Motivaatio kateissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cipoo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Treenaatko mahollisesti liikaa ton 2 viikon aikana?

Veikkaan tätä samaa, höystettynä vielä sillä että salikerrat ovat liian rankkoja ja treenaaminen ei varmaan tunnu niin kauhean mukavalta. Lääkkeeksi pudottaisin treenipainoja ja hakisin saliharrastusta ennemminkin siltä pohjalta että käy muutaman kerran viikossa rennosti salilla ilman mitään tavoitteita.

Toisin sanoen, treenaa niin kevyesti kuin haluat, kunhan treenaat säännöllisesti. Kun treenikärpänen iskee niin painot nousevat itsestään. Pohjatavoitteena jokaisella saliharrastajalla on varmasti se parempi fyysinen kunto, joten on turha asettaa itselleen suoritusvaatimuksia heti alkuun. Ennemminkin on parempi lähteä liikenteeseen rennosti ja siten että harrastus on mukavaa - kyllä ne muskelitkin sieltä ilmaantuvat.

Monella tuntuu kyllä olevan kiire suorittaa ja saada tuhdit tykit, mitä lie. Tämä on vähän sama asia kun menee karateseuraan saadakseen mustan vyön - sitäkään ei yleensä saavuta jos se on ainoa syy käydä treeneissä.

Itsellä meinaa olla vähän samaa vikaa, tosin treenijaksot kestää vähän pitenpään kuin pari viikkoa. Salikortin kun ostaa, niin jo sen hinta ajaa treenaamaan ihan kiitettävästi :D Ilmaiselle kunnan salille lähteminen onkin jo työn takana.

Treenikaveri olisi kyllä hyvä olla, olisi joku joka potkii eteenpäin silloinkin kun ei motivaatiota löydy tarpeeksi.

Ja noi "ehkä tää ei oo sun juttu" -kommentit varmaan jeesaa tosi paljon :jahas:

Ja noi "ehkä tää ei oo sun juttu" -kommentit varmaan jeesaa tosi paljon :jahas:

Ei ehkä jeesaa mut tuskinpa tässä jeesaa mikään muukaan. Kun tässä ei ole kuitenkaan kyse mistään väliaikaisesta motivaatiopulasta vaan siitä, että sitä motivaatiota ei ole alkuunkaan. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.

Kyllä se motivaatio ja halu lähteä treenaamaa lähtee ihan itsestään, ei sitä millään kepulikonsteilla voi saada. Et ehkä säännöllinen treenaaminen ei vaan ole ketjun aloittajan juttu.

Totuttelua kaikki uudet elämäntavat vaatii, kyl mä muistan ku aikoinaa ku alotin nostelemaan, ni aika tuskaahan se oli, jotenkin vaan siihen on tässä tottunut, ja enää ei osaa oikein rajottaa vaan 4 kertaan viikossa.. Muistan ku joskus 8 luokalla innostuttii nostaa :david: penkkiä aina 2 viikkoa ja sitte monen kuukauden taukoa, sitte pari kolme viikkoo nostelua jne. Intissä sitte jotenki puras paljo enemmin, lukiossa pysty just parhaimmillaa nostelee 3-4kk putkee.. Niin vaan ihmiset muuttuu, ja niinku sanoin, ni kun totuttelee vaan käymään, niin saattaa ajan päästä huomata että jes, täähän on tosi kivaa.

Kannattaa asettaa tavoitteita, silloin ainakin mulla pysyy motivaatio iha "Topissa" ja sit jos on treenikaveri, ni pitää pieniä kisoja, vaikka kummalla on paremmat tulokset vuodenloppuun yms. Sillo se on hauskaa treenata, ku kattoo kaverin ilmettä, ku se pistää kaiken peliin, ni sit haluu pistää paremmaks- Treeniki on sillo tehokkaampaa, ku testosteroni virtaa :D

motivaatio kateissa!

Joo eli oon tällänen kohta 17v juippi ja pitäs saada salimotivaatio takasi! Oon viimevuoden puolella treenannut kesää lukuunottamatta melko ahkerasti, ja motivaatiota riitti. Mutta nyt vuoden vaihteessa motivaatio katos tyystin : / Ongelmana on oikeastaan kun tuleen kotiin, niin en meinaa saada enään aikaseksi salille lähteä. Eli nyt jotaki kiksei et pääsen taas siihen makuun! Ennen koulun jälkeen menin suoraan salille, siitä tuli oikee rutiini homma. Nykyään tulen neljän aikaan kotiin ja oon niin väsyny ettei enää tuu lähdettyä.. Ärsyttää iha itteensäkin että päästi irti tosta treenaamisesta, mutta kohta se alkaa taas.. Väkisinkin! :curs: neuvoja neuvoja!

Syöt hyvin tunnin, pari ennen treenia ja just ennen treeniä jonkinlainen laturi, niin jaksaa painaa salilla. Motivaatio on varmasti parempi kun on energiaa treenata.

Tuo jo mainittu treenikaveri on hyvä keino, mukavampi treenata kun voi samalla hiukan jutella kaikenlaista ja hyvä treenikaveri kannustaa ja valaa uskoa treeniin. Helpommin ainakin itse teen sarjat loppuun kun on se treenikaveri siinä vieressä, ei kehtaa niin helposti antaa periksi.

Hyviä motivaattoreita on myös erilaiset treenivideot. Niistä kun kattelee miten isot miehet treenaa ja ottaa ehkä jotain uusia liikkeitä omaan ohjelmaan niin homma on mukavampaa.

Kannattaa myös ottaa käyttöön sellainen treenijako, jossa keho on jaettu useammalle päivälle. Siten aina joku päivä on se lempipäivä, jota oikein odottaa ja motivaatio on hyvä. Tosin varjopuolena on sitten se inhokkipäivä, joka pitää vetää sisulla...

Ja kuten mainittu, kehitys tuo myös lisämotivaatiota, eli kun jaksaa treenata jonkin aikaa sisulla ja kehitystä alkaa tulla, tulee myös motivaatiota.

Ja ehdottomasti pois kotoa treenaamasta, ei ole ihme jos kotona on penkki autotallissa, ettei sinne tule mentyä. Kunnon sali kunnon laitteilla on ihan must, ainakin omasta mielestäni!

Kiitos vastauksesta, varmasti oli apua ja loi uskoa! :) Pitäis varmaa yrittää saada pitemmät yöunetkin, siinähän se lihaskin kasvaa.. Mutta eiköhän tää tästä, vieläku saan jostaki uuden ohjelman joka antaa taas lisää intoa :D

Syöt hyvin tunnin, pari ennen treenia ja just ennen treeniä jonkinlainen laturi, niin jaksaa painaa salilla. Motivaatio on varmasti parempi kun on energiaa treenata.

Tuo jo mainittu treenikaveri on hyvä keino, mukavampi treenata kun voi samalla hiukan jutella kaikenlaista ja hyvä treenikaveri kannustaa ja valaa uskoa treeniin. Helpommin ainakin itse teen sarjat loppuun kun on se treenikaveri siinä vieressä, ei kehtaa niin helposti antaa periksi.

Hyviä motivaattoreita on myös erilaiset treenivideot. Niistä kun kattelee miten isot miehet treenaa ja ottaa ehkä jotain uusia liikkeitä omaan ohjelmaan niin homma on mukavampaa.

Kannattaa myös ottaa käyttöön sellainen treenijako, jossa keho on jaettu useammalle päivälle. Siten aina joku päivä on se lempipäivä, jota oikein odottaa ja motivaatio on hyvä. Tosin varjopuolena on sitten se inhokkipäivä, joka pitää vetää sisulla...

Ja kuten mainittu, kehitys tuo myös lisämotivaatiota, eli kun jaksaa treenata jonkin aikaa sisulla ja kehitystä alkaa tulla, tulee myös motivaatiota.

Ja ehdottomasti pois kotoa treenaamasta, ei ole ihme jos kotona on penkki autotallissa, ettei sinne tule mentyä. Kunnon sali kunnon laitteilla on ihan must, ainakin omasta mielestäni!

Kaikki muu on asiaa mutta kotisali se paras on !!! ;)

Mä en vieläkään voi uskoa että miten mä oon saanu itteni näinkin hyvään kuntoon. Tässä nopea tarina (toivottavasti antaa motivaatiota sitä tarvitseville):

Olin käynyt salilla korkeintaa yläasteella pakollisilla liikunnan tunneilla. Inhosin suunnattomasti treenaamista (vaikka en ikinä ollut edes treenannut) ja olin aivan varma ettei musta tule ikinä lihaksikasta vaan jään tälläiseksi kukkakepiksi (186cm 65kg) loppuiäkseni. Muutama kaveri alkoi sitten käymään salilla ja puheli mua mukaan. Kieltäydyin aina suoraan edes asiaa ajattelematta. Joskus 24v sitten napsahti päässä (meni muijan kanssa poikki ja elämältä puuttui suunta ja tarkoitus yms. = piti keksiä kaikkea uutta tekemistä) ja kaverit sai ylipuhuttua mut mukaan salille. Penkistä tais nousta 35kg... Kaveri lupasi käsi raamatulla että jos teen 2 kuukautta niinkuin hän sanoo niin en enään ikinä lopeta treenaamista. Lähin mukaan hommaan ihan piruillakseni ja päätin vetää sen 2kk vaikka päällä seisten jotta pääsisin kuittaamaan kaverille että "lopetanpa nyt kun tää on ihan hanurista, olit väärässä, hähää".

Mutta kuinkas kävikään? Vaikka lihaa ei paljoa tarttunut niin se vähäkin näkyi laihassa kropassa. Tykästyin peilikuvaan ja aloin saada kehuvia kommentteja kavereilta, niin miehiltä kuin naisiltakin. Thats it, olin koukussa! Käsitykseni siitä että bodaaminen "sattuu" ja on raskasta, ikävää yms. muuttui aivan täysin. Salilla käynti oli se helpoin homma, riittävä ravinto vaikein. Alkoi oikein naurattaa kun oivalsin että pääsen parempaan kuntoon kun vaan syön paljon. Siis toihan on varmaan jokaisen unelma, jotka pääsisi parempaan kuntoon syömällä vähemmän.

Nyt muutaman vuoden treenattuani on se kukkakeppi peilistä hävinnyt ja tilalla on mies. Vaikka taukojakin on ollut esim kesät, niin into ei ole hiipunut. Nykyään kun vielä osaa ravita itseään paremmin niin tulosta tulee ja hinku salille on aivan älytön! Nykyään painoa on n.80kg ja läskiä ei yhtään. Siitä maagisesta penkistäkin nousee yli tuplasti mitä aloittaessa. En tiedä onko se paljon mutta mun ravinnolla, tauoilla ja kaljan juonnilla ihan jees omasta mielestäni. Ja ennen kaikkea se peili kertoo enemmän kuin mikään kiekkojen määrä tangossa kun ei kilpaile.

Täytyy vielä todeta ettei hommasta olisi tullut yhtään mitään ilman "valmetaja" kaveriani.

Aamen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on kuule poika silleen että sitä motivaatioo ei voi sulle kukaan antaa niinkun jotain joululahjaa. Se on ite omalla toiminnalla ja päämärillä hankittava.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom