Mulkut työpaikalla

Eli onko muilla samanlaista ongelmaa kun mulla.
Duunissa on yksi aivan helvetinmoinen ääliö jonka kanssa mulla menee sukset jatkuvasti ristiin,ja viimeksi tänään kun tämä kyseinen idiootti otti kellolla aikaa kuinka pitään olin ruokatunnilla,ja kun tulin 2min. myöhässä takaisin niin hirveä molotus että sinulla on niin ja niin pitkä ruokatauko jne.ja tällaista paskaa se jauhaa jatkuvasti,ja on muutenkin niitä minä tiedän kaiken tyyppejä,ja mua vituttaa niin keleesti.
Tämä kyseinen mätäpaise on vielä naispuolinen,eli ei turpaankaan voi lyödä,enkä nyt muutenkaan viitsisi ruveta duunissa riehuun,niin kai se vaan on kestettävä.
Onko muilla samanlaisia "työkavereita" ja jos on niin miten ootte välttynyt suurilta kilahduksilta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko se sun pomo?

Jos ei ole ni jos vaan pokkaa löytyy ni sano sille joku päivä suorat sanat ni luulisi, että se on hiljaa.

Varsinkin tilanne olisi kovin ideaali jos hän harrastaisi tupakointia työajalla ja sinä et... :rolleyes:

Mulla oli samanlainen ihminen, mutta pomona. Pikku firma, mutta kun rupes hilloa liikkuu suuntaan ja toiseen niin äkkiä nous pomolle kusipäähä :curs:

Joo, mulla on tullu töissä vastaan jos jonkinmoista pikkuhitleriä joiden kanssa on saanut sottailla kerran jos toisenkin. Yksikin raivostuttava tyyppi kyttää kellon kanssa, myöhästyykö porukka töistä ja ylläpitää myöhästymislistaa tyyliin "Kalle myöhästyi töistä 2 minuuttia". Sama tyyppi hehkuttaa jatkuvasti kuinka korkee sotilasarvo sillä oli intissä ja neuvoo muita päälliköitä (myös minua) kuinka alaisia tulee johtaa - rankalla kädellä :whip:

Yksi päällikkö oli 35 v. nainen, joka minun tullessa taloon koki asemansa uhatuksi ja vainosi mua vaikka minkälaisilla vittumaisilla kysymyksillä (nippelitietoo töihin liittyen). Naikkonen tuli seisomaan 20 cm päähän ja aloitti kädet ristissä tivaamaan mun tietämystä jstkn asiasta ja jos en oikein vastannu, hymyili pirullisesti. Vasta taloon tulleena en kehdannut nokkia takaisin, tiesin et se lähtee pian muihin hommiin niin jaksoin sitä viikon verran :curs:

Yksi konsti, miten jaksaa vittumaisia pilkunviilaaja päälliköitä on itse ylentyä päälliköksi. Tämä keino ei useimmiten ole mahdollinen, joten ainut mikä tulee mieleen on että haaveilee päällikön paistamista hiljaisella tulella. Ja kun on näitä työntekijöiden yhteisiä illanistujaisia, menee heittämään vittumaisimmalle päällikölle hauskaa läppää (ei mielistelyä!!) ja saa sen nauramaan ja juttelemaan kanssaan maailman menosta, niin ehkä se päällikkö helliittää työpaikallakin :kippis1:

Musta paras konsti tollasten kyttääjien kanssa on se että tekee vaan työnsä sikahyvin eikä heilauta korvaansa aiheettomaan läppään. Jos sillä tyypillä ei oo mitään muuta tekemistä kuin sekuntikellon kanssa kyttääminen niin voithan sä kääntää kuvion toisinpäin; alat pitään 2 minuuttia liian lyhyitä ruokatunteja. Kun se huomaa että viimeinenkin valittamisen aihe poistuu niin sit se ei enää tiedä että miten päin olla kun näkee sut seuraavan kerran!

Pikkumaiseen käytökseen ei kannata vastata mitenkään, hoitaa vaan hommansa niin että se valittaja joutuu naurunalaiseksi.
:kippis1:

uskon, et jokaisella työpaikkal on pakko olla vähintään yksi tunnelmantappaja.

Kannattaa samantien sanoa oli kyseessä pomo tai työkaveri, mikäli tunnet että olet oikeassa, pitää puhua.
Haista sinä vittu on aika hyvä, jollei kyseessä ole täysi kyrpä, voi saman sanoa lempeällä äänellä.

:kippis1:

Tänäpäivänä tollanen "haista vittu" avautuminen vaan kyllä tarkoittaa lähestulkoon samaa kuin irtisanoutuminen.... mutta jokainen valitsee tiensä itse

Joka työpaikalle tuntuu mahtuvan yksi kusipää, tai sitten minulla on huiman muutaman eri työpaikan kokemuksella sattunut huonoa tuuria. Kasvattaa isot lihakset niin porukka ei uskalla vittuilla. :thumbs:

Originally posted by PattiPete
Kasvattaa isot lihakset niin porukka ei uskalla vittuilla. :thumbs:

Niin, sitten vain puhutaan paskaa selän takana ja yritetään kaikin muin epäsuorin tavoin tehdä elämä hankalaksi. Valitettavasti nyky-yhteiskunnassa ei vaan voi enää hakata kaikkia, jotka sattuvat ärsyttämään, veriseksi mössöksi. Aika vähän niistä lihaksista siis on siinä mielessä hyötyä, mutta kyllä se antaa mukavan henkisen yliotteen, kun tietää, että pystyisi halutessaan tekemään tästä vittuilijasta fyysisesti selvää.

P.S. Minä olen sitten oikeasti hillitty ja rauhaarakastava ihminen. :D

Monesti tällaisilla ihmisillä on yksityiselämän puolella ongelmia, joita sitten puretaan työpaikalla ja myrkytetään näin työpaikan ilmapiiri. Yleensä kärsijänä on hiljaisemmat tyypit, jotka eivät pysty tai kehtaa lähteä mukaan tähän paskanjauhantaan. Työpaikalla juuri tällainen minätiedän tyyppi on kuunneltu henkilö, joka saa mukaansa helposti muitakin tähän hommaan. Tällaisilla ihmisillä on vielä loppujen lopuksi heikko itsetunto, joka ei kärsi kolhuja. Juuri tällä suunsoittamisella ja oman egon korostamisella kohotetaan omaan minää työpaikalla työkavereiden silmissä. Jos tällaisille ihmisille erehtyy sanomaan suorat sanat alkaa mustamaalaus selän takana. Tämän jälkeen löytyy useampi kuin yksi vihamies, jotka epäsuorasti tai hyvävelijeesjees systeemillä yrittävät työpaikalla sietää sinua. Asia monimutkaistuu, jos vielä sattuu olemaan määräaikaisessa työsuhteessa. Tällöin saattaa tulla lähtö firmasta, niinkuin itselle kävi. Että se siitä.

:curs:

Olen itse sellaisessa hankalassa jamassa että mun pitää seurata työkavereitteni työhöntulo ja lähtöaikoja. Samaan paskahommaan kuuluu myös taukoaikojen seuraaminen.

Ensalkuun kävi niin että tyhmyyttäni keuhkosin porukalle asiasta. Myöhemmin opin juttelemaan asiasta asiana. Ymmärsin että aikuisia ihmisiä me kaikki ollaan ja aikuisille ihmisille voi kertoa miksi pelisäännöt on tehty ja miksi niitä pitää noudattaa.

Nyt homma toimii hemmetin hyvin, jos jollakulla menee pitkäksi, se käy vaan kuittaamassa et nyt tulin, teen huomenna takas.
Homma toimii. Voi olla että jos joku olis tullut esittämään pattiaan tai turpaanlyömistä niin ei varmasti toimis vieläkään.

Ihmissuhteet on sillai kivoja että ne toimii aina kahteen suuntaan.
Turha uho hemmettiin, ainakin jos on työpaikasta kyse.

Originally posted by karpo
Olen itse sellaisessa hankalassa jamassa että mun pitää seurata työkavereitteni työhöntulo ja lähtöaikoja. Samaan paskahommaan kuuluu myös taukoaikojen seuraaminen.

Voi helvetti, tuossa firmassa en haluaisi olla töissä :)

JohnnyB:n kanssa samoilla linkoilla, eli parempi olla hiljaa kuin oikeassa. Sillä menestys aiheuttaa aina vihamiehiä, jos haluat olla hyväksytty ole keskinkertainen. Ja esimiehesi kanssa tingatessa et voi voittaa.

"Jos pomo töissä suutaan soittelee
ja mailma kovin kourin koittelee,
mä isken hanskat tiskiin
ja hautaan huolet viskiin,
näin murheet haihtuvatkin mielestäin.

Kun vekkulit ja lainat lankeaa
ja muutoinkin on kaikki ankeaa
mä nostan viirin salkoon
ja marssin jälleen alkoon,
kaikki murheet häipyy kyllä näin.

Kohtuus kaikessa, vain pullo päivässä"

V.Salmi & I.Goodman

Mulla oli entisessä duunissa sellainen pomojärjestely että firman omistaja osti yhtiökumppaninsa ulos firmasta ja otti tilalle oman ystävänsä hoitamaan firman taloutta ja organisoimaan firman asioita. Meni puoli vuotta ja tämä firma oli konkurssin partaalla. Alkoi lomautukset ja minä päätin siinä vaiheessa häipyä toiseen duuniin. Lomautettuna ei työntekijällä ei ole irtisanomisaikaa ja hän on oikeutettu saamaan rahana pitämättömät lomat. Mulle oli kertynyt täysi kesäloma ja kun aloin perimään nöitä rahoja firmalta, tämä _mulkku_ ilmoitti että oli pitänyt kirjaa työntekijöiden töihintuloajoista. Mulla se hänen tilaston mukaan oli rutkasti pakkasella. Tästä järjestelystä hän ei ollut kertonut kellekään ennen. Työt alkoi 9.00 ja tulin yleensä 9.15-9.30. Tämä kyseinen _mulkku_ lähti joka päivä kotiin klo 16.00 ja lopetti tarkkailunsa siihen, kun taas me työntekijät oltiin joka päivä vähintään klo 17.00 asti ja yleensä ylikin. Ylityöt ilmoittettiin normaalisti, mutta näistä ei häneltä löytynyt mitään dokumenttia. Sain sit kuitenkin täydet rahat kun ilmeni että tämä _mulkku_ oli pimittänyt muitakin asioita ja ajanut firman konkan partaalle. Hän sai potkut firmasta eikä hänelle järjestetty läksiäisiä. Tämä _mulkku_ oli siis naispuolinen hlö.

Jokaisella työpaikall on mulkku.
Itse olen asian järkeillyt niin että puhukoot miktä puhuu, minä teen. Kaikki paska löytyy aina edestäpäin.

Omakohtainen työpaikkamulkku yrittää on koko ajan yrittänyt vähätellä tekojani ja tietojani. Onneksi hän ei ole johtavassa asemassa. Tiedän tekeväni hommani hyvin ja siitä osoituksena olen edennytkin yrityksessä jossa työskentelen. Nyt kun minulla on sananvaltaa, takaan että tämä kaveri joka minulle on vittuillut saa kaiken takaisin.

Mikä se olikaan suloista.

Pattipete on kyllä oikeassa. Lihakset auttaa, ne tuo auktoriteettia. Oltiin miten hitech-yhteiskunnassa vain niin voimaa kunnioitetaan.

Me kerätään aina pitkin vuotta sellaista listaa vittumaisista työkavereista. Ja pikkujouluissa kännissä sitten aina pasahtaa ja kukaan ei muista mitään...eihän? :D

Originally posted by Neuvostoliitto
Mulla oli entisessä duunissa sellainen pomojärjestely että firman tilaston mukaan oli rutkasti pakkasella. Tästi ollut kertonut kellekään ennen. Työt alkoi 9.00 ja tulin yleensä 9.15-9.30

Minkä helvetin takia et voinut tulla klo 9 ? Ihan yleisesti melkein missä vaan tuollainen jatkuva myöhästely aiheuttaa yleistä vitutusta, myös toisissa työntekijöissä, saa kuvan että tyyppi luulee olevansa jotenkin erityisasemassa.
Ei pitäisi olla ylivoimaista raahautua sinne duuniin ajoissa, asia erikseen on jos on joku erityinen syy ja on sopinut tulevansa myöhemmin.
Itsellä oli kaverina tyyppi joka oli aina vähitään 15 min. :curs: myöhässä, vaikka ei ole "penniäkään kiinni" niin kyllä se alkoi jurppimaan, en kyllä asiasta koskaan alkanut kenellekään valittamaan.

Jos ei ole muuta hommaa kuin työaikojen syynääminen, niin ollaan kyllä aika heikoilla. Ratkasevaahan eivät ole ne työajan minuutit sinne tänne vaan tulokset, miten hommat hoituvat. Näin toimii suurinpiirtein kaikki menestyvät yritykset. Minuuttisyynit kuuluvat jonnekkin 60 - 70 lukulaiseen yrityskulttuuriin. Se miten hommat saadaan kulkemaan onkin sitte toinen juttu.

***kuja työpaikoilla on aina, minkäs sille teet, kuinka paljon puhdistuksia pitäisi tehdä jottei siellä olisi ????

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom