MMA - Väittelyketju

Andersson Silva, siis jos puhutaan p4p tittelistä, HW rankkingeissa se on #1, ainakin vielä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Andersson Silva, siis jos puhutaan p4p tittelistä, HW rankkingeissa se on #1, ainakin vielä.

Josta seuraa toinen, vähän outo kysymys kentis.. he ovat molemmat offilla bout saman painoisia. F ei juurikaan tiputa. A.Silva on hienolla menestyksellä vienyt jo lhw ukkoja. Ja jos fysiikkaa katsotaan, niin Fedorille lhw olisi oikea sarja. Molemmat samaan kehään ja saman painoisina laitettaessa, kumman veikkaisit kävelevän voittajana ulos?

Turha kysymys sinänsä ei Fedor rupea painoa tiputtelemaan, Anderssonille luontainen painosarja on 185 vaikka mies on käynyt 170 paunaisissakin, vähän hankala ruveta sovittelemaan samaan painoluokkaan, pysyn kannassani että Silva on parempi p4p. Catch weighteihin en ota kantaa.

Voit toki itse tähän laittaa veikkauksesi kumpi miehistä vie jos otellaan 170-185-205 sarjoissa..

Turha kysymys sinänsä ei Fedor rupea painoa tiputtelemaan, Anderssonille luontainen painosarja on 185 vaikka mies on käynyt 170 paunaisissakin, vähän hankala ruveta sovittelemaan samaan painoluokkaan, pysyn kannassani että Silva on parempi p4p. Catch weighteihin en ota kantaa.

Voit toki itse tähän laittaa veikkauksesi kumpi miehistä vie jos otellaan 170-185-205 sarjoissa..

Millä tavalla on hankala ruveta sovittelemaan samaan painoluokkaan, kun molemmat ovat offilla saman painoisia, ellei Silva jopa painavampi? Jos Silvalle luontainen paino 185, on se Fedorilla vähintään sama. Etkö ole mun kanssa samaa mieltä siitä, että 2 kaveria, jotka ovat offilla saman painoisia, ja heidän kesken jaetaan p4p titteli........ niin eikös heidän keskeinen ottelu ole se mittari? Täällä kun on monenmoiset spekulaatiot millon mistäkin ottelusta, niin miksi et voi spekuloida F:n ja AS:n ottelun tulosta?

Vaikka omasta mielestä Fedor on #1 p4p, niin ymmärrän hyvin jos joku on sitä mieltä että paikka kuuluu Spiderille tai GSP:lle, ei siinä mitään.
Oon aina luullut että Japin mielestä Fedor ei ole edes HW:n ykkönen, mutta ilmeisesti mieli on muuttunut.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt koko p4p keskustelua. Eihän siinä ole mitään järkeä et väittää GSP:n olevan p4p kovempi ottelija kuin Fedor. Kaikille on varmaan selvää miten siinä kävis jos ne kohtais kehässä sen painoisina kuin ne oikeasti on. Se on mun mielestä ainoa asia joka merkitsee, tämä TODELLISUUS jossa elämme. Jos Fedor kutistettaisiin jollain laitteella GSP:n kokoiseksi niin se ei olisi enää Fedor. GSP ei toisaalta pystyisi säilyttämään nykyisiä fyysisiä ominaisuuksia mitenkään ennallaan, jos se painaisi saman kuin Fedor. En henkilökohtaisesti anna koko p4p keskustelulle mitään arvoa. Sillä ei ole yhtään mitään funktiota todellisuuden kanssa. GSP, Penn, Silva ja muut on kovia kavereita omissa painoluokissaan, mut jos ne haluaa kukkulan kuninkaaksi niin silloin niiden täytyy nujertaa Fedor. P4P väittely on pikkulasten touhua.

Ja mikäköhän yht'äkkiä on tehnyt HW:sta sen luokan jossa päätetään kuka on kukkulan kuningas? Jokainen edellämainituista on oman painoluokkansa eliittiä ja ainakin minun silmissäni jo maailman parhaita ottelijoita. Aivan varmana Fedor häviäisi Pennille jos laihduttaisi itsensä LW:ksi ja samoin kävisi Pennille jos hän lihottaisi itsensä HW:ksi. Jokainen näistä on oman painoluokkansa kuningas, jonka ei ainakaan minulle tarvitse todistaa yhtään mitään.

Rohkenen väittää että raskaansarjan kovin kaveri voittaa myös alempien kavereiden ottelijat. En väitä et raskaansarjan sarja olisi muuten parempi kuin muut sarjat. Ehkä yleistäen voisi sanoa päin vastoin, sillä ottelijoidenkin painot noudattaa normaalijakaumaa, joten suurin määrä ottelijoista on kevyimmän ja raskaimman sarjan välissä. Monesti pikkusarjoissa on myös nopeutta ja kestävyyttä enemmän.

Viittasin vain tuohon p4p keskusteluun. Se on mielestäni täysin yhdentekevää, sillä se perustuu olettamuksiin joita ei voida ikinä testata. Leikkimielellä voisin ehdottaa koko p4p-rankingin korvaamista "kukkulan kuningas-rankingilla" (yksi ainoa painoluokka) jonka ykköspaikka mun mielestä menisi aika itseoikeutetusti Fedorille. Anderson Silvat ym. sitten jonnekin alapuolelle.

Ton filosofian mukaan vammaset junan alle ja muuten vaan heikot mukaan myös. Maailma ei toimi nykypäivänä noin. Jokaiselle pitää olla jotakin. Ja onhan se nykypäivänä naurettavaa kattoa kun 150 kilonen jätkä hakkaa 70 kilosen jätkän koomaan kolmessa sekunnissa.

Ja turha vetää mitää Royce läppää koska se oli vaparin pimeetä-aikaa jolloin sinne vaan haluttiin säkkejä ja ninjoja. Nykyään joka jätkä tuolla on huippu-urheilija.

Ton filosofian mukaan vammaset junan alle ja muuten vaan heikot mukaan myös. Maailma ei toimi nykypäivänä noin. Jokaiselle pitää olla jotakin. Ja onhan se nykypäivänä naurettavaa kattoa kun 150 kilonen jätkä hakkaa 70 kilosen jätkän koomaan kolmessa sekunnissa.

Ja turha vetää mitää Royce läppää koska se oli vaparin pimeetä-aikaa jolloin sinne vaan haluttiin säkkejä ja ninjoja. Nykyään joka jätkä tuolla on huippu-urheilija.

Häh? Vaparin pimeys? Sehän oli koko lajin julkisen synnyn ensiaskel. Sitä ennen samaa harrastettiin tietyissä maissa säännöllisesti ja runsaasti, mutta nyt ensimmäistä kertaa vapaaottelu tuotiin koko kansan viihteeksi. Nykyinen MMA on täysin eri laji. Ehkä noista ensimmäisistä turnauksista vielä voi puhua vapaaotteluna, mutta nykyään termin käyttö on kyllä täysin harhaanjohtava. Mielestäni (esimerkiksi) Vapaaotteluliitto on kohtuullisen harhaanjohtaja nimi, samoin kaikki NHB:t ja Vale Tudot. MMA on nykyiselle kehitysversiolle (tai uudelle lajille) paljon parempi ja kuvaavampi nimi.

Olen itsekin painoluokkien kannalla, mutta vapaaottelusta ei toki ole MMA:ssa kysymys.

Millä tavalla on hankala ruveta sovittelemaan samaan painoluokkaan, kun molemmat ovat offilla saman painoisia, ellei Silva jopa painavampi? Jos Silvalle luontainen paino 185, on se Fedorilla vähintään sama. Etkö ole mun kanssa samaa mieltä siitä, että 2 kaveria, jotka ovat offilla saman painoisia, ja heidän kesken jaetaan p4p titteli........ niin eikös heidän keskeinen ottelu ole se mittari? Täällä kun on monenmoiset spekulaatiot millon mistäkin ottelusta, niin miksi et voi spekuloida F:n ja AS:n ottelun tulosta?

En ole sun kanssa samaa mieltä siitä että otetaan 2 kaveria jotka ovat offilla saman painoisia, Silva tiputtaa painoaan matseihinsa, se ei mene offipainollaan matsaamaan, ja en usko että Fedor olisi sama ihminen/ottelija jos pudottaa painoaan 170 paunaan tai edes 185 paunaan, myöskään ikinä ei ole nähty saako ukko vedettyä itseään edes tehokkaasti 205 paunaan. jäljelle jää että Silva saa tulla missä painossa tahansa ja Fedor on edelleen HW, kuten oli esim Lindlandia vastaan, HW vs MW. Se ei todista p4p keskustelussa yhtään mitään. Ja on turha puhua "jos" miehet menisivät kehään jossain tietyssä painossa kun Fedori on ilmoittanut, ettei halua siirtyä alaspäin ole. Joten jäljelle jää vain p4p teoriat joita ei pystytä ikinä millään tavalla varmentamaan ne on vain lämpimikseen käytyjä väittelyitä, ja olen sitä mieltä että Silva on p4p parempi kuin Fedor.

Onhan itäblokin maissa ja varsinkin brasseissa harrastettu 'vale tudoa' ikuisuuksia ja toihan UFC vapaaottelun ensimmäistä kertaa suurelle yleisölle ja se olikin niitä ensiaskeleita, mutta se oli vielä kaukana nykyisestään. Tai vaikka sen aikaisesta painin tai nyrkkeilyn painoluokkajärjestelmästä. Eihän ensimmäisissä UFCssä ollut mitään varsinaisia urheilijoita poikkeuksia lukuunottamatta. Sinne vaan haluttiin eri lajien edustajia ottamaan mittaa toisistaan. Eikä sillä ees periaatteessa ollut väliä oliko joku karaten harrastaja vai kunhan veti gin päälle.

Mutta täähän ei nyt liity polkupyörälläkään aiheeseen mitä itse viestissä käsittelin.

En arvannu, et joku voisi käsittää mun postauksen noinkin. Ei mulla ole mitään painoluokkia vastaan, päinvastoin. Tarkoitin sitä rankinglistausta ideana, samalla tavoin kuin p4p-ranking. Ei Fedoria tarvitse laittaa ottelemaan BJ:tä vastaan. Mut jos niin haluttaisiin, niin voitaisiin listauksen luotettavuus testata. Eli tuollaisella yksi painoluokka idealla tehty ranking olisi sidoksissa todellisuuteen, toisin kuin p4p.

Toki tuollainen lista olisi hieman eri näköinen kuin p4p-lista, mutta niin se vain on, että massa ja voima näyttelevät isoa osaa kamppailu-urheilussa. Ottelijan tehokkuus muodostuu muistakin ominaisuuksista kuin tekniikka. Mutta kyllä monella LHW huipulla olisi mahdollisuuksia taistella raskaansarjan kavereita vastaan.

Ei siis ole tarkoitus ottaa mitään BJ:ltä tai GSP:ltä pois, mutta toi vikinä siitä et ne on kovimpia kavereita johonkin täysin science fictioniin perustuvalla rankingilla on aivan turhaa.

Ylipäänsä rankinglistoja ei kannata ottaa mun mielestä turhan vakavasti, mut jos niitä tehdään niin voisi ne olla edes tästä maailmankaikkeudesta =)

En ole sun kanssa samaa mieltä siitä että otetaan 2 kaveria jotka ovat offilla saman painoisia, Silva tiputtaa painoaan matseihinsa, se ei mene offipainollaan matsaamaan, ja en usko että Fedor olisi sama ihminen/ottelija jos pudottaa painoaan 170 paunaan tai edes 185 paunaan, myöskään ikinä ei ole nähty saako ukko vedettyä itseään edes tehokkaasti 205 paunaan. jäljelle jää että Silva saa tulla missä painossa tahansa ja Fedor on edelleen HW, kuten oli esim Lindlandia vastaan, HW vs MW. Se ei todista p4p keskustelussa yhtään mitään. Ja on turha puhua "jos" miehet menisivät kehään jossain tietyssä painossa kun Fedori on ilmoittanut, ettei halua siirtyä alaspäin ole. Joten jäljelle jää vain p4p teoriat joita ei pystytä ikinä millään tavalla varmentamaan ne on vain lämpimikseen käytyjä väittelyitä, ja olen sitä mieltä että Silva on p4p parempi kuin Fedor.

Miksi Silva tiputtaa aina 185:een? F on pienempi, mutta pysyttelee HW ja pessyt siellä kaikki.

Ja sanoit, että "on turha puhua jos miehet menisivät kehään jossain tietyssä painossa kun Fedori on ilmoittanut, ettei halua siirtyä alaspäin ole"................ nyt tarkoitinkin, ettei mentäisi jossain tietyssä painossa, vaan nimenomaan off painolla. Mun mielestä he ovat aika samassa lähtöruudussa, koska ovat about saman painoisia. Joten kysymys kuuluu taas, kumman puolesta lyöt vetoa, jos Anderson Silva ja Fedor Emelianenko ottelevat keskenään tiputtamatta painoa ollenkaan??

Kiitos ;)

Ei siis ole tarkoitus ottaa mitään BJ:ltä tai GSP:ltä pois, mutta toi vikinä siitä et ne on kovimpia kavereita johonkin täysin science fictioniin perustuvalla rankingilla on aivan turhaa.

Jokaisessa painoluokkalajissa on tapana puhua siitä että kuka on painoon katsomatta lajin paras urheilija sillä hetkellä. Kamppailulajeissa tää on toisinaan ihan mielekästä hehkuttaa yksittäistä ottelijaa lajin parhaana koska se tuo koko lajille näkyvyyttä. Olettaen tämä ottelija pystyy lunastamaan esityksillään tän maineen (=olemalla selkeästi edellä kaikkia muita lajin ottelijoita). Tää yleensä vaatii hyvin poikkeuksellinen lahjakkuuden huipulle, eli kaikkina aikoina ei välttämättä ole edes tarvetta miettiä kuka on p4p nr1 jos taitotaso on tasaista ja mestaruudet vaihtaa omistajaa usein.

Esim nyrkkeilyssä pacman vs mayweather voittajaa voitaisiin mielestäni aika hyvällä syyllä kutsua maailman parhaaksi siitäkin huolimatta että kumpikin häviäisi Klitschkolle. Tuo jälkimmäinen nyt on niin itsestäänselvä asia että vain täysi urpo ei sitä ymmärrä ja haluaisi oikeasti nähdä kyseisen matsin.

Ylipäänsä rankinglistoja ei kannata ottaa mun mielestä turhan vakavasti, mut jos niitä tehdään niin voisi ne olla edes tästä maailmankaikkeudesta =)

No jos tässä nyt joku lista on täysin arvoton niin se olisi tuo visioimasi "kukkulankuningas"-lista. Ei millään pahalla :D

Niin eli tulihan se sieltä, haluat tietää kumpi on mielestäni parempi HW? Varmaankin Fedor, Silva ei ole HWssa matsannut kun taas Fedor ollut siellä ikänsä. Onko nyt "voittaja" olo, myönsin että Fedor on kovempi HW kuin MWssä kilpaileva ottelija.

Aina voidaan puhua, se on totta. Se ei silti tarkoita että siinä olisi mitään järkeä. Mun mielestä on ihan mahdotonta vertailla eri sarjojen kavereita keskenään ja sit sanoa et toi toinen on kovempi, ilman että ne ikinä ottaa toisiaan vastaan. Se on pelkkää spekulointia.

Toi p4p logiikka ei mun mielestä toimi. Tai sitten mä en vaan ymmärrä sitä. Miten jotain BJ:tä ja Fedoria voi verrata keskenään. Kerro mulle miten toi p4p toimii. Mulle on hieman epäselvää miten ottelijoiden voimaa ja nopeutta vaikka verrataan toisiinsa ja kuinka huomioidaan esim. voiman ja nopeuden lisääntyminen/väheneminen suhteessa painon muutoksiin.

Klitschko hyvin todennäköisesti ottelisi aivan eri tavoin jos olisi saman kokoinen kuin pacman. Nyt raskaassa sarjassa otellessaan hän voi hyödyntää ulottuvuutta ja kovia lyöntejä. Hän on mestari, koska on osannut ottaa omista vahvuuksistaan kaiken irti. Jos Klitschko olisi pienempi niin melko varmasti hän myös ottelisi eri tavoin. Ei ole oikein olettaa että hän ottelisi samalla tavoin myös pienemmässä sarjassa. Huippu-urheilu vaatii omanlaista älykkyyttä jota Klitschkolla varmasti on. Pienempänä kaverina hän olisi harjoitellut itselleen aivan erilaisen tyylin ja voisi silti olla mestari. P4P ajattelussa on liikaa vääriä olettamuksia.

Suositut

Back
Ylös Bottom