MobilityWOD-blogi eli liikkuvuusharjoitukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pimmi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Löytyisiköhän näistä apu tämmöiseen ongelmaan..? Ei tosiaan ihan kaikkia noita viitsisi alkaa läpi käymään, vaikka jossain vaiheessa varmasti tarkemmin perehdynkin.

Eli kun makaan selälläni esimerkiksi sängyssä, en pysty enää kunnolla pitämään käsiä takaraivon alla. Jotenkin tuntuu kuin olkapäiden liikkuvuus olisi heikentynyt rajusti ja melko nopeasti, ja sen takia olkapäihin alkaa sattumaan tuo asento. Asento ei tuota kipua noin muuten, mutta kun kyynärpäät laskee sänkyä vasten, on olo melko epämukava.
Ja en nyt tiedä liittyykö samaan asiaan se, että jos seison suorana ja levitän kädet suoraksi sivuille, tuntuu kainaloissa ja ojentajissa, aina kyynärpäähän asti aivan jäätävä venytys ja polte. Samoihin aikoihin nämä vaivat alkoi, enkä oikein ole saanut niitä lievitettyä.

Selkälihaksia olen rullaillut foam rollerilla (lapojen seutu ja kainalot) ja venyttänyt runsaasti, mutta ei tosiaan tunnu hellittävän. Ja mainittakoon vielä, että nämä ongelmat alkoivat jo ennen kuin aloitin pitkästä aikaa treenaamisen. Tämä lihasjumitus tosin on selkeästi mennyt, luonnollisesti, hankalampaan suuntaan treenien edetessä.

Täytynee käydä lähiaikoina hierojalla joka tapauksessa, mutta mielenkiinnosta voisi kokeilla jotain muutakin jos tuolta jotain löytyisi.

Itsellä on tuo kirja ja siitä on kyllä ollut hyötyä siltä osin mitä sitä on itse jaksanut käyttää. Myös itse MWOD jäsenyys kiinnostaisi, mutta vielä en ole aikaseksi saanut sitä hommattua. Onko porukalla käytössä ihan perus foamrollereita ja lacrossepalloja/pesäpalloja yms?

Itseä kiinnostais ostaa roguen sivuilta vaikka mitä mobility juttuja (myönnetään olen varusteurheilija) ainakin se gemini ja se isompi pallo. Myös flossaus kiinnostaa. Mielenkiintoinen uutuus on se cradlestar joka näyttää siltä että rullaluistinten pyöriä on pistetty vierekkäin. En tie miten sitten eroaa esim rumblerollerilla rullailusta.

Itsellä on tuo kirja ja siitä on kyllä ollut hyötyä siltä osin mitä sitä on itse jaksanut käyttää. Myös itse MWOD jäsenyys kiinnostaisi, mutta vielä en ole aikaseksi saanut sitä hommattua. Onko porukalla käytössä ihan perus foamrollereita ja lacrossepalloja/pesäpalloja yms?

Itseä kiinnostais ostaa roguen sivuilta vaikka mitä mobility juttuja (myönnetään olen varusteurheilija) ainakin se gemini ja se isompi pallo. Myös flossaus kiinnostaa. Mielenkiintoinen uutuus on se cradlestar joka näyttää siltä että rullaluistinten pyöriä on pistetty vierekkäin. En tie miten sitten eroaa esim rumblerollerilla rullailusta.

Mä käytän kaukalopalloja lacrossepalloinani. Niistä oon tehny tollasen "peanutin" eli tota Geminiä vastaavan härpäkkeen. Lisäks on tietty yks ihan yksittäinen pallo, jolla suurimman osan hieromisjutuistani teenkin. Isomman pallon (Supernova) voi korvata tekniikkajalkapallolla hyvin. Supernova ei varmaan liukuis lattialla ehkä ihan niin paljoa, mut paljon halvemmaks se tulee ja toimii varmaan ihan yhtä hyvin oikeasti. Voodoo-nauhat kiinnostais muakin. Kellyhän on sanonut, että sellasen voi tehdä helposti pyörän sisäkumista. Aion kokeilla jahka seuraavaks jostain tulee rikkinäinen sellanen. :D Tuolta netistä tilaamalla se taitaa tulla aika kalliiks. Cradlestar vaikuttais mielenkiintoselta lähinnä siks, että siinä on se teline eli se pysyy paikallaan. Hintaa on kyllä silläkin sen verran, että ehkä pärjään ihan vaikkapa kaulimellakin (tai tollanen vähän kaulinta vastaava puukalikka mulla on). Ja siis kaikki varusteethan ovat liikkuvuusharjoittelussa paljon itse harjoittelua tärkeämpiä. ;) Mullakin löytyy vaikka mitä palloja ja keppejä ja nauhoja. Oikeesti kaks kuminauhaa (jäykempi ja vähän ohuempi) ja kaukalo- tai lacrossepallo sekä ehkä se tuplakaukalopallo riittää todella pitkälle.

Mwod pro -jäsenyys on ihan hauska, eikä maksakkaan mahdottomasti. Ite oon pari kertaa ottanu kuukauden ja joskus tulevaisuudessa otan taas. Vakituista tilausta ei viitti tehdä, kun noita videoita tulee kuitenki sen verran harvoin. Daily rx toki käytännössä päivittäin, mut mun mielestä se ei ihan sen arvosta oo. Kivampi sitte kerralla kattoa paljon niitä videoita, kun ostaa sen tilin.

Tullut tällä ja viime viikolla tehtyä DeFrancon Agile 8 nimistä lämmittelyä salilla, toimii kyllä hyvin. Paikat lämpenevät ja tulee semmoinen just sopivan "herkkä" olo lihaksiin.

Ps. nyt on kyllä kuumotus niin kova et pakko se on kohta tilata vähän härpäkettä Roguelta

Back
Ylös Bottom