montako kertaa puntti viikossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja esko88
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Luin tossa, että Daniel Craigin piti hommata lihasmassa nopealla aikataululla uutta bond-rooliansa varten.

Jossain haastattelussa se sano, että treenas puoltoista tuntia päivässä joka päivä.

Eikö se oo niinkun liikaa, täällä kun pakkiksella kiertelee ni näkee koko ajan jotain juttuja että 3 kertaa viikossa riittää ja muuten tulee ylikunto tai jotain.

Itte olisin valmis käymään vaikka 6 kertaa viikossa mutta kaikki tosiaan sanoo että sellanen on vaan pahasta.

Oikaskaa nyt mua ja kertokaa miten toi homma nyt menee!

Kyllä se peruskunto kannattaa ensin kuntoon laittaa, ennenku 6 kertaa viikossa alkaa reenaamaan. Lihakset tarttee lepoa kasvaakseen ja 6 päivää ku treenaa, on oltava nopeet palautumiset. mut anyhow, ei nyt kannata 6 kertaa ihan heti alkaa viikossa vääntämään.

Kuuntele kroppaas ni tiedät kuinka paljon voit itteäs rääkätä. Tottakai kannattaa treenata niin paljon ku pystyy ilman, että menee ylikunnon puolelle. Varsinkin korkeamman frekvenssin ohjelmat on hyviä eli 1- tai 2-jakoset ohjelmat esim. Koko kroppa kolme kertaa viikossa tai 2-jakosella 4 kertaa viikossa on ainakin tehokkaita ja uskallan väittää, että myös tehokkaampia ku vaikka 5 tai 6 jakonen ohjelma, jossa kroppa on jaettu viiteen tai kuuteen osaan ja sen avuin voit käydä sen 5 tai 6 kertaa viikossa salilla. Tosin kaikista eniten "HC" olis varmaan joku koko kroppa 6 kertaa viikossa mut saat olla aika kyborgi jos niin meinaat tehä ilman ylikuntoa tai sit ne treenit pitää olla tosi kevyitä. Sillon kuitenkin mun mielestä se treeni ei oo enää kovin hyödyllistä eli eiköhän noi 1-jakonen 3 kertaa viikossa tai 2-jakonen 4 kertaa viikossa oo aika hyviä kompromisseja. Ei niitä porukka turhaan tee jos ne ei tuottais tulosta. Kyllähän kaikki täällä pakkiksellakin kävis joka päivä salilla jos se olis parempi.

Jep, kyllä oon ittekki 2-jakosen kannalla. Tiukkaa perusvääntöä, kyllä se jossain vaiheessa alkaa näkymään. Mutta älä huolestu vaik tulokset ei tulis yhtä nopeesti ku Daniel Graigilla ;)

Entä ku oon harrastanu liikuntaa hyyvin aktiivisesti melkeipä koko elämäni, nyt viime kesänä tein 4-5 punttia ja 3-4 lenkkiä per viikko ja jäkisharkkojen alkaessa käyny 2-4 krt/viikossa puntilla, useimmiten kolmesti. Juoksin kuupperissa tässä kuukaus kaks sitten 3270 että kuntokin on suht kohillaan, että kärsiskö tällä liikuntataustalla ja kunnolla käyä vaikka se toi 6 krt/viikko salilla jos ei ois jäkis reenejä tai pelejä ollenkaan?

Oon pitäny pari kertaa kevyemmän viikon ja ollu viikon iha kokonaa ilman punttia ku on tuntunu ettei jaksa/tuu kehitystä/luistin kule. Reenaan perjaatteessa 2. jakosella (1. tissit+kädet 2. selkä+olkapäät, jalkoja reenaan kun vaa pystyy, mm. vapaa vknloppuisin, muuten reenit ja pelit kärsis). Että voiko tämmösellä vetää 4 krt/viikko punttia kun jäkisreenit on normaalisti ma, ti ja to ja vkloppuna peli tai kaks (riippuu)? Ja oisko ehotuksia niille punttipäiville, reeneissä ei silti tunnu hirveesti vaikka oon menny useesti suoraa puntin jälkee reeneihi (otan palkkarin ja banaanin välissä) ja oon käyny normaalisti ma, ke ja pe (joskus ti, la jos ei peliä) puntilla ja sunnuntai ollu yleensä totaalinen lepopäivä (eikä johdu millään tavalla lauantai-illan vietoista:D)..

Edit: ni oon tosiaa rampannu kohta vuoden päivät salilla aktiivisesti ja ruokailu on oppaitten ja neuvojen mukaisessa kuosissa (ainakin pitäs olla ja uskoisin niin:D)

Yleensä noissa julkkisten haastatteluissa vielä vähän turhaan dramatisoidaan noita treenejä yms. Eli ei kannata kaikkea uskoa mitä lehdistö kirjottaa. Samanlaista vääntöä käytiin täällä pakkiksella siitäkin ku Brad Pitt kasvatti lihasmassaa Troija-elokuvaa varten.

kärsiskö tällä liikuntataustalla ja kunnolla käyä vaikka se toi 6 krt/viikko salilla jos ei ois jäkis reenejä tai pelejä ollenkaan?
No mikä ettei kärsis. Tosin se, että onko siinä mitään järkeä/hyötyä onkin sitten eri juttu...

Tossa sanoit että se "treenas" puoltoista tuntii päiväs, olikohan nä kaikki treenit sit aina punttii, vai laskeekohan se siihen myös muun liikunnan? veikkaan et laskee.

Quote:
Originally Posted by Herbertti
kärsiskö tällä liikuntataustalla ja kunnolla käyä vaikka se toi 6 krt/viikko salilla jos ei ois jäkis reenejä tai pelejä ollenkaan?

No mikä ettei kärsis. Tosin se, että onko siinä mitään järkeä/hyötyä onkin sitten eri juttu...

Nii että oisko siinä mitään järkeä/hyötyä että saisko sillä paremmin tai nopeemmin tuloksia ku et kävis sen 3 krt/vk? Tiiän kyllä ettei se että kuinka monta kertaa käy viikossa salilla, sano että kuinka nopeasti/paljon kehittyy, mutta että haittaako jos vetää esim. 4 päivää putkeen punttia joka päivä eri lihaksia, että palautuuko ne eilen/toissapäivänä reenatut lihakset yhtä hyvin (ja onko siinä kuinka paljon eroa/vaikutusta?) vaikka reenaisikin muita lihasryhmiä, kuin että pitäisi lepopäivän salista?:david:

Kyllä minusta pitäisi olla kunnon palautukset, mitä nyt on netistä lukenut ja kavereiden kanssa jutellut. Eli ei kantsi mennä sitä puolikipeätä lihasta treenaamaan heti :)

Tai itse en ainakaan mene :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se on vähän eriasia jos voit elää pelkästään punttailun ehdoilla tai että joudut herään töihin tai kouluun klo 07.00 aamulla. Pelkästään tuo jo ratkasee perkeleesti. Vielä se että jos sulle lyyään 10miljoonaa tilille ja sanotaan että pitää olla siinä ja siinä kunnossa niin voi tuo lääkärin apuki joskus kelvata.

Hyvä esimerkki on myös Christian Balen muutos reilussa vuodessa elokuvan The Machinist-kunnosta Batman Begins-kuntoon. Sällille tullut 20-30 kiloa massaa eikä mielestäni ole kovin läskissä kunnossa tuossa lepakkomiesrainassa.

http://i.imdb.com/Photos/Ss/0361862/KEYSETPHOTOLOWK_373_.jpg
http://i.imdb.com/Photos/Ss/0372784/BD1664.jpg

http://imdb.com/Photos/Ss/0361862/KEYSETPHOTOLOWK_373_.jpg
http://imdb.com/Photos/Ss/0372784/BD1664.jpg

Noista luulis löytyvän paremmin;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom