Motivointia liikkumiseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Melinaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei laittakaas vinkkejä, miten saisi motivoitua itseänsä liikkumaan paremmin?! Jotenkin tuntuu tuo sohva vetävän hieman liikkaakin puoleensa :/

Hei laittakaas vinkkejä, miten saisi motivoitua itseänsä liikkumaan paremmin?! Jotenkin tuntuu tuo sohva vetävän hieman liikkaakin puoleensa :/

Ei kukaan sitä motivaatiota pysty ulkopuolelta syöttämään, jollei sulla ole mitään syytä aktivoida itseäsi. Jos niitä syitä löytyy, niin keksi keinoja itsesi säännölliseen muistuttamiseen niistä. Katsele vaikka riittävän usein peiliin ja pistä vaaka sen sohvan eteen.

Myyt sohvan pois.

Ei vaines, mutta on siinä ripaus tottakin - jos ei ole mitään tekemistä kotona niin tulee helpommin lähdettyä lenkille. Äärimmäisenä keinona siis viihdykkeet pois käytöstä.

Lue Pakkista, mielellään muita kuin kokkausketjua.

kolottaako kylki tai selkä kun makoilee. makoilua voit harjoittaa taatusti pitempään jos olet paremmassa kondiksessa. olen salilla käynyt aktiivisesti en tietenkään sen takia että voisin makoilla vaan siksi että on kiva olla vähän vahvempi huomenna kuin mitä eilen oli. kivana lisänä kuitenkin tullut lepokestävyyttä, makoilin tuossa oikeastaan n.kymmenen päivää käymättä ulkona, pelaillen, lueskellen ja suunnitellen tän vuoden treenejä, duuneja etc kalastushommia. eilen taas aloitin kovan treenin.

Mikä on sun tavoite ? Pitää olla selkeä, mitattavissa oleva, tavoite, kuten laihtua viisi kiloa tai saada 5 kiloa lihasta. "kiinteytyminen" ei ole kunnon tavoite. Kun päämäärä on selkeä, niin toteutus on aika suoraviivaista. Tekee vain mitä tarvitaan tavoitteeseen päästääkseen.

Helppohan tähän on listata että mikä meitä muita motivoi, mutta kukaan ei sua sun puolesta motivoi. Joko sulla on syy lähtä sinne salille tai urheilla jotenki muuten, mutta jos ei vaan kiinnosta, niin ei kiinnosta. Siksipä koita ite miettiä vähän niitä asioita, että minkätakia urheilisit.

Liiku itsesi takia - tee se, koska kunnioitat itseäsi. Mulla oli viime talvena ongelmia selän kanssa ja röntgenkuvissa näkyi selässä pientä vinoutta, mutta kipu oli tod. näk. nopean kasvun syytä kun vatsa-/muut lihakset eivät pysyneet kasvussa mukana. Tämä toimi hyvänä motivaattorina - jos selän vinous joskus pahentuu, olenpa silloin mahd. hyvässä kunnossa. Rutiiniutuminen (vakiotreenipäivät esim.) auttaa myös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tossa mitä damag 3 sano, niin osalti on toutettu hommaa, noh sohvan pistin kyll vaihtoon, mut hommasin sit kyll paremman tilalle, mut täällä kämpillä mulla ei oo esim televisoita, en yksin kertaisesti oo halunnut sitä hommata tänne, vaikka monet ovatkin sitä ihmetelleet ja tarjonneet mulle sellaista. Mutta kun en nää siinä mitään hyötyä...
Tai kun sitä tv.tä alat katselemaan niin sä jumitut siihen aivan täysin ja sit katsotaan kaikkia mahdolliset ohjelmat kiinnostivat tai eivät. Nyt on siin mielessä vaan paha, että tää tietokone on ottanut tonn tv aseman.. Täällä sit tulee vuorostaan pyörittyä illatpitkät..:/

Tossa jossain vaiheessa mietinkin sitä, että kuinka paljon mulla on aikaa siintä kun pääsen töistä ja ennenkun meen nukkumaan.. Ja se on reilu 5h siis kaikki ruokahommelit ja kotimatkat yms sisältyy tähän, mutta ei se sinällään tunti päivittäi ole paha ehkees pistää liikuntaan tai ylipäätänsä tehdä jotain.. :/ Mutta tuntuu että se on niin vaikeeta päästä lähtemään liikenteeseeen..

Zoroasterix itse itseassa huomasin että kun olin tossa puoltooist viikkoa reissussa, eikä tullut työnpuolesta liikuttua, niin nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan ja paikkoja kokottamaan kun ei ole tullut sitä liikuntaa tehdyksi mitä pitäisi. Ja sen siis todella huomaa että se liikunta on oikeasti tärkeätä ja se pitäisi saada päivittäiseksi, eikä se ole sellaista tehdään yhtenä päivänä jotain ja viikko ollaan ja sit ehkä viikkonpäästä jotain. Vaan että se olis sitä viikottaista toimintaa...

Tavoitteet:

-peruskunnon nostattaminen -> tähänkin muuten sellainen homma että en nyt hommannut bussilippua vaan kävelen päittäin töihin puolituntia per suunta 3x viikko
- kiinteyttäminen -> kroppa bikini kuntoon
- notkeutta ja taipuisuutta

Eli käytännösssä katsoen haluan olla niin sisäisesti kuin ulkoiseskin hyvässä kunnossa. :) Ja siis halu on kova, siis haluan tehdä sitä ja haluan tehdä tätä ja näyttää just sellaiselta malleina toimivalta hyvä kroppaisena naisena, joka keikistelee tuolla bikineissään ja näyttää niin sairaanmoisen hyvältä.

Kirjastosta käynkin jatkuvasti hakemassa jonkun uuden treeni tai ravinto oppaan, mutta monesti se jää vain hetken huumaksi ja sittten taas homma lösähtää ihan täysin.

Nyt tämän vuoden tavoitteeksi otinkin että päivittäin liikun jotenkin, on se sitten muutaman vatsalihas liike tai sitten pitkä lenkki tai joku muu, niin että saisin tätä lähdettyä liikenteeseen.. :)

Okei kun alkaa miettimään niin nuo mun tavoitteet on aikas ympärit pyöreitä.. siis että niistä ei siis silleen huomaa että onko muutosta tapahtunut puoleen jos toiseen vastakun jonkun ajan päästä kun vaatteet istuu paremmin ja sillee, pitäis kyll ihan mitata päästä jalkoihin kroppa siis kriittiset pisteet niin näkee parhaiten ne tulokset :)

Iske joku mies ja mies antaa sitten "porkkanan" hyvistä suorituksista ;D :pano:

Oikeasti, niskasta itteä kiinni, kun tuloksiakin alkaa tulemaan niin motivaatiota ei enää tarvikkaa ku tulokset näkyy ja on hyvä olo henkisesti ja fyysisesti. Aluksi vaikeaa mutta kyllä se siitä. Terveet elämäntavat suunnittelet itsellesi ja pienin askelin etenet. Ja mitä tuohon sohvaan tulee, niin mietippä sitä, että onko se sohvalla vietetty aika oikeasti niin hyödyllistä, että sielä kannattee loikoilla. Vietä mielummin aikaa vaikka kavereitten kanssa, ja suunnitelkaa kuntoilua yhessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom