!".

Hauskaksi tuon kommentin tekee se, että olen laiha.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by MrMikey
Ylpeänä kysyin mummolta et arvaas paljon painan, johon mummo että " no oisko 80 kiloa?".
Niin yllättävää kuin se onkin, että vaikka moni mummo tietääkin keskimääräistä enemmän bodauksesta, niin ihan kaikkea he eivät silti tiedä. Minkälaista kommenttia odotit?

"Arvaas paljon painan?"
- hmmm, käännys ympäri, kiittooos. Tuplat takaa, kiiittoos. Ja sitten nostetaan vähän paitaa, ahaa, serratus näkyy, kiiitttoooos. Arvelisin, että noissa rasvoissa painosi voisi olla n. 96-99 kiloa, jolloin kuivapainosi olisi kutakuinkin 85 kg.

Tässä vielä mummon suusta siepattua.

Tätä tapahtuu, kun vierailen Turuss isoäidin luona.

Kun olen dieetillä
- Voi kun et enää tuosta laihtuisi, sitten näyttää ihan kauhealta!

Kun olen bulkilla
- Voi kun et enää tuosta lihoaisi, sitten näyttää ihan kauhealta!

Kun syön lisäravinteita
- Voi eikö tavallinen ruoka kelppaa, että pitää syödä tollasia koiranruokia (kuten rahkaa purkista tai tonnikalaa, -toim. huom.)

Ja mummojen suusta sen totuuden kuulee...

Minä viimeisilläni raskaana, mummolassa kyläilemässä, ja mummon ensimmäiset sanat:
" Herran jumala tyttö, sinähän olet kuin karttapallon nielaissut"... niinpä niin, mutta se kyllä oli oikein osuva vertauskuva.

Sori, ei :kuvia:

Mä myönnän, että mummolaan mennessä unohtuu rahkat ja protskut kotiin. Mummo on vanha koulunkeittäjä enkä jaksa pahoittaa toisen mieltä kantamalla omia sapuskoja matkassa.

Ei se homma päivään tai kahteen kaadu ja voihan sitä vaivihkaa täyttää lautasta enemmän salatilla kun perunalla :). Mä en ota tätä hommaa niin vakavasti kuitenkaan. Raejuustoa yleensä on myös tarjolla joten sitä menee oikein mukavasti.

Vahoille ihmisille on vaikeeta selitellä miksi sapuskaa pitää ottaa purkeista ja pusseista kun sitä on pöydälläkin tarjolla.

Kommentteja ei ole tullut muuta kuin "olet sä poika laihtunut :rolleyes: :)"

Usein kun meen mummulaan,niin pappa kysyy: "Joko sä oot alottanu moukarinheiton?" :)

Kaverin mummon suusta kuultua voi voi kun minulla on niin kauniita lapsen lapsia, mutta tuosta nutipiästä mie en oikein tykkää se on kyllä aika ruma.

Ei liity bodaamiseen millään tavalla,
mutta eräs mummeli sanoi mäkkärissä eräälle kaverilla jolla oli leukaparta, sellainen ohut raita, ETTÄ IHAN KIVA MÄ OON KUSSU 50 VUOTTA TOLLASEN LÄPI. :nolo:

Omat mummoni ovat kuolleet, mutta miehen 80-vuotias isoäiti voi oikein hyvin ja seuraa urheilua aktiivisesti. Tämä mummo paistaa varmaan maailman parhaan karjalanpiirakat ym., mutta jaksaa ymmärtää minun kisadieettejäni hyvin. Hän onkin monesti naureskellut purkkejani, kun tulen mössöineni. Mummo seuraa myös fitness-juttuja lehdistä ja on muutaman kerran tuonut minulle kukkia hyvin menneiden kisojen jälkeen. Siistiä!:)

Tuosta Saagan postauksesta tuli mieleen oma rakas pappani,
77-v, joka käy katsomassa niin fitness- kuin kehonrakennus-kisojakin.
Hän on ollut hiihtoliiton-mies henkeen ja vereen koko elämänsä, eikä mikään muu kuin hiihto ole hänen mielestään ollut todellista urheilua. Mutta on nyt kaikkien suureksi hämmästykseksi todennut kehonrakennuksesta ( sitä läheltä seurattuaan), että "on kova laji, on kova laji". Ja mun mies taitaa olla papan idoli, puristelee aina hauberista ja ihmettelee hymyssä suin.
Niin ja enpä ole papankaan nähnyt itkevän muualla, kun mummon hautajaisissa, ja mun kisoissa. Jälkimmäisissä tosin onnesta ja ilosta.
Mukavaa, että vanhemmatkin ihmiset jaksavat kiinnostua uusista jutuista, ja vielä suht fanaattisesti :)

Ei liity bodaukseen.

Mummon luona käydessä yhden lauseen kuule vähintään sen 15 kertaa.

Seuraavassa esimerkki:

Mummo:"Minkäslaista siellä uudessa paikassa on asua?"

Jonny:"Mukavahan se on kuin on kunnolla tilaa ja koiratkin voivat olla pihalla vapaana jne."

Mummo:"Semmosta se elämä on"

Eli idea on se, että puhuttiimpa sitten ihan mistä tahansa niin mummo sanoo asiaan aina viimeisen sanan/lauseen ja se on, että "Semmosta se elämä on"

Tuolla kun tunnin istuu niin eipä mieleen muuta jää kuin tuo lause kun sen tosiaan kuulee niin monesti.

Kävimme Jouluna mummon luona syömässä, ja siinä kun söin sukulaisten kanssa, niin tuli puhetta kuntosalilla käynnistä.

Mummo: -Syötkö sinä jotain tabletteja?
Minä: -ööööö.... en:nolo:

Ei vain jaksanut alkaa pitämään luentoa numero 1092378 lisäravinteiden ja roinan eroista. Riittää kun on saanut porukat valistettua asiassa.

Eikä tullut paljoa mummolle valehdeltua. Lisäravinteet ostan jauhemaisessa muodossa;)

Vaarin kanssa joskus puhuimme parisuhdeasioista kun olin loytanyt uuden tyttoystavan. Mummo vieresta painotti etta pitaa nayttaa toiselle sitten joka paiva miten tarkea toinen on ja miten paljon rakastaa. Lisasi viela etta vaarista ei sitten kannata ottaa mallia. Siihen vaari sitten tokaisi kuolemattoman lauseen: "Mina olen kerran seurakunnan edessa tunnustanut rakastavani sinua. Ilmotan kylla sitten jos tai kun tilanne muuttuu." :lol2:

Ennen kuin aloitin treenamisen, painoa oli tuollaiset huimat 56kg, muutaman vuoden treenin jälkeen vaaka näytti mukavat 86kg ja kun menimme mummolaan käymään, odotin kommenttia tyyliin:"onpas se poika lihonut",mutta niin ne mummot vaan yllättää ja sieltä tulikin."ootko sinä poika laihtunut?" :)

Mummo joi sukujuhlissa itsensä 85 vuotiaana ihan plekseihin. Sitten se katseli minua kosteilla mummon silmillänsä ja sössötti: "Luuletkosh shinä, että minua ei ole petetty?"

Toi on mun mielestä ihan kipeen hauska laini...

"Minkä takia toi kaukosäädin tommosta ääntä pitää?" kännykän soidessa

Originally posted by muscleman
Ennen kuin aloitin treenamisen, painoa oli tuollaiset huimat 56kg, muutaman vuoden treenin jälkeen vaaka näytti mukavat 86kg ja kun menimme mummolaan käymään, odotin kommenttia tyyliin:"onpas se poika lihonut",mutta niin ne mummot vaan yllättää ja sieltä tulikin."ootko sinä poika laihtunut?" :)
Heh.. just samanlainen juttu ku mulla. Painoa tullu vuoden aikana 20kiloa ja pituutta ei senttiäkään ja mummo sano että meitsi olis laihtunu. Mutsi naureskeli vieressä, että sehän on lihonu vaikka kuinka paljo.

Originally posted by Jullikka
Usein kun meen mummulaan,niin pappa kysyy: "Joko sä oot alottanu moukarinheiton?" :)

Syksyllä poistunut ukkini kyseli hamaan loppuun saakka kuulantyöntötuloksiani, vaikka sen lajin harrastamisen lopetin vuosia sitten... Samaa kuulatulosten kyselyä jatkaa nyt setä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom