Mulle uus kännykkä, mutta mikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hevonen
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs oisin ostamassa uutta kännykkää. Oon selaillu eri kännykänvalitsemisjuttuja netissä, mutta eihän noista osaa mitään sanoo. Oon omistanu aina kännyköitä, joilla voi vaan puhua ja tekstata. 5110 on paras kännykkä vielä tälläkin hetkellä. Koittaisin vähän päivittää tätä osaamista vihdoin, paljoo en näistä härpäkkeistä tajua :D Ehdotelkaas nyt jotain! Kriteerit on seuraavat:

Pakko olla:
- QWERTY-näppäimistö, mieluiten alta liukuvana, ettei 2mm kokosilla haista-homo-vittu -painikkeilla (EI virtuaalisena touch screenillä)
- >=5 megapikselin kamera
- alle 300e (jos löytyy joku vitun guru hyperpuhelin, niin ehkä jopa 387,92e asti voin maksaa, mut anna hyvä syy tai vedän turpaan)

Mieluiten pitäs olla:
- ääkköset näppäimistössä, vai onko niitä olemassa, lol emt
- suomalainen kauppa josta ostan
- voi ladata netistä navigointiohjelman mieluiten ilmatteeks + tietenkin puhelin tukee navigointia (GPS tai jotain? vittu en oikeesti tajua näistä vittuakaan, kuhan löydän kotio takasin jos eksyn)
- noita jotain ohjelmia voi ladata sit suhteellisen helposti ja mieluiten ilmatteeks, mm. FB-softa
- tekstareita mahtuu puhelimeen enemmän kuin nykyseen, eli yli 500. Sellanen 5000 ois riittävä, mieluiten 50000.
- MP3-soittoäänet (taitaa olla kaikissa jo?)
- mun vanha sim-kortti sopis tähän uuteen puhelimeen :)
- en osta mitään kytkyllä, vaan kylmällä käteisellä, saatana. Enkä vaihda mitään vitun liittymää.

Oon kattonu tos Nokian C6:sta, mut en sitä tiä. Jotkut haukkuu, mut jotkut taas kehuu vitusti. Windows phonee meinasin tos jo odotella, mut kestää liian kauan. Merkillä siis ei kuitenkaan mitään väliä, kunhan noi kriteerit täyttyy! Kiitos jo etukäteen.

ps. Kun ehdotatte jotain kännykkää, niin verratkaa vaikka tohon C6:een tai kertokaa ees et minkä takia just se, eikä "Ostin just ton eilen, tosi hyvä ollu".

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
HTC Desire Z
HTC Desire Z -puhelimen avulla yhteydenpidosta ystävien ja työkaverien kanssa on helppoa Facebookin ja Twitterin avulla. HTC Desire Z -puhelimessa on QWERTY-näppäimistö, jonka avulla kirjoittaminen on nopeaa ja helppoa. Näppäimistöllä on myös useita pikanäppäimiä ja kustomoitavia näppäimiä, joiden avulla yleisesti käytetyt toiminnot ovat nopeasti saatavilla ilman valikoita.

HTC Desire Z -puhelimessa on myös 720p HD videotallennus ja 5 megapikselin kamera automaattisalaman kanssa. Se on myös ensimmäinen puhelin, jossa on uusi 800 MHz Qualcomm 7230 suoritin.

Puhelin on suomenkielinen. Käyttöjärjestelmä Android. Puhelimen näppäimistössä painikkeet Å, Ä ja Ö.

Desire Zetassa on onneton qwerty, mutta sopii hintahaarukkaan ja parempi kuin C6. Toki voi odottaa kun E7 tulee alennusmyyntiin, nyt hinta reilu 400.

Desire Z todellakin näyttäs hyvältä kandidaatilta.
Percele, mikä siinä qwertyssä on onnetonta?

Tuosta C6:sta kannattaa katsoa onko se siis C6-00 vai C6-01, täysin eri malli (toisessa qwerty toisessa ei). Toinen parivuotta vanha, toinen just tullut kauppoihin

Desire Z todellakin näyttäs hyvältä kandidaatilta.
Percele, mikä siinä qwertyssä on onnetonta?

Näppis on vähän kuin 80-luvun donkey kongista, tunnottomia kumitutteja. Noksun qwertyihin verrattuna varsin kankeat käyttää. Desire puhelimena sen sijaan on todella hyvä ja järkevämpi ostos mielestäni kuin C6. Androidin opettelussa menee aikansa, mutta se kannattaa koska Sympparin päivät ovat luetut (C6:seen ei taida edes saada Annaa).

qwertyllistä C6:sta siis oon katellu. Desire Z näyttää kyl helvetisti paremmalta nyt kun tossa salilla mietin. Sitä näppistä meen testaileen kauppaan, ellei kukaan muu ehdottele mitään tän päivän aikana :)

edit: Niin ja mulle on ihan sama onko symbiani vai ei, kunhan sitä on mukava käyttää (no joo ei välttämättä oo verrattuna muihin :)

Ei sympparissa mitään sen kummempaa vikaa kuin että Elop tappoi sen, joten uusia päivityksiä ei ensi vuonna varmaan hirveästi ilmesty. Qwertyt testasin liikkeessä kirjoittamalla tietyn lauseen mahdollisimman ripeästi jokaisella luurilla.

Niin ja tuossa C6-mallissa on vielä vanhempi S60 5th Symbian. Symbian 3:sta nyt edes päivitetään, tuosta vanhemmasta ei niin tietoa. Eli joko E7 tai sitten tuo Desire Z.

Z taitaa tosin kai olla melkein 100€ halvempi kuin E7? Keskimäärin.

Mulla toi nokian C6 ollu kohta vuoden. Hankin just näppäimistön takia, koska vihaan tökkiä sitä saatanan näyttöä. On ollu perusluurina ihan ok, nyt kaduttaa etten ottanu HTC:ta ennemmin kytkyllä, se nimittäin näyttää jännemmältä. Nokiamaisesti tökkii, tylsät teemat ja ulkoasu. Kamera on, noh perus. Ei mikään hyvä.
Navigaattori on onnistunu muutaman kerran mut eksyttämään, mutta olenkin nainen.

Eniten kaikessa jäi vituttamaan ettei angry birdsiä saanut toimimaan. Ihan paska luuri.
Androidkapula tulee mulle kyllä seuraavaksi.

Ehdottomasti Desire Z, ei se näppäimistö niin huono ole (kokemusta on kaikista Noksuistakin, pl. E7). C6 on pommi, kovasti niistä on lähipiiri pyrkinyt eroon. Radiopuolella kaikkee kivaa ongelmaa. Zetan saranamekanismi on vähän lapsellisen oloinen, mutta on se tossa ainakin naisen kädessä pelannut ilman suruja. Muuten luuri onkin sitten ihan peaklaatua.

Yksi erittäin suuri juttu tuossa on myös se, että Desire Z:sta löytyy kapasitiivinen näyttö. Resistiivinen on aivan naurettavan epätarkka ja kömpelö verrattuna kapasitiiviseen. Eli kun sinne kauppaan menet noita räpläilemään, niin töki kumpaakin ja huomaat aika pian sen eron. Kapasiitivinen ottaa jo hipauksesta kun resistiivistä pitää kunnolla painaa, joka vaikuttaa suoraan käytettävyyteen.

Kiitos paljon kaikista vinkeistä ja neuvoista. Näyttää siltä et pistän ton Zetan tilaukseen HETI! Tosin mietin vielä tän illan jaksanko mennä kaupoille ettiin tota, netistä vaan sais vitun halvalla. Perkele, mää tilaan ton heti! Kerron sit käyttökokemuksia kun oon räplänny sitä :)

Nii joo, ette te paljon muita kännyköitä ees suositellu? :DDD

Kiitos paljon kaikista vinkeistä ja neuvoista. Näyttää siltä et pistän ton Zetan tilaukseen HETI! Tosin mietin vielä tän illan jaksanko mennä kaupoille ettiin tota, netistä vaan sais vitun halvalla. Perkele, mää tilaan ton heti! Kerron sit käyttökokemuksia kun oon räplänny sitä :)

Nii joo, ette te paljon muita kännyköitä ees suositellu? :DDD
Tervetuloa siis Android puhelimet ja softat -ketjuun. :thumbs:

Tilattu! Nyt vaan ootellaan :P

No perkele. Tipahti puhelin salille pyöräillessä taskusta ja uusi luuri pitäisi köyhän miehen budjetilla löytää. Budjettina siis 50-100e. Kaveri suositteli jotain piraattipuhelimia (DealExtreme), mutta niissä kuulemma näytöt paskoja, kamerat ei ole sitä, mitä luvataan ja akut lyhytkestoisia. Muutenkin tuntuu, että piraatit vähän leluja. Kuitenkaan ei huvittaisi oikein ihan yksinkertaistakaan ostaa.

Eli millaista puhelinta tuolla budjetilla suosittelisitte? Mielellään pitäisi WLAN -yhteys saada siihen, että voi esim. nettikahvilassa surffailla puhelimella. Entä onko kenelläkään kokemuksia näistä piraattipuhelimista? Toimiiko ne ollenkaan vai tuleeko paskaa laatikon täydeltä?

Kiitos ja hyviä illanjatkoja! :)

No perkele. Tipahti puhelin salille pyöräillessä taskusta ja uusi luuri pitäisi köyhän miehen budjetilla löytää. Budjettina siis 50-100e. Kaveri suositteli jotain piraattipuhelimia (DealExtreme), mutta niissä kuulemma näytöt paskoja, kamerat ei ole sitä, mitä luvataan ja akut lyhytkestoisia. Muutenkin tuntuu, että piraatit vähän leluja. Kuitenkaan ei huvittaisi oikein ihan yksinkertaistakaan ostaa.

Eli millaista puhelinta tuolla budjetilla suosittelisitte? Mielellään pitäisi WLAN -yhteys saada siihen, että voi esim. nettikahvilassa surffailla puhelimella. Entä onko kenelläkään kokemuksia näistä piraattipuhelimista? Toimiiko ne ollenkaan vai tuleeko paskaa laatikon täydeltä?

Kiitos ja hyviä illanjatkoja! :)

ZTE blade käytettynä?

ZTE blade käytettynä?

Ei tuo editti toiminut ( taitaapi olla käyttäjässä vika :) ). Itse olen hieman kriittinen noiden käytettyjen suhteen, kun ei tahdo takuuta olla. On kai nekin ihan hyviä puhelimia, vaikka käytettyjä ovatkin. Kavereilla paljon noita ZTE:itä. Liittymän mukana tulleita ainakin osa. Miten nuo liittymän mukana tulevat puhelimet? Ilmeisesti joutuu jonkun vuosien mittaisen sopimuksen tekemään, että saa tuon puhelimen vai saako sen lunastettua suoraan sieltä rahaa vastaan halvemmalla kuin kaupassa ja tuo liittymä päälle? Onko ideaa ostaa sellaista liittymää?

Paljon kysymymksiä, kun oikeastaan ihan käsi näiden kanssa. Noh, kysyvä ei tieltä eksy.

Tää ois varmaan aika lähelle budjetissa uutena(jahka kerkeää myyntiin) http://www.gsmarena.com/nokia_600-4118.php

Vähän myöhässä näyttäisi olevan puhelin. Mahtaakohan budjettiin mahtua? Vähän yli tuon budjetin voi mennä, ei niin pienestä kiinni ole. Muutenhan tuo näyttää 'vaatimuksia' täyttävän. Pitää odottaa tuo markkinoille, niin katsotaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom