SUPERCARB 1kg -40%

Montako miestenpunnerrusta menee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mopsy80
  • Aloitettu Aloitettu
Rinnan ja reisien PITÄÄ OSUA joka punnerruksessa maahan ja kädet PITÄÄ LUKITTAUTUA yläasennossa. Harvoin näkee salilla näin tehtävä, aina sinne ihmisille sentti pari jää ilmaa..

Mun isä kohta 70v jaksaa jatkuvasti peräänkuuluttaa juuri tuota puhdasta tekniikkaa, jonka itse tietenkin hallitsee :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Siis yksinkertaistaen näin:
pushups.jpg

Googlatkaa push ups ja kuvahaku. Ei kyllä ota missää neuvota reisien ja rinnan maahan koskettamista.

Kokeilin kerran saada rintaa osumaan maahan, mut oli hiukka vaikeeta tissittömänä. Sori ot..

En ole koskaan tällaisesta tekniikasta kuullut tai nähnyt näin tekevän. Kyllä kaikki, tai ainakin lähes kaikki, miehet punnertavat siten, että rinnan ja maan väliin jää about nyrkki. Äkkiä tulis mieleen, että siihen voi jäämään lepäämään rinnalla maata vasten. Yleisimmät huijaukse mitä punnertaessa tehdään on, että käsiä ei koukisteta tarpeeksi, eli heilutetaan pikkasen olkapäitä ja päätä ja luullaan, että liikutaan alaspäin. Toinen huijaus on, että selkä menee notkolla, eli käytännössä tehdään naisten punnerruksia jalkaterät maassa.

Edit: vartalon siis pitää olla tikkuna koko liikkeen ajan. Tällöin on kyllä harvassa ne joilta etureidet ottavat maahan kiinni.

Nimenomaan tikkuna, ja kyllä mulla ottaa reidet maahan. Tissit ei, mutta olen korvannut sen nenällä :D ...eli nenä ja reidet maahan, vartalo tikkuna...noin mä lasken mun suoritukset. Ellei tarvii osua maahan niin toki menee sitten enemmän.

- - - Updated - - -

Eiköhän me tehdä tästä videoketju ;) eli video tehdyistä toistoista or it didn't happen :D

Googlatkaa push ups ja kuvahaku. Ei kyllä ota missää neuvota reisien ja rinnan maahan koskettamista.

Suoritusten vertailtavuuden vuoksi reidet ja tissit/nenä hipaisee maata, muuten aika vaikea kontrolloida sitä että ovatko suoritukset vertailtavissa :). Eli tulee juuri niitä huonon tekniikan heilumisia, mahdollisesti. Treeneissähän ei ole pakko tehdä ihan puhtaita joka kerta, voihan sinne sen appelsiinin jättää väliin. Mutta jos tuloksia vertaillaan, tehdään kaikki samalla tyylillä.

Nämä on taas niitä mielenkiintoisia vääntöjä :) Mulla on tavoitteena punnerruksissa saada voimaa yläkroppaan. Näin ollen tehen liikkeen sillain, että reidet, rintakehä (pikku tissinen ihminen) ja leuka osuu maahan. Päätä tilttaan taaksepäin, jotta tuo leuka käy lattianmyötäisesti maassa.

31 meni nyt kun testasin ja olkapäät liekeissä, sen verta saa laji-, oheisreenissä ja muutossa nuo olkapäät nyt hittiä. En kyllä usko, että kevyemmällä viikolla menee montaa enempää kuin nyttenkään.

Jos reidet osuu maahan niin teette punnerruksen väärin ja roikotatte lantiotanne. Katsokaa youtubesta kun miehet punnertaa. Ei tuota lantion roikottamista kyllä voi selittää millään tulosten vertailukelpoisuudella tai pyrkimyksellä tehokkaaseen treeniin. Rinnan, leuan ja nenän kyllä voi oikeaoppisessa punnerruksessa saada koskettamaan maahan mutta ei reisiä.

Jos rintaa ei saa osumaan maahan, olivat ryntäät sitten miten pienet tahansa, niin käsien asento saattaa olla väärä. Itsekin luulin tekeväni helposti montakin miestenpunnerrusta, kunnes havahduin siihen tylyyn tosiasiaan, että käteni olivat ns. T-asennossa, jossa "punnertaminen" on olennaisesti helpompaa kuin kädet oikeassa asennossa. Oikealla asennolla (kuva alla) tehtynä en sitten saanutkaan ainuttakaan miestenpunnerrusta.

pushup-setup.webp

Hyvä artikkeli aiheesta täällä.

Jos reidet osuu maahan niin teette punnerruksen väärin ja roikotatte lantiotanne. Katsokaa youtubesta kun miehet punnertaa. Ei tuota lantion roikottamista kyllä voi selittää millään tulosten vertailukelpoisuudella tai pyrkimyksellä tehokkaaseen treeniin. Rinnan, leuan ja nenän kyllä voi oikeaoppisessa punnerruksessa saada koskettamaan maahan mutta ei reisiä.

Mun on pakko olla hieman eri mieltä :) Voin laittaa videopätkän omasta tyylistä viikonlopun aikana ja mulla kyllä osuu reidet lattiaan. Varsinaisestihan sille ei ole tarvetta, että koskettaa maahan asti? Kukin tässä asiassa tyylillään.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Olen kans erimieltä ;). Ei ole todellakaan lantion roikottamista. Päinvastoin saattaa pitää takapuolta liian korkealla, ellei saa punnerrettua niin että reidet hipaisee lattiaan (ei ole tarkoitus mitenkään lepuuttaa siinä). Kyllä tästä tarvittaessa voi vääntää varmaan paljonkin :) ...mutta liekö sen väärti. Sama minulle tietenkin miten muut tekee ja laskee suorituksensa. Itsekin vasta harjoittelen kun ei moneen vuoteen pystynyt polven takia tekemään "miesten" punnerruksia.

Intin kuntotestissä meni minuutin aikana 62, mutta en tiiä montako menis, jos ei tarviis kiirettä pitää :D Varmaan jonnekki satasen paikkeille luulisin pääseväni.

Tulla nyt miehenä keulimaan naisten threadiin omilla tuloksillaan. Kai sä olet käynyt kertomassa naisten penkkithreadissakin oman penkkienkkas?:face:

helpointa on tehdä ne punnerrukset peilin edessä, niin että voi sivuprofiilista tarkastaa, onko asento/ tyyli päin mäntyä.

No niin, laitetaan tyylipätkää, kun kerran uhosin. Tuon 31 punnerruksen tuloksen tein leveämmällä otteella. En usko, että tällä paremmalla tyylillä mene varmaan noin monta, mutta se yritys jääköön jollekkin toiselle kerralle. Lintuperspektiivissä ote olisi saanut olla piirun verta leveämpi, sillain että peukalot osuisivat optimaalisesti olkapäihin.

Hahaa, reidet osuvat lattiaan nääs :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mulla on näköjään kommenttien määrästä päätellen tylsä sunnuntaiaamu, mutta :D Miten helvetissä te saatte reidet punnertaessa lattiaan?!?! Selkäparat.. Avataas tätä hieman. Miettikää suoraa lautaa, jonka toiseen päähän laitetaan 15 cm koroke (olkoon tämä jalkaterän mitta punnerrusasennossa) ja toiseen päähän 5 cm koroke (olkoon tämä suhteellisen pienirintaisen naisen maahan litistyneet tissit.) Ni kertokaas mulle, kuinka se lauta koskettaa keskivaiheiltaan maahan? :D Ja kyllä, teillä ei ole niin muhkeita reisiä :D

Makasin äsken itse maassa jalkaterät maassa ja rintakehä maassa ilman minkäänlaista käsitukea vartalo suorana ja ei ne reidet maata koske. Voikun voisinkin olla väärässä, mutta en kyllä yhtään tajua miten :D Se pitääkö rinnan aina koskea maahan, ni esim intissä riittää tuo nyrkkisääntö, mutta tälläisissä mitattavissa haasteissa tuo maakosketus taitaa olla ainoa vaihtoehto, mutta se on kyllä rinnan maakosketus, ei reisien..

Mulla on näköjään kommenttien määrästä päätellen tylsä sunnuntaiaamu, mutta :D Miten helvetissä te saatte reidet punnertaessa lattiaan?!?!

Tuossahan KRIM laittoi esimerkkiä. Omaan silmääni näyttää oikein hyvältä, ei todellakaan roiku lantio tai ole selkäparka :)

Itsekin teen varmaan yleensä hieman liian leveällä otteella. Kokeilin KRIMin tyylillä, haa, siinä saakin suht hyvin myös rinnan osumaan maahan. Eli rinta ja reidet hipaisevat maata :)

En yhtään, mutta oon aloitellut naisten punnerruksia tekeen, joten jospa sieltä joskus sit sen yhden miestenpunnerruksenkin saa tehtyä. ;) No, mut tavoitteena olisi vähintään kymmenen miesten punnerrusta.

En ole koskaan, missään treeneissä tehnyt miestenpunneruksia, joten lähtötaso melko nolla.. tosin sitten arrmeijassa piti tehdä :)

Intin lähtökuntotestin punnerrustulos: 11
Intin kotiuttamistestin punnerrustulos: 17

ja tämän jälkeenkään en niitä ole tehny :D

Wanhakin :wanha: pistää lusikkansa soppaan. Tällä hetkellä ei mene enempää kuin korkeintaan 10. Syynä on jo seitsemisen vuotta vaivannut oikea olkapää. (Penkkituloksetkin rompsahtaneet "alakertaan" :( )

Noista "säännöistä" vielä. Kun nuorempana punnersin ja oikein treenasin (tavoitteena 50 punnerrusta), sääntönäni oli, että lattiallamakuusta aloitin, kämmenet hiukan hartioita leveämmällä, lähes T-asennossa, jännitin vartaloni ja kun lähdin punnertamaan, vartalon oli pysyttävä siinä tikkusuorassa asennossa koko ajan. Rinnan piti hipaista lattiaa joka alasmenossa. Mutta en ole kuullut sellaisesta säännöstä, että käsivarsien pitäisi lukittua ylhäällä suoriksi. Kun punnertaa nopeaan tahtiin, niin kuin mie tein, ei siinä ehdi lukita kyynärniveltään suoraksi.

Niin, se enkka. 50 punnerruksen enkkayritelmäni jäi aina vajaaksi, parhaimmillaan yhden toiston verran. Pari kertaa testissä olen 60 sekunnin aikana punnertanut vähän yli 30.

Kuntopiirissä tuli testattua, 35 meni putkeen, sitten lepäilin yläasennossa niin sain vielä 5 tehtyä.
Mutta ei nämä mitään tyylipuhtaita ole, vaan sellaisia mitä nyt sattuu tulemaan kun vauhdilla tekee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom