Olin aikaisemmin kunnon flösöpetteri ja päätin tuossa reilu vuosi sitten, että kilot saavat lähteä oikein urakalla. Ruokavaliolla ja treenaamisella sainkin painoni tippumaan noin 100 kg:stä 74-76kg:hen (pituutta 182 cm). Ennen salille vääntymistä aloitin himassa jumppaamisen "TV-SHOP" tyylisellä vatsalihasvempeleellä, kuminauhaan perustuvalla jumppa hässäkällä, punnertaen, lenkkeillen, luistellen yms yms. Kun peruskunto oli saavutettu ja kilot karisseet roimasti tiukahkon kaloreiden tuijottamisen jälkeen, niin väännyin salille. Tuossa vaiheessa 6-pack jo hiukan muistutteli olemassa olostaan ja yleiskuva oli jo suhteellisen sporttinen :lol2:
Salilla on nyt rampattu suhteellisen aktiivisesti 4-6 kertaa viikossa ( á 45-65 min) ja treeniohjelma on suhteellisen monipuoleinen sekä toisinaan vedän kovaakin treeniä. Viimeisen 6 kuukauden ajan lihasryhmittäin 3:n päivän kiertoa noudattean, lisäravintoanappaillen ja ruokavaliota asteittaan tuhdimmaksi palauttaen olen pyrkinyt saada massaa ja edes hiukan näkyviäkin tuloksia aikaiseksi (projektina päästä kesäkuntoon v 2006).
Turhautuneena ulkoisten tulosten hitaaseen häviämiseen olen tehostanut salilla ramppaamista kevyellä "kotijumppalla", jos välipäiviää enemmän kuin yksi peräkkäin... (lähinnä vatsoja 150 kpl, punnerruksia 50-100kpl ja lenkkeilyä).
Lisäravintona käytän FAST:in RECO2:sta ja Creatiinia kuureina. Uutena mömmönä salilta suositeltiin HT-R:ää, niin voi tuon crean unohtaa palautumisjuomista... "Mömmöjä" tulee vedettyä palautusjuomana ohjeen mukaisesti aina salilla käynnin jälkeen.
Ruokavaliota olen yrittänyt asteittaan taas muuttaa normaaliksi, toki katson edelleen mitä suuhuni laitan. Pizzaa, hampparia ja bisseä kohtuudella... Yleensä jotain terveellistä 3-4 kertaa päivässä...
Laihdutusoperaation alussa päätin käyttää puntarin lisäksi mittalaitteena mittanauhaa sekä kameraa. Olen kirjannut viikoittain mitä ulkoisesti kropassa tapahtuu muutoksia. Ensin oli hienoa katsoa kun esim vyötärön mittaa tipahti pitkälle toistakymmentä senttiä ( parhaimmilaan 77-78 cm), nyt junnataan samoilla senteillä viikosta toiseen (nyt n. 81 cm) , kuukaudesta toiseen koko kropan osalta...
Painon tiputtua riittävän alas (74 kg) ja tosissaan treenaamisen aloitettuani jatkoin mittailua. Nyt hippasen masentaa... Vertaan 6 kk vanhoja mittaustuloksia nykyhetkeen, niin tilanne on liki 100% sama koko kropassa... Paino on toki noussut muutaman kilon ( nyt 76-77 kg). Ulkoisesti mitään mainittavaa tulosta ei nähtävillä, ainakaan omaan silmään näkyvää...Muuta kuin tuo orastava 6-pack on kadonnut… :( (emännän kommentti, että olin treenatumman näköinen ennen salille vääntymistä). Sarjakestävyys sekä voima kasvanut ehkä aavistuksen, mutta ei mitään kovinkaan merkittävää muutosta... Ruokavaliota on pyrkinyt katsomaan kuntoon... syön päivittäin 3-5 kertaa... ja ainoa mitä syömisestä on saavutettu on tuo ihastuttava jenkkakahvan alku :(
Massa olisi tervetullutta ja muutama lisäkilokin lihaksien muodossa. Mikä avuksi? Uusi ohjelma? Ravintopuoli uudestaan remonttiin? Lihottaminen takaisin lihapullaksi?
Motivaatio katoaa kohta… :wall:
TREENIOHJELMA:
1 päivä
10-20 min soutulaite tai kuntopyörä
3 x 12 Penkkipunnerrus ( noin 30 - 60 kg)
3 x 10 Peck-Deck ( n. 40-45 kg)
3 x 15 Dippi punnerrus ( 90-100 kg)
3 x 12 Pystysoutu taljalla ( 40-50 kg)
3 x 10 Ojentajapunnerrus taljalla ( 40-50 kg)
2 x 10-15 Pystypunnerrus (25-40 kg)
2 x 15 Päänyliveto käsipainolla penkiä apuna käyttäen ( 10 - 12 kg )
2 päivä
3 x 10-15 Jalkaprässi ( 50-75 kg)
2 x 10 Hack-kyykky ( 50 - 75 kg)
2 x 10 Reiden koukistajat ( 30 kg )
2 x 10 Jalan ojennus ( 30 kg )
3 x 15 Pohjeprässi istuen ( 30 -40 kg)
2 x 10 Pohjeprässi seisten ( 60-80 kg)
3 x 15 Jalkojen nosto
3 x 15 Vinot vatsalihakset seisten koneella ( n 40-50 kg)
3 x 15 Vatsarutistus koneella ( 40-55 kg)
3 x 15 Vatsalihaksia matolla tai penkissä
3 Päivä
3 x 15 Alataljasoutu ( 50 - 80 kg)
2 x 15 Ylätaljavero eteen ( 40-60kg)
3 x 10-15 Selänojennus (+ 10 kg paino)
3 x 12 Hauisliike vinopenkillä ( 10-12kg)
3 x 10 Hauisliike penkissä ( 15-20 kg) tai
2 x 10 Hausinkääntö levytangolla ( n 20 - 25 kg)
3 x 1 min Keskivartalon hallintaa... punnerrus perusasennossa...
Ja jos puhtia riittänyt, niin joka treenin päätteeksi kevyesti vatsaa, hartijoita tai käsiä lisäksi...
Salilla on nyt rampattu suhteellisen aktiivisesti 4-6 kertaa viikossa ( á 45-65 min) ja treeniohjelma on suhteellisen monipuoleinen sekä toisinaan vedän kovaakin treeniä. Viimeisen 6 kuukauden ajan lihasryhmittäin 3:n päivän kiertoa noudattean, lisäravintoanappaillen ja ruokavaliota asteittaan tuhdimmaksi palauttaen olen pyrkinyt saada massaa ja edes hiukan näkyviäkin tuloksia aikaiseksi (projektina päästä kesäkuntoon v 2006).
Turhautuneena ulkoisten tulosten hitaaseen häviämiseen olen tehostanut salilla ramppaamista kevyellä "kotijumppalla", jos välipäiviää enemmän kuin yksi peräkkäin... (lähinnä vatsoja 150 kpl, punnerruksia 50-100kpl ja lenkkeilyä).
Lisäravintona käytän FAST:in RECO2:sta ja Creatiinia kuureina. Uutena mömmönä salilta suositeltiin HT-R:ää, niin voi tuon crean unohtaa palautumisjuomista... "Mömmöjä" tulee vedettyä palautusjuomana ohjeen mukaisesti aina salilla käynnin jälkeen.
Ruokavaliota olen yrittänyt asteittaan taas muuttaa normaaliksi, toki katson edelleen mitä suuhuni laitan. Pizzaa, hampparia ja bisseä kohtuudella... Yleensä jotain terveellistä 3-4 kertaa päivässä...
Laihdutusoperaation alussa päätin käyttää puntarin lisäksi mittalaitteena mittanauhaa sekä kameraa. Olen kirjannut viikoittain mitä ulkoisesti kropassa tapahtuu muutoksia. Ensin oli hienoa katsoa kun esim vyötärön mittaa tipahti pitkälle toistakymmentä senttiä ( parhaimmilaan 77-78 cm), nyt junnataan samoilla senteillä viikosta toiseen (nyt n. 81 cm) , kuukaudesta toiseen koko kropan osalta...
Painon tiputtua riittävän alas (74 kg) ja tosissaan treenaamisen aloitettuani jatkoin mittailua. Nyt hippasen masentaa... Vertaan 6 kk vanhoja mittaustuloksia nykyhetkeen, niin tilanne on liki 100% sama koko kropassa... Paino on toki noussut muutaman kilon ( nyt 76-77 kg). Ulkoisesti mitään mainittavaa tulosta ei nähtävillä, ainakaan omaan silmään näkyvää...Muuta kuin tuo orastava 6-pack on kadonnut… :( (emännän kommentti, että olin treenatumman näköinen ennen salille vääntymistä). Sarjakestävyys sekä voima kasvanut ehkä aavistuksen, mutta ei mitään kovinkaan merkittävää muutosta... Ruokavaliota on pyrkinyt katsomaan kuntoon... syön päivittäin 3-5 kertaa... ja ainoa mitä syömisestä on saavutettu on tuo ihastuttava jenkkakahvan alku :(
Massa olisi tervetullutta ja muutama lisäkilokin lihaksien muodossa. Mikä avuksi? Uusi ohjelma? Ravintopuoli uudestaan remonttiin? Lihottaminen takaisin lihapullaksi?
Motivaatio katoaa kohta… :wall:
TREENIOHJELMA:
1 päivä
3 x 12 Penkkipunnerrus ( noin 30 - 60 kg)
3 x 10 Peck-Deck ( n. 40-45 kg)
3 x 15 Dippi punnerrus ( 90-100 kg)
3 x 12 Pystysoutu taljalla ( 40-50 kg)
3 x 10 Ojentajapunnerrus taljalla ( 40-50 kg)
2 x 10-15 Pystypunnerrus (25-40 kg)
2 x 15 Päänyliveto käsipainolla penkiä apuna käyttäen ( 10 - 12 kg )
2 päivä
3 x 10-15 Jalkaprässi ( 50-75 kg)
2 x 10 Hack-kyykky ( 50 - 75 kg)
2 x 10 Reiden koukistajat ( 30 kg )
2 x 10 Jalan ojennus ( 30 kg )
3 x 15 Pohjeprässi istuen ( 30 -40 kg)
2 x 10 Pohjeprässi seisten ( 60-80 kg)
3 x 15 Jalkojen nosto
3 x 15 Vinot vatsalihakset seisten koneella ( n 40-50 kg)
3 x 15 Vatsarutistus koneella ( 40-55 kg)
3 x 15 Vatsalihaksia matolla tai penkissä
3 Päivä
3 x 15 Alataljasoutu ( 50 - 80 kg)
2 x 15 Ylätaljavero eteen ( 40-60kg)
3 x 10-15 Selänojennus (+ 10 kg paino)
3 x 12 Hauisliike vinopenkillä ( 10-12kg)
3 x 10 Hauisliike penkissä ( 15-20 kg) tai
2 x 10 Hausinkääntö levytangolla ( n 20 - 25 kg)
3 x 1 min Keskivartalon hallintaa... punnerrus perusasennossa...
Ja jos puhtia riittänyt, niin joka treenin päätteeksi kevyesti vatsaa, hartijoita tai käsiä lisäksi...