Laitetaas hieman päivitystä kanssakärsijöiden iloksi:
Suoli on parempi toisen kortisonikuurin jälkeen ja Pentasan depot-tabletti sopii minulle todella paljon paremmin kuin Asacol. Siltikin, oireet ovat vielä huomattavissa ja runsaiden aterioiden jälkeen on parempi pysyä lähellä vessaa. Lisäksi ajoittaista verenvuotoa esiintyy ja paino on vieläkin laskussa. Helmikuusta paino on nyt pudonnut ~96kg -> 87kg. Lihaakin on kadonnut kuin nälkävuosina. :( Verikokeessa kaikki arvot olivat kuitenkin hyvällä mallilla, myös hemoglobiini, joka oli taudin akuutissa vaiheessa melko matala.
Lekuri sanoi, että jos ei näillä lähde, niin seuraavaksi solusalpaajia. En välttämättä haluaisi vielä siirtyä noiden käyttöön, koska kortisoni toimii minulla erinomaisesti ja oireet lähtevät nopeasti sen aloittamisen jälkeen. Sivareitakaan ei siitä tullut, vaikka popsin kesällä sitä yhteensä 14vk. Mielestäni syömäni annokset ovat olleet aika maltillisia ja sainkin käsiini (kuulemma) erittäin pätevän suomalaisen sisätautilääkärin kirjoittaman artikkelin CU:n hoidosta. Siinä akuutin ja pahanlaatuisen tulehduksen(kuten minulla) hoitoon suositeltiin niinkin korkeaa annosta kuin 60mg/vrk ja muistaakseni 4g mesalatsiinia/vrk. Omat annokseni ovat 35mg/vrk kortisonia ja 2mg mesalatsiinia. Täytyy ottaa korkeammat annokset lääkärin kanssa puheeksi ja tarvittaessa hakea toinen mielipide. Käyn julkisella hoidattamassa vaivaani ja lääkärini vaikuttaa erittäin asiantuntevalta, mutta aikaa hänen kanssaan on n. 5 minuuttia/3kk. Ehkä yksityiseltä puolelta saisi hieman henkilökohtaisempaa palvelua, ainakin ajoittaisen konsultoinnin muodossa.