Monohydraatti vai Pyruvaatti??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JonZaI
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Olen käyttänyt kreatiini-monohydraattia nyt melkein vuoden ja nyt sen loputtua pitäis käydä lisää ostamassa. Oon ajatellu ostaa tota Evolutionin Crp1:stä eli krea-pyruvaattia. Se maksaa tosin kaksi kertaa enemmän kuin mono.Ettäs onko toi pyruvaatti todistetusti tehokkaampaa kuin tuo toinen?[/U mainoslauseessa sanotaan: "erinomainen rasvanpolttaja ja muutenkin 5 kertaa tehokkaampaa kuin kreatiini ja pyruvaatti yksinään. Lisää tehoa ja sarjakestävyyttä!" Pyruvaatti tosin onneksi ei aiheuttaisi turvotusta.
Pitävätkö nämä väitteet paikkaansa? ja kannattaako ostaa kumpaa??

Pyruvaatti on rahastusta...osta vaan jatkossakin sitä monohydraattia

Puryvaatti käsittääkseni ei kerää nestettä siinä missä monohydraatti, mutta onko vaikutuksilla muutoin suuremmin eroa? Kiristellessä tuo nesteiden kertyminen ei olisi kauhean toivottavaa, ilmeisesti puryvaatti sopisi siihen paremmin?

mainoslauseessa sanotaan: "erinomainen rasvanpolttaja ja muutenkin 5 kertaa tehokkaampaa kuin kreatiini ja pyruvaatti yksinään. Lisää tehoa ja sarjakestävyyttä!
Omien kokemusteni perusteella pyruvaatti on ainoastaan 5 x kalliimpaa. :D

edit: Tosin joskus olen tainnut kuulla positiivisiakin kokemuksia kreatiinipuryvaatista.

setae sanoi:
Puryvaatti käsittääkseni ei kerää nestettä siinä missä monohydraatti, mutta onko vaikutuksilla muutoin suuremmin eroa? Kiristellessä tuo nesteiden kertyminen ei olisi kauhean toivottavaa, ilmeisesti puryvaatti sopisi siihen paremmin?

No eipä varmasti ole paljon väliä krean tuomilla nesteillä jos ei mitään kisadieettiä vedä. Ennemmin krean kanssa jos siitä saa treeniin hyödyt kuin ilman sitä.

Mutta muuten samaa mieltä aikaisempien kanssa, että monohydraatilla vaan.

jos se viis kertaa tehokkaampaa olis niin luulis jo melko hyvin potkivan..pitäis painojen nouta melko monta prosenttia...

osku sanoi:
Eikös tuo kreatiinin vaikutus perustu aikapaljon just tohon nesteiden kertymiseen?

Nesteiden kertyminen on pelkkä sivuvaikutus, mainostajat väittävät usein tärkeimmiksi vaikutuksiksi lähinnä 1)ATP:n synteesiä (->vaikuttaa lihaksen työkapasiteetissa mm. ATP:n uusiutumisen parantumisen vuoksi,käytännön elämässä saattaa jaksaa puristaa pari toistoa normaalia enemmän) 2) Maitohapon syntymisen hidastumisessa lihaksessa. 3) Hidastaessa lihasten proteiinien hajoamista.

Itse olen käyttänyt sitraattia, joka ei kerää nestettä. :worship:
Samat hyödyt tulee eli sarjapainoihin vajaa 5% lisää eli toimii ok. Kai se pyruvaattikin toimii eikä nestettä tule.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu oon kans sitä mieltä et monohydraattia vaan. Itekki oon kumpaaki kokeillu ja eipä paljo eroa ollut. Mut eipä mulla se nesteen kertyminen varmaan paljoa näy
ku rasvaakin kehossa taitaa vähän olla. :lol2:

monohydraatista on tehty tutkimuksia muutama miljooo.ooona ja pyruvaatista taas ei... sekin jo kertoo aikalailla, mutta kukin laittaa rahansa mihin tykkää.

kreatiini kerää nestettä soluihin juu ja se onpi niille hyväksi. kukapas sitä nyt kuivin suin parhaaseensa pystyy. sivuvaikutus? ehkä, mutta myönteinen sellanen. päähyödyt on noissa mainituissa synteesien tehostamisissa.

Timba79 sanoi:
No eipä varmasti ole paljon väliä krean tuomilla nesteillä jos ei mitään kisadieettiä vedä.

Mikä ihmeen nestekammo porukalla on jotka hakee vaan kesäkuntoa. Ostakaa nyt viel ihmeessä kalium-tabletteja ja muita diureetteja. Henkilökohtainen kokemus krea-kuurista dieetin aikana oli sen verta hyvä et jatkossakin aion tehdä niin. Ja syön myös banaaneja...

Akkeli sanoi:
Mikä ihmeen nestekammo porukalla on jotka hakee vaan kesäkuntoa. Ostakaa nyt viel ihmeessä kalium-tabletteja ja muita diureetteja. Henkilökohtainen kokemus krea-kuurista dieetin aikana oli sen verta hyvä et jatkossakin aion tehdä niin. Ja syön myös banaaneja...

Olen tätä itsekin monesti ihmetellyt ja asiaa myös kommentoinut. Ehkä tässä on vaan se, että kreat lopettamalla saa itseään huijattua kun paino saattaa jopa 2-3 kg tulla alas. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom