Motivaation löytämiseen vinkkeä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FinMe
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itse olen kyllä hyvin selkärangaton. Ruokapuoli pettää, jos jokin. Nyt tosin en ole reenannut, kun perjantaina viimeksi. Tosin olinkin sairaana ja vieläkään ei ole sellanen olo, että huvittaisi lähtä punttaamaan.

Nyt vähän yli vuoden käynyt salilla. Painoa pudotin 90kg -> 74kg. Nyt vähän ennen joulua pääsinkin bulkille ja nyt ollaan tossa 82kg:n tietämissä. Kehitys on ollut aika näkyvää ja itsetunto on kohentunut huomattavasti. Itsellä juuri tuo auttaa viemään minut salille, samoin halu kasvaa.. tai... yksinkertaisesti tulee jo laiska olo, jossei käy :)

Mielestäni juuri paras motivaattori olisi katsoa muita isompiaan ja ottaa jokin päämäärä :)

Vähän menee homoeroottiseksi jos motivaatio pitää etsiä katsomalla puolialastomia äijiä lehdistä/nauhoilta/kisoista :)

Itseä lähinnä motivoi kun näkee aliravittuja-puuhelmi-poikia, tulee sellainen olo ettei tuon näköinen koskaan. Vaikken nyt paljoa heistä eroa :-( Mutta ainakin yritetään.

FinMe sanoi:
Alkaa pikkuhiljaa potuttamaan allekirjoittaneen heikko luonne, kun mikään ei tahdo pysyä mallissa suunnitellulla tavalla.

Treenikään ei tahdo soveltua...
Mitä jos lopettaisit tuon heikon luonteen. Päätät, että käyt 3-4 kertaa/vko punttiksella ja PIDÄT sen päätöksen. Joku viikko voi jäädä yksi kerta väliin, mutta sitten seuraavalla viikolla käydään yksi ylimääräinen kerta. Päätä viikon alussa minä päivinä menet salille ja silloin menet: pakkaat kassisi ja lähdet.

Älä keksi tekosyitä: väsyttää, lihakset kipeinä, pitkä päivä töissä ym.

Itsellä oli 5 vuotta sitten tilanne, että päätin käydä vähintään 3 kertaa/vkossa salilla ja sen olen pitänyt.

Vaikea sitä motivaatiota on varmaan mistää löytää jos halua ei oikeasti ole.
Kalenteriin ylös vain päivät ja ajat jolloin _pitää_ salille mennä.

Ruokapuolella mulla toimii motivaattorina se, että pidän viikossa yhden päivän, jolloin annan itselleni luvan syödä kaikkia himoitsemiani herkkuja. Tosin mulla on käynyt nyt niin, että kun sitä herkkujen ahmimista on koko viikon odottanut, niin ei ne sitten enää kuitenkaan maistukaan, kun tietää niiden vaikeuttavan kehitystä.

Kasaa nyt vaan ne viimeiset itsekurin rippeet, niin kyllä sä alkuun pääset! :whip:

Mulla ainakaan tuuppaa tulemaan noita motivaatioongelmia kun on jättänyt salipasseja väliin, ja/tai kun kehitys ei ole sitä mitä odottaa. Molempiin olen huomannut parhaaksi ratkaisukeinoksi paneutumaan enemmän (= lukemaan pakkista, ja muita treenifoorumeita) ja lisäämällä puita pökköön. Enemmän ja kovempaa treeniä, syömällä paremmin ja seuraamalla tiukasti kehitystäni ja asettamalla tavoitteita jotka pystyn tavoittamaan. Helposti laittaa aivan liian korkeat tavoitteet kun lukee joistakin geenihirviöistä joiden kehitys on hurjaa (esim. pakkiksella :))

Välillä tekee toki hyvä myös miettiä muita asioita ja pohtia onko motivaation puuttuminen kiinni muusta kuin itse treenistä.

Ponipeikko sanoi:
Vaikea sitä motivaatiota on varmaan mistää löytää jos halua ei oikeasti ole.
Kalenteriin ylös vain päivät ja ajat jolloin _pitää_ salille mennä.

Ruokapuolella mulla toimii motivaattorina se, että pidän viikossa yhden päivän, jolloin annan itselleni luvan syödä kaikkia himoitsemiani herkkuja. Tosin mulla on käynyt nyt niin, että kun sitä herkkujen ahmimista on koko viikon odottanut, niin ei ne sitten enää kuitenkaan maistukaan, kun tietää niiden vaikeuttavan kehitystä.

Kasaa nyt vaan ne viimeiset itsekurin rippeet, niin kyllä sä alkuun pääset! :whip:

Olen samoilla linjoilla! Kannattaa ottaa jokin tavoite ja syy sille MIKSI treenata ja miksi hillitä makeanhimoa. Sellainen"tahdon olla kesällä rantakunnossa" on monille ehkä hieman turha tavoite, mutta joillakin se varmasti toimii.
Onko elämässäsi tulossa eteen jotain tärkeää, mikä voisi motivoida treenaamaan? Tai onko sinulla mahdollisesti ystävää, jonka kanssa voisit treenata yhdessä? Kun on sovittu, että yhdessä mennään salille, niin silloin ei tule niin helposti jäätyä kotiin sohvalle! :)

Toivottavasti löydät motivaation! :thumbs:

Tottakai salillakäymiseen löytyy näennäisiä motivaattoreita, kuten mainitsemanne kesäkunto, voimien kasvu ja sensellaiset asiat. Tuskin kukaan tekee mitään vain tekemisen takia.

Ongelmaksi muodostuu tavoitteiden kaukaisuus, On aivan eri asia suunnitella, että kyllä sitten on helmee kun on patti ja huomenna tai ens maanantaina alotetaan tosissaan. Helppoahan se on silloin kun sen eteen ei tarvitse mitään tehdä. Deadlinen lähestyessä/alkaesssa alkaa aiemmin mainitsemani potutukset ilmaantua.

Ongelmaani ei varmasti ole mitään 100% ratkaisua ja muutoksen täytyy tapahtua pään sisällä. Toki homma kusee jo siinävaiheessakin kun vuosaaren urheilutalon salilla tepastelen ja kavereilla ei liikene rahaa salillakäymiseen, niin yksin joutuu sinnitellä. Toinen minkä oon huomannut, on turhan pitkä matka salille 25 minuuttia yhteen suuntaan vain salin hinnan takia jonka nostivat 20--->30 euroon /kk Sorsivat köyhää opiskelijaa 8( Täytyy katella jo tuonne liikuntamyllyn suuntaan...life sucks and then you die.

Mulla toimii tuo peili myös hyvin. Sitä kun katselee niin muiistaa miltä sitä näytti viime vuonna samaan aikaan. On kuva siitä todisteena ja se motivoi kun näkee mitä on saanut aikaan. Toinen hyvä motivaattori on treenipäiväkirja. Ensimmäiset sivut kertoo karua totuutta. Mikään ei noussu, mitään ei saanut aikaan, motivaatio oli hukassa. Sinnikkäästi kun vaan käy ja täyttelee tuollaista kirjaa niin näkee myös oikeasti oman kehityksen. Ja se jos mikä on motivoivaa. Vaikka peili ei kaikkea aina näytä, on päiväkirjassa hyvin muistissa mitä on ollut, ja suunta on oikea. Niskasta mies itseäs kiinni ja sinne salille. Siellä kaveria tarvita, on ainakin vähemmän asiaa kenellekkään ja enemmän toimintaa. :thumbs:

Mulla motivaatio kohoaa esim. kattomalla Ronnien treenivideoita, käymällä fitness ja body -skaboja pällistelemässä, tekemällä aina välillä kunnon suunnitelmia ja välitavoitteita. Myös sellainen hyvä sali motivoi, jolla on muitakin tosissaan treenaavia ja jossa viihtyy. Eikä sellainen, jossa mummot istuu laitteissa juoruamassa, kuten allekirjoittaneella. Hyvä treenikaveri auttaa myös motivaation ylläpitämiseen, joka allekirjoittaneelta puuttuu. Onhan näitä.

Onpa mullakin treenimotivaatiossa hakemista ja paljon. Ongelmana on näillä geeneillä sen lihasmassan hankinta. Kun ei ole saatana varaa syödä niin paljon kuin pitäisi. Pitäisi jaksaa syödä aivan tolkuttomasti ja treenaa sikakovaa koko ajan. Niin vois saada pari kiloo lihaa vuodessa. Läskiä ei oo eikä näköjään tulekaan ja rantakunnossa periaatteessa oon aina, mutku pitäis sitä kokoa saada...
Vaikeeta on joo... ;)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä olen kanssa sitä mieltä että jos salitreeni ei kiinnosta niin ei sinne ole järkeä lähteä väkisin. Kannattaa harrastaa sellaisia asioita jotka ovat itselle mielekkäitä.

Kyllähän tästä pikkuhiljaa jo alkaa mieli rautaa nostella, kiitos siitä.

Saliharrastus on moniin muihin lajeihin verrattuna kuitenkin suhteellisen helppoa ja nousujohdanteista harrastamista, ja ilmapiiri on yleensä miellyttävä. Ihminen ei mielestäni voi harrastaa sitä mitä haluaa, sillä monen kohdalla se veisi ennenaikaiseen hautaan, no tosiasiassa sohvaperunoidenkin olisi hyvä välillä pyöritellä itseään.

Tärkeätä olisi jotenkin pakottaa itsensä salille silloinkun on niitä tekosyitä. Kaikilla on niitä päiviä, jolloinka ei huvita. Tärkeimpiä treenipäiviä on ne jolloinka menit salille ja ylitit itsesi. Tällöin tulee sitä henkistä kasvua, jota treenaaminen parhaimmillaan antaa.

Syitä, jolloinka EI pidä mennä salille on mm.: sairaus, ylikunto, perhe jne syyt, paha krapula..

Yksi parhaista motivaation lähteistä on jatkuva kehittyminen ja näkyvät tulokset ja niiden mittaaminen. Siihen auttaa hyvä treeni ja ruokavalio. Aikamoinen itseään vahvistava kehä...

Hyppää mukaan. Kehityt varmasti. You Can Do It.

Niin ja voi vaihtaa maisemaa jos se hikinen ja haiseva peilitön koppi, jonka ainut penkki on aina varattu ei enää motivoi. On auttanut mulla.

Lue amerikkalaisia kehonrakennuslehtiä. Varsinkin niitä kolumneja kannattaa lukea. Kicks ass, man. :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom