Mulkut työpaikalla

Originally posted by aapeli
Jos ei ole muuta hommaa kuin työaikojen syynääminen, niin ollaan kyllä aika heikoilla. Ratkasevaahan eivät ole ne työajan minuutit sinne tänne vaan tulokset, miten hommat hoituvat.

Jos teet tulospalkkiolla työtä niin asia on eri. Jos työnantaja maksaa sinulle palkkaa tehdyistä työtunneista niin silloin ne työtunnit pitää täyttää. 15 minuutin joka aamuinen myöhästyminen 5 päivää viikossa on 75min yht, laske mitä se tulee maksamaan työnantajalle vaikka vuodessa! tämä siis tarkoitettu vain Aapelille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by aapeli
Jos ei ole muuta hommaa kuin työaikojen syynääminen, niin ollaan kyllä aika heikoilla. Ratkasevaahan eivät ole ne työajan minuutit sinne tänne vaan tulokset, miten hommat hoituvat. Näin toimii suurinpiirtein kaikki menestyvät yritykset. Minuuttisyynit kuuluvat jonnekkin 60 - 70 lukulaiseen yrityskulttuuriin. Se miten hommat saadaan kulkemaan onkin sitte toinen juttu.
***kuja työpaikoilla on aina, minkäs sille teet, kuinka paljon puhdistuksia pitäisi tehdä jottei siellä olisi ????

Ratkasevaahan eivät ole ne työajan minuutit sinne tänne vaan tulokset, miten hommat hoituvat
Olet oikeassa osittain, jatkuva myöhästely kuitenkin kielii hälläväliä asenteesta. Haluaisin nähdä jonkin myöhästelijän joskus aloittavan hommat muutamaa minuuttia aikaisemmin, jos kerran minuuteilla sinne tai tänne ei ole väliä, taitaa olla aika hiljasta...

NONIIIN, josko sitten palauduttaisiin alkuperäiseen aiheeseen, KIITOS!!!!

Originally posted by JohnnyB
NONIIIN, josko sitten palauduttaisiin alkuperäiseen aiheeseen, KIITOS!!!!

Jep jep, pointti on siinä että kavereiden jotka näkevät niitä mulkkuja ympärillään olisi syytä ehkä vilkaista peiliin. Tämän threadin perusteella mulkuksi leimautuu nimenomaan työajoista valittavat ihmiset.

Suomalainen työkulttuuri

Meikäläistä vituttaa suomalaisten työpaikkojen "pomo - alainen" -suhde.

Huonosta hommasta muistutellaan vielä vuosien päästä: "Vitun idiootti, pölö, nuija..." Kun huomattavasti parempaa olisi sanoa suoraan mutta kohteliaasti: "Tämä ja tämä homma meni nyt perseelleen mutta seuraavalla kerralla teet näin ja näin ja homma sujuu."

Hyvästä työstä tulee palkkiona: "Hmph, krööhhöm... *hiljaisuus*" Säilytä siinä sitten motivaatiota... :jahas:

Mulle osui työkaveriksi pomon kummityttö. Kehtasi jo ekalla työviikollaan ruveta huomauttelemaan mun ja muiden pidempään talossa olleiden asenteesta tyylin, et kyllä tähän hommaan tulijoita riittää...

Muutaman viikon jälkeen alkoi ystävyyden hierominen... Neiti kertoi omasta elämästään KAIKEN... Taktiikka ei kuitenkaan muhun ja muihin oiken tehonnut ja sen jälkeen neiti päätti nostaa hirveen haloon jokaisesta pikkumokasta.

Työpaikalla tää prinsessa käyttäytyi todella mielenkiintoisesti... Hoilasi ja röyhtäili suureen ääneen. Vaikutti siltä, että oli käytöstavoistaan oikein ylpeäkin.

Kun lähdin sitten opiskelemaan niin eiköhän tää mimmi tullut samaan kouluun... :curs:

Joka työpaikalla riittää näitä ihania ihmisiä..
Eräässä kesätyöpaikassa missä olin oli NIIN helvetin ahdistava ilmapiiri ettei toista voi olla. Kummatkin vakinaiset työntekijät eivät tykänneet toisistaan ja heistä vanhempi (ja fiksumpi) oli jo eläkkeelle siirtymässä ja jo hieman fyysisesti huonokuntoinen -> helvetin kärttyinen.
Joka *tun päivä alkoi samalla riitelyllä ja kinastelulla, ja aina kun vaan mahdolista niin jompikumpi haastoi riitaa tai "piilovittuili". Siinä sitten kolmantena pyöränä kiva olla.

Ja sitten tämä sälli kenen lomatuuraajana toimin oli kenties paras! Kävi lomapäivinään kerran päivässä työpaikalla tekemässä minun hommia, eikä kuitenkaan ikinä antanut ymmärtää että olisin tehnyt hommat huonosti. Se eikai sitten viihtynyt kotonaan tms.
Palautetta ei myöskään koskaan voitu antaa kasvotusten, vaan jos oli jotain sanottavaa niin se kävi sanomassa sen päällikölle joka sitten kertoi mulle. "Hieman" ihmettelin tätä käytäntöä ja kysyinkin päälliköltä eikö aikuiset ihmiset voisi kasvotusten puhua..

Tämä samainen kaveri oli mm. kerran valittanut jostain muusta työntekijästä että hän ei tee riittävästi töitä, joten paikalle oli jouduttu kutsumaan jokin viranomainen joka mittasi tehdyn työn ja määrän. Tämä homma kusi kuitenkin omaan nilkkaan ja rajusti.

HUH että olikin vittumainen paikka. Jotenkin se ilmapiiri ja työpaikan yleinen tapa hoitaa asioita oli niin perseestä että alkoi omakin työmotivaatiokin laskea.

Originally posted by Arska
Minkä helvetin takia et voinut tulla klo 9 ? Ihan yleisesti melkein missä vaan tuollainen jatkuva myöhästely aiheuttaa yleistä vitutusta, myös toisissa työntekijöissä, saa kuvan että tyyppi luulee olevansa jotenkin erityisasemassa.
Ei pitäisi olla ylivoimaista raahautua sinne duuniin ajoissa, asia erikseen on jos on joku erityinen syy ja on sopinut tulevansa myöhemmin.
Itsellä oli kaverina tyyppi joka oli aina vähitään 15 min. :curs: myöhässä, vaikka ei ole "penniäkään kiinni" niin kyllä se alkoi jurppimaan, en kyllä asiasta koskaan alkanut kenellekään valittamaan.

Olen duunissa jossa ei ole niin tarkkaa töihin tuloaikaa, kunhan hoitaa hommansa hyvin. Ei mua ainakaan vituta yhtään jos kaveri tulee tunnin myöhempään duuniin kuin mä. Tiedän että hän on hommansa hoitanut ja on varaa pitää lyhempi työpäivä. Tämä toimii myös toiseen suuntaan eli jos on paljon hommia tullaan duuniin aikaisemmin ja lähdetään myöhemmin, ylityökorvaukset saadaan vapaina ei rahana. Just tällaiset toisten turhat kyttäämiset työpaikoilla pilaa työpaikan hengen ja sit alkaa "agentteja" kaikki turhat pikkuasiat jurppimaan eikä keskitytä siihe työntekoon täysillä:thumbs:

Originally posted by Neuvostoliitto
Olen duunissa jossa ei ole niin tarkkaa töihin tuloaikaa, kunhan hoitaa hommansa hyvin. Ei mua ainakaan vituta yhtään jos kaveri tulee tunnin myöhempään duuniin kuin mä. Tiedän että hän on hommansa hoitanut ja on varaa pitää lyhempi työpäivä.

Yksityisellä painetaan töitä niska limassa, kaupungin palkkalistoilla pidetään yleensä kahvitaukoa ja muita palavereita puolet työpäivästä...

:kippis1:

ääh

Ja liksat on sen mukaisia. Olisihan se ihan ok jossain kunnalla olla päivätöissä nukkumassa, mutta pitäis hommata toinen duuni illaksi että pärjäis noin finanssien puolesta.

Ns. ammattimulkkujen kanssa pärjää parhaiten, kun ei ole heidän kanssaan missään tekemisissä. Vältä heidän seuraa hinnalla millä hyvänsä(vaihda jopa osastoa tai työpaikkaa). Jos mulkku ei ole pomosi, älä koskaan noteraa häntä, älä puhu hänelle mitään jne. Kyllä hän yleensä pois kävelee.

Pomomulkku on vähän hankalampi tapaus. Kannattaa hoitaa työ niin, että ei ole juuri valittamista, jolloin hän ehkä kiusaa jotain muuta. Kannattaa harkita myös lievää perseennuolentaa eli naura hänen vitseilleen, ole samaa mieltä, ole mukava jne.

Kyllä oma kunnia pitää säilyttää jos saa joltain "työkaverilta" huonoa kohtelua. Oli kyseessä sitten esimies tai paikan pomo niin asiasta pitää pystyä keskustelemaan. Jos henkilökohtainen keskustelu ei auta niin ainakin itse vaihtaisin työpaikkaa ja sanoisin sen kaikille ääneen minkä takia....Onneksi nii ei ole tarvinnut tehdä. Mutta en kyllä vaihtaisi työpaikkaa jos kyseessä olisi samanarvoinen työntekijä. Pomon takia kylläkin...

Pomomulkun kanssa on aina olemassa yksi mukava vaihtoehto.
Jos keskustelu pomon kanssa asiallisesti ei jostain syystä suju...
:curs:

Kannattaa käydä keskustelemassa pomon esimiehen kanssa...
On yksi pikkuhitler ajettu talosta ulos tällä tavalla....
Parani työpaikan ilmapiiri kerta heitolla kun ei enää tarvinnut istua töissä paskat housussa...

Isolle pomolle juttusille

Kun mun pomo valehteli muille että suoriuduin huonosti työstäni ja olin muka alalleni täysin sopimaton löin isolle pomolle faktaa eteen ja mun oma pomo sai kuulla kunniansa. Sen jälkeen olen saanut huippu kohtelua omalta pomolta :D Onneksi mut siirretään toisiin mukavempiin hommiin huhtikuun jälkeen. Oma pomo simputtaa jatkossa jotain toista ja tekee sitä tälläkin hetkellä muille. Hänellä on selvästi mielenterveydellisiä ongelmia. Ulos ei voida heittää kun on luottamuspäälikkö ja ollut talossa 20 v. :worship:

mulla on töissä kaverit ja omistajat vähän niin kun samalla tasolla,
eli se yks on kyl omistaja mut tekee samaa kun muutkin.
ne mulkut löytyykin asiakkaista.
vaikka ne onkin "aina oikeessa" ja pitäis kohdella hyvin,ni tulee niille ihan suoraan haistateltua.
känniset asiakkaat tuppaa kähmiin ja kyselee törkeitä.on jopa huoriteltu.sillon saa vetää turpaan.
onkohan kellään muulla niin päin että asiakkaat ois niitä mulkkuja ja pomo se hyvätyyppi?

Jos työpaikalla on joku "kusipää" puhu esimiehesi/pomosi kanssa heti! Ei tuollasta käytöstä tarvi sekuntiakaan sietää!!!

Jos esimies/pomo ei auta niin on tietenkin muitakin "mukavia keinoja" jolla kusipäät kyllä vaikenee hyvin nopeasti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom