Mobiili salipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ArtoP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jeps, munki mielestä tää sun setti on varmasti toimiva ja miksei vois käyttää itsekkin. Ajattelin vain mainita tuo Googlen setit ihan sillä jos joku ei niistä jostain syystä tiedä, tai ei tiedä miten niitä voi hyödyntää :)
Mille alust(a|oi)lle pystyt tämmösen koodaa ihan sovellukseksi? Ite itseopiskellu jonku verran Windows Phonen sovelluskehitystä ja ei varmaan ois kova homma toteuttaa. Se vaan lähtee jo suunnittelussa itellä lapasesta tämmöset kun mietin nytki sitte web portaalia johon päiväkirjan voi puhelimesta uploadata treenin jälkeen joka piirtää hienoja käppyröitä jnejne :D 4h homma paisuuki parissa minuutissa life time hommaksi :)

Windows Phonelle aloitinkin jo kehittämisen.
laitatko sähköpostia osoitteeseen arto.parikka(ät)elektroniikkapalvelu.com jos kiinnostaa koodin vääntäminen tutustumalla Ios tai Androidin kehitysympäristöön?

Tosi hyvä. Sarjamäärien lisäksi jonkinlainen muutaman merkin vapaatekstikenttä olisi hyvä esim. Erikoistekniikoille jne. Samsungin tabilla toimii hyvin.

HTC:llä (android 2.3) saa zoomata reilusti ulospäin että sivu skaalautuu järkevästi. Jos tän sais sovelluksena, niin olis pirun hyvä!

P.S: Lauanveto ja haiskääntö mutkatangolla ;)

Pari ideaa: Käyttäjä voisi koota erillisiä ryhmiä noista liikkeistä, jolloin olisi saliohjelman kaikki liikkeet kätevästi saatavilla ja ei joutuisi etsiä liikkeitä tuolta luettelosta (vaikka ei se törkeä vaiva ole, voi lista kuitenkin kasvaa pitkäksi kun sitä parannetaan). Jotkut kuvaajat ja keskiarvot progressiosta saattaisi olla hauska lisä, ei välttämättömiä, mutta varmaan helppo toteuttaa. Käyttäjä voisi lisätä omia liikkeitä luetteloon, jotta ei tarvitse odotella päivityksiä. Nämä vain ideoita siis ja en pahastu vaikka olisivat typeriä sellaisia.

Heitä helvettii jokanen alertboxi ja tee ajaxilla tallennus. Tee joku alert-div minkä sisään heität kaikki virheet/ilmoitukset ajaxin onsuccess/failissa.

Näytä onnistuneessa tallennuksessa tallennetut tiedot.

- Heitä helvettiin alertboxit
- Muuta kaikki tallennukset toimimaan ajaxilla, ellei ne ole jo
- Tee joku divi mihin laitat kaikki ilmoitukset käyttäen ajaxin onsuccess/fail niin ettei käyttäjän tarvii tehdä turhia painalluksia
- Lisää tallennukseen päivämäärä syöttö, vaikka oletuksena sitten tuo kuluva päivä
- Ota toi "Liike" teksti pois ylhäältä

En jaksanu testata mutta miten ton historia osuuden käy jos on useemman viikon setit kirjattuna ylös?

Lyhyesti: Minimoi painallukset, maksimoi info.

Heitä helvettii jokanen alertboxi ja tee ajaxilla tallennus. Tee joku alert-div minkä sisään heität kaikki virheet/ilmoitukset ajaxin onsuccess/failissa.

Näytä onnistuneessa tallennuksessa tallennetut tiedot.

- Heitä helvettiin alertboxit
- Muuta kaikki tallennukset toimimaan ajaxilla, ellei ne ole jo
- Tee joku divi mihin laitat kaikki ilmoitukset käyttäen ajaxin onsuccess/fail niin ettei käyttäjän tarvii tehdä turhia painalluksia
- Lisää tallennukseen päivämäärä syöttö, vaikka oletuksena sitten tuo kuluva päivä
- Ota toi "Liike" teksti pois ylhäältä

En jaksanu testata mutta miten ton historia osuuden käy jos on useemman viikon setit kirjattuna ylös?

Lyhyesti: Minimoi painallukset, maksimoi info.

Kiitosta palautteesta! Tuo on muuten ihan totta, ajaxilla muuttuisi sujuvammaksi ja päivämäärävalinta voisi olla vielä lisänä. Tosin liikaakaan ei kannata näyttöön asioita tunkea.

- - - Updated - - -

Pari ideaa: Käyttäjä voisi koota erillisiä ryhmiä noista liikkeistä, jolloin olisi saliohjelman kaikki liikkeet kätevästi saatavilla ja ei joutuisi etsiä liikkeitä tuolta luettelosta (vaikka ei se törkeä vaiva ole, voi lista kuitenkin kasvaa pitkäksi kun sitä parannetaan). Jotkut kuvaajat ja keskiarvot progressiosta saattaisi olla hauska lisä, ei välttämättömiä, mutta varmaan helppo toteuttaa. Käyttäjä voisi lisätä omia liikkeitä luetteloon, jotta ei tarvitse odotella päivityksiä. Nämä vain ideoita siis ja en pahastu vaikka olisivat typeriä sellaisia.

Ainakin jako lihasryhmiin on jo tulossa. Jollain tavalla käyttäjäkin muuten voisi jakaa liikkeet eri ryhmiin. Hyvä idea! Omien liikkeiden lisäämismahdollisuus pitänee myös tehdä.

Eiköhän tuossa leuanvetoa tarkoitettu :D nyt näyttäisi lauanveto löytyvän listasta :D

Ja sitten semmonen, että kun tuo lista näyttää paisuvan aika pitkäksi, niin mielummin itse vain kirjoittaisin liikkeen nimen, tai sitten olisi joku viimeeksi käytetyt kohta josta löytyisi liikkeet nopeasti

En ole tarkastanut tätä tekelettä vielä, mutta liippasee niin läheltä sydäntä, että pakko päräyttää ajatukset pihalle.

Kun on salilla, tarvitsen salipäiväkirjalta todella vähän:
- Nopea ja yksinkertainen kirjata.
- Näen muutaman edellisen treenin tulokset per liike, että tajuan pitää progressiota yllä.

Olen käynyt erinäisiä softia läpi (android) ja tykästynyt ohjelmaan LiftLog. Setti kirjataan syöttämällä liikesarjan nimeä. Jo kahden kirjaimen jälkeen ilmestyy ehdotukset aiemmista syötetyistä liikkeistä. Sitten annetaan paino ja toistomäärä. Siinä kaikki. Jos tekee uutta liikettä, tai jotain variaatiota, ei tarvita mitään taikatemppuja sen "lisäämiseksi järjestelmään". Kaikki liikkeet ovat mun nimeämiäni (vapaata ja dynaamista). Yhdessä toisessa softassa oli ominaisuuksia joita jäin kaipaamaan. LiftLog näyttää koko treenin yhdellä sivulla ja jos haluaa nähdä edellisiä treenejä, pitää kelata päiviä taaksepäin. Mieluummin näkisi tekeillä olevasta liikkeestä muutaman treenin taaksepäin. Samaten toisessa softassa oli mahdollista antaa sarjatauon pituus jolloin laite hälytti kun aika edellisestä kirjauksesta oli kulunut. Mulle tää olis hyvä kun ajatukset tuppaa karkailemaan...

Tärkeää on siis mun mielestä yksinkertaisuus ja joustavuus. Mulle tärkeä ominaisuus on myös tulosten saaminen järjestelmästä ulos, eli export to csv, jolloin tilastorunkkarit (kuten minä) pääsee toteuttamaan itseään taulukkolaskentaohjelmilla. Eli salipäiväkirjasoftan ei todellakaan tarvitse osata tehdä mitään hienouksia. LiftLog näyttää vain yhden graafin, jossa hauskasti kaikista sarjoista lasketaan 1RM. Esim kun tein mavessa 140kg*8, 160kg*4 ja 180kg*1, näin graafista, että nämä sarjat putosivat aika lailla samalle sektorille suorituksina. Ihan mielenkiintoista etenkin tämmöiselle, joka treenaa pyramidia muutenkin.

Toivottavasti tästä on jotain apua ideoiden muodossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Etukyykyn vois lisätä listaan. Meinasitko pitää ilmaisena palveluna tuota? Ainakin itse voisin käyttää.:D

Hei,

lisäilen listaan ja kehittelen tuota vielä vähän käytännöllisemmäksi. Olisitko kiinnostunut netissä toimivasta vai jollekkin puhelimelle
tehdystä sovelluksesta?

En ole tarkastanut tätä tekelettä vielä, mutta liippasee niin läheltä sydäntä, että pakko päräyttää ajatukset pihalle.

Kun on salilla, tarvitsen salipäiväkirjalta todella vähän:
- Nopea ja yksinkertainen kirjata.
- Näen muutaman edellisen treenin tulokset per liike, että tajuan pitää progressiota yllä.

Olen käynyt erinäisiä softia läpi (android) ja tykästynyt ohjelmaan LiftLog. Setti kirjataan syöttämällä liikesarjan nimeä. Jo kahden kirjaimen jälkeen ilmestyy ehdotukset aiemmista syötetyistä liikkeistä. Sitten annetaan paino ja toistomäärä. Siinä kaikki. Jos tekee uutta liikettä, tai jotain variaatiota, ei tarvita mitään taikatemppuja sen "lisäämiseksi järjestelmään". Kaikki liikkeet ovat mun nimeämiäni (vapaata ja dynaamista). Yhdessä toisessa softassa oli ominaisuuksia joita jäin kaipaamaan. LiftLog näyttää koko treenin yhdellä sivulla ja jos haluaa nähdä edellisiä treenejä, pitää kelata päiviä taaksepäin. Mieluummin näkisi tekeillä olevasta liikkeestä muutaman treenin taaksepäin. Samaten toisessa softassa oli mahdollista antaa sarjatauon pituus jolloin laite hälytti kun aika edellisestä kirjauksesta oli kulunut. Mulle tää olis hyvä kun ajatukset tuppaa karkailemaan...

Tärkeää on siis mun mielestä yksinkertaisuus ja joustavuus. Mulle tärkeä ominaisuus on myös tulosten saaminen järjestelmästä ulos, eli export to csv, jolloin tilastorunkkarit (kuten minä) pääsee toteuttamaan itseään taulukkolaskentaohjelmilla. Eli salipäiväkirjasoftan ei todellakaan tarvitse osata tehdä mitään hienouksia. LiftLog näyttää vain yhden graafin, jossa hauskasti kaikista sarjoista lasketaan 1RM. Esim kun tein mavessa 140kg*8, 160kg*4 ja 180kg*1, näin graafista, että nämä sarjat putosivat aika lailla samalle sektorille suorituksina. Ihan mielenkiintoista etenkin tämmöiselle, joka treenaa pyramidia muutenkin.

Toivottavasti tästä on jotain apua ideoiden muodossa.

Kiitosta! Tässä on monta hyvää ideaa. Dynaaminen liikkeiden nimeäminen helpottaisi käyttämistä ja sen pyrin ehdottomasti toteuttamaan. Lisäksi tuo historian näyttäminen automaattisesti tuli listalleni. Olen myös saanut paljon palautetta, jotta tulokset pitää saada ulos puhelimesta, joten myös se on tehtävä!

Olemassa olevia sovelluksia on ainakin Jefit (joka omasta mielestäni oli ainakin ihan ookoo ja todella kattava kasa eri liikkeitä) ja jos Fitocracyä käyttää niin käsittääkseni siinäkin on mobiilisovellus olemassa. Toisaalta itse olen yhä luottanut vihkoon, vaikka tota Jefitiä tovin käytin, jaksa näpytellä älylaitteita treenin aikana.

Itsellä on pilvessä (iCloud, Dropbox, Skydrive, Google Drive tms.) jaettu taulukko (Microsoft Excel, Google Spreadsheets, Apple Numbers tms.), jota voi sitten lukea ja editoida niin kännykällä kuin millä tahansa muullakin päätelaitteella. Omaan käyttöön toimii erinomaisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom