Mulle punttiohjelma, kitoos!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haziz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ihan pieni ehdotus: korvaa pec dec jollain takaolkapääliikkeellä.

Mä kokeilin vähän aikaa sitten semmosta, että reenasin narulla taljassa takaolkapäitä, tuntu tod. toimivalta! Aion jatkaa sitä, aina välillä käsipainoilla ja väliin tuolla köysi/talja hässäkällä.

Miksi näin? Siksi, että rintalihakset saa varmasti kunnon reenin pena/vinopena yhdistelmällä, mutta takaolkapäät usein laiminlyödään. Nojaa, toisaalta kai tiukka selkäreeni ottaa takaolkapäihinkin jonkun verran.

Aika monta liikettä sulla on, mutta jos et tee kuin maks. sen kolme sarjaa per liike, niin ei kai siinä liikaa oo.

Originally posted by Iivili
Ihan pieni ehdotus: korvaa pec dec jollain takaolkapääliikkeellä.

Mä kokeilin vähän aikaa sitten semmosta, että reenasin narulla taljassa takaolkapäitä, tuntu tod. toimivalta! Aion jatkaa sitä, aina välillä käsipainoilla ja väliin tuolla köysi/talja hässäkällä.

Miksi näin? Siksi, että rintalihakset saa varmasti kunnon reenin pena/vinopena yhdistelmällä, mutta takaolkapäät usein laiminlyödään. Nojaa, toisaalta kai tiukka selkäreeni ottaa takaolkapäihinkin jonkun verran.

Aika monta liikettä sulla on, mutta jos et tee kuin maks. sen kolme sarjaa per liike, niin ei kai siinä liikaa oo.

Jos mä otan ton Pec-deckin pois ja korvaan sen ranskalaisella punnerruksella...
Joo mä ajattelin tehdä 3-4 sarjaa per liike ja toistoja n.8-12...Onko sopiva? Ja sitten välillä toistoja n.3-4 kovissa sarjoissa!

Re: Re: jalkareeni!

Originally posted by Jeme
Onko kaikki ketä ei tee MV:tä ja kyykkyä niin rintahauispellejä?
:(

Ovat.

Tohon sarjamäärään olis kyllä 2-3 kovaa sarjaa parempi. Kyllä jos kunnolla väännät niin kakskin (plus lämmittelysarja(t))on täysin riittävä määrä ja jos tuntuu että ei oiken ottanut niin ota se kolmas vielä. Ja tota toistomäärää kannattaa aina välillä vaihdella. Sellasille liikkeille joissa on isot lihasryhmät peesissä (kyykky,pena esim.) niin semmonen 6-8,8-12 vaihtelu ois iha sopiva ja lyhkäsempii viel jos voimaa haetaa. Ja pienemmil lihasryhmille sitten (HAUIS esim.) Niin kasista ylöspäin ois hyvä. Ja näitäkin "sääntöjä" kannattaa rikkoa sillontällön. Eli tosipitkää sarjaakin kannattaa välillä tehä esim. pohkeille 20-30 toistoo ja näinpäinpois!

Jos jotain nurinkurista jonkun mielestä niin korjatkaa :kippis1:

Joo, Vispen kanssa aika pitkälle samaa mieltä, eli vähemmänkin voi tehdä sarjoja (1-2 lämmittelysarjaa 1-2 kovempaa sarjaa on mun mielestä hyvä) ja kannattaa myös vaihdella sarjojen pituuksia. Jos massaa haetaan, voisi esim. tehdä perusliikkeen 6-8 toistolla ja apuliikkeen 8-12. Välillä voisi tehdä treenin-pari, jossa tekee 12-20 toiston sarjoja (tai jopa enemmän) ja välillä treeniä, jossa tekee perusliikkeen jopa 3-6 toiston sarjoilla. Kuitenkin pitäisin 6-15 toistoa per sarja hyvänä perustana.

Taidankin alkaa käyttämään tota Jemen ohjelmaa. Ajattelin ottaa esin tosta Rytterin "Tehokas kehonrakennus" kirjasta ohjelman, mutta siinä oli aivan helvetin monimutkaisia liikkeitä, että morjes!

Customoin tota kyllä vähän. Tapana on aina kun menen salille, niin vetää tangossa 3x4 leukasarjaa. Onko tosta haittaa, kun ei se kummiskaan niin paljon rasita. Tarkotus olisi kesällä saada 15 leukaa. Nyt menee 10. Ja missä kohtaa tossa tehdään selkää? En löydä kuin yhden selkäliikkeen.

No onhan tos kulmasoutu, alatalja ja leuat. Ja tietty alaselälle ojennus. Tarkoitushan on ottaa vedoissa tuntumaa selkään, ei niinkään vedetä pelkillä haboilla ja omalla massalla.

Originally posted by Pave
No onhan tos kulmasoutu, alatalja ja leuat. Ja tietty alaselälle ojennus. Tarkoitushan on ottaa vedoissa tuntumaa selkään, ei niinkään vedetä pelkillä haboilla ja omalla massalla.

Niin siis alaselälle ojennus on ihan oldfashioned selkävoima semmosessa telineessä? Kädet niskan taakse ja vedetään rinta 45 asteen kulmaan lattiaan nähden ja siitä nostetaan ylös. Ja yläselän päälle vielä tarvittaessa 10kg kiekko. Eikö?

Originally posted by Taisteluahven
Niin siis alaselälle ojennus on ihan oldfashioned selkävoima semmosessa telineessä?

Just. Lisäpainoilla minä ainakin teen niin että pidän levypainoa rintalihasten kohdalla edessä. Mutta onhan niitä tyylejä, kerran näin kun joku teki penkkitanko niskan päällä :rolleyes:

Mutta kuten sanottu mave on kuningas ja kulmasoutu tangolla kuningatar liikket selälle. Itse teen molempia. Ja kyllä näkyy :cool:

Originally posted by Taisteluahven
Niin siis alaselälle ojennus on ihan oldfashioned selkävoima semmosessa telineessä?
Alaselän ojennus. Jos tuota pitää vaikeuttaa (kuten yleensä), niin itse otan kiekot syliin, sen sijaan, että niitä yrittäisi jonnekin selkään laittaa. Helposti syliin tulee kiekko tai pari eli useimmille riittävästi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom