Mitkä renkaat fokukseen??

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yaffa
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
23.4.2004
Viestejä
27
Olisin kyselly, että onko täällä jollain kokemuksia isoista renkaista ja vanteista fokuksessa. Tiedän että ainaki 215/40/17 menee helposti mutta pitäis saada 18 tuumaset vanteet. Onko jollain ollu 18 tuuman vanteita fokuksessa tai tietääkö joku että jollain olis ollu??? Ja mitkä kumit oli? Ja miltä tuntu ajo?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
18-tuumaiset Focuksessa kuulostaa paitsi ylilyönniltä, myös erittäin mauttomalta. No, oma on tietenkin autosi. Sano nyt vielä että se on 1,6 l koneella. :)
 
Tomi sanoi:
18-tuumaiset Focuksessa kuulostaa paitsi ylilyönniltä, myös erittäin mauttomalta. No, oma on tietenkin autosi. Sano nyt vielä että se on 1,6 l koneella. :)

Ylilyönti on aina paras!! Kone on valitettavasti 2 litranen.
 
yaffa sanoi:
Olisin kyselly, että onko täällä jollain kokemuksia isoista renkaista ja vanteista fokuksessa. Tiedän että ainaki 215/40/17 menee helposti mutta pitäis saada 18 tuumaset vanteet. Onko jollain ollu 18 tuuman vanteita fokuksessa tai tietääkö joku että jollain olis ollu??? Ja mitkä kumit oli? Ja miltä tuntu ajo?
Ei nyt oo kokemusta justiin tosta Focuksesta, mut en usko et kannattaa laittaa 18 tuumasia. Mahtuuko ne edes paikalleen? Mitä oot tehny alustalle, tiputettu kuinka paljon?

Ajo ei tunnu varmastikaan kovin hyvältä. Tuppaa tolla pyöräkoolla olemaan se profiili niin pieni, että se ajaminen kivaa ole.
 
En ole ikinä ymmärtänyt matalaprofiilirenkaita. Autosta tulee urissa vetelevä tärisevä kivireki kun pudottaa profiilia tarpeeksi. Madallussarjat ovat toinen keksintö suoraan helvetistä. Jos ei camberit olleet vituillaan aiemmin niin viimeistään madalluksen jälkeen ne sitten ovat. Kyllä, minulla on kokemusta tuollaisella autolla ajamisesta.

Turha selittää mistään leveiden renkaiden paremmasta pidosta, kyllä noi muut tienkäyttäjät tuppaa pyörimään jaloissa jo ihan 185 leveillä renkailla, jos vain itse ajaa pidon rajoilla. Ei sillä että tieliikenteessä nyt tarvitsisi ajaa pidon rajoilla.

Tietty jos auton näyttävyys on tärkeämpää kuin mukavuus, niin kaikin mokomin. Harrastuksensa kullakin. Itse pistäisin fyffeä mieluummin vaikka nahkasisustukseen tai johonkin vastaavaan, mukavuudenhaluinen kun olen.
 
uga sanoi:
En ole ikinä ymmärtänyt matalaprofiilirenkaita. Autosta tulee urissa vetelevä tärisevä kivireki kun pudottaa profiilia tarpeeksi.....


Tässä ollaan aika hyvin totuuden tiellä... :D
Eihän siitä pääse mihinkään, että isot vanteet ja matalaprofiiliset renkaat on hyvännäköiset. Mutta ajomukavuudestahan siinä tinkii. Mulla on omassa Lagunassa 17" vanteet 50-sarjalaisilla renkailla ja Treellä Hämeenkadun mukulakivillä ajo on kyllä yhtä helvettiä.... Ja uraisella tiellä, kun "vähän" kiihdyttää niin ratista saa pitää kiinni, sen verran vetelee.

Uusi auto on tulossa ens kuun puolivälissä ja ihan mukavuuden (ja säästönkin) takia se tulee ihan normirenkailla 15" vanteilla.
 
Älkääs nyt. Kai sen kaikki ymmärtää ettei autoa madalleta ja siihen laiteta leveitä matalaprofiilisia renkaita ajomukavuuden takia. Se tehdään pelkästään ulkonäön takia jos nyt radalla ei ajeta.

Kyllä Focukseen mun mielestä voi 18" vanteet heittää, ei ainakaan heti kyllästy. Noissa pienssä vanteissa on sellanen vika et ne ei säväytä mitenkään ja niihin kyllästyy heti vaikka aluksi olisi miten hienot. Voi olla että kaaria joutuu levittään, mutta se on pikku homma. Kaveri just laitto omaan -91 vuotiseen E36 Bemukkaan (uudempi korimalli) 18" vanteet, 225 leveet 40 sarjalaiset kumit. Auto on vielä madallettu niin piti käsitellä takakaaria rälläkällä. Ja tietenkin täällä mukulakivikatujen luvatussa kaupungissa sillä on aika eroottista ajaa. No, so not, on se ainakin hieno.
 
uga sanoi:
En ole ikinä ymmärtänyt matalaprofiilirenkaita. Autosta tulee urissa vetelevä tärisevä kivireki kun pudottaa profiilia tarpeeksi. Madallussarjat ovat toinen keksintö suoraan helvetistä. Jos ei camberit olleet vituillaan aiemmin niin viimeistään madalluksen jälkeen ne sitten ovat. Kyllä, minulla on kokemusta tuollaisella autolla ajamisesta.

Turha selittää mistään leveiden renkaiden paremmasta pidosta, kyllä noi muut tienkäyttäjät tuppaa pyörimään jaloissa jo ihan 185 leveillä renkailla, jos vain itse ajaa pidon rajoilla. Ei sillä että tieliikenteessä nyt tarvitsisi ajaa pidon rajoilla.

Tietty jos auton näyttävyys on tärkeämpää kuin mukavuus, niin kaikin mokomin. Harrastuksensa kullakin. Itse pistäisin fyffeä mieluummin vaikka nahkasisustukseen tai johonkin vastaavaan, mukavuudenhaluinen kun olen.
Autohan pitää luonnollisesti käyttää pyöränsuuntauksessa madallussarjan asennuksen jälkeen, lakikin muistaakseni sen vaatii. Muutama automalli on huomattavasti parempi (lue: vakaampi) ajettava alustan madalluksen jälkeen.
 
phy73 sanoi:
Autohan pitää luonnollisesti käyttää pyöränsuuntauksessa madallussarjan asennuksen jälkeen, lakikin muistaakseni sen vaatii. Muutama automalli on huomattavasti parempi (lue: vakaampi) ajettava alustan madalluksen jälkeen.

Tiedätkö montakin autoa jonka tukivarsia voidaan suuntauksessa pidentää tai lyhentää?

Tietysti aina säädetään ohjauksen osalta pyöränkulmat, mutta sitä renkaiden kallistumaa onkin vaikeampi korjata.

En nyt tällä väitä etteikö olisi autoja joissa on vakiona kertakaikkiaan liian löysä alusta ja turhan korkea painopiste. Mutta harvassa autossa alustageometria sietää madaltamista ainakaan ilman tarkoitusta varten vastaavasti muutettuja tukivarsia.

Poikkeuksia toki on. Esim. vääntövarsijousitettu pitkittäistukivarsilla varustettu taka-akselisto omassa autossa sallisi kyllä takapään madaltamisen ilman pyöränkulmien muuttumista. Etupään mcPherson sitten taas ei. Riippuu aina alustasta.
 
Mulla oli 205/55/15, ja yhden kesän kokemuksella voin sanoa, että EI IKINÄ enää. Kulutus nousi 1,5 litraa, ja töyssyistä mennessä täydellä lastilla kuului sellanen selkäpiitä karmiva *scrunch* kun renkaat otti helmoihin.
 
JoAT sanoi:
Ei nyt oo kokemusta justiin tosta Focuksesta, mut en usko et kannattaa laittaa 18 tuumasia. Mahtuuko ne edes paikalleen? Mitä oot tehny alustalle, tiputettu kuinka paljon?

Ajo ei tunnu varmastikaan kovin hyvältä. Tuppaa tolla pyöräkoolla olemaan se profiili niin pieni, että se ajaminen kivaa ole.

Ei oo tiputettu vielä yhtään. Pitää kattoa sitä sitte ku on uudet kumit. Laitan ainaki 215/40/17 kumit ja oon ajanu fokuksella missä ks. renkaat on ja hyvä on ajaa! 18 tuumaet vaan olis niin PORNOT!!

Niin ja tota fokusta missä on noi 17 tuumaset niin on tiputettu 30mm eikä ota kiinni täydellä lastilla ollenkaan
 
19" ja suuremmissa aletaan puhuun vasta isoista vanteista :rolleyes:
Mulla on omassa Audissa 17" 215/40 ja EI ole mukava ajaa mukulakivillä, mutta asfaltilla menee kuin juna. Onhan noissa huonoja puolia:
-renkaat kuluu nopeammin
-koko ajan pitaa varoa katukivetyksiä ym.ym
-urissa vetelee kivasti
-rengasmelu on kova

Hyviä puolia:
+ulkonäkö?
+...
 
phy73 sanoi:
19" ja suuremmissa aletaan puhuun vasta isoista vanteista :rolleyes:

Juuri näin :thumbs:

Pornot vanteet korostovat niin paljon auton ulkonäköä, että niihin kannattaa satsata, jos oman auton ulkonäkö yhtään kiinnostaa.

Jos 215/40-17 menee alle helposti (renkaan säde 301.9 mm), niin eiköhän myös 215/35-18 mene helposti (säde 303.8 mm). Jos leveyttä uskaltaa vielä hieman kasvattaa, niin 225/30-18 on säteeltään pienempi (296.1 mm), mutta toi 30-profiili alkaa noilla renkaan leveyksillä olemaan jo kovaa kyytiä ja ovat lisäksi suht harvinaisia ja arvokkaita renkaita. Kannattaisi selvittää, mikä on Focuksen optimi vanteen offset esim. 7.5" leveälle vanteelle. Vanteen offsetista se mahtuminen on varmaankin eniten kiinni. Yleisin rengaskoko 18-luokassa on juuri 225/40-18 (säde 318.6 mm). Mikä Focuksessa on maahantuojan suosittelemat rengaskoot?

Aina menee kun sovittelee :kippis1:
 
Focus Rs:ssä on vakiona 225/40 18
Mut siin on kait korikin VÄHÄN erilainen. :thumbs:
 
fish sanoi:
Mulla oli 205/55/15, ja yhden kesän kokemuksella voin sanoa, että EI IKINÄ enää. Kulutus nousi 1,5 litraa, ja töyssyistä mennessä täydellä lastilla kuului sellanen selkäpiitä karmiva *scrunch* kun renkaat otti helmoihin.

No mull aon 205/40/17 ja muuta vikaa ei oo kun suht kova melu. Tässä ois kuvakin...
 

Liitteet

  • DVC00304.JPG
    DVC00304.JPG
    66,6 KB · Katsottu: 374
sanoisin kans näitä plussii ja miinuksii isoista vanteista ja matalaprofiilisista renkaista

+ auton jousittamaton massa pieni
+ hyvä pito
+ tasasella asfaltilla uskomatoman hyvät ajaa
+ ulkonäkö
+ jarrut jäähtyy paremmin
+ ...
- hiekalla und epätasaisella asfaltilla aivan kauheat ajaa
- varkaiden houkutin
- heikot
- heikot
- heikot
- heikot
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom