Mittatilaushuonekalut ammattikouluista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

Hippa

Okkapukku.
VIP
Moikka

Mua on ruvennut kiinnostamaan tuollainen idea, että tilaisi ammattikoulutyönä huonekaluja.

Onko kellään vastaavasta kokemusta? Missä hintatasoissa liikutaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hippa sanoi:
Moikka

Mua on ruvennut kiinnostamaan tuollainen idea, että tilaisi ammattikoulutyönä huonekaluja.

Onko kellään vastaavasta kokemusta? Missä hintatasoissa liikutaan?

Riippuu varmaan että millasia huonekaluja meinasit? (Massiivi) Puu on yllättävän kallista ja ei noi amiksetkaan taida ihan ilmaiseksi tehdä jos tehdään mittatilaustyötä. Laadusta puhumattakaan. Kannattaa tietenkin kysyä,paikkakunnasta ja koulustahan se on paljon kiinni.
Jos yhtään on halua ja vähänkään taitoa niin kansalaisopistoon vaan puutyöhän ja duunaamaan itse. Jos on aivan peukalo keskellä kämmentä niin sitten voi olla hiljaista.

No jotain pienehköä, kapeaa ja yksinkertaista :)

Ei tässä mitään huippulaatua kaivata, kunhan jotain kätevää käyttötavaraa.

En yhtään tiedä mikä on hintataso, tai mitään muutakaan, joten siksi kiinnostaa kovin :)

Itse olen kaikkea muuta kuin käsityöihminen, joten siksi tämä laiskempi vaihtoehto.. :rolleyes:

Ite oon alkuperäiseltä koulutukseltani puuseppä, eli kaikenlaisia mittatilaustöitä tuli koulussa tehtyä. Ite en sieltä tilais mitään, vaikka paljon halvemmaks (yleensä) tuleekin kun kaupasta ostettu. Tässä kaksi syytä: Se laatu on vähän mitä sattuu, ainakin kun puusepän silmällä kattelee. En tiedä huomaako "tavis" kuluttaja niissä sellasia virheitä ollenkaan mitkä mä näen. Toinen syy on se, että lähes aina siellä kestää ja kestää ihan saatanan kauan. Kyllähän sen tietää mikä on motivaatio joillakin väsyneillä puualan opiskelijoilla. Meillä ainakin oli niin löysää, että sain vuoden aikana valmiiksi yhden puutarhakaluston, ja kaveri ei saanu edes sitä. Samanlaista se työnteko oli muillakin. Samasta johtuu se "loistava" työnlaatu.

En tilais minäkään amiksesta yhtään mitään, kun tietää minkälainen meno siellä on. Kukaan ei jaksa, eikä ketään kiinnosta. Poikkeuksiakin on, mutta aika harvassa taitaa olla.

ps. olen amiksessa

Tostahan voi myös samalla päätellä sen, että kaikki ammattikoulusta valmistuneet ovat ammattitaidottomia työntekijöitä, koska koulutus ei kiinnostanut eikä saatu mitään aikaan.

Eikö ne opettajat kuitenkin tarkista tilatut työt?

Kyllä ne opettajatkin, osa ainakin on samanlaisia löysäilijöitä. Amiksesta itsekin ja tulipa muutamaan autotalliin sähköt vedettyä ja ainoa tarkistus oli mittaukset että toimiiko, vaikka kytkennät olis ollu myös helvetin tärkeetä tarkistaa.

Hippa sanoi:
Tostahan voi myös samalla päätellä sen, että kaikki ammattikoulusta valmistuneet ovat ammattitaidottomia työntekijöitä, koska koulutus ei kiinnostanut eikä saatu mitään aikaan.

Eikö ne opettajat kuitenkin tarkista tilatut työt?

Ei se nyt ihan niinkään kuitenkaan ole. Kyllä siellä väkisinkin oppii. Siellä on vaan lähinnä tapana se lusmuilu. Monia vituttaa se suunnttomasti, että pitää tehdä töitä palkatta. Opettajat sanoo, että palkkana on koulutus. Paljonpa lohduttaa. Olis motivaatio paljon korkeemmalla jos sais tehdä pelkästään itselleen jotain.

Opettajat kyllä tarkistaa ne, ja laittaa korjaamaan jos ei tyydytä. Ja taas kestää pitempään.
Mies847 sanoi:
Kyllä ne opettajatkin, osa ainakin on samanlaisia löysäilijöitä.
Meidän opettaja taas oli kaikkea muuta kuin lusmu. Kauhee orjapiiskuri. Siinä kyllä oppii lusmuilemaan opettajan huomaamatta. :D

Hippa sanoi:
Hienosti päätelty :rolleyes: :jahas:

Tosiaan kannattaa varauksella suhtautua sitten mitä sieltä tulee jos jotain tilaat. Asia on juuri niin että ketään ei kiinnosta jne. Kuitenkin joitain hyviä sattumia on joukossa. Kannattaa opettajalle ehdottomasti mainita että paras oppilas sitten tekemään niitä. Jos kuopion suunnilta satut olemaan niin kävi ihan hyvä säkä ehkä koska kuopion amiksesta puualalta yks tyyppi voitti taitaja 2005 kisoissa hopeaa (ite olin kisapaikalla näkemässä työnjäljen ja jos joku sanoo että on huono laatu niin :anssi: ). En ole varma oliko kyseinen tyyppi sillon 2 vai 3 luokalla nimittäin jos 3 luokalla oli niin ei ole amiksessa enää. Itekin jonkinlainen sattuma taidan olla kun raksapuolella samoissa kisoissa voitin sm pronssia. :) Ainiin ja vielä siitä hintatasosta senverran että ainaskin raksapuolelta saa tilaustöitä (komposteja, leikkimökkejä ja sensemmosta pientä) materiaalien hinnoilla. Opiskelijoille siis ei palkkaa makseta ja koulukaan ei mitään voi työstä ottaa kun opiskelijat tekee sen. Amikset rakentaa yleensä myös omakotitaloja mutta niihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan koska kaikki :david: :t on niitä tekemässä ja työnjälki on sitten sitä. Powerhousu mainitsi tuolla että työt tuli hitaasti tehtyä niin kannattaa pientä liksaa maksaa opiskelijalle siitä niin vauhti kasvaa kummasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom