Motivointikisa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aqua
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Moi mimmit,
olen seuraillut sivusta pakkotoistoa jo monta aikaa, mutta omien viestien lähettely on ollut nollissa. Paljon tietoa olen kuitenkin saanut niin treenaamisesta kuin syömisistäkin. Salilla on tullut käytyä muutamien vuosien ajan, mutta aina into on lopahtanut ennen kuin kunnon tulosta on saatu aikaiseksi :(

Kavereitteni kanssa järkkäsimme laihdutuskisan, mutta se perustui vain painon laskuun ja ei sinänsä soveltunut minulle, kun en niinkään haluaisi seurailla painoa vaan peiliä (ja mittoja). Siinä kilpailussa laitoimme jokainen pottiin 50e ja tietty painomäärä piti saada laskemaan tiettyyn päivään mennessä. Potti jaettiin tavoitteeseen päässeitten kesken.

Pieni kisailu on tuntunut olevan itselleni paras motivaattori, mutta en ole keksinyt millaista kisaa pistäisin kavereiden kanssa pystyyn, kun heillä tuntuun olevan vain painotavoitteita, eivät niinkään käy salilla ja hae lihasta. Kyselenkin nyt 'kisailuideoita' teiltä mimmit :)

Olisiko mahdollista järjestää jonkinlaista kisailua täällä punttimimmien palstalla? (siis jos keksittäisiin millaista kisailua :) )
Saa sanoa jos idea on ihan :david: :)

-Aqua-

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vähän samoja aatteita. Itse mietin miten olisi projektin julkistus ja sitten "julkinen häpeä" jos ei homma suju. Jos olisi v.i.p. jäsen niin onko niissä treenipäiväkirjoissa joku semmoinen mihin ensin kirjataan tavoitteet ja suunnitelma ja sitten jälkeenpäin kelataan mikä meni oikein ja mikä meni väärin. Voisiko joku sanallisesti valottaa niin suoriutuisin rekisteröitymään.
Minulla olisi tavoite ja epämääräinen suunnitelmakin, jotain vaan toivoisin sitä pönkittämään ja jonkun kommentin muilta ja ehkä sillon tällön potkun pepulle. Naapurissa (siinä lähes ainoassa, asun korvessa ja viihdyn) on painonvartija, jolla kuopus samoja ikiä kun oma. Mutta kuten Aquan kavereilla, tavoite ja varsinkin keinot on vieraat ja yhteisprojekti ei ihan kolahda.

Treeni ja ravinto palstalla muistaakseni ketju "mikä on kova kunto" on mode Timba ja 2 muuta pistäneet skaban v.i.p. foorumille. Sellanen voisi kyllä motivoida, kun olisi muutama henkilö mukana. Vaan en sitten tiedä miten sitä tulosta analysoisi, mitoilla ja treenipäiväkirjalla. En minä ainakaan mitään poseerauksia osaa ja bodykin voisi näyttää surkuhupaisalta. Ehkä otan priva kuvat ja salaa vertailen niitä kovakuntoisiin mimmeihin Tarttis reksiteröityä...

Motivaation ei välttämättä tarvitse aina olla kilpailumuodossa.

Minä olen tehnyt niin, että olen kirjannut omat tavoitteet selvästi ja mitattavasti paperille ja laittanut eräpäivän. Sitten olen keksinyt "vivun", jonkin asian, jonka saan sitten kun tavoite on saavutettu. Ja mielellään sellaisen, josta saa myös "negatiivisen" tarvittaessa.

Viimeksi se oli pilgrimin korusetti, jota olin himoinnut jo pidemmän aikaa. Ostin sen kotiin (tämä on tärkeää, jotta se on konkreettista alusta saakka) ja laitoin sen pakettiin. Jos en olisi päässyt tavoitteeseen, olisin joutunut antamaan sen siskolle lahjaksi ja kertomaan miksi se sen saa.

Toinen hyvä on tavoitteen julkistaminen. Sitten on hiukan pakkoa, se kai idea noissa kilpailuissakin on. Sitten on tietysti raha. Laittaa vaikka jotain tiettyä tarkoitusta varten rahaa kirjekuoreen ja nimikoi päälle jonkin hyväntekeväisyysfirman (mielellään sellaisen jolle ei muuten antaisi rahaa). Sitten vaan antaa sen jollekin luotettavalle ja kertoo, millä ehdoilla sen saa antaa itselle takaisin. Muuten menee postiin... mutta joku 50€ ei varmaan oo rahavipuun tarpeeksi, ellei oo tosi köyhä. Sen pitää oikeasti kirpaista, jos rahat lähtee.

Tällä hetkellä mulla on vipupaketissa oxygenin uusin numero, jumppapallo ja ravintolaillallinen. Homma ei ole iso, niin vivunkaan ei tarvii olla. Kunhan vaan löytää sellaisia, joilla on itselle jotain merkitystä.

Totta on, että aina motivaatiota ei tarttis hankkia kisailulla, mutta itelle se on parhaiten toiminut, kun on jonkun kaverin kanssa tehnyt yhteispäätöksen tavoitteista. Itseään kun on niin helppo huijata ja sallia itelle pieniä lipsahduksia, kunnes kaikki on pilalla. Kaveria ei sentään kehtaa huijata, sillä se on toiminut!

Varmasti motivaatio alkaa nousta, kun lisää tulosta tulee. Nyt olenkin kirjoittanut paperille oman tavoitteet ja päättänyt, että joka sunnuntai-ilta suunnittelen seuraavan viikon ohjelman (sali ja aerobinen).

Olisi kuitenkin kiva kuulla, millaisia motivointikeinoja te mimmit olette käyttäneet, kun on tuntunut siltä, ettei salille jaksaisi nyt raahautua? Onko kellään ollut mitään kisailuja tai vedonlyöntejä motivaattoreina? :)

Tuntuu vähän hölmöltä kirjoitella tällaisia, kun viihdyn tosissaan salilla, mutta välillä tulee vaan kausia, jolloin salille ei vaan jaksa raahautua ja sit harmittaa... Välillä tulee sit hirveitä innostumisia ja voisin asua salilla :)

Mulla ei oikeestaan koskaan ole ollut mitään onelmaa motivaation kanssa. Järisyttävän hyvä olo ja omien tavoitteiden saavuttaminen, siinä ne on. Katos, kun tekee hommat TÄYSILLÄ, ja kunnolla, niin ei voi epäonnistua. Satsaat kaiken peliin, mikä ikinä tavoitteesi onkaan, ni sä tiedät, että sä onnistut. Sillon sä hokaat sen, että yksikin reeni, miljoonien joukosta, on osa sitä kokonaisuutta ja kuljettaa sua tavoitettasi kohti. Aina ei ole helppoa, mutta ei pidäkkään. Tavotteiden saavuttaminen vaatii T Y Ö T Ä, ja sä oot valmis tekemään sen, jos sä haluat TODELLA saavuttaa ne tavoitteet. Ei se vaadi mitään muuta motivaattoria. Sulla on vaihtoehtona joko onnistua ja saavuttaa haluamasi, tai epäonnistua. Valitse itse ja toimi sen mukaan :)
Ja se menee niin päin, että muita kyllä aina voi ja välillä kannattaakin huijata, mutta liian isoilla panoksilla pelaat, jos itseäsi alat huijaamaan, siitä jäät nimittäin ainakin kiinni. :)

Zone-sarja -42%
Mä ostin kaupasta itelleni motivaatiofarkut, kun alesta sai halvalla. Ne on 1 tuumakokoa liian pienet, mahdun niihin just ja just mut näytän trikoisiin survotulta vesisialta :D Jossain vaiheessa on suunnitelmissa mahtua niihin, kattoo nyt miten tää dieettailu etenee.

Mä saan joskus kans ihan hirveitä herkkuhimokohtauksia, ja silloin ei useimmiten kovin paljoa ajattele ennenkun on jo tunkemassa tavaraa suuhun. Aattelinkin tehdä itelleni esim. vaatekaapin sisäoveen sellasen motivaatioseinän, johon teippailisin kuvia tosi hyvässä kunnossa olevien mimmien vartaloista, ja sit joka kerta kun tekis mieli jotain hyvää, niin pakottaisin itteni kattelemaan sitä seinää ennenkun saan syödä mitään :evil:
Siinä kun kattelee timmien mimmien kehoja, niin voi olla että sais makeanhimoa hillittyä, tai ees pienennettyy niitä herkkumääriä.

Halo sanoi:
Mä ostin kaupasta itelleni motivaatiofarkut, kun alesta sai halvalla. Ne on 1 tuumakokoa liian pienet, mahdun niihin just ja just mut näytän trikoisiin survotulta vesisialta :D Jossain vaiheessa on suunnitelmissa mahtua niihin, kattoo nyt miten tää dieettailu etenee.
Aargh... :D Mä olin melkein avautua tästä asiasta tonne Huonoimmat ostokset (näitä ostoksia kadut) -threadiin. On meinaan tullu pari vaatekappaletta ostettua alennusmyynneistä tuolla "halvalla lähtee, mahdun näihin parin kuukauden päästä" -mentaliteetilla. Ja arvatenkin ovat jääneet jonnekin vaatekaapin perukoille käyttämättöminä... :rolleyes:

Sen sijaan paljon motivoivampaa mun mielestä on kun dieettiä on kulunut jo jonkun aikaa ja sattumalta kokeilee jotain vanhoja vaatteita, jotka suorastaan sujahtaa päälle! :hyper:

Musta teki entisen kotipaikkakunnan paikallislehti kisajutun tossa heinäkuussa, niin se on pitäny motivaatiota yllä jos se on dieetillä horjunut. Siellä kun käy niin kaikki kyselee että miten on menny. Jos ei edistyis niin prkl! En mä kyllä tykkäis kuulla sellasta et porukka pääsee puhumaan jotain "noniin ei se mihinkään pystyny"....
Toisaalta tuo lehtijuttu on myös lisänny paineita. Lehdessä töissä oleva kaveri vaan halus välttämättä tehä sen ja mä ajattelin että mikä ettei...:)

edit: Annie Stark puhuu RAUTAISTA TOSIASIAA!!!!! :rock: :worship:

Emmah sanoi:
Aargh... :D Mä olin melkein avautua tästä asiasta tonne Huonoimmat ostokset (näitä ostoksia kadut) -threadiin. On meinaan tullu pari vaatekappaletta ostettua alennusmyynneistä tuolla "halvalla lähtee, mahdun näihin parin kuukauden päästä" -mentaliteetilla. Ja arvatenkin ovat jääneet jonnekin vaatekaapin perukoille käyttämättöminä... :rolleyes:

Mä en ole siis ainoa, joka tekee näin :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
KatiP sanoi:
Jos olisi v.i.p. jäsen niin onko niissä treenipäiväkirjoissa joku semmoinen mihin ensin kirjataan tavoitteet ja suunnitelma ja sitten jälkeenpäin kelataan mikä meni oikein ja mikä meni väärin. Voisiko joku sanallisesti valottaa niin suoriutuisin rekisteröitymään.
Minulla olisi tavoite ja epämääräinen suunnitelmakin, jotain vaan toivoisin sitä pönkittämään ja jonkun kommentin muilta ja ehkä sillon tällön potkun pepulle.

Kunkin treenipäiväkirja on ihan normaali threadi, sinne voi kukakin kirjoitella mitä haluaa julkisesti jakaa muiden tietoon. Itse omaani luettelen kunkin treenin liikkeet, sarjat,toistot ja painot. Myös kaikki aerobiset ym. laitan ylös. Toiset kertoo laajemmin kunkin treenin tuntemukset ym. ym. Mitä mieleen juolahtaa! Toisten päiväkirjoista saa hyviä vinkkejä omaankin treeniin!

Itse aloitin vuoden kestävän "30"-projektin kesällä ja sen vuoksi kirjaan kaiken ylös päiväkirjaan, toki treenivihkokin kulkee mukana, mutta voin sitten myöhemmin tarkastella aikaansaannoksiani siistimmässä muodossa täältä.
Itse loin juuri tämän projektin itselleni motivaattoriksi, on joku kunnon tavoite mihin pyrkiä. Ja kun projekti on vielä tällä tavoin "julkinen", sekin tietysti potkii etiäpäin! Salilla kyllä jaksan käydä, mutta selkeä tavoite auttaa pitämään homman kasassa ja motivoi eteenpäin.

Yleisesti Pakkiksen lukeminen pelkiltään jo motivoi minua. Ja tietenkin nuo punttimimmien kuvat motivoivat kummasti!! :D Eli äkkiä vaan vipiksi!

Totta! Pakkiksen lukeminen motivoi :) Ja sillä minäkin (hiljainen taustalla eläjä) aloin VIPiksi, että pääsee katsomaan punttimimmien kuvia ja kenties joskus lisäämään sinne myös oman kuvani.

Tulin juuri salilta ja on se ihan kiva tehdä peilin edessä vaikka hauista, kun näkee, että on treenistä osa mennyt perillekkin :) Tulokset motivoi, kuten täällä on jo puhuttu! Siis lisää tulosta ja sitä kautta lisää motivaatiota :whip:

Helga sanoi:
Mä en ole siis ainoa, joka tekee näin :D

Arvatkaa mimmit millasia ostoksia mä oon tehnyt viime aikoina? Eikä lopu tähän...

Sori, taas tätä edit-syndroomaa.

Mulle paras tapa motivoida itseä tommosilla kilpailuilla on asettaa joku uhkasakko repsahtamisesta. Karkkilakkojen kanssa toimii kuin häkä, mitään laihisjuttuja en oo koittanut kun dieettiin oli muutenkin motivaatiota. Mutta näin tämmösenä aikana kun on tavallaan "lupa" syödä herkkujakin, pysyn niistä parhaiten erossa lyömällä vetoa. Esim. kaverille luvattu 100e jos menen syömään karkkia auttaa kummasti pysymään sieltä karkkihyllyltä pois (siis tietenkään kaveri ei mulle joudu mitään maksamaan jos en sorrukaan). Tuo ei tosin toimi jos on epärehellinen.

Tossa juhannuksen jälkeen tosin -Mintun- kans meillä oli hyvä veto... ilman karkkia elokuun alkuun tai toinen saa 150e! Eipä tullu kummallakaan syötyä. Tää oli eka kerta kun veto oli molemminpuolinen ja sekin näköjään toimi :) Enkä itseasiassa ole vieläkään syönyt yhtään karkkia!

Annie Stark sanoi:
Mulla ei oikeestaan koskaan ole ollut mitään onelmaa motivaation kanssa. Järisyttävän hyvä olo ja omien tavoitteiden saavuttaminen, siinä ne on. Katos, kun tekee hommat TÄYSILLÄ, ja kunnolla, niin ei voi epäonnistua. Satsaat kaiken peliin, mikä ikinä tavoitteesi onkaan, ni sä tiedät, että sä onnistut. Sillon sä hokaat sen, että yksikin reeni, miljoonien joukosta, on osa sitä kokonaisuutta ja kuljettaa sua tavoitettasi kohti. Aina ei ole helppoa, mutta ei pidäkkään. Tavotteiden saavuttaminen vaatii T Y Ö T Ä, ja sä oot valmis tekemään sen, jos sä haluat TODELLA saavuttaa ne tavoitteet. Ei se vaadi mitään muuta motivaattoria. Sulla on vaihtoehtona joko onnistua ja saavuttaa haluamasi, tai epäonnistua. Valitse itse ja toimi sen mukaan :)
Ja se menee niin päin, että muita kyllä aina voi ja välillä kannattaakin huijata, mutta liian isoilla panoksilla pelaat, jos itseäsi alat huijaamaan, siitä jäät nimittäin ainakin kiinni. :)
Annie KIITOS :worship:
Olet juuri pelastanut mut mässyputken alkamiselta (tai no se alko jo, mut nyt se loppu ku seinään). Sää oot kyllä ihan korvaamaton. :haart:

Faidra sanoi:
Tossa juhannuksen jälkeen tosin -Mintun- kans meillä oli hyvä veto... ilman karkkia elokuun alkuun tai toinen saa 150e! Eipä tullu kummallakaan syötyä. Tää oli eka kerta kun veto oli molemminpuolinen ja sekin näköjään toimi :) Enkä itseasiassa ole vieläkään syönyt yhtään karkkia!

Hehee..tämä tyttö kyllä tarvitsisi uuden vedon! Karkkeja elokuun jälkeen on mennyt, mutta onneksi kuitenkin kohtuudella:) Mutta tosiaan 150e:n veto toimi! Karkkilakko oli myös ikään kuin pieni kisa hyvää ystävää vastaan, repsahtaminen olisi tarkoittanut samaa kuin kisan häviäminen..ja semmoinenhan ei olisi tullut kuuloonkaan :D

Onhan se niin, että jos motivaatio jonkun kilpailun varassa vaan on niin aika köyhältä kuulostaa. Itse kisa-ajatusta ajattelen "vertaistukena", muuten helposti tuntuu että muilla menee niinkun US-elokuvissa, 155 cm 80 kg huonohampainen maantienvärinen pullero alkaa treenata ja sitten pääsee joukkeeseen kapteeniksi ja on 3 kk päästä 170 cm hyvähampainen 65 kiloinen tumma kaunotar säteilemässä jossain palkintojen jaossa. Rahamotivaattoriksi pitäs olla vaikka puolen kuun palkka... ja sitten kun sen saisin, niin alkaisin pihdata ja ostaisin lapsille talvikengät.

Kiiton Gippinille treenipäiväkirjan kommentoinnista, vipiksi kai pikkuhiljaa alan suunnistaa. Nyt on kalenterin reunassa hiljalleen pitenevät juoksentelut niin aina voi tarkistaa että todella vähästä alkoi.

-Minttu- sanoi:
Hehee..tämä tyttö kyllä tarvitsisi uuden vedon! Karkkeja elokuun jälkeen on mennyt, mutta onneksi kuitenkin kohtuudella:) Mutta tosiaan 150e:n veto toimi! Karkkilakko oli myös ikään kuin pieni kisa hyvää ystävää vastaan, repsahtaminen olisi tarkoittanut samaa kuin kisan häviäminen..ja semmoinenhan ei olisi tullut kuuloonkaan :D
Kun mulla alkaa dieetti marraskuussa niin voidaan lyödä vetoa ihan mistä vaan!

Ei vaan... miten ois maanantaista lähtien syyskuun loppuun ja sortuja ostaa toiselle 150e lahjakortin Sport-Heavyn kauppaan (BetterBodiesin uusi mallisto on tullut :kuola: ..ja jos ei sorru niin saa käyttää itse sen 150e, saahan saahan saahan???)?

Jos kerta uusi veto vedetään niin sit viikonloppuna on pakko ihan periaatteesta syödä edes vähän karkkia!

ps. Ikävä sua ystäväiseni! :love:

Faidra sanoi:
Kun mulla alkaa dieetti marraskuussa niin voidaan lyödä vetoa ihan mistä vaan!

Ei vaan... miten ois maanantaista lähtien syyskuun loppuun ja sortuja ostaa toiselle 150e lahjakortin Sport-Heavyn kauppaan (BetterBodiesin uusi mallisto on tullut :kuola: ..ja jos ei sorru niin saa käyttää itse sen 150e, saahan saahan saahan???)?

Jos kerta uusi veto vedetään niin sit viikonloppuna on pakko ihan periaatteesta syödä edes vähän karkkia!

ps. Ikävä sua ystäväiseni! :love:

I´M In! :hyper:
Pistetäänkö vielä paremmaksi: maanantaista lähtien lokakuun loppuun. Muuten samalla vedolla, mutta jos ei sorru niin rahaa ei vain saa vaan se PITÄÄ itse käyttää treenivaatteisiin? :D

Ja tänäviikonloppuna ihan vähän karkkia!

ps. Iso ikävä myös sua ystäväiseni! :haart:

-Minttu- sanoi:
I´M In! :hyper:
Pistetäänkö vielä paremmaksi: maanantaista lähtien lokakuun loppuun. Muuten samalla vedolla, mutta jos ei sorru niin rahaa ei vain saa vaan se PITÄÄ itse käyttää treenivaatteisiin? :D

Ja tänäviikonloppuna ihan vähän karkkia!
Enpä syönyt karkkia tänä viikonloppuna, mutta eiköhän anneta mennä: Lokakuun loppuun ilman sokerihumalaa tai postissa tulee toiselle 150e lahjakortti Sport-Heavyn kauppaan. Sit mulla on viikko aikaa ennen kisadieetin alkua seikkailla karkkihyllyjen välissä, hohoo.

Ja kyllä kiitos, mielelläni käyttäisin sen 150e ihan omin päin myös ;) Pitäisköhän laittaakin se jo toiselle tilille valmiiksi odottamaan... täältä tullaan, uudet jazzhousut!

No niin muut mimmit, alkakaas vetää niitä vetoja niin saadaan vähän oikeeta vipinää tähän threadiin :D

Faidra sanoi:
No niin muut mimmit, alkakaas vetää niitä vetoja niin saadaan vähän oikeeta vipinää tähän threadiin :D

Voiko liittyä joukkoon? :)

Mä en vaan osaa olla totaalikarkkilakossa, ellei siinä oo jotain vipua tai vetoa mukana... Ja koskeeko toi pelkkiä karkkeja vai kaikkia herkkuja? Jätskin nimittäin ajattelin itselleni sallia :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom