Moottoripyöräilijöiden talvi

Vain kelkkailu kallista

Ei taida pelkästään kelkkailu olla kallista. Kyllä pyörien vakuutusmaksut ovat niin kiitettäviä että jos Bonuksia ei olisi ni vois ihan itkettää.
Katottiin just eilen kun löytyi vuodelta 1996 chevin vakuutus maksu oli 1710 mk ja muutettin tämän vuoden samanlaisen chevin vakuutusmaksu oli 5560mk. On ihan järjetön nousu.

Vielä noista "motoristiroduista" löytyy rotu kenellä on projekti kesken = jalkatappi- sarja tallin nurkassa ollut kolme vuotta ja toinen rotu joka tulee seisomaan asiantuntevasti pyörän viereen haastelemaan että "tollasen olen minäkin aatellut ostaa. Muute mikä pyörä toi on ja minkä ikänen?":wall:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by TheSami
Jostainhan se alkaa...

Olisi edes mopo jolla ajella talvella. Mielessä on ollut supermoton hankinta jolla kausi olisi läpivuoden mutta ei ole mieleistä löytynyt.

Miten meinaat että pystyt ajamaan supermotolla ympäri vuoden, ihan yhtä hyvin pystyy sitten ajamaan vaikka cbr:llä...ei ne ilman nastoja ole kumpikaan mahdollisia ajaa talvella.
 
Korkeajoustoinen moto voi olla nastoilla parempi ajaa kuin etupainoinen ceebbari...

Sitä vain tartoitin. Itsellä yli 200 kiloinen kawa joka ei varmasti nastoilla ole mahdollinen ajaa.

Mutta motossa myös se kiinnostaisi että voisi poiketa crossiradalle ja vähän tien sivuun.

Hayabusan laittaisin jos uuteen olisi varaa.
 
Pahimpaan pistelyyn auttaa huristelu ympäri autohallia - tätä minä harrastan talviaikaan. Helsinki on siitä ihana paikka, että sopiva ajokeli saattaa tulla ihan yllättäen, joten uloskin pääsee talviaikaan useampaan otteeseen. Nytkin on luvattu sulaa koko viikoksi. Ei muuta kuin pyörä alle!

Kannattaa tosin varoa noita hiekotettuja teitä :curs:
 
Luulin jo olevani ainut naispuolinen joka (kevyt)moottoripyörällä ajelee, ja talvisin tosiaan moottorikelkkailu. Kelkka on tosin pieni yamaha,ja aika vanha, mutta nopea ja ketterä metsässä menijä.
Hauskaa hupia pimeneviin iltoihin. Nyt on vain ärsyttävä kausi, kun ei pyörällä enää viitsi ajaa, muttei luntakaan ole tarpeeksi:itku:
 
Talvi menee pyörää rassatessa, keväällä pitäisi olla museokunnossa, ja haistatan paskat kalliille vakuutuksille.
Koneen laitoin jo atomeiksi elokuussa ja pahin on takana, syyskuussa pääsi vielä ajelemaan. Talvi aikaa puunata ja laittaa mopo kuntoon.
Tammikuussa taitaa tulla mp-messutkin, ellen aivan väärin muista.
Helmi/maaliskuussa olisi tarkoitus poistua lämpimään ja ottaa kypärä tietenkin mukaan. Siinähän se talvi menee.
 
Kesällä tulee ajettua moottoripyörällä talvet kelkalla ja mönkijällä ja autolla muu aika.


ps.vilma-liina,elän avovaimon kanssa juuri ostetussa rivitalossa,käydään kumpikin töissä,olen alle 20-vuotias.
 
Itsekin tässä jo kuolataan Hayabusaa, mistäs sais vaan rahat?? Nyt on kyllä mietteissä ollut hankkia joku vanha paska enska tai crossipyörä ja mennä sillä ajelemaan metsikköön/radalle/jäälle. Tulis hyvää kaatumisharjoitusta:D

Viime kesänä tuli pyörällä 8000 km mittariin
 
Originally posted by takatukkamika

ps.vilma-liina,elän avovaimon kanssa juuri ostetussa rivitalossa,käydään kumpikin töissä,olen alle 20-vuotias.
Sulla näyttää hommat olevan hanskassa :thumbs:
 
Talvi on tuskaa!!! Mutta onneksi on joulun jälkee uus pyörä hankinnassa! Aattelin jotai hussen tai kotarin smotoa. Sellane ois unelma..:D
 
Originally posted by dogi
Ens viikolla tulee varmaan "nastarenkaat" (katuenskanakit + pari pakunastaa) tohtorin alle... Ja taas, tai edelleen, mennään. Pörpör ja surrur!

Onko sulla DR 600? Nehän on aika huokeissa hinnoissa laita hinta ja vuosimalli. Joku enska olisi kiikarissa allroad pyöräksi kun pääsee 18 ikään. Talveksi vähän nappia alle ja kesällä voisi kuovittaa jossain montulla ja ekoteillä kun kyykkypyörä on jo liian kesytetty.

By the way kuinka tohtori taittuu liukkaissa olosuhteissa?:evil:
 
Originally posted by Kusimato
Onko sulla DR 600? Nehän on aika huokeissa hinnoissa laita hinta ja vuosimalli. Joku enska olisi kiikarissa allroad pyöräksi kun pääsee 18 ikään. Talveksi vähän nappia alle ja kesällä voisi kuovittaa jossain montulla ja ekoteillä kun kyykkypyörä on jo liian kesytetty.

By the way kuinka tohtori taittuu liukkaissa olosuhteissa?:evil:

Itseasiassa tohtorini on mallia DR650RS+ :) Eli kuuspuolikas joka on porattu vähän isommaksi. Saku kun antoi sen seisoa tallissa niin oli vähän seisontavaurioita pytyssä, tartti rempata.

Täytyy kyllä myöntää että talvella se taittuu vähän niin ja näin. Joko ei ollenkaan tai sitten kyljelleen asti. Tämähän johtuu ihan siitä ettei noihin oikein ole toimivaa rengasta alle kun kaupungissa lähinnä ajelee. Eli nakin pitäisi olla todella pitävä mutta silti kestää kovaa ajoa asfaltilla. Pieni nasta ei pidä mitään kun on joku jää + tuore lumi päällä yhdistelmä ja toisaalta pidempi menee heti paskaksi kun pöräyttää paljaalla asfaltilla jonkun 100km/h 10km siirtymän. Stadissa tiet kun kuitenkin ovat suurimmaksi osaksi paljaita tai ohuen jään peitossa. Viime talvena oli alla katuenskarengas jossa pari pakunastaa ja aika lotolla mennään.. Pari kolme kertaa olin kyljelläni mutta onneksi kaikki kerrat pikkuteillä kohtuu pienissä vauhdeissa. Syvät urat ja juuri tuollainen jää + lumi yhdistelmä ovat aika tappavia.. Hauskaa se on silti!!

EDIT: Laita hinta ja vuosimalli? Mopo on 91, remppailtu alle vuosi sitten ja ei ole myynnissä halvalla. Jos joku sen tahtoo ostaa niin myyn mutta sitten se on kallis. Halvalla saa helposti kasan paskaa jonka remppaamiseen menee enemmän rahaa kuin itse lelun ostamiseen..
 
Itsellä on R1, vuosimallia 2000. Sillä päristelin viime kesänä hiukan vajaat 5000 kilometriä. Kyllä siinä sarvista saa kiinni pidellä kun vielä kakkosella keulii 150km/h:ssa:D

Kyllähän toi kelkka talvella mukava ois, mutta toki sen pitäis ihan periaatteen vuoksi olla joku 900 thundercat... tai kyllähän sitä pienemmälläkin pärjäis. Mutta Helsingin keskustan tuntumassa on aika paha kelkalla lähteä päristelemään... Jos joku haluaa kelkkailla, eikä rahaa ole ostaa omaa kelkkaa, niin kuin meillä useimmilla, niin ainahan voi vuokrata moisen.

No yhtä kaikki, kyllähän sitä nyt 5kk selviää ajamattakin. Sitten on keväällä sellainen hinku päästä pyörän selkään, että alta pois. Noista vakuutusmaksuista: liikennevakuutus 70% bonuksilla 1300 erkkiä vuodessa + kasko 30% bonuksilla 960 ernoa per vuos. Kyllä siinä saa opiskelija kesällä painaa töitä...:curs:
 
Originally posted by MarkusH
Kyllä siinä sarvista saa kiinni pidellä kun vielä kakkosella keulii 150km/h:ssa:D

Ei taida olla ns. puhdas powerwheelie? ;)

Ei kilogixukaan taida nostaa kakkosella tassua ilman kytkintä / pumppausta.. Paitsi snagareilla joilla jätkien mopot keulii vielä nelosellakin kaasusta :)

Eri asia on sitten eräs rykkönen joka tulee syliin vielä vitosella.. Itse en kyllä puikkoihin lähtisi, mualimassa on helpompiakin tapoja poistaa itsensä päiviltä. No, odotellaan kevättä kun (tehtaiden lupausten mukaan ainakin) ensimmäiset oikeasti 1(+)hp/kilo suhteen rikkovat mopot tulevat kauppoihin..

Kesällä ajelen itsekin enempi muovikasalla, tosin alla on "vain" seiskapuolikas. Tarvitsisi sekin lehmä uutta pamppua alle talven aikana.. Tarvitseepa hakea taas ässä-arpa.
 
Eikös nyt oo tullut sarjavalmisteinen pyörä jossa 190 hp? Arvokas tapa kuolla todellakin.:evil:
 
Originally posted by Kusimato
Eikös nyt oo tullut sarjavalmisteinen pyörä jossa 190 hp? Arvokas tapa kuolla todellakin.:evil:

Ei ihan tuollaisia lukemia. Taitaa suurin lupaus olla 18x ja veikkaukset "todellisesta" eli takapyörätehosta liikkuvat tuolla 16x tai jopa vähän alle luokassa. Esim kawan 12R:stä lisämausteilla varustettuna (ei turboa, mutta muita isojen poikien herkkuja) on otettu ulos 164 hepoa, ja kyseessä on kärkiryhmän mopo noin teholtaan. Toki jokainen penkkikin on erilainen joten tämä on spekuloinnin luvattu suo.. Katsellaan nyt mitä testit kertovat kun isot mp-lehdet saavat nuo uudet pyörät rääkättäväkseen. Tämä nyt on tälläistä matti meikäläisen höpinää.
 
Originally posted by MarkusH
Noista vakuutusmaksuista: liikennevakuutus 70% bonuksilla 1300 erkkiä vuodessa + kasko 30% bonuksilla 960 ernoa per vuos. Kyllä siinä saa opiskelija kesällä painaa töitä...:curs:

Ensikesänä 30 EUR koko perkeleen vuosi, tietenkin joku kateellinen naapuri voisi soittaa poliiseille että naapurin setä ajelee musekokilvillä enemmän kun 30 päivää vuodessa.
Mutta, eihän mulla ole naapureita, enkä osaa laskea kun kymmeneen.
No pyörään on sitten uponnut sen verran jo rahaa ettei tämäkään ihan järkevää ole, harrastukset kullakin..
 
Originally posted by dogi
Ei ihan tuollaisia lukemia. Taitaa suurin lupaus olla 18x ja veikkaukset "todellisesta" eli takapyörätehosta liikkuvat tuolla 16x tai jopa vähän alle luokassa. Esim kawan 12R:stä lisämausteilla varustettuna (ei turboa, mutta muita isojen poikien herkkuja) on otettu ulos 164 hepoa, ja kyseessä on kärkiryhmän mopo noin teholtaan. Toki jokainen penkkikin on erilainen joten tämä on spekuloinnin luvattu suo.. Katsellaan nyt mitä testit kertovat kun isot mp-lehdet saavat nuo uudet pyörät rääkättäväkseen. Tämä nyt on tälläistä matti meikäläisen höpinää.

Kaverin Hayabuusteri antoi 165 takanakista Yoshimura putkella ja lastulla, ei muita muutoksia.
 
Voi sulevi kun pitää olla itsetuhoinen ihminen kun turbottaa jotain hayabusaa :evil: :Bing11mmTehocarburator: Sen jo ymmärtää kun tossumopo menee toista sataa, mutta että heppa per kilo tyyliset isojen poikien lelut rikkoo jo fysiikan lakeja. Kerran yks richkid täältäpäin lähti ohittamaan 1200 kawasakilla rekkaa ja keuli yli satasesta ympäri ja räks poks.:piis:
 
Originally posted by TheSami
Kaverin Hayabuusteri antoi 165 takanakista Yoshimura putkella ja lastulla, ei muita muutoksia.
'

Jep, saman luokan mopoja. Iso kawa ja bussi siis. Jos en ihan väärin muista niin tuossa kawassakin oli myös putki + PC3. Ihan järkevän kuuloisia lukuja. Tai sairaita, riippuu ihan mistä kulmasta asiaa katsoo :)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom